Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRT8215/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRT8215/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Marcelschrijft 18-01-2014

Het apparaat is hoogstaande kwaliteit qua materialen etc etc, redelijk eenvoudig in te stellen en afstandbedieningen zijn eenvoudig over te nemen. Afstandbedieningen kunnen ook knop voor knop worden ingesteld, dit is samen met de bijgeleverde software prima te doen.

En toch zou ik dit apparaat niet nog een keer kopen.

De gebruikersvriendelijkheid qua bediening laat behoorlijk te wensen over.

- geen swipe, maar druk touchscreen
- gebruik je meerdere apparaten, dan kunnen er maximaal 3 apparaten op per scherm.
- aanpassingen die je wilt doen in de software qua volgorde waarop de apparaten displayen op je afstandbediening kunnen niet zonder de apparaten te verwijderen om ze opnieuw op volgorde in te vullen.
- de indeling van het de toetsen is niet helemaal logisch. De nummer knoppen zitten te laat voor zappen (tv kijken) hierdoor zitten niet alle knoppen die je het meest gebruikt op de gemakkelijkste plaats

Dus voor mij is de gebruiks toegankelijkheid van het apparaat te klein om hier echt gebruik van te maken. Als het swipen wel zou werken, dus echt touchscreen, dan zou dit al heel anders zijn. Je kan het apparaat gewoon niet snel bedienen zoals je zou willen.

lampje1968 10-01-2014

Ben jaren in het bezit geweest van een Logitech Harmony 555
Deze was gewoon versleten en uiteindelijk heb ik voor de Philips SRT 8215 gekozen. Gezien de recensies leek me dit een waardige opvolger. Verwacht niet dat deze 8215 het gelijk doet wat hij moet doen. Dit vergt wel inzicht in je apparatuur en een avondje programmeren.

De software werkt heel gebruiksvriendelijk en veel simpeler dan de Logitech software. Apparatuur (TV, receiver, mediaplayer en mp3-speler)zijn eenvoudig te programmeren.
Voorwaarde is wel dat je van elk apparaat (nog) de afstandbediening hebt. Bij mij kende de 8215 alleen de afstandsbediening niet van de MP3-speler. Hiervan heb ik de knoppen die ik nodig had simpelweg geleerd.
Activiteiten leren vergt wat meer inzicht in de apparatuur. Bij mij was vooral het probleem dat apparatuur niet dezelfde snelheid opstart. Maar geen nood, dit is ook makkelijk op te lossen door wachttijden te plaatsen in de activiteitenlijst.

Toch blijft ook deze afstandsbediening moeite hebben met in-uitschakelen van apparatuur. Mits er handmatig niets aan de aan/uit knoppen van de apparatuur gewijzigd is gaat het goed.

Verder heb ik een mediaplayer AC-Ryan. De pijltjestoetsen scrolde wel heel snel van boven naar beneden. Oplossing was door de pijltjestoetsen apart in te leren en te plaatsen in het touchscreen.

Nu enkele dagen in bezit en er moet nog wat gefinetuned worden. Toch al erg tevreden over het product!

Martin 26-11-2013

De SRT8215 afstandsbediening wordt gebruikt voor een Philips TV, een JVC videorecorder en een Panasonic audio-set. Daarnaast nog een Sangean radio. Die variëren in leeftijd tussen 3 en 7 jaar. De in de SRT8215 geprogrammeerde "activiteiten" zijn: TV kijken, Video kijken en Radio luisteren. Hiervóór jarenlang een Logitech Harmony gebruikt. Die raakte onlangs defect.

Een begin maken met het programmeren gaat mbv de Philips PC-software heel gemakkelijk. In mijn geval werkte alles matig. Lang niet goed genoeg! Het goed programmeren van de SRT8215 kost wat technisch inzicht en wat geduld, maar dat was in mijn geval bij de Logitech ook het geval.
Na 'n avondje werken en "proberen" is het uiteindelijk goed gelukt. Alles werkt nu prima. (beter dan ik met de Logitech kon realiseren)
Het is nu mogelijk om drie activiteiten te starten en te stoppen. Het is ook mogelijk om alle apparaten afzonderlijk te bedienen. Dat laatste is eigenlijk niet nodig.
Tenslotte twee minpuntjes:
- In mijn geval wordt bij overschakelen van de acitiviteit "video kijken" naar "TV kijken"de videorecorder niet uitgeschakeld.
- Bij het initiëel programmeren mbv de Philips PC-software "herkent" de PC-software de apparaten aan de hand van het apparaat-type dat je ingeeft. Die "herkenning" is deels incorrect. Daardoor moeten in de afstandsbediening allerlei zaken handmatig (mbv de PC software) aangepast worden.

