Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRU9600/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRU9600/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ghdebie 14-05-2013

Ik heb hem toen hij net in de winkel kwam gekocht, en er diverse keren in de loop der jaren mee geprobeerd te werken, maar het is echt een waardeloos apparaat. Ik heb trouwens toch het idee dat een functioneel afstandbediening voor al je audio en video apparaten niet bestaat. Ik zal er dan ook nooit meer een kopen, want het is puur geldverspilling. Jammer maar helaas!

kostenzerr 15-05-2013

Wat versta je onder een functionele afstandsbediening?
Op welke manier heb je er mee proberen te werken?
Waarom is het een waardeloos apparaat?

ghdebie 16-05-2013

Onder een functionele afstandbediening mag ik verstaan wat de fabrikant beloofd. Een apparaat die de andere afstandsbedieningen overbodig maakt. En dat doet dit apparaat echt niet. En nogmaals, ik zie bij onder meer de Media Markt een grote wand met dit soort apparaten, maar ik ga er echt geen meer kopen. Misschien, wanneer je allemaal apparatuur hebt van een zelfde merk, dat het dan zal werken. Maar zelfs dat geloof ik nog niet.

Franseman 01-05-2010

Ik zeg: wat een topapparaat! Ik ben het helemaal niet eens met de negatieve reviews hier op kieskeurig. Het apparaat is heel makkelijk te programeren. Ook de stereo versterkers. Een gebruiksaanwijzing heb je helemaal niet nodig. Met de functie "toets repareren" kan je werkelijk elke toets programeren met gebruik van de originele afstandsbediening. Die moet natuurlijk wel werken natuurlijk.. Gewoon tegenover elkaar leggen, even de toets aanraken welke je wilt programeren (dus niet ingedrukt houden!) en op de originele afstandsbediening de toets wel ingedrukt houden. Een piepje geeft aan dat het gelukt is. Kortom: kind doet de was. Ik heb m`n hele set geprogrameerd en alles werkt geheel naar behoren. Enige minpunt: hij verbruikt wel aardig wat batterijen. Maar een set goede oplaadbare doet wonderen. Ik zeg: kopen dit ding, hij ziet er nog heel fraai uit ook, maar dat is persoonlijk.

Ben1952 19-02-2010

Ik heb deze afstandbediening een aantal jaren gehad, maar heb hem nooit echt handig gevonden.
Sinds kort hebben wij een HD-UPC-decoder en het bleek niet mogelijk deze goed te programmeren in de SRU9600.

De display lijkt mooi, maar is niet echt handig:

Ik mis het voelen van de knoppen en je moet goed kijken en goed drukken, anders krijg je niet wat je wil. Ook vervelend is dat het scherm zichzelf vrij snel uitschakeld en dan moet je twee keer drukken.

Lekker op de bank liggen zappen is niet mogelijk, zeker niet als je echt wil springen.

De batterijen gaan niet lang mee. Je merkt het als hij zichzelf elke keer reset en het logo van Philips verschijnt.

Handmatig programmeren is ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Atomic Wedgie 09-12-2009

Oh wat ben ik blij dat ik dit ding kwijt ben!

In eerste instantie lijkt het allemaal zo geweldig maar al snel merk je dat het totaal waardeloos is:

- Batterijen zijn zo leeg
- de draaiknop bedienen gaat lastig. Voor mij gold in ieder geval dat wanneer ik de draaiknop wilde bedienen dat ik dan de AB anders vast moest houden.
- Ook moet je bij het gebruik van de draaiknop steeds kijken welk apparaat (of macro) je geselecteerd hebt.
- Touchscreen ziet er vet uit maar je kunt niet meer op de tast de juiste knoppen kiezen die op het scherm staan. Lekker lui op de bank je zenders kiezen is er niet meer bij.
- Volume regeling is voor sommige apparaten niet gevoelig genoeg. Het is al snel te zacht of te hard.
- Knoppen voor versterker zijn specifiek voor surround versterkers, niet voor stereo in te stellen.

Voor mensen die het liefst kaarsrecht op hun stoel zitten en liever meer tijd besteden aan het kijken naar de AB dan de TV is dit misschien nog wel een geschikt ding. Maar voor mensen die liever onderuit op de bank zitten/liggen is dit geen geschikt apparaat. (dat geldt wat mij betreft voor alle AB's die voor veel hoofdfuncties touchscreen gebruiken.)

Donschibus 30-09-2009

Mijn vrouw heeft 'm van haar werk gekregen. Erg sympathiek gebaar natuurlijk. In eerste instantie leek mij dit geweldig; eindelijk al die AB's van tafel af. Totdat bleek dat met name de '0' toets niet wordt herkend. Toch lastig als je naar kanaal 10 wilt zappen.

