Siemens LC98BH542 - Reviews

muurmontage
Afzuigcapaciteit
860 m³/h
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens LC98BH542 op Kieskeurig.nl.

Frans 04-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

6,7
De afzuig is goed en gemakkelijk. Er zit echter geen terugslag klep in (en is ook niet mogelijk), waardoor deze niet aan te raden is als de afzuig direct naar buiten gaat (vertikaal), er komt daardoor in de winter best veel koude lucht door naar binnen. Hierover zijn wij niet geinformeerd door onze keukeninstallateur die de situatie kent.

T den Hartog 17-09-2018

Kwalitatief goed product

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Prijs/kwaliteit verhouding van dit product is goed. Goede afzuiging. Het enige minpunt is dat de afzuigkap nog redelijk wat geluid maakt voor het afzuigen.

Gr11f 24-12-2017

Geluidsloos afzuigen

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Afgelopen week afzuigkap vervangen door een nieuwe waar we gelet hebben op het geluidsniveau. En na montage maakt deze schouw waar wat ze beloven op vol vermogen een zeer beperkt geluidsniveau. Kunnen nu in de keuken weer met elkaar praten als de afzuigkap op vol vermogen staat.

Andries 27-03-2017

Mooi design en doet goed zijn werk

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Het is een netjes design met goede (dimbare) verlichting. De installatie was wel licht onhandig, ik snap het idee achter de draaiknoppen maar het werkte niet echt lekker, bovendien waren de schroef/plugcombinatie zo strak dat ik een van de torx bouten kapot draaide en niet eens 100% vastkreeg...
Wel handig is de simpele bediening en de duidelijke handleiding met tips.
Het is een unit die erg veel lucht kan verplaatsen, helaas betekent luchtverplaatsing ook geluid. Bij hercirculatie (zo als in mijn geval) betekend dit ook veel geluid, en vanwege het geringe aantal standen is er dus niet echt een stand die echt super stil is. (Voor de duidelijkheid, je hoort de motor niet, alleen de lucht die via de uitlaat terugkomt bij hercirculatie)
Gebruiksgemak krijgt van mij een goed omdat ik graag meer (stille) standen gezien had.

• Luchtafvoer
  • Bediening & handleiding

Minpunten

• Installatie

Marcel 29-07-2017

Ik herken uw klacht met de installatie, hier exact hetzelfde, waarom lees ik dat nu pas? Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en inderdaad, ik heb ook 1 van de bouten (de middelste onderste, die met een rond wieltje vast moest worden gezet) kapot gedraaid. Ondeugdelijke combinatie.

Mr. Timmy 04-04-2015
  • Product kwartaal in bezit

Mooi apparaat met mooie led verlichting. Ook makkelijk te bevestigen. Let wel op de minimale hoogte van de glasplaat en de maximale lengte van de telescoop. Door mijn hoge plafonds ging dit bijna mis.

Frank 26-09-2018

Krachtige geluidsarme design afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Het mooie strakke design sprak ons direct aan evenals de krachtige motor, welke ook nog geluidsarm is.
Dit is zeer prettig omdat we een open keuken hebben.

Pluspunten

• goede afzuigcapaciteit
  • makkelijk schoonmaken
  • geluidsarm

A.Dekker 12-09-2018

zeer goede afzuiging

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Prima afzuiging, is een aanrader. goede zuigkracht en een mooi vormgeving. Tevens is de afzuigkap makkelijk te bedienen en ook de verlichting is van goede kwaliteit.

Pluspunten

• goede afzuigkracht

Maaike1967 04-09-2018

Top afzuiging!

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Super afzuigkap. We koken meestal Indonesisch, hebben een open keuken en ruiken geen eten in de woonkamer. Betere afzuigkap is er niet!

Frans 28-08-2018

Stille afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Ik heb deze afzuigkap gekozen op basis van het lage geluidsniveau.
Ik kan zeggen dat dit volledig wordt waargemaakt.
Bovendien is de bediening aangenaam en de afzuigcapaciteit enorm.
Kortom een goede prijs-kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Erg stil
  • Hoge afzuigcapaciteit

Geert 08-08-2018

Professioneel uiterlijk

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

We zijn niet erg groot behuisd met gevolg snel kook- baklucht in de woonkamer.
Sinds deze afzuigkap boven onze kookplaat hangt zijn er in de woonkamer geen kook- en/of bakluchten meer te ruiken.

