Siemens LC98BH542

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens LC98BH542 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

koster 17-07-2020

circulatie afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Ik heb dit product gekozen op advies van de dealer en keukenmonteur. Ik ben tevreden over de afzuiging, hoewel die enkele keren moest worden bijgesteld maar niet over de sterke ozon-geur die het apparaat afgeeft.

Pluspunten

• goede afzuiging
  • strakke vormgeving

Minpunten

• sterke ozongeur

Frank 26-09-2018

Krachtige geluidsarme design afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Het mooie strakke design sprak ons direct aan evenals de krachtige motor, welke ook nog geluidsarm is.
Dit is zeer prettig omdat we een open keuken hebben.

Pluspunten

• goede afzuigcapaciteit
  • makkelijk schoonmaken
  • geluidsarm

A.Dekker 12-09-2018

zeer goede afzuiging

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Prima afzuiging, is een aanrader. goede zuigkracht en een mooi vormgeving. Tevens is de afzuigkap makkelijk te bedienen en ook de verlichting is van goede kwaliteit.

Pluspunten

• goede afzuigkracht

Frans 28-08-2018

Stille afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Ik heb deze afzuigkap gekozen op basis van het lage geluidsniveau.
Ik kan zeggen dat dit volledig wordt waargemaakt.
Bovendien is de bediening aangenaam en de afzuigcapaciteit enorm.
Kortom een goede prijs-kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Erg stil
  • Hoge afzuigcapaciteit

Geert 08-08-2018

Professioneel uiterlijk

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

We zijn niet erg groot behuisd met gevolg snel kook- baklucht in de woonkamer.
Sinds deze afzuigkap boven onze kookplaat hangt zijn er in de woonkamer geen kook- en/of bakluchten meer te ruiken.

Pluspunten

• groot vermogen
  • dimbaar licht

Theo Bosma 02-03-2018

zeer stil en ledlicht is dimbaar

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

nieuwe keuken gekocht en gevraagd naar een stille afzuigkap , dit is precies et type wat wij zochten .Toestel hoor je bijna niet. Ook nog een voordeel ledlicht is dimbaar, Top product.

Pluspunten

• erg stil
  • licht is dimbaar

Jasper 28-02-2018

Fijne grote afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Mooi apparaat, stil en goed. Kan hem aanraden. Past ook goed in de lijn met andere Siemens apparaten

Pluspunten

• Groot
  • Stil
  • Goede afzuiging

Minpunten

• nvt

KKH 22-02-2018

veel zuigkracht

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

stijlvolle afzuigkap, die ervoor zorgt dat keuken geurloos blijft. Ook bij hoge zuigkracht zonder teveel lawaai.

Marcel 29-07-2017

Strak ontwerp, installatie-materiaal laat te wensen over

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Gisteren de Siemens LC98BH542 gemonteerd volgens de gebruiksaanwijzing. Ik kom na het lezen van meer reviews tot de conclusie dat mijn problemen met het toebehoren niet op zichzelf staat. Als eerste waren de bijgeleverde slangenklemmen onbruikbaar omdat ze muur en muurvast zaten en er geen beweging in te krijgen was. Alletwee. Ik moest daardoor uitwijken naar een bouwmarkt om de klus af te kunnen maken.

Verder was de combinatie plug/schroef dermate strak, dat ik 1 torx schroef bout kapot heb gedraaid. Het ging om de middelste onderste bout, die was vrij ondiep en kleinere maat torx dan de andere 4 bouten. Hierdoor gaat het mis met indraaien.

Ik vind het erg jammer, dat er niet goed wordt nagedacht over dit soort dingen, die mogen niet misgaan, Bovendien kosten deze onderdelen weinig, dus bespaar er dan ook niet op. Lever de beste slangenklem en zorg ervoor dat de bijgeleverde schroeven goed ingevet zijn tevoren, en dat er eventueel passende bitjes bij worden geleverd, niet iedereen heeft ze namelijk thuis liggen. Het kost een paar euro extra Siemens... en het scheelt onvrede bij klanten zoals ik.

Als laatste merk ik dat de dimbare led verlichting geen 'geheugen' heeft. Elke keer start de verlichting op de maximale felle stand en moet ik hem opnieuw dimmen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik hem denk ik niet gekocht, ik hou daar niet van. Maar dat is persoonlijk.

Pluspunten

• mooi ontwerp

Minpunten

• led verlichting onthoud de dim-stand niet
  • installatie materialen zijn zwaar onder de maat

Aart 13-07-2017

Siemens afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Een mooie aanwinst voor iedere keuken, ziet er mooi strak uit, goede afzuigcapaciteit.
Verlichting is dimbaar. Een zeer goede aankoop.

