Logitech Harmony Ultimate

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony Ultimate op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

CDijk 06-06-2018

Verschrikkelijk onding barstensvol kinderziekten

Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Al zeker 15 jaar ben ik tevreden met diverse Logitech Harmony afstandsbedieningen. Logitech lijkt wel de enige partij die echt snapt hoe een universele afstandsbediening moet werken. Toen ik de Ultimate zag met zijn bizar hoge prijskaartje dus de stap genomen: deze wilde ik hebben...
Helaas: dat was een grote vergissing! Niets dan ellende. Het is mij een volkomen raadsel hoe dit product zoveel positieve reviews heeft. Niets lijkt naar behoren te werken! Besturing via de app? Dan moet ik overschakelen van 5GHz wifi naar 2.4 GHz Wifi. Volstrekt onnodig, maar het werkt niet anders. Logitech weigert dit aan te pakken. Favorieten in de app staan in verkeerde volgorde. Logitech heeft erkent dat dit een bug is, maar het is nog altijd niet opgelost. Zelfde geldt voor ontbrekende favoriete kanalen die niet handmatig toegevoegd kunnen worden. Playstation kan niet ingeschakeld. Dat ligt aan Sony, dus geen enkel verwijt wat dat betreft. Maar wanneer de Playstation aan moet bevriest de afstandsbediening geheel. Er kan pas weer iets gedaan worden zodra de Playstation handmatig ingeschakeld is. Tamelijk vervelend als je per abuis de Playstation inschakelt via de remote. Klantenservice heeft erkent dat dit zeer onhandig is, maar wordt niet aangepast. Vandaag loopt vervolgens het help menu vast. Verdwijnt niet meer uit beeld. En kan dus helemaal niks meer met de afstandsbediening tot de accu leeg is... (hopelijk reset hij daarna). Dit zijn allemaal echt kinderziekten die niet thuis horen in een apparaat van 140 euro!!! Schande, logitech! Schande.

Minpunten

• Kinderziekten
  • Bugs
  • Geen klantenservice

bergj1969 15-02-2016
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Er zijn al veel reviews geschreven over dit apparaat. Wat ik aan al die reviews nog wil toevoegen: het programmeren duurt helemaal niet zo lang. Het meeste werk zit hem in het achterhalen van type aanduiding van je apparatuur. Daarvoor moest ik bijvoorbeeld aan de achterkant van de TV zijn (wat lastig ging omdat die met een beugel aan de muur zit, uiteindelijk met de iPhone een foto genomen van het etiket met type aanduiding).

De app is geweldig, vooral het gebruik van "gestures" is top en zelf in te stellen. Ik gebruik vooral mijn iPhone als AB, mijn vrouw de Harmony Ultimate.

Bij het instellen van de Horizon Box (type aanduiding staat op de onderkant van de Ziggo Horizon box) krijg je de waarschuwing dat er maar beperkt gebruik gemaakt kan worden van de functies van de Horizon Box. Dat klopt, de QWERTY kant van de originele afstandsbediening kan niet vervangen worden met deze universele afstandsbediening. Ik gebruik die persoonlijk zelf zelden tot nooit (hooguit om een Uitzending Gemist te vinden), dus de originele afstandsbediening ligt met batterijen er nog in in de la. De overige afstandsbedieningen heb ik ontdaan van de batterijen en in diezelfde la opgeborgen. Ruimt heerlijk op.
Mijn vrouw vond het kijken via de Horizon Box altijd een heel gedoe, dit omdat wij wel via de AV versterker moeten kijken omdat onze TV nog maar 1 goed werkende HDMI ingang heeft. Nu is het geen enkel punt, de activiteit "TV kijken" zet alles aan en goed.

Er tevreden mee, de prijs is even slikken (via Amazon.de is ie een paar tientjes goedkoper en een kleine week onderweg).

