Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRU6008/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRU6008/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Ralion 13-11-2013

Na wat overwegingen toch voor dit goedkopere alternatief gegaan. En geen spijt! Gewoon degelijk betrouwbare ab. Overigens voor 21,95 bij de lokale BCC. Dus prijzen via internet is te duur!

anjaatje1 22-09-2013

Gisteren deze afstandsbediening gekocht. De moed gehad het ook direct te installeren, omdat logitech Harmony mij destijds toch wel even gekost heeft om te installeren, zag ik daar tegenop. Ik was gelukkig met 20 minuten klaar programmeren van 4 apparaten en 4 activiteiten. Het ging kinderlijk gemakkelijk. Zelf de knoppen invoeren vond ik minder gaan omdat de tekst op de verschillende aba's niet altijd hetzelfde is. Ik had van 2 apparaten geen afstandsbediening meer, en het installeren via het apparaat zelf ging prima. Alle knoppen werken, geen HELP nodig gehad. Verder een mooi ding om te zien, netjes, en dat voor 4 tientjes...! Fijn! Oohja, ik ben een vrouw, hahaha

meeusverver 03-06-2013

Deze afstandsbediening is een zeer goede aanschaf, gezien de prijs-kwaliteit. vrij gemakkelijk te programmeren als je de originele afstandsbediening in bezit hebt

VSpl 14-03-2013

Na al die positieve reviews heeft ie mij teleurgesteld. Met name het proammeren van de functies onder de sourceknop. De meeste inputfuncties werden niet van de AB van mijn Samsung HT E 5500 overgenomen en er dan handmatig in programmeren is er ook niet bij want het is 1 knop. Als het maar half kan dan moet ik alsnog die andere afstandsbedieningen bij de hand houden.

FDA 16-02-2013

Superhandige universele afstandsbediening (voor een lage prijs). Gekocht in Duitsland omdat de afstandsbediening in Nederland slecht verkrijgbaar was (zal wal door de goede test in de Consumentengids komen).
Mijn Philips TV, Digitenne Topfield en Pioneer DVD / Receiver kon ik automatisch laden vanuit de Philips database.
Mijn Danelec Mediaplayer en KPN IPTV receiver stonden niet in de database, maar deze waren heel eenvoudig te programmeren middels het PC software en het uitlezen van de originele afstandsbediening.

TvG278 11-10-2012

In het oerwoud van uni ab's deze betaalbare gekozen. Installatie via usb ging zeer hoopvol prima. Eenmaal voor de 3 apparaten (UPC box, Samsung TV en Yamaha receiver) bleek hij wat moeite te hebben met het aanzetten van alle 3 tegelijk, na wat geprobeerd met de instellingen (dus weer terug naar pc met usb, da's weer minder handig) en het verlengen van de signaaltijd ging dat beter, maar...

Voordat ik echt tevreden kon worden, want daar leek het wel op, kwam ik 1 knopje tegen op in de TV modus die gewoon niks deed. Tig keer 'repaired' en opnieuw 'gelearned' maar niks. Hoe irritant en wonderlijk tegelijk is dat? Alle knoppen werkend gekregen behalve 1?

Ik Philips gecontact en kreeg al snel te horen dat als het om universal remotes gaat dat inderdaad niet gegarandeerd kon worden, sorry? ook al is het maar 1 knopje (de OK knop van mijn samsung tv ab) het maakt het hele verhaal onwerkbaar, dat mag duidelijk zijn... Er zit niks anders op, jammer, ziet er prima uit, software is perfect, maar hij wil 1 knopje niet leren, ik snap er niks van want wat is er zo raar aan dat ene ir-signaaltje? Helaas, deze gaat retour :(

Ruud Morf 08-10-2012

Ik heb ook een ruim half jaar de Philips Perstigo AB in huis en hij is super en werkelijk spotgoedkoop vergeleken met de Logitech. Problemen heb ik er niet mee gehad wel eigen ( knop-) instellingsblundertjes waardoor er niet bebeurde wat ik graag wilde. Ach, was een beginnersfoutje en nu is hij perfect ingesteld. Erg fraai en luxe maken het ook een "sierraad" op mijn salontafel...nee, ik zou niets weten waar ik commentaar op zou hebben...ben er erg content mee....

v. dalen 07-10-2012

Had deze ab gekocht als vervanger voor mn logitech harmony 525 welke na 4 jaar echt versleten was.
Ik dacht voor 30 euro kun je jezelf geen buil vallen.....

