Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRT8215/10

Philips Perfect replacement Universele afstandsbediening SRP5016/10

Philips Perfect replacement Universele afstandsbediening SRP5016/10
Bekijk alle Afstandsbedieningen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 102 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Anoniem 24-03-2017

Geweldig product heb er eentje sinds 2011 GEWELDIG ding

Ik heb mijn prestigo in 2011 gekocht toen ik op vakantie in NL was. Heb hem nogsteeds en werkt nogsteeds heel prima, 3 tv's en mijn stereo installatie staan erop. Prachtig gewoon. Kijk nu uit naar vervanging door hetzelfde product.

Nesse 27-06-2016

Afstandsbediening zonder knoppen?

Jammer dat de onderkant van de afstandsbediening niet vlak is. Heel vervelend als je het touchsceen en of een aantal andere knoppen wil bedienen.
Prima ding verder. Totdat binnen 2 jaar er een aantal knoppen uitvallen. Onder ander de vol, prog, ok en de navigatie knop. Ik kan geen foto bij voegen, maar buiten het feit dat het er niet uit ziet. Is het bedienen van afstandsbediening met een saté prikker ook erg vervelend.

ErnieEnBert 12-09-2015

Eindelijk de oplossing.

Ik heb deze afstandsbediening nu twee jaar in gebruik, en ben erg tevreden met de werking, design enz. Het principe icm display is duidelijk en functioneel. Helaas heb ik ook het probleem, dat het display na 20 seconden wit wordt, en hij vanzelf opnieuw opstart. Als meer mensen hier last van hebben is er vast ook een oplossing voor. Het gaat hier om een technisch probleem. Ik ben snel naar de winkel gegaan om een nieuwe te halen, maar helaas het bericht ontvangen dat deze nooit meer leverbaar is. Vooralsnog geen overeenkomstig goede afstandsbediening kunnen vinden.

Hul013 23-04-2015

Loopt nu vast

Ik heb deze nu 2 jaar en in het begin deed hij het prima, maar nu loopt hij steeds vast. Het scherm wordt wit en kan alleen weer goed komen door de batterijen er uit en er in te doen. Tevens start hij zichzelf op bij vrijwel elke opdracht die ik geef. Wat kan er aan de hand zijn? ik kan hem nu niet meer gebruiken...

FredL 27-11-2014

Handige remote, jammer dat de knoppen na vrij korte tijd bijna niet meer leesbaar zijn, de opdruk slijt er af.

Tricolores1896 23-10-2014

alles in 1

eenvoudig in te stellen.
nummerknopjes moet je wat hard induwen.
herkent veel afstandbedieningen vanzelf.

Berend76 21-07-2014

Super afstandsbediening

Aangeschaft vanwege laten vallen vorige Philips afstandsbediening. Wat een verbetering is deze! Reageerd vele malen beter en heeft de meest handige knoppen allemaal onderhandbereik.
Installatie via PC en originele afstandsbedieningen is super makkelijk.

Marcelschrijft 18-01-2014

6,3
Het apparaat is hoogstaande kwaliteit qua materialen etc etc, redelijk eenvoudig in te stellen en afstandbedieningen zijn eenvoudig over te nemen. Afstandbedieningen kunnen ook knop voor knop worden ingesteld, dit is samen met de bijgeleverde software prima te doen.

En toch zou ik dit apparaat niet nog een keer kopen.

De gebruikersvriendelijkheid qua bediening laat behoorlijk te wensen over.

- geen swipe, maar druk touchscreen
- gebruik je meerdere apparaten, dan kunnen er maximaal 3 apparaten op per scherm.
- aanpassingen die je wilt doen in de software qua volgorde waarop de apparaten displayen op je afstandbediening kunnen niet zonder de apparaten te verwijderen om ze opnieuw op volgorde in te vullen.
- de indeling van het de toetsen is niet helemaal logisch. De nummer knoppen zitten te laat voor zappen (tv kijken) hierdoor zitten niet alle knoppen die je het meest gebruikt op de gemakkelijkste plaats

Dus voor mij is de gebruiks toegankelijkheid van het apparaat te klein om hier echt gebruik van te maken. Als het swipen wel zou werken, dus echt touchscreen, dan zou dit al heel anders zijn. Je kan het apparaat gewoon niet snel bedienen zoals je zou willen.

lampje1968 10-01-2014

Ben jaren in het bezit geweest van een Logitech Harmony 555
Deze was gewoon versleten en uiteindelijk heb ik voor de Philips SRT 8215 gekozen. Gezien de recensies leek me dit een waardige opvolger. Verwacht niet dat deze 8215 het gelijk doet wat hij moet doen. Dit vergt wel inzicht in je apparatuur en een avondje programmeren.

