Logitech Harmony Touch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony Touch op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

T.Mulder 25-11-2017

Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

De Harmony Touch levert geen groter gebruiksgemak op. Integendeel! Wellicht door de beperkte zendmogelijkheid (de originele afstandsbedieningen hebben alle een veel groter bereik) zijn vrijwel altijd verschillende handelingen vereist met de helpfunctie om uiteindelijke de gewenste apparaten operationeel te krijgen. Ik heb er na een jaar maar afscheid van genomen, En gebruik de originele afstandsbedieningen weer. Dat is uiteindelijk veel minder een gedoe.

jspanninga 17-08-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Dit is echt een fantastische afstandsbediening. We hebben de TV aangesloten via een versterker en HD tuner en een aantal gezinsleden snapten er niks meer van. 4 afstandsbedieningen, ze kwamen er niet meer uit.

Deze afstandsbediening geprogrammeerd en met 1 druk op het display worden alle apparaten opgestart en kun je TV kijken. Fantastisch!

613500 12-10-2015

Goedemiddag,

Langs deze weg wil ik u het volgende vragen:
Is het ook mogelijk om op het display ook de Nederlandse taal te configureren ?
Bij voorbaat hartelijk dank en tot spoedig wederzien.

Mvg,
Jack

audiofiel-100 09-04-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Ja een geweldige afstandsbediening!
in een klap van al je afstandsbedieningen af.
via de website van Logitech, super eenvoudig te programeren.
prijs kwaliteits verhouding; gewoon goed
een echte aanrader.

mvg, Rene

Fremer 28-01-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Aangezien mijn Harmony One versleten was ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Dat is dan de Harmony Touch geworden. Een uitstekende afstandsbediening met ongekend veel mogelijkheden.
Ik heb alle apparaten "vers" geïnstalleerd wat een fluitje van een cent is met de enorme database van Logitech. Ook het instellen van de activiteiten kost weinig moeite als je de juiste ingangen en uitgangen van de apparaten gebruikt. Alles werkt perfect.
De afstandsbediening ligt goed in de hand en de touchscreen doet zijn werk prima. Even zoeken naar de verschillende pagina's en de mogelijkheden maar dat heb je zo onder de knie.
Conclusie: een ideale afstandsbediening met(voor mij)geen minpunten.

D.de Groot 10-01-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Besteld bij FOKA prima apparaat goede service van hun zijde .
Veelzijdig apparaat
In de data base van Logitech staan denk ik wel alle voorkomende apparaten die herkend en ingeladen kunnen worden in deze handige alles in 1 afstands bediening.
Prima dingetje ,moet wel enige kennis hebben om alles in te laden maar tenslotte werkt alles naar behoren

mdrongelen 28-10-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Jammer dat hij de aan/uit opdracht voor een humax 5050c niet goed uitvoert. De humax ondersteunt dit niet dus schakelt hem uit als t soms niet moet.
Altijd aanlaten is een optie maar weer niet handig als je alsnog het apparaat handmatig moet uitzetten (of via afstandsbediening>apparaten>humax>power toggle).
Het is net iets te omslachtig om dit in een allesin1 afstandsbediening toch te moeten doen op die manier.

De afst.bed. ging na volledig opladen, en contrast op vrij laag te zetten maar hooguit 6 dagen mee.

Dit gaf voor mij de doorslag hem terug te sturen(binnen 14 dagen nietgoedgeldterug)

Wilco 31-08-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Deze gekocht als vervanging van een Logitech 850. Ziet er mooi uit en instellingen zijn makkelijk te kopieeren. Maar ik mis het numerieke toetsenbord. Dit is nu alleen met touch en werkt erg slecht. Een zender als 404 selecteren kost meerdere pogingen. Deze gaat dus weer weg en word vervangen voor eentje met numeriek toetsenbord...

Sandervdmeer 23-07-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Ruim een half jaar in mijn bezit. Ligt goed in de hand en werkt super.

De software die je er bij krijgt is wel even goed uitzoekwerk. Want naast het gemakkelijk toevoegen van je apparaten en activiteiten, zijn er ook opties om de knoppen apart aan te sturen in een bepaalde activiteit, is het soms goed om een vertragingstijd toe te voegen etc. Dit vraagt wel enige kennis.

Verder was ik verbaasd dat er zoveel apparaten in stonden. Van de standaard UPC Mediabox tot de settopbox van Telfort en de nieuwste LG TV (deze maand gekocht, 55" Ultra HD).

