Inventum AC125W wit - Reviews

tile_capaciteit
105 m³ ruimtes (max.)
tile_geluid
65 dB geluid (binnen)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 61 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum AC125W wit op Kieskeurig.nl.

Astronautech.com 28-05-2020

Mooi design, maar niet stil en met nutteloze hoes

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Laten we even eerlijk zijn, ik review vaak tech op Astronautech.com dus misschien plaats ik daar ook wel een uitgebreide review van dit apparaat. Anyway, even een situatieschets: Ik woon op 7 hoog in een studio van 30 m^2 met een plafond van 2,50 m hoog. Het enige raam wat open kan betreft aan draai-kiepraam wat naar binnen opent. De afbeeldingen in de handeleiding voor het bevestigen van de hoes zijn onduidelijk.

Aan de bijgeleverde afsluithoes heb je zo goed als weinig, het klitteband waarmee je de afsluithoes kunt bevestigen op het raamkozijn en het raam, hecht niet goed genoeg aan het raam en valt er dus vanaf. Dit komt mede door het verschil in druk tussen binnen en buiten maar ook doordat de slang voor een deel met het gewicht op de hoes rust. Omdat de plaklaag van het klitteband lost gaat zitten, komt er dus alsnog lucht binnen waarmee de hoes zo goed als nutteloos is. Tip aan Inventum, lever betere kwaliteit klitteband mee, het liefste een klitteband wat beter plakt op plastic oppervlakken zoals raamkozijnen vandaag de dag.

De Airco zelf heeft een vrij modern design en daar heb ik zeker geen klachten over. Het geluid wat de airco produceert is wel hinderlijk en vergelijkbaar met een het geluid van een wasdroger die aan staat. Er komt daadwerkelijk flink wat geluid uit het apparaat en ik betwijfel of je in slaap kan vallen met het apparaat aan op 5 meter afstand van het bed. Ik denk niet dat dat gaat lukken. Wanneer de airco op de koelstand staat is er geen verschil in geluid tussen de slaapmodus of de maximale koelmodus. Ook is er geen verschil in geluid tussen de minimale koelmodus en de maximale koelmodus. Wanneer je de airco op alleen ventileren zet is de airco wel fluisterstil. Wanneer de compressor aanschiet om te koelen, bijvoorbeeld als het warmer wordt dan de door jou ingestelde temperatuur, dan gaat de compressor binnen een tijdsbestek van 5 seconden aan waardoor je niet schrikt van het geluid. Wanneer de compressor wordt uitgezet omdat de door jou ingestelde temperatuur is bereikt gaat de compressor in 1x uit en hoor je een "tik". Dit vind ik erg jammer, want je zou dit 's nachts maar horen.

De airco koelt goed en is in zijn productcategorie een van de goedkoopste op de markt. Daarnaast heb je 5 jaar garantie en ook dat is erg netjes. Voor prijs/kwaliteit krijgt de airco 4 sterren. Voor voldoet aan verwachting 2,5 (vanwege de hoes en het toch wel flink aanwezige geluid), voor de mogelijkheden 3,5 ster omdat het lastig is om het het apparaat te slapen vanwege de tik wanneer de compressor uit gaat en voor het moderne design 4 sterren.

• Alle accessoires bijgeleverd
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Toch wel vrij luid
  • Hard tikgeluid als compressor stopt

Matthijs 09-08-2020

perfecte airco

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Dit is een hele goede airco, hij doet wat hij moet doen.
natuurlijk maakt hij meer geluid dan dat je misschien gewent bent maar dat is in de auto ook zo ,maar om de temperatuur naar beneden te krijgen is hij ideaal.
je voelt aan de slang de hete lucht die uit de kamer gezogen wordt .

Pluspunten

• koel zeer goed en snel

Minpunten

• doek tussen het kantelraam gaat niet makkelijk

Walter Beelen 07-08-2020

Erg goede airco voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Echt een super apparaat. Met deze warme dagen is deze meer dan welkom. Aangesloten en aangezet en binnen een uur ongeveer zakte de temperatuur van 29 graden naar 22.
De kamer waar deze staat is iets groter dan 22m2 en matig geïsoleerd.

