Philips Universele afstandsbediening SRU7140/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Universele afstandsbediening SRU7140/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Jan E 11-07-2010

Slecht. Ik begrijp niet dat ze zoiets nog steeds verkopen. De batterij is binnen een paar maanden leeg. Bediening is lastig. Ik heb maar weer een andere gekocht.

zigzagger 10-02-2009

Matig apparaat:

Zeer slecht bereik: Moet op korte afstand direct op te bedienen apparaten gericht worden.

Cijfertoetsen veel te klein.

Leerfunctie slecht: Slaat codes van andere afstandbediening dikwijls meerdere keren op onder een toets, waardoor b.v. TV-kanalen zappen steeds met meerdere kanalen tegelijk gaat.

Renzo Luitjes 09-08-2008

Prima apparaat. Het is vooral in het begin even investeren maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Ook ik heb een Samsung decoder, deze kun je in de lijst vinden onder Versatel (tele2) en dan werkt die prima. Mijn Sony DVD speler werkt er ook op alleen moest ik zelf wel de meeste knoppen (vooruitspoelen etc) installeren. Mooie van dit apparaat is dat je alle nuttige knoppen van de oude afstandbediening kunt aanleren op deze. Mocht je dus veel gebruik maken van de Display knop waarop je kan zien hoe lang een DVD nog duurt kun je deze kopieren op deze. Dit vergt wat geduld maar werkt uiteindelijk wel. Enig minpunt wat ik tot nu toe kan vinden is dat de ronde knop niet optimaal werkt. Wanneer je deze naar boven drukt pakt hij vaak de rechterkant van de ronde knop zodat de DVD ipv pauze gaat vooruitspoelen. Hoor graag wanneer andere ook dit probleem hebben. Gebruiksgemak is ivm veelzijdigheid 9, gebruiksgemak kan beter maar toch 7. Duurzaamheid is lastig te beoordelen maar hij voelt erg licht aan dus dit is een twijfelgeval. Vormgeving is een 10 want ik vind het een stijlvol apparaat (al moet je je niet vergissen met je telefoon)

Eric G 01-07-2008

Omdat ook ik met 4 verschillende afstandbedieningen zit, heb ik vanmiddag deze SRU7140 van Phillips gekocht. De prijs was prima en hij zag er handzaam en leuk uit.
Op dit moment heb ik ongeveer 2 uur zitten prutsen en alleen het volume van mijn Marantz versterker werkt. Mijn Samsung tv werkt ook met dit ding maar daar heb ik niet zo veel aan omdat ik de digitale decoder van Samsung heb en die afstandbediening moet gebruiken voor de kanalen keuze. De Samsung decoder staat wel in de lijst maar de codes werken niet. Het zelf leren van een code wil met de afstandbediening van de Samsung decoder zelfs na 10 keer proberen ook niet lukken.
In de handleiding staat wel de productcode van bijvoorbeeld Nokia! maar Samsung komt daarin niet voor als product.

Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad en denk er over om hem morgen de vuilnisbak in te gooien. Mijn advies ? begin er niet aan, wat mij betreft een pruts ding.