De batterij gaat, zonder opladen en normaal gebruik, enkele dagen (3-4) mee. Opladen is binnen een uur/45m gedaan.

PaulusKa 08-04-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Een paar weken is hij nu in mijn bezit. Kwam van een Harmony 1000, een grote platte bak die is na 6 jaar is overleden. En nu moest ik weer een nieuwe met touchscreen... De Touch.

Fijne afstandbediening, werkt prima. Wel moest ik flink gaan tunen met de vertragingen. Het koste me behoorlijk wat tijd om alle instellingen goed te krijgen. Met name de HDMI ingang van de TV in combinatie met de AV Versterker. Uiteindelijk is het gelukt. De volgorde van apparaten is niet te wijzigen als er een scart gedefineert is maar dat is een algemeen Logitech probleem/feature. Dit kun je omzeilen maar het is nog niet zo makkelijk.

3 'nadelen':
Mijn oude Harmony 1000 gaf een geluidssignaal als ie de boel aan het inschakelen was. Dat was handig omdat ik vaak na het inschakelen snel nog even iets ging doen. Bij deze moet ik echt op het scherm kijken of ie gestart is.
Een ander nadeel is dat ik bij De Touch nog niet heb kunnen oplossen is de voorkeurszenders voor radio. Op de 1000 ging dat wel.
Hij ligt niet echt lekker op tafel. Wiebelt een beetje heen en weer.

Al met al prima tevreden hoor. Mooi dingetje, heerlijk om gewoon op een knopje te kunnen duwen en alles werkt. Aanrader dus.

Anoniem 24-12-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Jaren heb ik veel plezier gehad van de Harmony 600 maar na verloop van tijd begon het vihicle wat probleempjes te krijgen met een paar knoppen. Ik moest steeds harder drukken om iets voor elkaar te krijgen, slijtage denk ik. Eerst nog op het punt gestaan om de 650 aan te schaffen maar toch overstag voor de Harmony Touch.

Het instellen ging eigenlijk makkelijk maar met Google Chrome werkt het installeren totaal niet, blijft steeds om software vragen die al geïnstalleerd is. Met de Explorer werkt het goed. Ik kon met 1 knopdruk alle instellingen overnemen van de oude 600, dus dat gaf geen kopzorgen.

Wat wel erg jammer is, is dat er geen cijfertoetsen meer zijn. Dat went wel maar toch. Naast de FF forward en FF backwards snelspoeltoetsen mis ik wel de toetsen om een hoofdstulk verder of terug te kiezen. Ook staat het ding wat onstabiel op tafel maar voordeel is dan wel weer dat ik geen batterijen meer hoef te wisselen want de 600 vrat batterijen.

Hoewel de Touch een redelijk groot scherm heeft, zijn de zenderpictogrammen wel wat klein en moet ik (maar dat kan ook aan mij liggen) steeds een leesbril opzetten om ze te kunnen onderscheiden.

Conclusie, ik mis nog wat mogelijkheden van de 600, Gebruiksvriendelijkheid; te kleine pictogrammen;
Vormgeving de wat onstabiele onderzijde, dat had anders gekund, ligt verder wel goed in de hand.

Nog wat onwennig maar vandaag ga ik eens wat tijd besteden aan het finetunen van de Touch.

Rob

Henrydela 14-12-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Inmiddels wel goed tevreden over deze afstandsbediening.

Heb eerder geschreven dat het een waardeloos apparaat was. Na in totaal 4 uur met de helpdesk aan de lijn te hebben gezeten en nog vele uren uitproberen en testen bleef de afstandsbediening problemen geven en stelde om de paar keer weer iets anders in werking, of niet, of niet meer uit etc.
Er zat de juiste software op enz enz maar niks hielp.
Helpdesk, goed bereikbaar trouwens, bleef maar andere adviezen en instellingen doorsturen. Ook de tweede lijn, waar je dan bij terecht komt, deed dat maar niets hielp.
Voor mij maar 1 conclusie..
DEZE WAS DUS GEWOON KAPOT...SOFTWARE..??

Hem terug gebracht naar de Mediamarkt waar ik meteen een nieuwe mee kreeg. Super geregeld dus.
Deze ingesteld en na een paar kleine wijzigingen werkt bijna alles zoals het moet. TV homecinema en UPC box reageren nu zoals het ingesteld is op de afstandbediening.
Enkele kleinere dingen zoals het toekennen van bepaalde functies aan knoppen nog niet helemaal maar dat is mogelijk anders op te lossen en ook niet echt een groot probleem.