Instellen vind ik vrij omslachtig, maar wel duidelijk. Verder vind ik het een enorm nadeel dat profielen van nieuwe apparaten niet naar de AB te uploaden zijn.

Aardig ding, maar ik ben blij dat ik er geen geld aan heb uitgegevenn

Music4ever 23-12-2008

Afstandsbediening zo'n 2 jaar in bezit. Hoewel hij niet helemaal perfect werkt ben ik er toch erg tevreden over.
Pluspunten:
- Gebruiksgemak: Ontzettend overzichtelijke afstandsbediening, alles wijst voor zich en het instellen van de toetsen is gewoon een kwestie van rustig bekijken en desnoods goed lezen.
- Schuifwieltje: werkt m.i. erg prettig, bovendien vind ik het lekker duidelijk welk apparaat je dan bediend.
- Touch screen: Ik vind het juist een pluspunt dat je eerst het touch screen even moet aanraken voor je het apparaat bediend, zo voorkom je ongewenst het indrukken van toetsen.

Minpunten:
- Grootte: hij is vrij groot doordat je hem vaak wel idd met 2 handen moet bedienen. Het hoeft niet per se, maar met 2 handen is vaak wel prettiger.
- Instellen: Met het instellen van de toetsen heb je soms dat ie het niet herkent. Zo heb ik met mijn digitale kastje het euvel dat ik hem met deze afstandsbediening niet kan uitzetten zodat ik alsnog mijn afstandsbediening van de digitale televisie nodig heb.
Maar gelukkig kun je vrijwel alle toetsen één voor één wel juist instellen, al kost dat natuurlijk wel veel tijd.

Conclusie:
Prima afstandsbediening, al zijn de minpunten in de hedendaagse afstandsbedieningen waarschijnlijk alweer verholpen. Deze is toch alweer een paar jaar oud natuurlijk. Persoonlijk kan ik hem zeker aanraden, werkt erg prettig en is zeer,zeer gebruiksvriendelijk.

hjietswaart 21-12-2008

Deze afstandsbediening is in eerste aanleg bijzonder prettig. Met name de leer-functie is ideaal.

Na verloop van tijd, en dat was al vrij snel, begint er toch enige irritatie te ontstaan mbt de trage reactie van het touchscreen. Ook het eerst moeten draaien van het wieltje kost veel tijd, vergeleken met een knop voor de apparaat keuze.

De ab is heel gevoelig voor de batterijen. Oplaadbare batterijen gaan minder dan een week mee, goede niet-oplaadbare gaan ongeveer twee weken mee. Zodra de batterijen iets minder worden dan reset de ab zich, zodat je weer even moet wachten totdat je hem weer kan gebruiken.

De macro functie is ideaal. Met één druk op de knop (en het draaien met het wieltje om de juiste macro te vinden) zet ik mijn surround set, decoder en tv aan.

Doordat hij vrij lang is, kan je niet lui met één hand de hele ab bedienen. Je zal altijd twee handen nodig hebben, of de ab ergens op moeten leggen.

Door de batterij problemen ligt hij in een la, en gebruik ik weer twee afzonderlijke afstandbedieningen...

hgulikers 12-11-2008

In eerste instantie mooi en slimme afstandsbediening. In de praktijk werkt de touchscreen traag: je moet eerst scherm aanraken voordat je een commando kan geven. Daarnaast is hij niet flexibel genoeg: de 4 gekleure teletekst toetsen zijn niet beschikbaar voor mijn Sony DVD-recorder die deze 4 kleurtoetsen ondersteunt voor diverse funkties...
Zo is het met meerdere funkties die ontbreken bij bepaalde apparaten.
Batterijen zijn na een half jaar leeg (bij gebruik van de beste kwaliteit alkaline batterijen). Als de batterijen slecht of bijna leeg zijn, voert het apparaat telkens een reset uit. Zeer irritant. Dit gebeurde ook sporadisch bij volle batterijen...
Geen aanrader.

c.verweij 01-11-2008

Heb de afstandbediening nu ruim een jaar in bezit en hij vervangt 6 asb.werkt goed,ook om toetsen te leren is hij handig. het code systeem voor de aan te sluiten apparaten is slecht,slechts 1 apparaat herkende hij.dus veel werk extra.de laatste tijd heeft hij problemen met de batterijen,ze maken dan geen kontakt,schoon gemaakt,zelfs kontakt spray erop,maar het helpt maar tijdelijk.een touchscreen is mooi maar je moet zo'n scherm steeds eerst activeren om er op te werken.
batterijen gaan ongeveer 6 maanden mee.oplaadbare geven het na ongeveer 3 weken op,denk door de te lage spanning van 1.25 volt.

hermants 23-09-2008

Prima a.b. Heb hem vandaag echter terug moeten brengen naar de winkel omdat die begon te knipperen als een flipperkast. Ik had hem al 9 maanden in bezit maar kreeg gelijk een nieuwe mee. Perfecte service. Voor wat betreft het apparaat zelf: gemakkelijk in gebruik en installatie. Batterijen in die 9 maanden slechts 1 maal vervangen. (terwijl die toch dagelijks gebruikt voor 4 verschillende apparaten). Al met al toch een aanrader.