dh35 16-09-2013

Weinig instelmogelijkheden. Activiteit is alleen een groep apparaten aanzetten. Alles tegelijk uitzetten kan ook niet. Ik kijk TV via mijn PVR en je moet dan toch je PVR selecteren om het geheel te kunnen bedienen. Ik had een Logitech Harmony om te vervangen, Philips teruggebracht en toch weer een Logitech. Het instellen daarvan ziet er ingewikkeld uit in eerste instantie maar als je er even voor gaat zitten dan kun je alles precies instellen zoals je wilt. Het kan zijn dat ik instelmogelijkheden over het hoofd heb gezien, ik kon iig niets vinden over hoe je voorbij de wizard kan komen. Wel prima om individuele afstandbedieningen te vervangen.

Rob.Erto 31-08-2013

Besteld via iBood. Ter vervanging van 4 afstandbedieningen (Samsung TV, UPC Mediabox, LG Home Entertainment en JVC Videorecorder). Alle afstandbedieningen werden direct herkend, dus wat dat betreft geen problemen. Activiteit 'TV Kijken' was wat lastiger, aangezien de AAN knop op de UPC afstandbediening (UPC) niet goed werd herkend. Daarom als AAN knop maar CHANNEL UP geselcteerd en dat werkt tot nu toe uitstekend. 4 afstandbedieningen weg, 1 terug. Duurzaamheid nog niet bekend.

Jasper 02-06-2013

Fijne alles in 1 afstandsbediening.

Het inregelen gaat erg makkelijk. Bij mij herkende de afstandsbediening alle "oude" afstandsbedieningen de hij ging vervangen. Als een bepaalde toets niet zichtbaar is, dan heel eenvoudig toe te voegen middels het op elkaar richten van de oude en de nieuwe afstandsbediening.

Vind hem goed handelbaar en ook het kleine touchscreen werkt prima. Ligt fijn in de hand.

Oude afstandsbedieningen kunnen de kast in!

Spidey 22-12-2012

Net in het bezit. Even aansluiten op mijn MacBook. Apparaten kiezen. Afstandsbediening van het apparaat er even voor houden, knopje drukken en elk apparaat werd herkend.
Zelf een aardig oud Sony mini setjes (met minidisc).
Menu van de remote is eenvoudig en daardoor goed te bedienen.
Aangezien ik de remote pas heb kan ik nog weinig zeggen over de mogelijkheden van het apparaat. Wat ik tot nu toe zie zijnd e mogelijkheden prima. Alle apparaten in eens uitzetten. Acties definieren zoals TV en digitaal kabel kastje aan bij gedefineerde actie 'TV Kijken'
4 afstandsbedieningen die de la in gaan (batterijen eruit) en daar komt er dus eentje voor terug.

John4203 10-10-2012

Ik kwam van een Logitech Harmony, die door zijn eigenwijze programma niet het vriendelijkst te programmeren was, ging naar een Philips Pronto 9400, die werkelijk alles kon, maar wel heel wat uurtjes programmeren kostte en nu naar de SRT8215 omdat ik geen tijd en zin had om mijn nieuwe apparaten in die Pronto te zetten. De 8215 is werkelijk een wonder qua gebruikersvriendelijkheid. Ik had in minder dan een half uur 11 apparaten in drie groepen in de afstandsbediening zitten, inclusief de bijbehorende activiteiten. Eén afstandsbediening zat niet in de database (of ik kon hem niet vinden), maar het knop voor knop programmeren was ook kinderspel. Zelden voor zo weinig geld zoveel functionaliteit gezien. Het enige puntje van kritiek is het touchscreen, waar je wel echt op moet duwen, iets wat je sinds de iPad niet meer gewend bent. Wat dat betreft had ik graag wat tientjes meer uitgegeven voor een lekker schermpje. Maar goed, het werkt uitstekend als je er aan gewend bent. Fijn apparaatje