Synchroniseren en het daarbij toestaan van activeX op de PC geeft gaf nog wel geregeld problemen. Ook na installatie van firefox, geadviseerd door de helpdesk van logitech, liep niet echt lekker en lukte dus niet. Het werkte pas weer na het gezamenlijk lange tijd indrukken van de knop off en menu (advies helpdesk) waarna er een ander scherm verscheen en ik wel kon synchroniseren. Dit zou toch anders moeten kunnen.

codel 12-12-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Ik heb de touch gekocht via mycom.
Deze heb ik met korting gekregen omdat het een demo model was.
na deze ingesteld te hebben op mijn tv en media speler werkte het redelijk.
Na twee weken vakantie en de afstand bediening niet in de oplader gedaan.
bij thuis komst werkte deze niet meer het scherm was zwart.
nadat ik deze weer in de lader heb gedaan werd hij weer wakker en op het scherm was het merk naam en apparaat naam te lezen.
dit is er niet meer vanaf gegaan.
geprobeerd te synchroniseren met myharmony.com maar tevergeefs.
Hij word niet meer herkend. Hij heeft een aantal dagen in de lader gestaan op de batterijen goed op te laden maar ook dit had niet het gewenste effect.
was toch een duur apparaat en niet te gebruiken.
helaas een miskoop!!!!!

Ridder 13-12-2013

Gekocht zonder garantie???
Nooit contact opgenomen met de helpdesk?

codel 14-12-2013

@ ridder,

via veiling van mycom gekocht en dan heb je een risico.
weet niet precies hoe oud de afstand bediening is.
Had hem weg gelegd tot dat ik hem weer van de week weer tegen kwam om toch maar weer eens te proberen.
Het resultaat staat boven.
voor mij staat het spul nog een beetje in de kinder schoenen en is het nog niet zoals ze voor spiegelen. Maar het idee is leuk.

Henrydela 05-12-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Waardeloos apparaat. Alles al geprobeerd en tig keer gebeld met de helpdesk maar niks werkt goed. Geef hier morgen een hele uitleg over.

Eventueel alle mails ter inzage van de helpdesk.

parv 07-12-2013

Beste Henrydela, gezien bijna alle reviews van dit apparaat (erg) positief zijn, ebn ik erg benieuwd naar de hele uitleg waarom je het zo'n waardeloos apparaat vindt.

Ritesh79 03-09-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Deze afstandsbediening is makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik. Hij 'herkende' al mijn apparaten (ook een 15 jaar oude minidiscspeler), alle knoppen zijn makkelijk terug te vinden. Kortom ik ben erg tevreden!

R.E. Laan 24-06-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Heb deze AB nu een paar dagen in bezit maar WOW wat een geweldig apparaat! Simpel via USB aan te sluiten op je computer en via de website van Harmony in te stellen, en dat allemaal in gewoon Nederlands (ook het touchscreen is Nederlands-talig). Eindelijk een apparaat waar eens over nagedacht is, niet veel knoppen (verlicht) waardoor lekker compact (de cijfers 0 t/m 9 worden bijv. via het touchscreen bediend) en m.b.v. de in te stellen favorieten in een oogwenk de juiste TV-zender. Toegegeven, deze AB is niet goedkoop maar bij aanschaf van een nieuwe AB is het zeker de moeite waard om voor deze Harmony Touch te gaan.

Ridder 09-06-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Na jarenlang een Harmony 785 gebruikt te hebben, waren er een paar knoppen die niet helemaal meer deden wat ze zouden moeten doen.
Helpdesk opgebeld en ik kreeg een 50% kortingscode voor "geselecteerde modellen".
Ik kon kiezen uit een Harmony van 65 euro en een Harmony van 325 euro.....net niet wat ik zocht dus. Ik kon geen gebruik maken van de code voor een Touch....en die wilde ik juist hebben als vervanger van de 785.
De helpdesk nog teruggemaild met de vraag of ik geen Touch met korting kon aanschaffen, maar daar werd niet op gereageerd.
Jammer maar helaas dus.
Dan maar doortobben met de 785.
Totdat ik deze week een mail kreeg van Logitech met 30% korting op geselecteerde modellen.....en daar zat de Touch ook bij!
Besteld en de volgende dag in huis.
Bij de 785 zat software om de remote in te stellen en naar je hand te zetten.
Bij de Touch doe je datzelfde op myharmony.com

Tot mijn verbazing werden de settings van de 785 grotendeels (95%) overgenomen door de Touch!
Het enige wat niet goed werkte was de Entone Amulet 400 glasvezel decoder.
Dat werkte wel goed bij de 785.....helpdesk opgebeld en daar werd mij verteld dat ik de diverse knoppen maar aan moest leren mbv de originele remote.
Dat heb ik gedaan, maar ik blijf het vreemd vinden dat de oude Harmony wel zonder aanpassingen werkte op de Entone.

