Vivanco UR 2400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vivanco UR 2400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Peter58 29-05-2011
Geschreven voor: Vivanco UR 2400

De ideale afstandsbediening voor ouderen voor een bodemprijs.

Geen ingewikkelde displays met diepgravende menu’s voor tig apparaten en priegelknopjes met onduidelijke symbooltjes. Een lekker grote AB die gemakkelijk vier apparaten bedient (tv, digitale decoder, dvd recorder/blu-ray speler, hifi-stereo). Geheel verlicht en met duidelijk klikkende toetsen. Een lichte druk is voldoende en het drukpunt is duidelijk voelbaar. Je ziet en hoort wat je doet.

Naast de uitgebreide database met apparaatcodes die je direct kan ingeven en de mogelijkheid de UR 2400 net zolang in die database te laten zoeken tot je apparaat reageert, is het mogelijk iedere toets afzonderlijk te programmeren. De UR 2400 neemt dan automatisch de toetscode van de oorspronkelijke AB over als je die toets indrukt en de UR 2400 in de leerstand staat. Ook macro’s zijn mogelijk, dwz. verschillende toetscombinaties achter elkaar met 1 toetsdruk (bijv. alle apparaten uit).

Met 40 programmeerbare toetsen per apparaat zijn alle normale gebruiksfuncties onder te brengen. Alleen voor heel speciale functies (bijv de videomontage op een DVD recorder) zal naar de oorspronkelijke AB moeten worden teruggegrepen.

Uitvoering voelt niet bijzonder degelijk aan, maar blijkt in de praktijk mee te vallen. Voor deze zeer lage prijs kan je uiteraard geen topkwaliteit verwachten, maar Vivanco geeft 2 jaar garantie. Werkt op drie potloodcellen (AAA). Gebruiksaanwijzing ook in het Nederlands. Zie:

Randyqwerty 11-05-2011
Geschreven voor: Vivanco UR 2400

Ik heb het apparaat een week in gebruik. Ik zat eerst te denken aan een dure ab met kleuren touch display maar besloot toch wat simpeler te beginnen. Het instellen was niet moeilijk maar kan makkelijker. Ik heb bv een Panasonic tv. Bij Panasonic staan er misschien wel 15 codes die mogelijk werken op een Panasonic tv. Het is blijven proberen tot een code werkt. Als de codes op typenummer van het apparaat staan ingedeeld is het veel makkelijker en gerichter zoeken. Mijn tv werd uiteindelijk herkend maar niet alle functies van de oude afstandsbediening werkten. Dan kan je die missende functies heel makkelijk toevoegen met de learn functie. Ook mijn mediaplayer van ac Ryan werkt feilloos dankzij de learnfunctie. Ik denk dat de overige afstansbedieningen van vivenco zonder learn funcie nogal kansloos zijn omdat dan niet alle functies van de originele ab overgenomen worden.

Verder is het apparaat gemaakt van glanzend zwart plastic dus als je bang bent voor vingerafdrukken kan je deze beter laten liggen!

Wat mijn vrouw irriteert is dat het drukknoppen zijn. Zappen gaat dus met een klik en is dus niet stil!!!

Over het algemeen voor 20 euro een prima apparaat waarop na enig gezoek en geprobeer mijn tv, dvd, versterker en mediaplayer feilloos te bedienen zijn.