De Jong Gouda 21-06-2012

Goede en mooie afstandsbediening, makkelijk in gebruik, aardig wat mogelijkheden en voldoende apparaten aan te sturen. Support is echter een drama. Apparaten toevoegen gaat vlot, maar voordat alles naar wens is geconfigureerd ben je wel een paar uur verder. Ondanks dat een vriend van me de Logitech Harmony One heeft, toch voor deze gekozen daar de prijs een stuk lager is (scheelde me ruim 30 euro) en de beoordelingen over het algemeen goed waren. Wat wel lastig is, als je tussen veel apparaten wilt schakelen zoals ik regelmatig doe, is dat je heen en weer moet scrollen in het hoofdscherm. Daardoor onlangs maar eens even gaan kijken of ik de meest gebruikte apparaten niet bovenaan kon zetten maar dit bleek niet te gaan. Voor de zekerheid maar een berichtje gestuurd naar Philips met de vraag of rangschikken inderdaad niet gaat of dat ik die mogelijkheid wellicht over het hoofd zie. Positief was de snelheid van het antwoord, bedroevend was het antwoord zelf: "Dit is wel mogelijk. Dit hoort u te doen om alle apparaten te verwijderen en opnieuw in te voeren naar mate van gebruikt. Het is niet mogelijk om deze na het invoeren opnieuw rang te schikken helaas.". Omdat ik dit geen oplossing vond toch maar even gaan bellen. Toen werd het alleen maar erger. De medewerker zei na het lezen van mijn vraag en het antwoord dat zijn collega gelijk had, waarop ik zei dat het dus NIET kan maar hooguit een slechte workaround was en dat dit dus een tip is voor een toekomstige update. Deze meneer zei toen dat er geen updates meer voor dit apparaat uitkomen want het was al een model uit 2010. Toen ik verbaasd vroeg of deze dan nu al niet meer gesupport werd deed hij er nog een schepje bovenop door te zeggen: "dat kan als je hem koopt bij een bedrijf die hem al 2 jaar op de plank heeft liggen...". Op mijn reactie dat hij nog bij heel veel winkels gewoon te koop is kreeg ik geen antwoord meer. Toen heb ik het gesprek maar beeindigd met de opmerking dat ik dan voortaan toch maar voor Logitech ga.
Als support dus belangrijk voor je is, geen Philips!

Jan01964 18-02-2012

SRT8215 een aantal dagen geleden aangeschaft. Ziet er goed uit. Om de afstandsbediening in te stellen wordt de afstandsbediening via een PC/Mac gekoppeld aan website www.myprestigo,com.

Deze site ligt er echter al dagenlang uit! Geen storingsmelding, geen sorry, gewoon een time-out als je de URL intikt. Dit had ik niet verwacht van een bedrijf als Philips. Slechte start.

Canyonred 16-03-2012

Ik heb hem nog maar pas en op zich ben ik tevreden, maar ik heb nog nooit de logo's vd site kunnen ophalen, omdat mijn internet verbinding niet goed zou zijn. Volgens de help zou ik de firewall etc.. moeten controleren, maar zelfs wanneer ik deze uitzet, kan ik geen zenderlogo's ophalen.

Is dit nu op dit moment bij anderen ook zo?

Diveer338 16-03-2012

Installeren via de website geeft sowieso geen goed resultaat.
Investeer wat tijd en installeer de knoppen handmatig. Mijn ervaring is dat de SRT 8215 daarna perfect werk (en veel goedkoper dan een vergelijkbare Logitech)

dirtygerty 15-06-2012

misschien moet je de komma eens veranderen in een punt.
http://www.myprestigo.com Deze link werkt prima.

Colombe 16-01-2012

Na een paar dagen uitproberen heb ik de afstandbediening teruggestuurd. Ik was er niet tevreden over.
Hij ziet er goed uit, maar is wat groot. de knoppen werken goed, maar het touchscreen is eigenlijk te klein, zodat je nogal eens de verkeerde toets aanraakt. Het herkennen van mijn apparatuur was matig, ik heb nogal wat "met de hand" moeten doen.
Mijn voornaamste bezwaren zijn dat het wisselen van apparaat teveel handelingen kost en dat de gekleurde toetsen ontbreken. Die laatsten kan je overigens weer wél zelf programmeren, maar dan is de toegang weer iets gecompliceerder.

rovri 30-12-2011

Bestellen
Razendsnel en gedurende het gehele traject constant op de hoogte gehouden. Zo werkte het bij Digideals. Ik moet eerlijk bekennen, eerst alles beoordeeld via Philips.com/nl en toen besteld bij eerder genoemde club. Dat scheelt in kosten gewoon te veel, en het logistieke deel zag er veel belovend uit en was ook gewoonweg te gek.

