ETNA AB190RVS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA AB190RVS op Kieskeurig.nl.

7,3

m**e@x**l.nl 20-10-2021

Geen aanrader

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Mooie afzuigkap, natuurlijk niet de degelijkheid van het top segment.
Maar in eerste instantie zeer tevreden.
Maakte wel behoorlijk wat lawaai.
Echter na 3 jaar heeft hij de geest gegeven.
Van een merk afzuigkap verwacht ik toch wel een veel langere levensduur.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • uitwasbare aluminium filters

Minpunten

• lawaai
  • korte levensduur

Cor 18-05-2021

Waardeloos

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Nieuwe passieve woning en gekozen voor een recirculatiekap van ETNA. Bij levering ontbreekt origineel koolfilter en aansluitstandaard om lucht uit te blazen. Na 6 weken is alles eindelijk compleet met een andere filter dan origineel. Het ding maakt in alle standen veel herrie zuigt slecht af en bij de uitmonding is na een week de muur en plafond al vies en kan overschilderd worden. Ik laat de afzuigkap nu maar uit als ik kook want ik heb er meer last en ergernis van als hij aanstaat.

Minpunten

• Veel herrie in alle standen
  • Zuigt niet af
  • Bij levering niet compleet
  • Origineel filter is vervangen door ander
  • Geen stabiel apparaat en kanaal blikachtig

Officiele reactie van Atag 19-05-2021

Beste Cor,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Wij lezen dat je niet tevreden bent over de afzuigkap de AB190RVS van ETNA. Graag willen wij met jouw in contact komen om te kijken wat er aan de hand is . Indien gewenst kun je contact opnemen via webcare@atagbenelux.com.

Alice Webcareteam ETNA

Dominique 11-02-2021

Etna AB190RVS / 04

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Omdat ik een afzuigkap zocht voor recirculatie dacht ik met deze afzuigkap een goede keuze te hebben gemaakt. Echter de geadviseerde koolstoffilters REC10 passen niet. Na drie keer deze week ruim 50 minuten in de wacht te hebben gestaan blijken voor de nieuwste uitvoering een ander type filter nodig te zijn. HF2010.
Om te informeren naar de levertijd ( weer 55 min in de wacht) heb ik via mail besteld (artikel stond niet in de keukenserviceshop). Blijkt het artikel niet op voorraad en de verwachte levertijd is niet bekend. Dus nooit meer een ETNA voor mij.

Pluspunten

• Mooie afzuigkap
  • Leuk prijsje

Minpunten

• Mis een installatie-set voor recirculatie
  • Geen informatie over de juiste artikelnummers
  • Klantenservice slecht bereikbaar
  • Koolstoffilter HF2010 niet leverbaar
  • Afzuigkap is niet bruikbaar zonder koolstoffilter
Officiele reactie van Atag 12-02-2021

Beste Dominique ,

Bedankt voor de review. Allereerst onze excuses voor de wachttijden, helaas zijn deze momenteel langer dan gebruikelijk. Wij zijn hard bezig dit terug te brengen naar een acceptabel niveau.
Vervelend om te lezen dat u verkeerd bent voorgelicht wat betreft de koolstoffilter. Op onze site staat bij de specificatie van de AB190RVS vermeld welke filter er geschikt is voor dit model/versie.
Bij de versies AB190RVS/E04 en hoger hoort inderdaad de HF2010. (artikelnummer: 736244)
Deze is momenteel op voorraad en te bestellen via de keukenserviceshop.

Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen dan horen we dat graag. Zo ja, zou je dan je adresgegevens willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Met vriendelijke groet, Femke

Tim 29-12-2020

Mooie, goed werkende afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Afzuigkap ziet er mooi en degelijk uit. Ik had hem wel wat steviger verwacht, de bovenkant kan je al het ware indrukken (net al blik). De handleiding voor de recirculatie is heel slecht. Daarnaast ontbreken in het T-stuk de gaatjes die wel op de tekening te zien zijn. Deze moet je dus zelf in plastic maken, al met al hangt het T-stuk daardoor niet echt stevig. Je ziet er niks van, maar dit had wel wat duidelijker er beter gemogen.

