Bosch DWB097A51 - Reviews

730 m³/h
Aansluitwaarde
Kleuren
roestvrijstaal

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

E. Brussen 30-04-2015 Product kwartaal in bezit

Nu een paar maanden in bezit en erg tevreden met de aankoop. De afzuigkap heeft een mooi design en is degelijk gemaakt. De motor is krachtig maar stil (voor een afzuigkap). We hebben de afzuigkap aangesloten op een (grote) doorvoer naar buiten met daarin een terugslag klep. Een buitenafvoer zorgt altijd voor een betere doorvoer en is stiller in gebruik dan recirculatie. Hiermee is zelfs op stand 3 is een gesprek voeren nog mogelijk. De LED verlichting geeft een goede verlichting over de gehele kookplaat en is energiezuinig in gebruik. De stalen filters zijn uitneembaar en kunnen in de vaatwasser.

Heidi 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Geluidsloos

De afzuigkap ziet er gestroomlijnd uit, geeft een zeer goed en helder licht en is ook zo goed als geluidsloos. Top afzuigkap!

Pluspunten

• geluidsloos
  • heldere verlichting

Jacques 25-01-2017 Product paar dagen in bezit

De fraaie afzuigkap

De kap heeft een prachtige vorm en de functie is zeer behoorlijk. We hebben hem pas maar de capaciteit is ruim voldoenden voor onze woonkeuken

Pluspunten

• uiterlijk
  • capaciteit

Lucas 18-01-2017 Product paar weken in bezit

stille afzuigmotor

Een prachtige styling en met name de stille afzuiging van de motor met perfecte led verlichting. Vol licht waardoor prima zicht.
Bedieningsgemak door 17 instelbare standen voor elke kookunit

Pluspunten

• verlichting
  • geluidsarme motor
  • bedieningsgemak

Minpunten

JW 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Het is een Bosch en dat zegt eigenlijk genoeg

Top apparaat! Mooi (strak) design, gemakkelijk te monteren, 3 felle (niet te) led lampen en heerlijk stil (alleen de power stand maakt wat herrie, maar dat is te verwachten bij die stand).

• Installatie
  • Licht

Harm 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Fraaie afzuigkap

Mooie afzuigkap met voldoende afzuig kwaliteit roosters makkelijk te verwijderen en te reinigen.
Goede verlichting.

Minpunten

• Maakt veel geluid in hoogste stand

EdRaket 16-10-2016

Mooie grote en stille afzuigkap

Stijlvol model, geborsteld RVS past mooi in de moderne keuken. Redelijke stille zuigkracht. Voldoende sterke led-verlichting.

CvE 12-07-2016 Product paar weken in bezit

Bosch schouwkap

Zeer mooie Bosch rvs schouwkap, met zeer handige verlichting, roosters zijn uit te nemen, zuigkracht is zeer goed.

Koos 28-05-2016

Waardeloze gebruiksaanwijzing

Na een aantal maanden gebruik is er een indicatielampje gaan branden. Niet die van de vetfilters, die ziet er anders uit en die heb ik al regelmatig gereinigd. Er is in geen enkele handleiding te vinden wat dit indicatielampje inhoudt. Erg irritant.

Peter 25-04-2016

wat een stille kracht

Mooi design maar bovenal doet hij waarvoor hij bedoeld is. Met een krachtige stille motor geen geuren in je keuken. Een afvoer van 15 centimeter diameter is wel een vereiste.

Gerke 30-12-2015

Hele goede kenmerken.

De ledlampen zorgen voor een heel helder licht.
Bij mijn oude afzuigkap zag je dat de tegels op de achterwand slecht gezet waren.
Door het nieuwe licht zie je daar niks meer van.
Dus s'avonds lekker het licht van de afzuigkap aan
Ook is er nu veel minder lawaai van de motor te horen.
Vooral op stand 1 hoor je bijna niks.
Je hoeft de kap ook niet lang op de hoogste stand te laten draaien, want de lucht is snel schoon en verfrist.
Voor ons een hele goede aankoop.
Ook wat betreft kwaliteit/prijsverhouding.

anne 16-12-2015

erg goede afzuiger!

zuigt goed af, weinig vervelende geurtjes in huis na het koken, zelfs met circulatie. Erg stil en ook nog mooi en strak. Past in veel types keukens. Echt veel beter dan de vorige.

MarcelB24 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

Onvoorstelbaar, hoe veel stiller deze afzuigkap is ten opzichte van mijn vorige. Het design is ook prachtig, geen overbodige toestanden en degelijke drukknoppen in plaats van gammele schuifjes.

Zomaar 13-11-2015 Product paar dagen in bezit

Goed werkende en makkelijk bedienbare afzuigkap. Hij heeft een mooie vormgeving en een goede werking. Heldere led verlichting.

Maarten 08-11-2015 Product half jaar in bezit

Wat me meteen opvalt; deze afzuigkap is erg stil! Vooral als je de afvoerslang netjes strak wegwerkt. Bij ons zit deze vrij los in de koof dus hoor je het suizen van de lucht nog goed.

De witte verlichting is sterk en helder. Extra verlichting is bijna niet nodig! Duurzaamheid weet ik nog niet, aangezien we hem pas een half jaar hebben.

Jes3 19-10-2015

Hele stille afzuigkap

Erg fijne stille afzuigkap. Alleen kap moeilijk zonder strepen schoon te krijgen. Maar ik heb nu speciaal product besteld bij jullie en dat werkt fantastisch!

Frank van der Linden 01-10-2015 Product paar dagen in bezit

Het apparaat is erg stil. Het zuigt goed, en de verlichting is goed om onder te koken - precies wat je van het apparaat verwacht.

Marcel 29-08-2015 Product paar weken in bezit

Nette strakke afzuigkap.
Goede afzuiging en mooi stil .
Bediening voelt degelijk aan.
Filters makkelijk te verwijderen.

Marjolein 19-08-2015 Product maand in bezit

Het is een stevig afzuigkap, die heel gemakkelijk is te bedienen. Daarnaast ook gemakkelijk schoon te maken. Verder is het geluid zacht en heeft deze zelfs nog een powerstand. Kortom zeer tevreden.

Chantalrdam 01-06-2015 Product maand in bezit

Deze prachtige afzuigkap nu enkele maanden in mijn bezit. Naast de goede 'looks' is deze afzuigkap werkelijk geruisloos op de lagere standen en matig geluid op de hogere standen. En het belangrijkste van alles: het houdt vieze luchtjes uit mijn huis weg!