Ontvangst
Zoals gevraagd geleverd via Post.nl. Ging uitstekend en binnen een dag. Geen opsmuk, behalve dan de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Eerste indruk
Ziet er in een eerste oogopslag goed uit. Jammer dat een groen product als de Prestigo in een verpakking komt die plastic bevat. Dat kan waarschijnlijk nog beter. Let op met het kunststof zegel rechts bovenin de verpakking. Je kunt het er gewoon afhalen zonder schaar en later zonodig terug plaatsen. Doosje open en de afstandsbediening er gwoon uitschuiven. Het USB kabeltje valt dan waarschijnlijk. De batterijen blijven zitten. Uitstekend dus, zover.

En dan beginnen
Batterijen erin en dan een lief piepje. Ga naar www.myprestigo.com om te configureren. Nou dat doen we dan maar. Het gekke is dat op die site staat dat je eerst moet downloaden en pas dan je batterijen moet plaatsen. Vreemd want verder staat er nergens een aanwijzing dat je naar de genoemde site moet gaan. (Later blijkt ook de Quick start kaart uit de verpakking gevallen. Deze is wel voldoende duidelijk) Voor de Mac gebruikers: Niet altijd start de applicatie van zelf op. Je moet dus zelf wel even slepen. Dan Prestigo aangesloten met USB, en Configo opstarten. Hij herkent dat er nieuwe Firmware moet worden gedownload. In dit geval naar versie 2.1.10.0. Het apparaat nu niet loskoppelen. Even loskoppelen en dan weer aansluiten. Vervolgens gewoon de software volgen.

Configureren
We beginnen dan met het toevoegen van de verschillende apparaten. In ons geval een Top-box, TV, Receiver, Blu-Ray speler, Mediaspeler en Home sound bar. Het lukt zowaar allemaal. En dat is toch wel bijzonder, zeker omdat de receiver ruim vijftien jaar oud is.

En nu uitproberen
Dat gaat uitstekend dus. Alle apparaten doen de meest essentiële functies. Een paar omissies, foutjes dus. De receiver blijkt niet op alles te reageren. De mediaspeler reageert juist teveel. Maar dat gaan we nu eerst even onderzoeken. Gelukt. Er blijken meerdere sub-types te zijn van deze apparaten. Via de HELP knop kun je dan perfect de juiste toetsen instellen.

Activiteiten maken
Hiermee kun je meerdere acties in een druk op de knop programmeren. Je kent het wel: Een filmpje opzetten betekent DVD aan, TV aan, Versterker aan en op 7 ingesteld enz. Gewoon intuïtief de software gevolgd en een aantal activiteiten geprogrammeerd. Eens kijken of het werkt? Tja, dat is lastig natuurlijk. Je kunt namelijk nergens een uitgangspunt vastleggen. De Prestigo gaat er van uit dat alles uit staat, in stand-by. Maar dan nog weet je niet hoe iets bijvoorbeeld naar DVD moet schakelen. Je kunt nu via instellingen alles nog eens fijntjes in programmeren. Mooi hoor...

Conclusie
Een mooi apparaat, zowel esthetisch (het ziet er mooi uit) als technisch (het kan behoorlijk veel). De bediening voelt stevig aan. Een rubberachtige kunststof draagt zorg voor een stevige grip. Scherm reageert goed, zolang je niet al te dikke vingers hebt. Wel regelmatig schoonmaken dat scherm hè, blijft een gedoe al die schermpjes. Kortom mooi ding wat veel kan. Wat mij betreft een 9- qua rapportcijfer.

gbbbosma 03-12-2011

Deze afstandsbediening gekocht om dat wij een touchscreen wilden. We hebben ook de Logitech 525 in ons bezit maar na 2 jaar werkte knop van volume niet meer naar behoren en gebruiken deze nu op slaapkamer. We hebben en kunnen dus goed vergelijken, dan nu over de Philips, deze nu 2 maanden in bezit maar ook deze is gemakkelijk te programmeren, Natuurlijk om alle instellingen naar wens te krijgen heb je natuurlijk wel werk en tijd nodig maar dat is natuurlijk met alle afstandsbedieningen zo, je hebt hem dan wel naar jou wensen geprogrammeerd en er veel genot van. De touchscreen werkt perfect en de kanaal/zender afbeeldingen zijn duidelijk. Wij hebben in onze regio GPTV en daar hadden ze bij Philips geen logo van, maar dit logo haal je van de site van GPTV en download je dan naar de afstandsbediening. Dus voor iedere zender is er een logo. Batterij gebruik kan ik niet beoordelen na 2 maand maar de Logitech deden wij 3kwart jaar met de batterijen. De knopen maken geen geluid bij gebruik, die van de Logitech maken een klik geluid. Deze afstandsbediening is dan ook een welkom product bij ons en kan deze dan ook van harte aanbevelen. Kortom een voordelige en goede afstandbediening.