De software werkt heel gebruiksvriendelijk en veel simpeler dan de Logitech software. Apparatuur (TV, receiver, mediaplayer en mp3-speler)zijn eenvoudig te programmeren.
Voorwaarde is wel dat je van elk apparaat (nog) de afstandbediening hebt. Bij mij kende de 8215 alleen de afstandsbediening niet van de MP3-speler. Hiervan heb ik de knoppen die ik nodig had simpelweg geleerd.
Activiteiten leren vergt wat meer inzicht in de apparatuur. Bij mij was vooral het probleem dat apparatuur niet dezelfde snelheid opstart. Maar geen nood, dit is ook makkelijk op te lossen door wachttijden te plaatsen in de activiteitenlijst.

Toch blijft ook deze afstandsbediening moeite hebben met in-uitschakelen van apparatuur. Mits er handmatig niets aan de aan/uit knoppen van de apparatuur gewijzigd is gaat het goed.

Verder heb ik een mediaplayer AC-Ryan. De pijltjestoetsen scrolde wel heel snel van boven naar beneden. Oplossing was door de pijltjestoetsen apart in te leren en te plaatsen in het touchscreen.

Nu enkele dagen in bezit en er moet nog wat gefinetuned worden. Toch al erg tevreden over het product!

Roel72 26-12-2013

Prima vervanger voor onze 5 afstandsbedieningen voor nette prijs

Prima apparaat maar vergt wel even wat werk om goed in te stellen. Nadat de apparaten zijn aangemeld via de software, blijken de functies niet geheel overeen te komen. Dit aanpassen via de gebruiksvriendelijke software gaat snel en eenvoudig. Sommige zaken, zoals het kiezen van het juiste ingangskanaal van mijn philips tv, laten zich niet perfect programmeren. Zorgen dat je dit dus met de afstandsbediening handmatig kan bijstellen. Mijn advies is deze afstandsbediening te gebruiken voor de dagelijkse functies, maar niet voor alles. Bijvoorbeeld: pak als je beeldkleuren wil bijstellen, weer even de originele afstandsbediening.

henstt 26-11-2013

De SRT8215 afstandsbediening wordt gebruikt voor een Philips TV, een JVC videorecorder en een Panasonic audio-set. Daarnaast nog een Sangean radio. Die variëren in leeftijd tussen 3 en 7 jaar. De in de SRT8215 geprogrammeerde "activiteiten" zijn: TV kijken, Video kijken en Radio luisteren. Hiervóór jarenlang een Logitech Harmony gebruikt. Die raakte onlangs defect.

Een begin maken met het programmeren gaat mbv de Philips PC-software heel gemakkelijk. In mijn geval werkte alles matig. Lang niet goed genoeg! Het goed programmeren van de SRT8215 kost wat technisch inzicht en wat geduld, maar dat was in mijn geval bij de Logitech ook het geval.
Na 'n avondje werken en "proberen" is het uiteindelijk goed gelukt. Alles werkt nu prima. (beter dan ik met de Logitech kon realiseren)
Het is nu mogelijk om drie activiteiten te starten en te stoppen. Het is ook mogelijk om alle apparaten afzonderlijk te bedienen. Dat laatste is eigenlijk niet nodig.
Tenslotte twee minpuntjes:
- In mijn geval wordt bij overschakelen van de acitiviteit "video kijken" naar "TV kijken"de videorecorder niet uitgeschakeld.
- Bij het initiëel programmeren mbv de Philips PC-software "herkent" de PC-software de apparaten aan de hand van het apparaat-type dat je ingeeft. Die "herkenning" is deels incorrect. Daardoor moeten in de afstandsbediening allerlei zaken handmatig (mbv de PC software) aangepast worden.

Erdna 17-11-2013

uitstekend instelbaar tot 15 apparaten

Even de gebruiksaanwijzing downloaden, is nl. niet bijgevoegd.
Zeer goed via de PC te programmeren en eveneens leren via de oorspronkelijke afstandsbediening gaat perfect. Favorieten pagina's kunnen naar wens worden geprogrammeerd evenals zg. activiteiten. Met activiteiten schakel je met een knop de TV, kabelontvanger en versterker in. Tot 15 activiteiten instelbaar. Nu vier apparaten weggelegd en nog maar één nodig.