Myharmony.com heb ik eerst op mijn MacBook Pro geprobeerd, maar dat was geen succes: Silverlight geïnstalleerd maar dat eiste zoveel resources, dat de CPU op een gegeven moment 90 graden was....
Daarna geprobeerd op mijn oudere, en minder krachtige iMac.
Ook weer Silverlight en de Harmony software geïnstalleerd en dat ging probleemloos, zonder warm of traag te worden.

Na wat aanpassingen voor de Entone werkte vrijwel alles zoals het zou horen.
Ook mijn Panasonic plasmaTV......die is zo'n 4 jaar oud en bij de 785 was er door een Logitech medewerker iets aangepast zodat de Harmony goed werkte bij Pana plasma's.
En bij de Touch werkte het gelukkig ook meteen goed.

Het apparaat zelf ligt goed in de hand en ziet er netjes uit, met een prettig display, welke goed werkt (het touch gedeelte).
De favorieten en bijbehorende iconen werken ook goed.
De favorieten kan je echter maar aan 1 activiteit toewijzen, en ik heb naast glasvezel, ook nog "gewone" kabelTV. Nu is de kabel slechts een backup voor de glasvezel en daarom is het niet echt een ramp dat je de favorieten niet kan gebruiken bij de (coax)kabel.
De locatie van de hardwarematige knoppen aan de bovenzijde van de Touch (stop, play etc)
vindt ik niet echt een probleem: je kan immers ook vegen en tikken op het touchgedeelte en dat werkt goed.

Kortom: ik heb veel negatieve reviews gelezen en was op voorhand een beetje huiverig, maar dat was nergens voor nodig: het werkt allemaal naar behoren.

PaliGap 26-03-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

UPDATE: inmiddels is de aanschaf bijna 5,5 maand geleden.
Voor mijn grootste probleem (de repeat instellingen) heeft men een werkende workaround aangeboden, waar ik dan ook erg blij mee ben. Dit maakt de AB tenminste bruikbaar! Wel jammer dat het bij de workaround blijft en de (makkelijke) structurele oplossing er kennelijk niet gaat komen.
Verder heb ik, de laatste keer dat ik het getest heb, nog steeds last van synchronisatieproblemen tussen de website en de AB. Ook springt de TV niet naar de juiste ingang na het overschakelen vanuit een andere activiteit, ondanks verschillende delay settings te hebben geprobeerd. Apparaatinstelling is wel goed, want bij het direct aanzetten van de TV activiteit wordt de juiste ingang gekozen. Het is wat storend, maar aangezien ik niet dagelijks synchroniseer en ik het meest gebruik maak van de TV activiteit (en anders de help-toets heb), kan ik er wel mee leven.
Nu ik wat langer gebruik maak van de AB wil ik nog een aantal punten plaatsen:
Negatief: accuduur had nog iets beter gekund (maar is ook weer niet superslecht!) en laatst is het klokje op de AB ineens (ten onrechte want veel te vroeg) naar de zomertijd gegaan (handmatig weer teruggedraaid).
Positief: sterkte infrarood, i.t.t. mijn oude AB hoef ik niet eens specifiek te richten, ik kan de AB zelfs gewoon naar het plafond richten bij wijze van spreken. Complimenten daarvoor.

Tot slot:
Ik lees een hoop positieve ervaringen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als dit je eerste universele AB is, je hier zeker positiever over zult kunnen zijn dan ik. Ik ben, denk ik, verwend met universele AB's uit het verleden (heb dus een ander referentiekader) en volgens ICT-termen ben ik ook wel een 'poweruser', die verregaand van alle features gebruik maakt, waarschijnlijk meer dan de gemiddelde gebruiker.
Ook las ik positieve verhalen over de Logitech helpdesk. Die ervaring heb ik echter v.w.b. deze AB echt nog nooit gehad. Wellicht dat mijn wat 'lastige', niet direct oplosbare vragen hebben geleid tot een nogal botte houding van de helpdesk.
Hoe dan ook, ik heb de AB niet geretourneerd en gebruik hem dagelijks met plezier en gemak (alhoewel dat groter had kunnen zijn). Ik heb daarom mijn ratings eerlijkheidshalve wat naar boven bijgesteld om het vorenstaande te reflecteren.