HereIsTom 25-04-2016

@BramdB; Ja dat kan ook met deze afstandbediening.
In principe kun je alle functies van je oude afstandsbediening ook instellen op de Harmony.
Vaak zijn veel (basis)functies al ingesteld en kun je die missen zelf nog toevoegen.
Helpdesk van Logitech is ook perfect mocht je er niet uitkomen!

BramdB 24-04-2016

Zit er over te denken deze afstandsbediening aan te schaffen.
ik begrijp dat hij veel dingen tegelijk in 1 keer uit handen kan nemen. dat is heel mooi.
Wat ik me wel afvraag. Kan ik de afstandsbediening zo in stellen dat hij alleen voor 1 apparaat op dat moment werk (zoals dit met het losse exemplaar gaat.)
Beter nog, kan hij het losse exemplaar vervangen.
Of vervangt hij alleen de basis functies en kun je niet in de menu's of bijvoorbeeld surround instelling wijzigen.?

blominator 26-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Sinds enkele weken beschik ik over de Logitech Ultimate. 1 afstandsbediening om via de Wifi alle apparaten te bedienen.
De Logitech Ultima beschikt over zeer veel mogelijkheden als het gaat om het koppelen met apparaten en bedieningsmogelijkheden daarvan.

Hij ligt lekker in de hand vanwege zijn organische vormen (er is geen onderdeeltje rechthoekig op de Play en Guide knop na) en doet wat hij moet doen, namelijk het bedienen van Blu-ray speler, TV, mediaspeler en de Wii.

Je moet er wel even een paar uurtjes configureren insteken, waarbij de help functies van Logitech je goed op weg helpen, maar dan zijn ook alle apparaten ingesteld en werkt het TV kijken, DVD kijken, Radio luisteren en Media player kijken met 1 druk op de knop.

Omdat de commando´s waarmee apparatuur wordt bediend in een vaste volgorde werken gaat het apparaat minder goed om met onverwachte zaken, zoals een TV die handmatig is uitgezet of de receiver van de kabel TV, daar kun je de help functie gebruiken en deze AB doet de acties dan nog een keer, waarna het wel goed gaat.
Wat ook mooi is dat alle afstandbedieningen die nu los door het huis zwerfden nu opgeruimd kunnen worden. Deze vult alles in en is bovendien ook op een vaste plek terug te vinden. Er zit immmers een lader bij die op een vaste plek staat en iedereen uit het gezin zet de afstandbediening daar als vanzelf weer in terug.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze afstandsbediening.

Stavik 22-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Kent U dat ook?, wil je een programma op je televisie gaan kijken moet je eerst via een afstandbediening de televisie aan zetten. Vervolgens via een ander afstandbedieningen de setupbox aanzetten en dan je programma kiezen en weer een andere afstandbediening om een programma op te kunnen nemen…..
Beetje omslachtig allemaal, maar sinds ik de Harmony Ultimate in bezit heb is dit verleden tijd.
De Harmony ultimate is een veelzijdige afstandsbediening die alle apparaten in een kan aansturen. Dus geen meerdere afstandbedieningen meer.
Mijn vriendin vond het altijd een probleem om bij mij televisie te kijken omdat ze nooit wist welke afstandbediening zij moest gebruiken. Met de Harmony Ultimate wil ze niet anders meer. Ze vindt het nu een verademing en zo eenvoudig te bedienen.
De Harmony kwam ik tegen en voelde gelijk goed aan. Het heeft een fijne vormgeving, ligt lekker in je hand, heeft een touch screen en is simpel in te stellen.
Veel apparaten kunnen vanuit deze afstandbediening bediend worden.
Wel dient men de afstandbediening eerst aan de computer te koppelen met een USB kabeltje. Via de geïnstalleerde app op de computer kan men eenvoudig alle apparaten die betrokken zijn bij het televisie kijken, spellen spelen en surround systemen aanmelden op het account via de zeer uitgebreide database bij logitech, waarna alle functies van deze apparaten binnengehaald worden en geconfigureerd kunnen worden in de afstandbediening.
Toch zijn er een paar kleine nadelen aan dit veelzijdige apparaat. De afstand bediening is nogal gevoelig op het touchscreen. Je hoeft het maar aan te raken en er wordt snel een onbedoelde functie gestart, waarvan sommige functies moeilijk te stoppen zijn.
Een tweede nadeel is dat niet alle providers in de database staan en het voor sommige mensen nodig is om deze handmatig te programmeren, wat ook met zich meebrengt dat iconen voor zenders apart gedownload moeten worden op de computer.
Een laatste nadeel is dat men heel goed moet weten hoe het eigen systeem is opgebouwd, dus men moet weten welk apparaat op wat voor manier verbonden is met de andere apparaten.
Als het systeem eenmaal opgezet is, is het een verademing om ermee te werken. Men gebruikt maar een afstand bediening voor eigenlijk alles.
Daarnaast is het mogelijk om bv. verlichting en verwarming mee te bedienen, maar dat heb ik helaas niet kunnen uitproberen.