Ik was echt even verbaast over hoe goed en snel deze airco werkt.

Zelf heb ik een plaat hout gemaakt die precies in mijn raam opening past en waar de slang door heen kan. Zo maak je nog efficiënter gebruik omdat er geen warme lucht terug kan en het donker is. Wellicht een tip.

Heerlijk koel slapen en thuiswerken met deze dagen. Uiteraard is het een mobiele airco die wat meer herrie maakt, maar dat verschilt per persoon hoeveel last je daarvan hebt. Je kan altijd oordopjes in doen zoals ik doe en dan is het geen probleem meer.

Niet vergeten je garantie te registeren, zo heb je weer wat extra jaartjes plezier mocht er wat mis gaan.

Pluspunten

• Snel koel
  • Gewicht
  • Garantie termijn

Minpunten

• Lawaai, maar dat doet elke mobiele airco

wim steuns 14-08-2020

mooi degelijk apparaat

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Zo, hittegolf achter de rug, tijd voor een revieuw,hij staat in mijn slaapkamer van 4x4, heb zelf een plaat geplaatst met een uitsparing voor het door de fabrikant verstrekte uitloopmond, dus er komt weinig of geen warme buitenlucht binnen, temp in de slaapkamer is dan 30 graden als ik hem aanzet op volle por, hij krijgt er niet meer als 5 graden af, teleurstellend, hij komt zelfs niet in de buurt van de ingestelde 21 graden, dus geloof nooit dat hij een woonkamer zou kunnen koelen!!!

Wim 13-08-2020

Teleurstellend apparaat

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Met opzet gekozen voor een Airco met veel capaciteit, ( 12000 btu, de meeste aanbiedingen zie in 7000 of 9000 btu. ) Volgens de omschrijving is dit apparaat geschikt voor ruimten tot 105 m3.
Mijn slaapkamer is 30 m3 en hier krijgt de Inventum ac125w met veel moeite na 5 uren in werking de temperatuur 4,5 graden omlaag. Dit vindt ik een teleurstellend resultaat, in zo,n kleine ruimte is de prestatie dus echt onvoldoende. Om van mijn woonkamer (90 m3) maar helemaal niet te spreken, hier na een middag werken maximaal 2,5 graad verlaging.
Airco,s zijn energieslurpvers en maken ook veel herrie, deze maakt ook te veel lawaai om er bij te kunnen slapen. Wat mij betreft geen aanrader.

Pluspunten

• compact
  • mooi design
  • goede afstandsbediening

Minpunten

• onvoldoende koelcapaciteit
  • maakt veel lawaai
  • zwaar om te verplaatsen naar andere verdiepingen

Julius 28-03-2020

Top product!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Ik heb de Airco vandaag binnen gekregen. Het was heel warm in mijn kamer tot ik de Airco aan zette. Het koelde gelijk af naar een aangename temperatuur. De Airco heeft een mooi design en is makkelijk verplaatsbaar door de wielen.ik vind het enige nadeel van de airco dat die redelijk zwaar is. Verder mooi product voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Snel Koud

Minpunten

• Zwaar

19-09-2020 19-09-2020

Na 4 maanden gebruik nog steeds tevreden

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Voor mijn vriendin had ik er een gekocht, ik heb de mijn kort hierna gekocht, we zijn beiden erg tevreden. Tijdens de hete dagen van afgelopen zomer konden we de ruimten van 60 m2 zeker 10 graden terug koelen. Het apparaat stond dan wel meestal op maximum te draaien, waardoor op de duur he geluid wat hinderlijk werd, maar he geluid viel weg tegen de heerlijke koele ruimte.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Maxi. caap. die er te koop is in mobile airco,s

RoelofM 30-08-2020

Goed werkende airco!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

De mobiele airco begin augustus 2020 gekocht, vlak voor de hittegolf. Het apparaat heel veel vermogen en koelde onze slaapkamer erg snel. Nadeel is dat de lucht uit huis wordt gezogen en naar buiten wordt geblazen. Op die manier werd er via de deur ook weer warme lucht aangezogen. Voor een primitieve oplossing prima, maar beter zou een split unit zijn. Voor ons nieuwe huis zou ik zeker voor een splitunit gaan. Desondanks bood deze mobiele airco lekkere verkoeling op de hete dagen.