Piet Douma 12-09-2008

Slechte ervaring!
Binnen een jaar begon de afb problemen te krijgen ...het display werd langzaam aan zwart
Nog net op tijd een nieuwe gehad ivm met garantie
deze begon na een half jaar ook problemen te geven.
Bfijft gewoon hangen ...ook na resetten!
Jammer tweede exemplaar...half jaar garantie!!!!
Geen nieuwe meer en ook geen reaktie van Philips op een ingediende klacht!!!
Nooit weer zo een Srg 9600

w.s. 25-05-2008

ik heb dit apparaat ongeveer een jaar , hij werkt prima,al blijven er altijd wel momenten dat je voor heel weinig gebruikte funkties even de originele er bij moet pakken, al met al zeer tevreden.

Nanet 19-04-2008

Prettige afstandsbediening, instaleren ging vrij gemakkelijk, helaas kent hij niet alle instellingen.
Bv bij onze home cinema set met hdd doet de kleuren combinatie het niet. Ik moet dus bij bepaalde dingen toch de afstansbediening van de hdd erbij houden. Maar ja 2 is altijd nog een stuk beter als 4.

Toontje35 17-04-2008

Ik heb hem vorig jaar aangeschaft. helaas na 3 maanden ergenis heb ik hem terug gestuurd. Deze mist zoveel functies, die ik op mijn originele a/b wel heb. En die dus blijkbaar niet te programmeren waren.
Het gebruiksgemak viel mij ook zwaar tegen. Nu zit ik weer tegen 6 a/b aan te kijken. ga maar voor de harmony One

Lord Zarak 08-04-2008

Ik heb de volgende setup: Samsung LCD tv, Pioneer surround systeem, Philips dvd speler en Humax settopbox.

Ben gewoon begonnen met invoeren, de bijgeleverde handleiding heb ik vooralsnog niet nodig gehad. Ik heb de basisinvoer van de afstandsbediening bij elk van de apparaten gebruikt en daarna de belangrijkste functies opnieuw aan de softkeys gekoppeld. Voor bijna alle apparaten werkt dit naar volle tevredenheid, alleen de Philips (!) DVD speler (DVP5140) werkt niet helemaal lekker. Ik kan met de navigatietoetsen op de SRU 9600 slechts EEN positie verschuiven, en in een gemiddeld DVD menu moet je toch wat verder kunnen bladeren door de opties. Wellicht nog even wat puzzelen.

Verder functioneert deze afstandsbediening naar volle tevredenheid. Ik heb hem zo ingesteld dat hij de toetsen 15 sec laat zien. Ongetwijfeld gaat dit ten koste van de batterijduur maar vooralsnog werkt hij prima. Enige functionele minpuntje is het scrollwiel waarmee je de diverse apparaten selecteert, dat had ik liever met vaste koppelingen gezien zoals Logitech dat bijvoorbeeld doet. Het formaat ligt lekker in de hand en de toetsen reageren prima.

Al met al een lekker apparaatje en ik ben blij dat ik van al die losse AB's afben.

dezuil 05-04-2008

Deze afstandsbediening doet wat ie moet doen. Als je eenmaal alles hebt uitgedokterd , dan werkt alles naar behoren. Bij het repareren (aanleren) van toetsen, moet je er wel op letten dat de batterijen van de originele afstandsbediening in goede staat zijn, zo niet dan is het signaal te zwak om aan te leren.
Verder zou ik liever echte harde cijfertoetsen hebben dan tiptoetsen.
Macro's werken ook goed. Met één druk op de knop zet ik de tv en de digitenne-ontvanger aan.

mrhijneken 19-03-2008

Geweldig ding, kan 8 apparaten aan dus geen 6 rondslingerende afstandsbedieningen meer!
Mooi design, goed werkend touchscreen, gemakkelijk in gebruik, enig minpuntje zou zijn dat hij vrij groot is...

Het invoeren met codes of herkennen van apparaten is waardeloos, maar het aanleren van knoppen van de originele afstandsbediening werkt perfect, zo kun je ook indelen naar eigen wens!

kortom, ik ben hier zeer over te spreken!