GWJ74 14-10-2013

Pima toestel

Na eerder een negatieve boordeling te hebben geschreven moet ik ook zo eerlijk zijn hierop terug te komen zodra deze naar verwachting presteert. Na problemen te hebben ondervonden mbt instelling activiteiten moet ik nu concluderen dat het prima werkt. Probleem zat hem in het instellen signaalduur naar apparatuur waardoor wel of niet inschakelde. Door het signaal langer te verzenden is dit probleem opgelost. Ben er nu erg blij mee en raad hem toch iedereen aan.

Enige minpunt dat nog rest is dat geen toegang tot het internet kan worden gekregen bij het aansluiten van de afstandsbediening met de PC [Imac[. Hierdoor kunnen geen logo's binnen gehaald worden. Melding "geen verbinding met internet" is helaas de melding bij het zoeken van favoriete zender symbool. Uiteraard is internet wel beschikbaar.

Deze functie gebruik ik niet veel en dus niet belangrijk. Wel leuk als het zou werken. Al met al een prima afstandsbediening.

Michael1980 02-10-2013

Prima product.

Jammer dat niet alle Philips producten worden herkend. Ik moet nu omwegen verzinnen om tot hetzelfde resultaat te komen. Verder doet hij wat hij moet doen.
Afstandsbediening gaat per activiteit uit, dat alle apparaten uitstaan. Moest hierdoor creatief met mijn activiteiten omgaan.

misdi 19-09-2013

Mooi apparaat

Mooi en handig apparaat als vervanging van al je afstandsbedieningen.
Helaas heb je niet direct de belangrijkste knoppen, zodat je deze achteraf nog moet installeren.
Verder is het een prima apparaat.

Okkie2 19-09-2013

Programmeren is een moeizaam proces.

Bij het programmeren blijkt dat er geen logo's van zenders te downloaden zijn, daarmee stokt het hele proces. Elders logo's zoeken en installeren is dusdanig omslachtig dat het programmeren ergernis opwekt. Als dan nog blijkt dat van de ingevoerde opdrachten een aantal niet reageert is het genoeg geweest en ligt het apparaat voorlopig in de kast. Of en wanneer een nieuwe poging wordt ondernomen is nog onbekend.

dh35 16-09-2013

Weinig instelmogelijkheden. Activiteit is alleen een groep apparaten aanzetten. Alles tegelijk uitzetten kan ook niet. Ik kijk TV via mijn PVR en je moet dan toch je PVR selecteren om het geheel te kunnen bedienen. Ik had een Logitech Harmony om te vervangen, Philips teruggebracht en toch weer een Logitech. Het instellen daarvan ziet er ingewikkeld uit in eerste instantie maar als je er even voor gaat zitten dan kun je alles precies instellen zoals je wilt. Het kan zijn dat ik instelmogelijkheden over het hoofd heb gezien, ik kon iig niets vinden over hoe je voorbij de wizard kan komen. Wel prima om individuele afstandbedieningen te vervangen.

Sebastiaan75 10-09-2013

Een fantastisch product! Absolute aanrader!!!

Zoals velen werd ik dol van alle afstandsbedieningen op tafel. Zoals velen had ik weinig vertrouwen in de vele universele afstandsbedieningen, die regelmatig omslachtig zijn in te stellen of die überhaupt niet in te stellen zijn.

Wat een aangename verrassing, deze Philips! Eindelijk een universele afstandsbediening die wèl werkt!.

Als klap op de vuurpijl bleek deze Philips zelfs in staat om de diverse surround instellingen van mijn 7.1 Home Cinema versterker (van ander merk) te herkennen!

Ribut 07-09-2013

produkt kan niet aan de verwachtingen voldoen

Merendeel van de apparaten worden automatisch herkend maar ik heb een Philips Home Cinemasystem HTS7200 die niet wordt herkend. Vreemd hoor! Daarnaast zie je in de brochure allemaal mooie pictogrammen op de prestigo staan. Wil je dit ook dan mag je wel een halve dag uit trekken om alle logo's op te zoeken op internet.
Van onze nederlandse trots Philips had ik toch echt meer verwacht

GWJ74 01-09-2013

Matig

Apparaten rechtsreeks bedienen werkt prima. Zodra activiteiten worden ingesteld werkt het niet naar behoren. Bij het activeren van "tv kijken" zou de tv, kabelbox en inputkanaal [HDMI1] ingeschakeld dienen te worden. Wat nu regelmatig gebeurt is dat de tv wel aan gaat en de kabelbox niet. Ook het gewenste inputkanaal wordt niet goed doorgegeven. Inmiddels diverse keren geprogrammeerd maar zonder resultaat. Het bedienen van diverse apparaten met één druk op de knop was nu de reden waarom deze afstandsbediening is aangeschaft. Helaas werkt het niet naar behoren!