Pluspunten

• Doet goed zijn werk
  • Strak afgewerkt product

Minpunten

• Compressor maakt veel lawaai tov een split unit
  • Met een ruime 30 kilo is het apparaat best zwaar

Albert Scholts 28-08-2020

Grote capaciteit voor prima prijs

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Vlak voordat de hittegolf begon toch maar snel een mobiele airco aangeschaft, wij slapen onder een schuin dak en dat wordt al snel bloedheet.

Omdat wij twee slaapkamers in één keer wilden koelen expres de 12000 BTU versie gekocht en dat bevalt ons prima. Voorbij zijn de hete plaknachten want niet alleen koelt een airco, hij maakt ook nog eens de lucht droog waardoor het slapen veel comfortabeler wordt.

Natuurlijk maakt een airco geluid, maar dat valt bij deze reuze mee en doordat hij mij zoveel koelcapaciteit gerust op een afstandje kan staan beperkt het geluid zich eigenlijk tot het ruisen van de wind.

De timer kan je overigens ook instellen zodat hij na een paar uur stopt. Ideaal wanneer je hem alleen gebruiken wilt om in slaap te komen.

Verder een mooi modern model deze zou in een woonkamer niet snel uit de toom vallen. Zeker doordat dit product van 5 jaar garantie is voorzien, heeft het een prima prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Grote koelcapaciteit
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Luchtfilter rek mag wel wat steviger.

Inventum AC125W 22-08-2020

Zeer goede werking airco

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

De airco Inventum AC125W werkt voor mij als COPD patiënt perfect, mede ook vanwege de mogelijkheid tot luchtontvochtiging.

Pluspunten

• Goede koeling voor grotere ruimtes
  • Prima luchtontvochting voor beter binnenklimaat
  • Met creativiteit is luchtafvoer goed te realiseren

Hennie Uiterwijk-Linstra 21-08-2020

airco

De hele avond staat hij al aan en hij de temperatuur blijft hangen op24,5
Wij vinden het een waardeloos ding..

Maria Joosen 20-08-2020

Mooi design.

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Uitstekend, koelt goed. Heeft een mooi design. Goede duidelijke leesbare handleiding.
Besteld en binnen 3 dagen in huis na bestelling.

B.K. 20-08-2020

Koel Doos

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Omdat de 1350 W best wel meevalt /Capasiteit 3200 wat die er uit komt best wel hoog is.
Dus laag stroom verbruik.
En 300 m3 per uur
Geluid valt ook reuze mee maar niet om bij te slapen maar dat geeft niet.

Pluspunten

• koeling is goed
  • Prijs is goed

Minpunten

• korte netsnoer
  • geluid

Bert Slotboom 19-08-2020

AC125W, zeer goede koelcapaciteit.

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Je moet even de tijd nemen om het meegeleverde klitterband voor de afdichting van je raam bij de hete lucht afvoerpijp netjes te plakken. Is de afdichting eenmaal in orde dan koelt deze airco optimaal. De capaciteit van dit apparaat is meer dan voldoende. Voor iedereen een aanrader met deze hoge zomerse temperaturen.

