Boretti SHP 990 IX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boretti SHP 990 IX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Ruud N. 21-03-2023

Na 7 jaar nog steeds top!

Geschreven voor: Boretti SHP 990 IX

Omdat ik zag, dat deze afzuigkap nog steeds wordt verkocht en ik hem in 2016 al heb aangeschaft vond ik een review wel nuttig.
Mijn ervaringen zijn ronduit positief:
Hij is stil op normale standen, pas op hogere snelheden laat hij zich goed horen.
De rvs filters doen hun werk goed en zijn makkelijk schoon te krijgen in de vaatwasser (wel op hoge temperatuur!).
De tiptoetsbediening werkt na al die jaren nog steeds feilloos.
Ook de led verlichting geeft goed licht op de kookplaat, alleen jammer dat hij niet gedimd kan worden.
Conclusie: Een mooie, degelijke en makkelijk te bedienen afzuigkap. Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi
  • Goede filters
  • Stil
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Led verlichting niet dimbaar

John 20-12-2020

SHP 990 IX afzuigkap

Geschreven voor: Boretti SHP 990 IX

De verlichting was opeens kapot. Een kapotte IC/LNK, Elco en weerstand in de LED-driver. Er staat geen enkele technische specificatie of type op de driver aangegeven. Dus je bent aangewezen op Boretti voor -- dure -- vervanging. van
Ook het door andere reviewer gemelde probleem van spontaan aangaan enkele keren gehad.

Pluspunten

• krachtig
  • mooi design
  • niet zo'n sterke, stabiele armatuur

Minpunten

• luidruchtig
  • verlichting

vince 29-12-2017

Krachtige afzuigkap, zwakke elektronica

Geschreven voor: Boretti SHP 990 IX

De afzuigkap is krachtig. Maakt daarom wel flink wat geluid. Helaas blijkt de elektronica na 2,5 jr (naar goed Italiaans gebruik) een zwak punt: de verlichting werkt niet meer en tiptoetsen haperen... Zou dit model niet meer aanschaffen.

Pluspunten

• krachtige motor
  • mooi design

Minpunten

• luidruchtig
  • gevoelige elektronica

Wouttp 30-01-2015

Waardeloos slecht

Na een jaar ging deze spontaan uit of aan. De monteur heeft toen de gehele elektronica vervangen.
Echt nu weer een jaar later hebben we weer dezelfde storingen.