Charley-hd 23-11-2011

Deze afstand bediening nu eren aantal maanden in gebruik, werkt prima.
De setup werkt vrij simpel en snel , afstand bedieningen die hij niet kent zoals de interactieve TV
box van KPN kun je zeer simpel inleren.
Touchscreen werkt goed en is niet te gevoelig.
Al met al een goede aankoop, aanrader dus.

Jeroen Jeroen 07-09-2011

Ik heb zelf de Harmony One in bezit omdat destijds deze remote net op de markt was en niemand had hem gereviewd. Nu heeft mijn pa deze remote en kan ik hem dus vergelijken.

Wat betreft mogelijkheden lijkt het apparaat net zoveel te kunnen (behalve dat die apparaten niet uitschakelt automatisch bij wisselen van activiteit, ws niet echt een probleem).

Voordelen vergeleken met logitech harmony one
- Mooie vormgeving, niet zo lelijk groot als de harmony one.
- Betere toetsen, die Harmony one heeft erg goedkoop plastic en mijn toetsen kraken zeker na een half jaar gebruik.
- Veel betere software: het gaat VEEL sneller om het apparaat te updaten met wijzigingen, en het programma als geheel werkt eenvoudiger, sneller en gebruikersvriendelijker.
- Je kunt de batterijen vervangen als ze versleten zijn (gewone penlites).
- Waarschijnlijk is er geen vertraging bij het uitsturen van RC commando's (nog te testen): als ik met mijn harmony mijn media speler of HD recorder bedien dan merk je dat de toetsen vertraagd aankomen (daardoor bedien je het apparaat minder fijn dan de originele remote).
- Aanzienlijk goedkoper.

Voordelen harmony one:
- is lichter (vanwege ingebouwde accu).
- Touchscreen werkt gevoeliger, kan een pluspunt zijn. Maar het scherm van Philips werkt ook gewoon prima. Ook voor dikkere vingers lijkt het goed te werken.

Vooralsnog zou ik deze kopen ook gezien de eerdere reviews (maar moet nog verder er mee testen).

Jeroen Jeroen 31-01-2012

Heb hem nu ook nadat mijn harmony one een lage val van een salontafel niet overleefde (wat normaal is volgens logitech).

Activiteiten switchen werkt bij de harmony one beter, de help knop van de harmony werkt beter als het mis gaat en de harmony one kan ze ook beter uitzetten. Bij de philips kan je dat doen door je apparaat via een scherm knopje uit te zetten voor je wisselt of door een power off commando te sturen bij een nieuwe activiteit starten. Dit kan echter beter.

Database van harmony one is beter maar rc codes leren gaat zeer gemakkelijk via de applicatie.

Waar ik vooral tevreden mee ben is dat mijn apparaten nu sneller bedienen omdat de philips de codes sneller stuurt: dus lekker snel browsen met je media speler bijvooreeld.

Verder is die gewoon zoveel mooier (niet dat dat echt uitmaakt)...

Ook

Rick_H 07-08-2011

Beetje vreemde afstandsbediening in mijn ogen. Programeren is best simpel en snel gedaan. Alleen jammer dat (deze?) prestigo soms niet alle apparaten opstart in macro.

Ik zou toch deze afstandsbediening links laten liggen de volgende keer, omdat ik van mening ben dat er betere afstandsbedieningen zijn.

Jeroen Jeren 07-12-2011

Had je met philips gebeld voordat je negatieve reviews plaatst? Ws hadden ze je wel kunnen helpen. Bij logitech zijn er ook zeer veel gebruikers die de helpdesk gebruiken.

hjd 09-10-2011

Had daar ook last van
reden van niet werken van de macro's is waarschijnlijk
de snelheid van deze macro's de app. kunnen dit dan niet volgen
heeft tijdsvertragingen tussen de stappen gezet
alles werk nu prima

Diver338 11-05-2011

Na een vergelijking met de logitech Harmony one heb ik gekozen voor de Prestigo SRT8215:
- De Philips kan ongeveer hetzelfde en kost ongeveer de helft.
- De lay-out van de harde toetsen is veel overzichtelijker bij de Philips.
- Stijlvoller design van de Philips (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk).

