Philips Universal remote control

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,5

Ben1952 19-02-2010

Ik heb al jaren de voorganger van deze afstandbediening (de SBC RU 760) en ben daar zeer tevreden over.

Deze SRU 7060 lijkt sprekend op de SBC RU 7060. Tot op heden heb ik geen verschil kunnen vinden.

Erg veel mogelijkheden en via de learn-knop kon ik alles programmeren, ook de HD-UPC-decoder.

De achtergrondverlichting is erg handig en de knoppen voelen prettig aan.

Vooral de mogelijkheid van macro-programmering is erg handig: Alle apparaten aan en uit met één druk op de knop.

Het is wel erg prettig als de "echte" afstandbedieningen nog wel werken.

Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.

Richard van der Aa 07-03-2009

slecht apparaat. De televisie had hij meteen gevonden. De zoek-apparaat functie werkt wel grappig maar zoals al word gesteld in de handleiding worden alleen de NOODZAKELIJKE knoppen weer gegeven. Gelukkig heb ik de HDD-toets niet nodig op mijn HDD-speler van philips. Erg dom eigenlijk. Voor de oplettenden onder ons. De HDD-speler word ook niet vermeld op de verpakking echter kan het volgens de handleiding wel.

smarko 04-01-2009
  • Product maand in bezit

Prima basic afstandbediening. De meest gangbare knoppen zijn aanwezig. De afstandbediening heeft een rubberen stootrand. Minpuntje: hij werkt niet op mijn philips dvd speler.

reina23 26-11-2008

6,3
We hebben deze afstandsbediening gekocht ter vervanging van een defecte Philips afstandsbediening van een satelietontvanger. De nieuwe werkte onmiddellijk en ook lukte het om hem af te stemmen op een (stokoude) Samsung tv. Het werkt perfekt. De verlichting rond de toetsen is net Parijs bij nacht!
Mijn punt van kritiek is echter de gebruiksaanwijzing, die je bij het programmeren echt absoluut nodig hebt. Dit is een boekje op zakagenda formaat. Je moet eerst het Nederlandse deel zien te vinden binnen 11 verschillende talen en dan is het ook nog eens lichtgrijs gedrukt.Ik heb zeer goede ogen, maar had moeite dit te lezen! Vandaar mijn lage waardering voor gebruiksvriendelijkheid.

Willy1209 11-09-2008
  • Product half jaar in bezit

Goed uitziende afstandsbediening. Fijne achtergrondverlichting. Voelt erg stevig aan en toetsen werken prima. Macro's goed te instaleren, maar zoals bij alle andere afstandsbedieningen moet alle te bedienen aparatuur wel in de 'stand-by' mode staan anders werkt het niet.

Nadeel: Hij is niet zo universeel als men wil doen geloven. Ik kan mijn digitale decoder (samsung DCB-B270R) niet aansturen. Helpdesk gebeld, volgen hun praat de aftandsbediening Engels en de ontvanger Koreaans. Is dus volgens hun nooit te bedienen met deze Philips. Erg jammer! Heb ik nog meerdere afstandsbedieningen nodig!

Redskin 09-08-2008
  • Product jaar of meer in bezit

4,7
Slecht product! Idee van LCD-tiptoetsen is leuk, maar na enkele seconden valt scherm weg (battery-safe). Je moet dan op een willekeurige plek scherm weer aanraken. Met vaak als gevolg dat je een functie indruk.

Toestelfunctie springt vaak spontaan terug naar TV. Dus wanneer je een toets van bijv. DVD indrukt, blijkt de TV-functie geactiveerd.

Maar het ergste van alles is dat functies van eigen merk apparatuur maar deels ondersteund worden (DVD-rec. DVD3305, ook slecht en traag apparaat!). En op een of andere vreemde manier kan je gekozen toets maar één keer kiezen. Je moet dan een andere toets indrukken om de gewenste keuze weer voort te zetten.

Vorige Philips afstandsbediening had ook al dergelijke merkwaardige kuren.

Support van Philips ook onder de maat: geen respons, pas na enkele malen rapelleren.

Ik heb 't gehad met Philips en Philips-producten. Komt mijn huis niet meer in!