Andries 27-03-2017

Mooi design en doet goed zijn werk

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Het is een netjes design met goede (dimbare) verlichting. De installatie was wel licht onhandig, ik snap het idee achter de draaiknoppen maar het werkte niet echt lekker, bovendien waren de schroef/plugcombinatie zo strak dat ik een van de torx bouten kapot draaide en niet eens 100% vastkreeg...
Wel handig is de simpele bediening en de duidelijke handleiding met tips.
Het is een unit die erg veel lucht kan verplaatsen, helaas betekent luchtverplaatsing ook geluid. Bij hercirculatie (zo als in mijn geval) betekend dit ook veel geluid, en vanwege het geringe aantal standen is er dus niet echt een stand die echt super stil is. (Voor de duidelijkheid, je hoort de motor niet, alleen de lucht die via de uitlaat terugkomt bij hercirculatie)
Gebruiksgemak krijgt van mij een goed omdat ik graag meer (stille) standen gezien had.

• Luchtafvoer
  • Bediening & handleiding

Minpunten

• Installatie
  • Geluid

Marcel 29-07-2017

Ik herken uw klacht met de installatie, hier exact hetzelfde, waarom lees ik dat nu pas? Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en inderdaad, ik heb ook 1 van de bouten (de middelste onderste, die met een rond wieltje vast moest worden gezet) kapot gedraaid. Ondeugdelijke combinatie.

Sushama 17-03-2017

Stille en sterke afzuiger

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Mooi design, sterke afzuiger en maakt weinig geluid. Precies zoals in de beschrijving stond. Erg tevreden hierover!

Pluspunten

• goede afzuiger
  • Stil
  • mooi design

AV 02-03-2017

Strakke kap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Degelijk apparaat, strak vormgegeven en niet teveel poespas.
Doet wat het moet doen en doet dat goed.

Pluspunten

• Prima afzuiging
  • Goed te te reinigen

afzuigkap 29-12-2016

perfecte afzuiging geen kooklucht in de woonkamer

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

ik wilde een RVS afzuigkap IVM schoonmaken geluidsarm mooie lengte en breedte toerental goed regelbaar uitstekende verlichting in een woord geweldig.

M Oudejans 15-07-2016

Modern design

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Duidelijk en makkelijk te bedienen afzuigkap. Mooie LED lamp, dimt langzaam bij uitschakelen.
Vormgeving past mooi bij het strakke design van onze nieuwe keuken

Liesbeth 06-07-2016

Prettige afzuigkap

Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Deze afzuigkap zuigt goed af, maakt niet te veel herrie. Het aantal zuigstanden is prettig; je hebt stand 1, 2, 3, 1 intensief en 2 intensief. In de afzuigkap zitten 3 ledspotjes. Een voordeel is dat deze spotjes dimbaar zijn. Tot slot zijn de filters makkelijk uitneembaar waardoor ze goed zijn te reinigen.
Kortom: een perfecte afzuigkap!

Rene 01-12-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Mooie Siemens RVS afzuigkap. Heb deze afzuigkap aangeschaft vanwege de hoge afzuigcapaciteit aangezien de keuken zich in het midden van de woning bevindt. Afzuigkap is makkelijk te monteren, voorzien van led verlichting en voorzien van 3 RVS filters.

Karen 14-10-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Deze afzuigkap heeft een strak design en alleen knoppen die noodzakelijk zijn. Het apparaat is zeer eenvoudig te bedienen. Ook zijn de roosters makkelijk te verwijderen om ze te kunnen reinigen.

Xander 05-10-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Enorm mooi, stil en vol gadgets! Dimmer, led, langzaam aan/uit, naloop stand, etc etc. Duurzaamheid geen idee. Moet nog blijken. Degelijk en mooi apparaat. Echte aanrader.

EAx 10-08-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Een ontzettend fijne afzuigkap. Zuigt sterk. Ook fijn dat er een alarm afgaat wanneer de filters vol zitten. Deze zijn makkelijk te verwijderen, reinigen en terug te plaatsen.

Frans 04-08-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

De afzuig is goed en gemakkelijk. Er zit echter geen terugslag klep in (en is ook niet mogelijk), waardoor deze niet aan te raden is als de afzuig direct naar buiten gaat (vertikaal), er komt daardoor in de winter best veel koude lucht door naar binnen. Hierover zijn wij niet geinformeerd door onze keukeninstallateur die de situatie kent.

Sander Adriaanse 30-07-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Super appraat, luchtjes zijn binnen enkele minuten verdwenen! Wij konden niet kiezen voor een andere soort afzuigkap, maar deze maakt dat allemaal goed!

Rianne MHC 04-07-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

lekkere grote afzuigkap met veel vermogen en zeer mooie verlichting.
Een mooie strakke uitstraling en een makkelijke bediening.

RobertLent 25-06-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Goed en gebruiksvriendelijk apparaat met een zeer stille werking. Een paar dagen in gebruik en helemaal tevreden

jhhoeve 24-06-2015
Geschreven voor: Siemens LC98BH542

Mooie strakke vormgeving. Krachtige afzuiging. Makkelijke reiniging. Veel keuzemogelijkheden in bediening