Mijn ervaringen zijn tot nu toe heel positief.
Configureren van de AB is heel eenvoudig door de gebruiksvriendelijke software. Het downloaden van instellingen uit de internetdatabase is geen succes maar dat is geen enkel probleem: met behulp van de originele AB kan de Philips helemaal naar persoonlijke wens worden geconfigureerd. Via duidelijke aanwijzingen van de software gaat dit heel eenvoudig. Het is sowieso gebruiksvriendelijk om de harde toetsen te definieren voor veel gebruikte functies (bijv. bediening loopwerk DVD-speler of menu mediaspeler).

Ook het werken met activiteiten waarbij via een soort macro verschillende apparaten achtereenvolgens worden ingeschakeld en bediend werkt redelijk.
Hierbij liep ik wel tegen een probleemp op dat door geen enkele AB kan worden opgelost. Mijn NAD AV reciever accepteert na het inschakelen pas na ongeveer 5 sec een nieuwe opdracht van de AB. De oplossing is om de AV reciever eerst handmatig in te schakelen (in de activiteiten kunnen inschakelvertragingen worden ingesteld maar de AB meer dan 5 sec op de apparatuur moeten richten is voor mijn huisgenoten geen optie).

Leuk is ook de mogelijkheid om zenderlogo's te kunnen importeren. TV zenders kunnen daarna rechtstreeks worden gekozen via de logo's op het touchscreen.

Bij de configuratie liep ik tegen het volgende probleem: na wijzigen van enkele apparaat instellingen werkten de activiteiten niet juist meer.
Oplossing: Activiteiten verwijderen en opnieuw configureren.

Na ruim een maand gebruik ervaar ik ook een aantal minder sterke punten:
- De AB heeft geen oplaadmogelijkheid. Periodiek zullen de batterijen verwisseld moeten worden.
- Ik mis een backup mogelijkheid voor de instellingen.
- Het design is stijlvoller maar het touchscreen heeft een wat goedkope uitstraling (touchscreen werkt wel goed)

De conclusie is echter dat de Philps prestigo zeker een aanrader is. Een gebruiksvriendelijke universele AB met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

robbedoes 06-03-2011

Ik was aan het kijken naar de diverse Logitechs maar kon deze Philips zeer goedkoop aanschaffen. Ik kan me wel vinden in het verhaal van de vorige reviewer maar wil nog wel wat extra punten belichten. Ik denk dat in principe de verschillen tussen deze ab en de logitechs niet zo groot zijn. Ik gebruik hem voor een Samsung LED tv, Marantz AV-receiver, LG blu-ray speler en een mediaspeler die alle via HDMI-kabels gekoppeld zijn.
Wil je een touchscreen, dan is deze beduidend goedkoper dan een Logitech, maar niet iedereen vindt een touchscreen prettig. Het scherm van de SRT8215 bediend wel goed, maar de blader- en menutoetsen onder en boven aan het scherm zijn wat klein, waardoor je er wel eens naast zit en er dus iets anders gebeurt dan wat je wilt.
Alle schermtoetsen en de activiteiten zijn van naam te veranderen. Het overnemen van de originele ab's is niet veel werk. Alhoewel de database van Philips bij mij lang niet alle functies van de originele ab's overnam is het inleren van ontbrekende toetsen snel en eenvoudig te doen. Het grote voordeel van dit soort ab's zit in de activiteiten. Het finetunen hiervan heeft me wel vele uren gekost.
Ik vindt de volgende punten een tekortkoming cq. voor verbetering vatbaar:
- online apparaten database zeer onvolledig
- de software voorziet niet in een backup mogelijkheid van de instellingen. Dit kan bij problemen of updates betekenen dat je weer alles opnieuw moet programmeren.
- de volgorde van de geprogrammeerde activiteiten op het touchscreen is achteraf niet te wijzigen. Er staan maar 3 activiteiten op een pagina dus je moet bij het programmeren al rekening houden met de gewenste meest gemakkelijke volgorde. Dit zou net zoals de gewone functietoetsen op het touchscreen door verslepen eenvoudig te herschikken moeten kunnen zijn.
- de achtergrondverlichting in de toetsen gaat na een instelbare tijd uit maar gaat niet aan bij drukken van een toets. Je moet het touchscreen aanraken om de verlichting in de toetsen in te schakelen. Logitech lost dit op met een bewegingssensor.
- Het starten van een activiteit kan door 1 druk op het scherm een hele reeks funkties uitvoeren maar een gewone toets of een funktietoets op het touchscreen kan maar 1 commando versturen.
-bij een activiteit wordt de keuze voor de volumeregeling bepaald door de gekozen apparaten. Als ik bv tv kijk met de versterker aan dan kan ik niet kiezen om de volumeregeling van de tv te gebruiken ipv de versterker, ondanks dat de tv dit via de HDMI control door kan geven aan de versterker.
- De gebruikelijke gekleurde toetsen(rood, geel, blauw en groen) zijn niet als harde toetsen aanwezig maar nemen een bladzijde op het touchscreen in beslag.
- De ab is vrij zwaar tov een gewone ab, dit komt voornamelijk doordat er 3 AA batterijen ingaan tegenover 2 AAA batterijen bij een gewone ab.
- Geen oplaadbare batterijen meegeleverd.
- Ik heb er bij Philips nog geen ervaring mee maar heb door lezen van diverse reviews de indruk dat de helpdesk ondersteuning bij Logitech beter is.