Pluspunten

• Mooie luxe uitstraling
  • Niet teveel lawaai

Minpunten

• Handleiding
  • Gaatjes miste in het T-stuk

Officiele reactie van Atag 30-12-2020

Beste Tim,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide review.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

We wensen je veel gemak van deze afzuigkap tijdens het koken.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Siena79 16-10-2020

Mooie afzuigkap, stillere afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Mijn vorige afzuigkap begon steeds meer mankementen te krijgen. Dus op zoek naar een nieuwe. Ik kwam uit op deze afzuigkap van etna. Tot nu toe een goede keuze. Geluid is een stuk zachter, dan mijn vorige. Is gemakkelijk te monteren, maar wat het belangrijkste is, dat hij doet wat hij moet doen, afzuigen. Mooie verlichting en persoonlijk vind ik het uiterlijk van de afzuigkap ook erg mooi. En ook nog voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Nette prijs
  • Makkelijk te monteren
  • Zowel afvoer als recirculatie

Officiele reactie van Atag 19-10-2020

Beste Siena79,

Wij waarderen je positieve en zeer uitgebreide review. Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.
Wij wensen je veel plezier van deze afzuigkap.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Ton 06-10-2020

GROTE AFZUIGKAP

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Mooie vormgeving , goede afzuiging, goede verlichting.
Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.
Doet duidelijk wat hij moet doen.

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • goede afzuiging

Officiele reactie van Atag 07-10-2020

Beste Ton,

Bedankt voor deze mooie review en reviewscore; een 10. Daar zijn wij uiteraard erg blij mee.
Heel veel plezier met de afzuigkap.

Met vriendelijke groet, Femke

Jo 20-07-2020

Strakke afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Een praktische afzuigkap, makkelijk te bedienen met een mooi en strak design. Is makkelijk te monteren en ook handig schoon te maken.

Pluspunten

• praktisch
  • strak model

Officiele reactie van Atag 21-07-2020

Beste Jo,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze afzuigkap helemaal naar wens is.
Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Paul Vreeke 23-12-2019

Mooi strak model

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

In eerste instantie was ik wat sceptisch tegenover een afzuigkap zonder afvoer maar met filters. In het gebruik valt de overlast van geurtjes erg mee. Niet meer dan met een afzuigkap met afvoerkanaal. Het geluid valt ook best mee.

Pluspunten

• mooi strak adel
  • weinig geluidsoverlast

Officiele reactie van Atag 27-12-2019

Beste Paul,

Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over de afzuigkap. Bedankt voor deze mooie review.

Groet, Femke

A. de Ruijter 10-12-2019

Prima afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Mooie, strakke afzuigkap. Eenvoudige bediening, voldoende capaciteit en makkelijk schoon te maken/houden. Garantietermijn van 5 jaar is een extra plus!

Officiele reactie van Atag 11-12-2019

Beste A. de Ruijter, fijn om te lezen dat u tevreden bent over de afzuigkap. Door het registeren van uw afzuigkap heb je recht op kwaliteitsgarantie. Dit betekent dat u naast 2 jaar volledige fabrieksgarantie ook recht heeft op 3 extra jaar kwaliteitsgarantie vanaf de aankoopdatum. Bij een monteursbezoek hoeft u in jaar 3 tot en met 5 alleen de voorrijkosten te betalen. U hoeft daarbij alleen de aankoopnota aan de monteur te laten zien. Groet Heidi van webcareteam ETNA.

Abert Wolf 27-10-2019

Wandschouw afzuigkap 90 cm met een mooi design

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Vanwege kapotte motor in de oude afzuigkap, op zoek gegaan naar een een nieuwe wandschouw afzuigkapkap van 90 cm, die zelf en snel te plaatsen was. Extra pluspunt was de extra garantietermijn van Etna. Het doet zijn werk goed en staat mooi in de keuken. Prijs/kwaliteit is prima.

Pluspunten

• eenvoudig zelf te plaatsen
  • prima afzuigkracht
  • snel schoon te maken

Officiele reactie van Atag 30-10-2019

Beste Abert, bedankt dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten. Fijn om lezen dat de afzuigkap goed bevalt! Groet Heidi van webcareteam ETNA.

kleinjan 20-10-2019

goed

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

goede afzuigkap. makkelijke bediening, fraai vormgegeven en makkelijk in onderhoud ruim voldoende capaciteit

Pluspunten

• bediening
  • onderhoud

Minpunten

• geluid

Officiele reactie van Atag 21-10-2019

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze afzuigkap u zo goed bevalt.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare team ETNA

Etna Afzuigkamp AB560ZT 29-04-2019

kleur zwart, groot afzuigvermogen en stil.

Geschreven voor: ETNA AB190RVS

Ik heb voor deze afzuigkap gekozen, omdat ik een zwarte wilde en deze heeft een groot afzuigvermogen voor de grote van de open keuken en is stil.

Officiele reactie van Atag 30-04-2019

Goed te lezen dat u zo tevreden bent en dit met ons wilt delen! Bedankt voor de review.
Groet Webcareteam ETNA