Siemens LC98BE542 - Reviews

860 m³/h
Aansluitwaarde
Kleuren
roestvrijstaal

Beoordeling op basis van 57 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

awakb 18-09-2015 Product maand in bezit

Onze Siemens LC98BE542 onder de loep

Test, Review, gebruikservaring, installatie tips en meer

een Solide afzuigkap, mooie degelijke afwerking, met grote stevige rvs filters, Prijs/kwaliteitsverhouding lijkt me heel goed.

Hieronder een flinke lap tekst, maar hopelijk interessant voor wie deze kap ook wil aanschaffen.

Zeer goeie afzuig capaciteit en geen kook geurtjes in huis
het geluidsniveau blijft redelijk binnen de perken (luchtafvoer) maar de "Extreem stille werking" zoals Siemens beschrijft valt helaas een beetje tegen en als je de kap uitzet maakt hij een soort "woooee" geluid ...
we hebben de kap aangesloten met een gladde spirobuis van Ø 150mm en die gaat met een ruime 90º Bocht via de keukenmuur naar buiten.

let op als je een buis van Ø 125 gebruikt stijgt het het geluidsniveau met bijna 4 db !

De LED verlichting is te "Hard" wit, bij de specificaties staat Softlight Warm wit kleurtemperatuur 3500 K ,maar dit oogt meer Koel wit van +/-6000 K (LED Warm wit is beetje gelig, iets minder dan halogeen verlichting) de verlichting is dan wel traploos regelbaar zodat je hem minder fel kan zetten, maar de volgende dag begint hij helaas weer op de max sterkte, jammer dat je de licht kleur niet kan aanpassen.

Heb om de filters te testen, op het dubbele afzuiggedeelte wit filter doek geplakt, om te bekijken hoeveel vet de rvs filters doorgeven en na een paar keer vlees bakken, zag je al duidelijk aanslag op 1 van witte filters (wat dus ook in het afvoer kanaal en ventilator kan komen) de afstand tussen de bovenzijde pannendragers (gaskookplaat) en onderkant kap is ruim 68 cm.
we gebruiken beetje vloeibare boter, geen olie e.d. en ook niet op heel hoog vuur.

installatie en ophang tips

De pluggen hebben een "kraag" als je deze laat zitten (of het boor gat niet verzinkt) sluit de Schoorsteen/schouw en de onderkant van de kap niet mooi aan tegen de achterwand of muur.
bij de "ophangingen" heb ik de "kraag" wel laten zitten om evt geluidstrillingen te voorkomen
Wil je de afzuigkap bv tussen 2 keukenkastjes hangen, dan moet je Niet de maten van de tekening overnemen, omdat je de afzuigkap tijdens het ophangen (door de kastjes) niet naar links of rechts kan verschuiven ! en de "ophangingen" zijn alle 2 het zelfde (geen L en R) plus het schroefgat zit niet in het midden.

Als je de afzuig kap op een bepaalde hoogte wil hebben, bv gelijk met de grepen van de kastjes boor dan de gaten een paar mm lager, omdat je de kap wel omhoog kan afstellen, maar niet naar beneden ! of maak een stevige stelling, plaats daar de afzuigkap op en richt hem dan uit, je heb dan gewoon de ruimte om te boren (wel stofzuiger erbij houden)

Zorg dat de afzuigkap niet strak tussen de keuken kastjes zit, maar met een paar mm ruimte (L en R) dan later de naden netjes dun af kitten met transparante silicone kit (kan er later ook geen vet en vuil tussen komen)

Voordat we de Schoorsteen /schouw plaatste, hebben we tochtstrip op de kap geplakt om trillingen te voorkomen en de 2 gaten waarmee je de "bevestigingshoek" tegen de muur schroeft een beetje bij gevijld (sleuf gat) zodat je net wat meer speelruimte heb om de Schoorsteen / schouw strak tegen het plafond te krijgen.
(en de afvoerbuis nog even ingepakt met een geluidsisolatie deken.)

De afvoer gaat meteen door keukenmuur naar buiten als je er dan bv een rooster met een grill of schoepen op zet, maakt de kap meteen meer geluid, dan kan hij zijn "druk" niet goed kwijt !
in plaats daarvan hebben we een bol rooster van Ø 160 mm met grofmazig gaas (voor hoge doorlaat) en een terugslag klep gezet, zodat je zoveel mogelijk vrije uitblaas behoud (dit alles om het geluidsniveau zo laag mogelijk te krijgen) (p.s. de bij geleverde kunststof terugslagklep sluit niet helemaal af)

Pluspunten: Zware kwaliteit, Afzuig capaciteit, Design, Afwerking,

Minpunten: Niet zo stil als verwacht na het lezen van de specificaties, LED verlichting is te (koud) wit,

een simpelere versie van het aktieve koolfilter, maar dan met een vervangbaar filterdoek zou goeie optie zijn ! om vet in het kanaal te voorkomen.

KEIJENBORG 15-07-2017 Product paar weken in bezit

DESIGN AFZUIGKAP

VEEL POWER, zier er prachtig uit en alles energie arm , led verlichting.
helemaal van deze tijd , voor mij dus helemaal naar verwachting .

Pluspunten

• SLANK EN KRACHTIG

Ernst 07-04-2017 Product paar weken in bezit

Strakke Rvs afzuigkap

Mooie strakke afzuigkap, met dimbare ledverlichting. Mooi design met zwart glazenrand. Veel 3 standen en 2 intensief standen, daarnaast een uitzetstand dat ie nog 10 minuten naloopt. Tot nu zeer tevreden!