MvO 23-02-2011

Heb vandaag deze afstandsbediening binnen gekregen. Ondanks wat negatieve meningen hier heb ik hem dus toch aangeschaft. Ik vind namelijk de Logitech afstandsbedieningen niet overzichtelijk en veel te druk en vol met kleine priegel knopjes.
Deze a.b. heeft harde knoppen en dat vind ik erg prettig. Zeer overzichtelijk. Het aanraakscherm functioneerd prima en is helemaal niet ongevoelig. Werkt perfect.

Heb de software gedownload en geinstalleerd. Daar hebben ze echt over nagedacht. Dat is echt door iedereen te gebruiken.

Ik was bang dat ik niet genoeg kon instellen ten opzichte van de logitech a.b`s.
Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Werkelijk alles is in te stellen.
Als je met de basis instellingen niet goed weg komt, dan kan je naar het geavanceerde menu en daar kan je de activiteiten naar wens instellen.
Dus bijv. de zendtijd van het ir signaal, wachtijden, volgorde van de signalen, extra signalen toevoegen, knoppen zelf inleren, benamingen van de knoppen aanpassen, knoppen verwijderen en toevoegen aan het aanraakscherm, etc etc.

De a.b. onthoud net zoals de logitech a.b.`s de apparaten die aanstaan. Als je dus een activiteit hebt gestart en later wilt beeindigen dan volstaat 1 druk op de standby knop om alles uit te schakelen.

Het enige wat hij niet doet is de juiste apparaten uit en inschakelen als je direct van de ene naar de andere activiteit schakeld. Maar dat is natuurlijk simpel op te lossen, door eerst op de standby knop te drukken en daarna een nieuwe activiteit te starten.

Of je maakt zelf een activiteit aan die wel de juiste apparaten in en uit schakeld en stelt zelf de volgorde in van de signalen. Bijvoorbeeld als je na het tv kijken naar de radio wilt gaan luisteren.

Alles is mogelijk. Deze a.b. doet echt niet onder en ik vind hem zelfs beter dan de veel duurdere logitech a.b.`s

Frisky_de_geus 01-02-2011

Gisteren mijn Philips SRT8215 ingeruild voor een Logitech Harmony One omdat deze mijns inziens het prijsverschil meer dan waard is.

De Philips is een leuk product en zeker voor mensen die nog nooit een logitech in handen hebben gehad. De voor- en nadelen aan de philips zijn de volgende:

+ Prijs, deze is toch aanzienlijk lager dan de logitech harmony serie
+ Software voor het instellen is gebruiksvriendelijker dan de software voor de harmony.

- Touch scherm moet je echt indrukken, gaat niet echt soepel.
- Bereik van de infrarood is beperkt, je moet echt mikken naar je apparaten.
- Als je van de ene naar de andere activiteit gaat worden de apparaten die niet meer nodig zijn niet uitgezet. MAW, de philips onthoud niet welke apparaten aan staan.
- Afstandbediening is vrij dik

Kortom: zeker een goede koop voor mensen die hun eerste all-in-one afstandbediening willen aanschaffen en nog geen ervaring met een logitech harmony product hebben/ of de harmony software te ingewikkeld vinden. In alle andere gevallen kan ik iedereen aanraden om ondanks het prijsverschil toch voor de logitech harmony one te gaan.