melvindevries 21-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Nu ik de Logitech Harmony al enige tijd in mijn bezit heb, krijg ik steeds meer waardering voor het gemak. Je hoeft letterlijk niet meer op te staan. Zelf de wat oudere stereo installatie kan ik nu weer bedienen. Jaren geleden is de afstandsbediening daarvan stuk gegaan en bediende ik deze altijd met de hand. Even het type nummer opzoeken, invoeren en klaar is Kees. Wat ook makkelijk is het gebruik maken van zogenaamde vaste kijk instellingen. Kies bijvoorbeeld voor de gebeurtenis: Tv kijken en het apparaat schakeld automatisch de surround set, tv en decoder in. Perfect. Werkt het niet meteen dan geeft de Harmony een melding of alle apparaten wel zijn in geschakeld en gebeurt dit alsnog. Het grootste voordeel is natuurlijk dat je de 5 afstandsbedieningen kan opbergen en 1 apparaat hebt. Gewoon weer een Logisch goed apparaat.

Wim Thuis 19-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Ondanks het in het begin wennen was voor mijn vrouw vanwege het via internet instellen van de Harmony is ze nu heel blij met deze afstandsbediening. Na een dag rustig alles uitproberen wil ze de andere afstandsbedieningen die ze altijd moest zoeken niet meer terug. Het menuscherm vind ze nu wel erg handig om tussen de verschillende apparaten, LG TV 40LV35, LG Blue Ray speler BD650, Amino settopbox, Sony Surround TA-VE110 en de HP Pavillion DV7 Medialaptop, te schakelen. Het enige nadeel wat zij vond was de gevoeligheid van het touchscreen maar was na enkele keren gebruik al gewend. We hadden al verschillende modellen geprobeerd van andere merken maar deze is toch favoriet vooral omdat hij ook heel goed in de hand ligt en stevig aanvoelt door de materiaalkeuze en vormgeving wat we bij de andere modellen van verschillende merken misten.

JohnJZijlstra 18-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Sinds drie weken in het bezit van deze alles kunner.
De reden dat ik voor de Ultimate heb gekozen is dat wij ondertussen gek werden van alle rond slingerende afstand bedieningen in huis.
Daarbij nog dat het voor de kleintjes wel heel lastig is om via verschillende afstand bedieningen alles met elkaar werkend te krijgen.
Natuurlijk was de best wel pittige prijs een punt van discussie binnen ons gezin, maar hebben er toch door het beloofde gebruikers gemak voor gekozen om hem te bestellen en hebben er nog geen moment spijt van gehad.