Pluspunten

• groot vermogen
  • dimbaar licht

mari van venrooij 03-04-2018

top product werkt na behoren

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

heb onder tussen een paar weken in gebruik ,heb er geen spijt van dat ik deze wand schouwkap aan geschaft heb, en wat geluid betreft het is behoorlijk minder geworden.

Theo Bosma 02-03-2018

zeer stil en ledlicht is dimbaar

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

nieuwe keuken gekocht en gevraagd naar een stille afzuigkap , dit is precies et type wat wij zochten .Toestel hoor je bijna niet. Ook nog een voordeel ledlicht is dimbaar, Top product.

Pluspunten

• erg stil
  • licht is dimbaar

Jasper 28-02-2018

Fijne grote afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Mooi apparaat, stil en goed. Kan hem aanraden. Past ook goed in de lijn met andere Siemens apparaten

Pluspunten

• Groot
  • Goede afzuiging

Minpunten

• nvt

KKH 22-02-2018

veel zuigkracht

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

stijlvolle afzuigkap, die ervoor zorgt dat keuken geurloos blijft. Ook bij hoge zuigkracht zonder teveel lawaai.

Agnes1964 03-01-2018

Prima afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Doet wat een afzuigkap moet doen. Best wel stil. Kan tv nog goed volgen. Hoeft niet op z’n hardst te staan.

ArthurVH 22-09-2017

trendy maar vooral functioneel

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Naast de strakke looks doet deze afzuigkap wat het hoort te doen.
Geen nare luchtjes tijdens het koken en makkelijk schoonhouden

Marcel 29-07-2017

Strak ontwerp, installatie-materiaal laat te wensen over

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Gisteren de Siemens LC98BH542 gemonteerd volgens de gebruiksaanwijzing. Ik kom na het lezen van meer reviews tot de conclusie dat mijn problemen met het toebehoren niet op zichzelf staat. Als eerste waren de bijgeleverde slangenklemmen onbruikbaar omdat ze muur en muurvast zaten en er geen beweging in te krijgen was. Alletwee. Ik moest daardoor uitwijken naar een bouwmarkt om de klus af te kunnen maken.

Verder was de combinatie plug/schroef dermate strak, dat ik 1 torx schroef bout kapot heb gedraaid. Het ging om de middelste onderste bout, die was vrij ondiep en kleinere maat torx dan de andere 4 bouten. Hierdoor gaat het mis met indraaien.

Ik vind het erg jammer, dat er niet goed wordt nagedacht over dit soort dingen, die mogen niet misgaan, Bovendien kosten deze onderdelen weinig, dus bespaar er dan ook niet op. Lever de beste slangenklem en zorg ervoor dat de bijgeleverde schroeven goed ingevet zijn tevoren, en dat er eventueel passende bitjes bij worden geleverd, niet iedereen heeft ze namelijk thuis liggen. Het kost een paar euro extra Siemens... en het scheelt onvrede bij klanten zoals ik.

Als laatste merk ik dat de dimbare led verlichting geen 'geheugen' heeft. Elke keer start de verlichting op de maximale felle stand en moet ik hem opnieuw dimmen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik hem denk ik niet gekocht, ik hou daar niet van. Maar dat is persoonlijk.

Pluspunten

• mooi ontwerp

Minpunten

• led verlichting onthoud de dim-stand niet
  • installatie materialen zijn zwaar onder de maat

Marcel1970 29-07-2017

Teleurstellend bij de installatie...

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Als eerste merk ik op, dat de dimbare led verlichting geen 'geheugen' heeft. Elke keer start de verlichting op de maximale felle stand en moet ik hem opnieuw dimmen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik hem denk ik niet gekocht, ik hou daar niet van. Maar dat is persoonlijk.

Aart 13-07-2017

Siemens afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Een mooie aanwinst voor iedere keuken, ziet er mooi strak uit, goede afzuigcapaciteit.
Verlichting is dimbaar. Een zeer goede aankoop.

Jean56 23-06-2017

mooi strak design

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Afzuigkap voldoet geheel aan de verwachting.
Zuigt goed af, niet veel lawaai.
Geintergreerde led verlichting dimbaar, prima!
Mooie roosters, kunnen in afwasmachine om schoon te maken.