Eerste indrukken zijn prima. Knoppen op de goede plek en de komt degelijk over.
Ook de de software is heel duidelijk en gebruiksvriendelijk.
Het aanleren van de verschillende ab's gaat makkelijk...je geeft in wat voor apparaat en welk merk, dan richt je de oude ab op de philips drukt een keer op power off en de philips weet om welk type het gaat.
Dit werkte bij 4 van de 6 apparaten.
Alleen mijn philips blue ray speler! en eminent mediaplayer kende hij niet. Deze moet je toets voor toets inleren.

Daarna ga je de activiteiten aanmaken.
Ook erg makkelijk en je hebt voldoende mogelijkheden om de volgorde van instructies en wachttijden in te voeren.
Bij de philips software gaat dit veel fijner dan bij logitech, waar je allerlei submenus moet doorbladeren voordat je op de juiste plek bent.

Vanaf hier begon de ellende:

Alles stand-by...commando tv kijken....Alles gaat aan en staat op de goede ingang.
Hierna commando dvd kijken: tv gaat uit! dvd en versterker wel aan...foute boel
Alles nagelopen maar op de computer klopt alles.
Aktie verwijderd en opnieu aangemaakt: niets veranderd

Commando tv kijken en daarna radio luisteren: tv gaat uit, versterker springt op tuner.....maar de ab vergeet mijn ziggo ontvanger uit te zetten.

Als je hierna commando mediaspeler kijken geeft wordt het helemaal een zooitje: tv uit...ziggo ontvanger nog steeds aan en versterker springt op tuner....

Logitech had hier nooit problemen mee en wist precies welke apparaten er wel of niet aan moeten staan.
Daarom de flips teruggebracht en een logitech harmony 700 besteld.

svdp3 15-04-2012

Had hiervoor een logitech harmony 300, alleen 1 knop werkte na 2 jaar niet meer(uiteraard de knop die je t meest gebruikt) en de strekte van het signaal viel tegen.
Deze Philips is goedkoper, signaal is sterker en net zo makkelijk te programmeren als de Logitech.
Al met al, een aanrader en zou zelf eerder deze Philips kopen dan de duurdere logitech

dude112 22-02-2012

Ik heb de logitech Harmony 600, maar omdat deze alleen 5 apparaten kan aansturen en ik voor 6 nodig heb leek deze Philips een mooie oplossing voor de prijs.

Het instellen van de afstandsbediening ging redelijk makkelijk. Gewoon de software installeren op de pc, afstandsbediening aansluiten en instellen door de originele afstandsbedieningen op deze universele af te vuren. 4 van de 6 werden direct herkend. mijn Denon ontvanger werd alsnog herkend door gewoon de simpele instructies te volgen. Mijn sat ontvanger werd niet herkend, maar dan kun je de toetsen 1 voor 1 kopieren.

Dan komen we bij de activiteiten optie van deze remote. Deze optie geeft de mogelijkheid om meerdere apparaten tegelijk aan te doen met een enkele knop. De instellingopties zijn echter een beetje karig. Zo kan je niet instellen om bij het aandoen van de tv deze ook gelijk op HDMI1/2/ext1 enz. in te stellen, wat wel bij de Harmony kan. Ook is het niet mogelijk om in activiteiten de hard buttons individueel in te stellen, maar alleen de softbuttons. Wel kun je de volgorde bepalen waarin de apparaten worden opgestart. Ook is het mogelijk om een knoppenvolgorde bij het opstarten toe te voegen. Bij het opstarten kan dan bv geregeld worden dat op source, omlaag, omlaag, ok wordt gedrukt. Maar dit werkt alleen als de knoppenvolgorde altijd hetzelfde is, wat niet het geval is bij de bron van de tv. Die is vaak afhankelijk van het laatste apparaat dat aan stond.