Mijn conclusie is dat het instellen van de apparatuur best wel wat werk is maar als dat eenmaal gebeurt is dan is het een uitkomst voor het hele gezin.
Zelfs een echte leek kan zonder al te veel problemen de instellingen doorlopen.
Voor de kleinkinderen moesten wij altijd alles op de juiste HDMI kanalen zetten, de tv overzetten naar een ander kids kanaal moesten wij altijd doen.
Nu al binnen een paar dagen weten de kleintjes van 3 en 6 al helemaal zelf alles aan en uit te zetten op de juiste kanalen en op het juiste apparaat.
Zelfs mijn vrouw die het grootste struikelblok de prijs vond is na een paar dagen helemaal bijgedraaid en ook zij vind de investering nu toch goed gedaan.

robbert911 16-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Een mooie afstandsbediening voor iemand die echt de top van de top wil. Heb je veel apparaten en wil je deze allemaal met 1 afstandsbediening bedienen dan is dit een aanrader. Zelf heb ik veel apparaten waaronder natuurlijk een tv en hifi installatie, maar ook een playstation 3 en xbox 360. Deze apparaten worden allemaal moeiteloos ondersteund. En met het aanmaken van activiteiten kan je meerdere apparaten aanzetten en automatisch naar het goede kanaal laten switchen doormiddel van één druk op de knop. Dit scheelt veel tijd met het opstarten en instellen van de apparaten voor wat je wil gaan doen. Tv kijken, radio luisteren, blu-ray kijken, allemaal activiteiten die bij mij goed ondersteund worden. Voor het zappen tussen de grote hoeveelheden tv zenders die ik heb maak ik goed gebruik van de icoontjes op het touchscreen. Met een 50 favoriete zenders kom ik een heel eind.

De Harmony Ultimate heeft verlichte knoppen en een duidelijk touchscreen. Dus in het donker is de afstandsbediening ook perfect bruikbaar. Dit kan ik als filmliefhebber die vaak 's avonds film kijkt goed waarderen. Zonder omgevingsverlichting komen films namelijk toch het beste tot hun recht. De afwerking van de Harmony Ultimate is in mijn ogen erg goed. De achterkant heeft een materiaal waardoor hij lekker stroef in de hand aanvoelt. De infrarood zenders zijn ook erg sterk, waardoor goed richten niet meer noodzakelijk is. Het signaal weerkaatst wel via de muren als je minder goed mikt, dus komt het alsnog aan. Als je het net zoals ik vervelend vind om heel precies te moeten mikken dan is dit een mooie uitkomst. Het bijgeleverde dockingstation is ook een mooie stijlvolle toevoeging voor in een moderne woonkamer. Al met al een zeer volledig product. Het is natuurlijk geen goedkope afstandsbediening, maar als je net duizenden euro’s hebt uitgegeven aan een tv en dergelijke dan kan dit er ook nog wel vanaf lijkt mij. Om toch nog iets van een verbeterpunt te noteren: Mijn playstation 4 wordt nog niet ondersteund, hopelijk brengt Logitech hier nog een update voor uit in de toekomst.

mattheu lamberts 16-02-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

een hele verademing voor het hele gezin , eindelijk van al die losse afstandsbedieningen verlost .het mooie van deze ab is dat hij werkelijk door iedereen gebruikt kan worden , zelfs mijn vrouw die het altijd verschrikkelijk vond dat al die dingen gewoon overal rond slingerden , normaal is ze niet zo voor techniek maar sinds dat wij de ultimate in ons bezit hebben vind ze het geweldig dat nu eindelijk met een druk op de knop alle apparaten gelijk goed aan gaan en verder lekker kan achter over leunen en logitech doet het werk . ik zelf wil altijd het uiterste uit een apparaat halen , dus heb ik hem met bekende en weinig voorkomende apparaten uit geprobeerd en ik moet zeggen ik ben niet teleurgesteld . hij bedient mijn dreambox die hij overigens direct vond perfect . tevens heb ik hem geprobeerd met mijn minix media speler en zelfs deze werkt , dit heb ik van andere merken nog wel eens anders mee gemaakt. ik bedien er zelfs mijn klik aan klik uit verlichting mee lekker van uit de stoel kan ik werkelijk alles bedienen .het kost even wat inspanning om hem goed te programmeren maar als je dit voor elkaar hebt heb je een vriend er bij. dit gaat trouwens prima via de software die logitech aan bied.
ik zelf zou niet meer zonderkunnen en is beslist een aanrader