Fr3kkel 16-12-2011

Ja dat hij de apparaten niet uitzet als je van activiteit switched is mij ook op gevallen terwijl dit toch echt in de interface staat. Heb nog niet uitgevonden hoe dat precies komt.

Er is wel een way around om dit op te lossen:
Bij elke activiteit kan je met de geavanceerd knop een specifieke actie toevoegen. Door nu bijvoorbeeld bij de activiteit Televisie Kijken een expliciete opdracht te geven om de dvd-speler of evt andere apparaten uit te zetten bereik je wel hetzelfde effect.

HJJA 25-01-2011

Deze gekocht als vervanging van 9320 (die was defect)
Software voor de mac gedownload (Configo), en mbv deze software 7 afstandsbedieningen BINNEN 10 minuten geprogrammeerd inclusief 1 apparaat wat geen afstandsbediening had...
Software werkt geweldig, petje af voor Philips, eerste keer dat ze mac software hebben die goed werkt..

the hexx 19-01-2011

heb de afstandsbediening retour gestuurd naar de winkel. Wat een ...ding! heb nu een Logitech Harmony One. Het zogenaamde touchscreen van deze philips is in mijn ogen een slecht touchscreen, je moet bijna door het scherm heen drukken om een commando uit te laten voeren. Voelt niet lekker aan. Denk niet dat dit zo smooth werkt als op bijv. een touchscreen van een PDA/Iphone. Scherm deugt echt niet in vergelijking met de Logitech Harmony One. Op de Logitech hoef je iets maar heel zacht aan te raken en hij voert het uit. Bovendien heeft de Logitech veel meer instellings mogelijkheden en een heel mooie lader waar je hem 's avonds in kunt leggen. Altijd opgeladen. Ik raadt deze Philips echt af voor mensen die instellingen willen configureren en macro's maken.

Jeroen Jeroen 14-01-2012

bij de harmony is het scherm erg gevoelig, dit is een scherm wat je moet indrukken en het werkt gewoon goed. Wat jij schrijft klopt niet. Verder is het scherm van de philips mooier om te zien.

Mr_X 18-12-2010

Super afstand bediening.
Ik heb een Harmony gehad, maar dat vond ik helemaal niets en ik heb m'n na een week weer terug gebracht. Deze heeft er voor gezorgd dat alle andere afstandstandbedieningen echt de kast ingegaan zijn.

Meeste apparaten worden meteen herkend, maar mijn (Philips) mediaplayer werd niet herkend. Aanleren van codes is super makkelijk, veel fijner dan ik ooit bij andere 'lerende' afstand bedieningen heb gezien. In een minuut of 2 voor elkaar.

Wat ik nog leuk zou vinden is als je de icoontjes zou kunnen aanpassen.

St. Tinus 23-11-2010

Omdat er nog weinig reviews waren over deze afstandsbediening en de site van Philips niet al mijn vragen beantwoordde, was het een gokje om deze aan te schaffen. Andere optie was een afstandsbediening van Logitech welke wel gedetailleerdere productinformatie geeft op de site, maar de vormgeving van de Philips sprak me meer aan.
De gok wel genomen en tot nu toe tevreden over de keuze.
Zowel de nieuwe blu-ray van Sony (2010) als de oudere Home Theatre set van sony (2005) en de rest (tv van Philips, digitale kabelontvanger van Humax) worden herkend en naar behoren aangestuurd (EPG, menu's). Door het touch-screen kun je de knoppen die voor je gevoel missen, toe voegen.
De software is zeer gebruiksvriendelijk en naar wens in te stellen met timers voor wat tragere apparaten.

Fierljepper 18-11-2010

Super afstandsbediening. Echt alles is instelbaar, zelfs de signaallengtes. En functies die niet herkend worden middels de software kun je aanleren. Deze functies zijn vervolgens ook te gebruiken in activiteiten.

Grappig dat enkel de av-receiver van philips niet goed herkend werd. De volledig inrichtbare touchscreen is echt super, evenals de knoppen die per activiteit toe te wijzen zijn aan bepaalde apparaten.

Ook apparaten die niet in de lijst voorkomen kun je configureren. Zo doet onze elektrische haard en een digitale fotolijst het nu ook prima op de afstandsbediening.

Bereik en drukpunten van de afstandsbediening zijn ook prima. De softwareinterface is redelijk intuïtief maar bevat nog wat punten voor verbetering.

Lang getwijfeld tussen een Logitech Harmony One, Logitech Harmony 700 en deze philips. Superblij met de aankoop.