Om de tv toch direct op de juiste bron te laten springen heb ik dit weten op te lossen door nieuwe knoppen toe te voegen bij de softbuttons met behulp van mijn Harmony. je maakt een nieuwe knop aan en schiet het signaal van de harmony op de afstandsbediening, welke vervolgens wordt gekopieerd.

Het instellen kost aardig wat tijd, maar als alles goed is ingesteld werkt alles prima.

Een groot nadeel is echter dat wanneer van activiteit gewisseld wordt de apparaten van de eerder opgestarte activiteit niet worden afgesloten. Dit gebeurt wel bij de Harmony. Spring ik b.v. van satelliet naar dvd dan schakelt de afstandsbediening de dvd en a/v ontvanger aan, maar de satellietontvanger blijft ook gewoon aan. Bij veel activiteitswitching heb je dus veel apparaten onnodig aan staan.

Over het algemeen tevreden met de afstandsbediening. Het instellen van het apparaat is wat omslachtig, maar als dat eenmaal gelukt is werkt het prima.

Quark 04-01-2012

Ik heb hiervoor een ourder Prestigo model gehad. Deze werkte prima, maar na de 100ste val van de bank was het gedaan. Dit model heeft veel meer mogelijkheden, is perfect instelbaar via de applicatie op je pc en alle apparaten waren in no-time ingelezen. Ook de in te stellen activiteiten werken probleemloos.
Ik heb nooit een Logitech Harmony gehad, maar wat prijs/kwaliteit verhouding zou ik deze afstandsbediening absoluut aanraden.

Ruud Morf 19-07-2011

Prachtige afstandsbediening die zéér eenvoudig is in te stellen via update vanaf de PHILIPS website en het invoeren van alle verschillende AB's is werkelijk een fluitje van een cent! Zelf mijn AB van UPC wordt moeiteloos ingevoerd en alles werkt perfect!
Bovenal ook een sierraad op tafel want deze PHILIPS AB is erg fraai om te zien en wanneer gebruikt lichten het LCD scherm en de toetsen op. Een dikke 10! 8 verschillende apparaten kunnen ingevoerd worden ongeacht merk en type. Ben er zéér content mee en nee, ik werk niet bij PHILIPS........

Plantinga 08-06-2011

Ik heb deze nu een week in bezit. Mijn Cisco kabelkastje, Yamaha A/V, Yamaha DVD en Phillips TV zijn direct zonder problemen herkend. De installatie is wel alleen via internet en PC maar zéér eenvoudig! Ben blij verrast want zag nogal op tegen programmeren. Het instellen van "activiteiten" waarbij de afstandbediening met één knop alle apparaten aan zet en op de goede stand, net als alles tegelijk uitzetten is bijzonder prettig. Net als alle alleskunners is het niet de kleinste maar hij is ook niet lelijk. Voelt degelijk aan. Fijn product waar ik erg tevreden mee ben.

Manfred2008 19-02-2011

Inderdaad in zeer solide en prachtige afstandsbediening.
Kan tegen een stootje en vreet batterijen, net als alle andere multi user universele afstand bedieningen.
Echter het veelvuldig gebruik van de "OK" heeft er toe geleid dat deze van de silicone mat, daar waar knopjes op zitten, is los gescheurd. Terug voor garantie.

Afwachten dus.