Ronald_1962 04-11-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Heb de One, en de laatste paar jaar de 900 gebruikt(waarvan meerdere knopjes slecht begonnen te werken na 3.5 jaar) en nu de Ultimate en het was goed, zeer goed en nu nog veel beter.
Heb nog wel gekeken voor een alternatieve fabrikant omdat ik vond dat de 900 wel wat langer had mogen werken maar heb niet iets kunnen vinden wat in de buurt komt.
Omdat ik al een Logitech AB had kon ik de zettingen eenvoudig overnemen en die werkten ook direct perfect.
Het zappen op mijn Humax gaat echt veel sneller als met de 900 en de bediening van de apparatuur in de kastjes gaat perfect.
Dacht eerst dat de App om met je smartphone de TV te kunnen bedienen niet echt nodig was maar na installatie ben ik echt onder de indruk hoe het allemaal werkt.
Tja de prijs heb ik wel even tegen aanzitten hikken maar indien eenmaal in bezit is dat snel vergeten door het sublieme gebruiks gemak.
De ergonomie kon beter door de video bediening onder het display te plaatsen maar ik denk dat de fabrikant wel een reden voor deze layout heeft.

Groet,
Ronald

Maarten Meeuwes 18-02-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Na alle lovende woorden van iedereen heb ik toch ook wat punten van kritiek.
De mogelijkheden zijn fantastisch, al zijn er altijd wel punten te vinden die misschien anders zouden kunnen, en handiger. Het duurt wel even voordat je alles goed onder de knie hebt.
De website om e.e.a. te installeren werkt vrij traag, maar doet zijn werk verder goed. Onduidelijk is dat je bij de eerste installatie de hub en de afstandsbediening beide met een USB-kabel, niet verder dan 10 m. bij elkaar vandaan, met de computer moet verbinden. Na deze eerste installatie kun je draadloos synchroniseren.

De app voor op de smartphone (Android, in mijn geval) werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Loopt soms vast en kan verder niet apart worden ingesteld (voor zover mij bekend).

Mijn kritiek geldt vooral de gebruiksvriendelijkheid, met daaraan gekoppeld de vormgeving van de meegeleverde afstandsbediening. Het touchscreen in het midden vind ik erg onhandig. Het is vrijwel onmogelijk om blindelings de afstandsbediening te pakken zonder per ongeluk het touchscreen aan te raken en dus een fout commando te geven.
De ene keer is het touchscreen suppergevoelig, een andere keer hapert en stokt het soms zelfs even. Wanneer een commando (menu oproepen) over een ander commando (b.v. een activiteit) heen ligt, en je wilt het menu oproepen, wordt soms het onderliggende commando uitgevoerd. Zou niet mogen.

De cijfertoetsen mis ik erg. In mijn ogen zou een afstandsbediening met op de plaats van het touchscreen een cijfertoetsenblok veel handiger zijn. Het touchscreen zelf zou dan b.v. naar bovenaan op de afstandsbediening kunnen worden verplaatst. Deze wordt dan iets langer, maar per ongeluk aanraken zal dan veel minder vaak gebeuren.

elemer 03-01-2014

Geweldig product!