Wietse 11-03-2017 Product paar dagen in bezit

doet wat moet: kooklucht wegzuigen

we wilden een stille afzuigkap die werkt. We hebben met de Siemens een erg stille afzuigkap die perfect de kookluchtjes wegzuigt. Als extra de mooie ledlampjes die ook nog dimbaar zijn. Vooral 's ochtends is dat dimmen heerlijk.

Peter 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

super afzuigkap!

Hele mooie kap om te zien, en mooi en veel licht met de leds. Deze zijn in verschillende standen te dimmen.
De afzuiging is perfect.

Pluspunten

• mooi design
  • led verlichting
  • roosters

Albert 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Review LC98BE542

Mooi design, strak afgewerkt. Ik vind de minimum stand nog wel iets lawaaiig. Op de volle stand zuigt hij echt goed af. Nadeel van het strakke design zijn de hoekpunten, daar wil je niet je hoofd aan stoten..Bediening werkt goed. Licht gaat na indrukken iets vertraagd en gedimt uit. Zelf had ik de ledjes nog wel iets feller willen hebben.

Pluspunten

• goede afzuiging
  • mooi design

Minpunten

• scherpe hoekpunten, pas dus op

MSB 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Mooi, stil, krachtig

Een mooie en goed werkende afzuigkap voor bij mijn kookplaat. De werking is ook met recirculatie prima te noemen. Intensiefstand nog niet veel gebruikt, maar ik ga er vanuit dat deze uitstekend is, omdat de gewone afzuigfunctie ook al ruimschoots voldoet. Handige bediening, niets te wensen meer over van een brede schouwkap.

Dasher 15-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stil en mooi

De Schouw heeft een mooie design gecombineerd met een fluisterstille motor. Hij heeft een dimbare LED pottekijker en filters die je eenvoudig kan schoonmaken.

Pluspunten

• Goede verlichting
  • Stille Motor

1i9n5e5z 01-12-2016

Prima afzuigkap

Eindelijk een echt werkende afzuigkap!! Geen last meer van kookluchtjes of beslagen ramen. Als hij op hoogste stand staat, maakt hij wel wat meer lawaai maar dat heb ik er graag voor over.

aad 26-11-2016 Product paar weken in bezit

goed uitziend, zeer goede verlichting en niet te luidruchtig

Ziet er goed uit. makkelijk te instaleren . Goed systeem om de vet filters er uit te halen. voldoende afzuig stappen. kort om tevreden

Arjan 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super fijne afzuigkap

Deze afzuigkap hebben wij uitgezocht op zijn luxe uiterlijk met de pianolak-zwarte rand, icm regelbare LED-verlichting, witte display en blauwe indicators. Afzuigkap is mooi stil en zuigt perfect af. (150mm doorvoer direct door plat-dak naar buiten) Hij geeft zelfs aan wanneer de roosters gereinigd dienen te worden!

Frank C 19-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Absoluut geen luchtjes, gelijk aan traditionele afzuigkap

Het was ons toegezegd door onze keukenleverancier maar het bleek ook echt te kloppen. Deze recirculatie afzuiger laat, in combinatie met de Siemens cleanair recirculatie module, geen luchtjes achter. We merken het verschil niet met onze vorige traditionele afzuigkap. Dus overal aan te sluiten, absoluut en aanbeveler!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Prima afzuiging
  • Overal te plaatsen

Minpunten

• Niet super goedkoop
  • Hangt iets lager

Rutger 07-08-2016 Product maand in bezit

Zeer goede afzuigkap

Deze afzuigkap zorgt ervoor dat alle luchtjes goed worden afgevoerd. Er zitten veel standen op waardoor je heel goed de juiste stand kan kiezen afhankelijk wat je aan het koken bent. De rooster zijn makkelijk er af te halen de kap is daardoor ook makkelijk schoon te maken. de LED lampen geven ook superstrak en fijn licht.
Wij zijn dik tevreden met onze keuze.

Raimundo 01-08-2016

Verademing

Sinds een maand in gebruik en wat een verademing. Deze doet wat hij belooft, namelijk alle kookgeur wegnemen. Hij maakt ook weinig geluid en de verlichting is heel prettig.

Wingens 16-07-2016 Product paar weken in bezit

Afzuigkap Siemens

We hebben bewust gekozen voor deze afzuigkap vanwege zijn extreem stille en sterke motor. Voor het eerst is ons huis geurvrij na het koken. Daarbij heeft hij ook nog een design uitstraling! Goede aankoop en erg blij met deze keuze.

Rene 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Review LC98BE542

Hele strakke afzuigkap, weinig geluid, krachtig en met maar 37 kWh/jaar. Prachtige aanvulling op onze overige Siemens apparatuur. Heel blij mee.

Fam van der Haak 26-04-2016

Harde werker

Mooie kap die doet wat hij moet doen zonder al te veel geluid. Lichtjes zijn mooi dimbaar en het geheel is makkelijk schoon te maken

rgmnijenhuis 06-04-2016

Mooi design en groot gebruiksgemak

Eenvoudig te gebruiken afzuigkap met een mooi design. Filters kunnen in de vaatwasser dus ook zeer makkelijk te onderhouden.

Corné en Miranda 19-03-2016

Prima zuigkracht

Goede zuigkracht zodat er geen geurtjes in de huiskamer komen.
LED verlichting heel goed....
Design mooi...

Bash 28-02-2016

Afzuigkap met looks

Vooral gevallen voor het uiterlijk, bevalt me de kwaliteit me ook erg goed! Houdt mijn huis dampvrij en zorgt voor een minimaal luchtje in huis. Vooral dat laatste ben ik erg gevoelig voor. Compleet met display helemaal prachtig.