Bartx73 10-01-2011

er goede afstandsbediening met gebruikersvriendelijke PC installatie. 1 apparaat, mijn lacinema premier mediaplayer, werd niet herkend. Maar in 5 minuten heb je alle knoppen overgenomen van de originele en kun je bovendien nog wat knoppen van de receiver en tv meeprogrammeren. Het vergt wat handigheid, maar dan heb je ook een afstandsbediening die erg variabel te programmeren is en bovendien goed aanvoelt (lekker stevig) met een mooi display, waar de macro knoppen eenvoedig en volledig variabel te programmeren zijn. Bovendien is de naamgeving ook naar eigen wens aan te passen. Minpuntje is natuurlijk dat er geen cd bij zit en je zelf moet downloaden van myprestigo.com. Een handleiding zit er ook niet bij, maar ik heb 'm geen moment nodig gehad. Aanrader dus, zeker als je het vergelijkt met de nogal gammele logitech producten. Goede kwaliteit voor het geld!

equipedecanard 21-12-2010

Ik heb deze gekocht als vervanging van mijn Logitech Harmony. Die was al voor de tweede keer stuk gegaan. Gammele konstruktie. Daarom besloten om dit keer een minder kwetsbaar apparaat te kopen.

Wat zo geweldig was van de Logitech was dat je hem tot in detail kon programmeren. Kost even tijd, heb je ook wel wat. Deze Philips is hierin zeer beperkt. Je moet maar afwachten welke knoppen gaan werken en welke functie ze krijgen. Je kunt dat verder zelf niet bepalen. Bovendien kende de Philips mijn Denon versterker niet waardoor ik alle knopjes 1 voor 1 moest inleren met behulp van de originele afstandsbediening. Dit is overigens de enige (omslachtige) manier waarop je wel precies kunt bepalen welke knop welke functie krijgt. Als je dit apparaat koopt omdat je oude afstandsbediening kwijt is, heb je er dus heel waarschijnlijk niets aan!

Volgende keer weer een Logitech. Dan maar wat voorzichtiger.

bweijer 31-10-2010

Het kost een paar uur (programmeren) maar dan heb je ook wat. Tip: Programmeer gewoon de toetsen van je oude afstandbedediening in de nieuwe. Daarmee is bij mij alles gelukt. Voorbeeldje: ik heb de guide toets gebruikt als TV toets waarmee bij mij alles aan gaat.

rgrif 02-10-2010

Vandaag deze afstandbediening gehaald en inderdaad een pracht model.
Ook het installeren van tv, dvd en Bose set ging goed mij a.c Ryan vond hij niet en ook mijn Digitale ontvanger niet.
Maar wilde positief blijven en dacht ga vast me andere apparaten aan de gang maar toen begon de ellende echt, wilde mijn HDMI 1 opzetten deze pakte hij niet dan maar 2 wilde hij ook niet. Standaard functie's gaan goed met extra's dus niet. Meteen de winkel gebeld waar ik hem gekocht had, zei gave aan dat veel mogelijk was met aparte instellingen maar me verder ook niet konden helpen. Toen maar Philips gebeld aangeven wat probleem was en vonden het ook vreemd maar de expert was niet aanwezig dus konden me niet verder helpen. Heb toen gevraagd naar de Handleiding van de SRU6008 die was er wel maar konden ze alleen opsturen, gevraagd waarom niet op de site maar konden mij geen antwoord geven. Heb maar aangegeven dat ik er klaar mee was en deze terug ging brengen en ik erg verbaast was dat er geen handleiding bij zat.
Mijn geld terug gekregen en advies voor mensen die toch willen proberen regel eerst handleiding en bezint eer gij beging

stefanv 24-07-2010

Had deze gekocht omdat mijn Harmony 885 kapot was, was meteen verkocht toen ik design zag van deze afstandsbediening (want die is echt erg mooi)

Het instellen van de afstandsbediening van met de te downloaden software ging opzich redelijk makkelijk (makkelijker dan met de software van Harmony) maar toen begon het..

Waar waren de geavanceerde instellingen voor mijn apparatuur. Hoe kon ik ervoor zorgen dat mijn TV op HDMI1 gaat als ik deze niet direct kan kiezen via een knop op de originele afstandsbediening. Ik kon wel een extra apparaat aanzetten middels geavanceerde instellingen maar dan kon je hem weer niet uitzetten. Dingen die bij Harmony tot op de puntkomma zijn in te stellen.

Helaas kon zowel de website als de helpdesk me niet helpen bij deze problemen.

Ik heb hem terug gebracht en ga toch maar weer een Harmony halen!