Pluspunten

• Koelt prima
  • Geluidsniveau valt mee

Minpunten

• stugge slang

Rowan 18-08-2020

Goede airco, koelt zeer goed!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Deze airco doet gewoon wat een airco moet doen, hij koelt en ontvochtigd prima! Het is niet de allerstilste maar dat geeft niet, je zit in ieder geval lekker koel.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Ziet er mooi uit

• Zwaar

Jangro 15-08-2020

lekker koel

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

na lang getwijfeld te hebben , hebben we toch een mobiele airco aangeschaft i.p.v. een vaste airco dit i.v.m. de kosten maar we hebben een hoop plezier van deze machine hij houdt het lekker koel en ja wel iets meer herrie als een vaste airco maar daar is dan de prijs ook naar

Pluspunten

• niet zo duur

Minpunten

• maak wel wat herrie

Arjan 14-08-2020

Geweldig mooie airco! Inventum AC125W topper

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Mooie, degelijke mobiele airco!

Voor de prijs / kwaliteit heb je hier een zeer goed en vooral ook mooi apparaat! Elke mobiele airco heeft en houdt het probleem dat er een compressor aan moet gaan om te koelen en dat is ongeacht alle prachtige marketingverhalen 65 Db wat toch redelijk wat geluid is. Echter is een kamer van 25-35 graden vele malen irritanter dan een constante brom dus goede compromis wat mij betreft! :)

Hiervoor hadden we een tristar airco, ietsjes goedkoper qua prijs, vele malen goedkoper qua bouwkwaliteit... scheelt ook zo'n 12 kg tov deze inventum. Dat is wat mij over de streep trok bij deze airco: de bouwkwaliteit en degelijkheid! Ik wil geen gezeur of twijfel met zo'n duur product en bij Inventum krijg je een zwaar top apparaat met 5 jaar garantie! Dat geeft rust :)

De AC125W koelt goed al blijft het inefficient om slechts warme lucht naar buiten te blazen (en geen lucht aan te zuigen van buiten om mee te koelen). Dat is de beperking van elke mobiele airco en in Nederland zijn er geen typen beschikbaar die dit oplossen (airco land amerika wel dus als je nog op vakantie gaat..) Grootste nadeel van het 1 slang principe is dat je een onderdruk creert in je kamer die wordt aangevuld met .. warme lucht van buiten dan wel uit de rest van de woning. Dit heeft tot als gevolg dat wanneer je de airco uitzet de kamer erg snel weer opwarmt. Oplossing die ik nu probeer toe te passen is ook een aanzuig slang op de airco te monteren zodat het een gescheiden systeem wordt maar uiteraard is dit een beetje prutsen. Zal de koelcapaciteit wel flink wat verhogen zo is de verwachting.
Nadeel is dat de laagste ventilator snelheid nog wat te hoog is voor mijn smaak zou fijn zijn als hij nog wat langzamer kon draaien.

Samenvattend, al met al een geweldig apparaat voor een hele redelijke prijs, kan hem je aanraden!

Mvg Arjan

Pluspunten

• koelvermogen
  • design

Minpunten

• laagste ventilator stand nog steeds vrij hoog
  • 1 slang principe

Mark 14-08-2020

Lekker veel capaciteit

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

We hebben aardig wat capaciteit nodig, en deze airco voldoet daar aan. het geluid mocht iets minder maar is voor ons niet hinderlijk. Wel hadden we problemen met de afdichthoes.

Pluspunten

• Capasiteit

Minpunten

• Afdichthoes voor het raam dicht niet.

martijnm 13-08-2020

Frisse hittegolf gehad!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Heerlijk, tijdens de heetste week ooit in NL hebben wij heerlijk geslapen door deze AC! Mooie machine die keurig doet wat ie moet! Top!

Pluspunten

• design
  • bedieningsgemak

Dikky 13-08-2020

Top Airco met zeer goede koelwerking!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Gekozen voor een airco met wat overcapaciteit "de AC125W" kan tot 105 m3 koelen, de airco gebruik ik in een ruimte van 60m3 voor deze airco is dit zeer snel te doen! Echt super blij met deze airco, heb hem nu een dag maar wil hem zeker niet weer kwijt!

Pluspunten

• Koelt snel en super goed
  • Prijs kwaliteit zeer goed
  • 5 jaar garantie geeft een vertrouwd gevoel.

Minpunten

• Geen.