Ik heb alleen maar pluspunten kunnen ontdekken

Gebruiksvriendelijk
Werkt ook met apparatuur in afgesloten kast
Fraaie vormgeving
Uitgebreide functionaliteit
Activiteiten zeer flexibel en makkelijk te configureren
Nooit meer nadenken welke apparaten aan of uit te zetten op welke kanalen ingeschakeld moeten worden.
Bediening als op iPhone, met touchscreen en gestures

Allen de prijs kan eventueel als minpunt ervaren worden. Maar gezien de kwaliteit en service is deze zeker te rechtvaardigen

HereIsTom 28-10-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Ik wil graag even vertellen dat de service van Logitech perfect is!
Nadat mijn Harmony One stuk was gegaan gebeld met de helpdesk van Logitech, helaas was reparatie niet meer mogelijk, maar ik kreeg toch nog een flinke korting als ik een nieuwe kocht.
Daarom gegaan voor deze Ultimate, werkelijk een perfecte afstandsbediening!
Het instellen kost even wat tijd, maar daarna is het een wonder hoe alles juist wordt aangezet en ingesteld.
Met deze Ultimate kan ik mijn apparatuur ook overal bedienen omdat je niet meer op de apparatuur hoeft te richten, dus ook in andere kamer of dichte kast werkt het perfect!
Wat mij betreft is dit de beste universele afstandsbediening die er is!

nikoki 18-09-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Mijn vorige AB van Logitech was de 1000 met touchscreen, ook al een wereldse AB. Maar die is na veelvuldig en intensief gebruik defect geraakt. Door deze manier van bedienen wilde ik weer een AB met touchscreen en al die mogelijkheden die de 1000 ook had.

Hierbij kwam ik uit op de Logitech Ultimate, een pracht van AB, met alle mogelijkheden van de 1000 en nog wat meer.

Hij ligt lekker in de hand als een normale AB, doet wat hij moet doen, dat is voor mij meerdere apparaten in of uit schakelen. TV, DVD, mediaspeler en de Wii.

Na een uurtje of wat programmeren, waarbij de help functies van Logitech je goed op weg helpen, zijn al mijn apparaten ingesteld en werkt het TV kijken, DVD kijken, Radio luisteren en Media player kijken met 1 druk op de knop.

Daar waar het apparaat een keer de mist in ging, de TV was handmatig uitgezet, daar kun je de help functie gebruiken en deze AB doet de acties dan nog een keer, waarna het wel goed gaat.

Met recht weer een super AB met alle hedendaagse mogelijkheden. Ik ben zeer tevreden

balloo 24-06-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Ik heb/had een harmony 895 goed ding, maar na iets korter dan 4 jaar begonnen de knopjes niet meer te reageren.
Ik heb toen met logitech gebeld en als loyaliteit regeling heb ik 35% korting gehad op een nieuwe aankoop(wordt de ultimate).

Dat vind ik SERVICE.....

SixCore 28-06-2013

Dag balloo, ik heb ook een harmony 895 met wat haperende knoppen (geluid en Ch+ / Ch-). Wat ik heel fijn vind is de extender waarop ik 4 kabeltjes (apparaten heb aangesloten. Ik vraag me af hoe dat met de blasters werkt. Ik heb dan ook een par vragen. Kan de kast b.v. open staan? En hoe lang zijn de kabeltjes van de miniblasters? Bij voorbaat dank voor je reactie.

Rhino80s 16-06-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Ultimate

Hiervoor had ik de Harmony One in bezit, maar de Ultimate is qua mogelijkheden verder uitgebreid. De prijs is ook behoorlijk, maar als je daar overheen stapt dan heb je een top AB in handen! De eerste keer je apparaten instellen is een flinke klus, gelukkig ging het importen van mijn oude Logitech probleemloos.

Pluspunten:
+ draadloos instellingen aanpassen, je hoeft de afstandsbediening na de 1e keer niet meer aan de pc aan te sluiten.
+ apparaten via mobiele app aansturen (iOs app mag nog wel wat verbeterd worden)
+ philips Hue lampen bedienen
+ ook geschikt voor apparaten in afgesloten kasten

Minpunten:
- prijs
- touchscreen is ok, maar niet top