Donald2 04-03-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Dit is een geweldige oplossing voor de diverse (4) afstandbedieningen, die ik nu niet meer nodig heb. Werkt subliem. Programmeren is kinderlijk eenvoudig als je de aanwijzingen op het scherm maar opvolgt. Maar bovenal wil ik de geweldige service noemen van de Logitech helpdesk (Nico in het bijzonder). Een paar commando's kwamen niet goed over en ik kwam daar niet verder mee. Dus maar een mail gestuurd en prompt kreeg ik antwoord. De helpdesk (Nico dus) heeft me net zo lang geholpen tot alles naar behoren werkte. Tot en met een terugbelafspraak aan toe. Alles punctueel en zelfs een mailtje ontvangen dat het terugbellen iets later werd, uiteindelijk vrijdagavond terug gebeld. Ik ben bijzonder blij verrast, dat zie je niet veel meer tegenwoordig, zoveel aandacht voor de klant. Dus ik zeg: Chapeau voor Logitech!!

marcelfoe 18-02-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Sinds vorige week de Harmony touch in mijn bezit, en ik moet zeggen dat ik het apparaat meer en meer ga waarderen.
De mogelijkheden zijn eindeloos en vrij eenvoudig in te stellen allemaal.
Het werkt bij mij probleemloos bij een Samsung TV, Denon AVR-2113 AVreceiver en een Amino M540 HD recorder/settop box.
Onder de keuze voor de activiteiten komen er verschillende functies naar voren die je bij het TV kijken bijv. regelmatig doet, bijvoorbeeld teletekst, etc. Ook deze knoppen kunnen worden aangepast en toegevoegd.
Ook vertragingen en extra acties kunnen worden toegevoegd, helemaal zoals je hem hebben wilt.
Ook de batterij gaat zeker 5 dagen mee, voordat hij weer in de oplader gaat.
Ik vind het echt een aanrader en hij ziet er ook nog eens mooi uit.

Sjonnie62 13-04-2013

Heb net een touch gekocht en ben blij met de mogelijkheden. Een probleem is echter dat mijn samsung tv D-8000 de hdmi ingangen op een andere positie zet als het betreffende apparaat wordt uitgeschakeld. Bij het wisselen van activiteit kan de touch de juiste hdmi ingang niet vinden. Volgens samsung kan je de hdmi ingangen geen vaste positie geven. Heeft iemand deze ervaring of een oplossing? Zo niet: weer een "gemis" van samsung

gbbosma 16-02-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Deze gekocht ter vervanging van de Philips Prestigo SRT8215.
Wat een verbetering. Geweldige vormgeving en zéér makkelijk te programmeren. Alles ingesteld en gefinetuned en het werkt perfect. Radio luisteren, en dan overschakelen op een andere activiteit is een fluitje van een cent. Je hoeft eerst niet iets aftesluiten voor dat je een andere activiteit gaat gebruiken. Ook de mogelijkheid om de batterij op te kunnen laden lijkt mij ideaal, dus géén batterijen meer vervangen. Ook het display is duidelijk en goed verlicht. Instellingen kan je ook nog veranderen op de AB zelf. Als je echt even de tijd neemt om alles goed intestellen dan is er volgens mij geen betere AB te krijgen. Ook is de AB licht maar voelt wel degelijk aan. Gekocht bij Bobshop. 24uurs levering en de goedkoopste op dit moment.

Jeroen Jeroen 05-03-2013

Ik heb de 8215 en de vormgeving is prima (iets minder ergonomisch maar wel mooi). Had een logitech one maar die was lelijk en niet degelijk en ging kapot. De one kon wel meer.
Verder ken ik mensen waar de Logitech batterij na verloop van tijd te slecht werd. De 8215 gaat erg lang met zijn batterij mee.

Maar deze ziet er een stuk beter uit, is alleen te duur. Hopelijk is deze degelijk.

gbbosma 06-03-2013

Beste Jeroen Jeroen.

Het is natuurlijk zo dat over smaak niet te twisten valt, en daarom zal de ene de Philips mooi vinden en de andere niet.
Maar mijn positieve reactie over de Logitech Touch komt ook door de geweldige hulp van de helpdesk van Logitech: snel en goede antwoorden op je vraag en het probleem ook echt verhelpen. Heb voor mijn Philips SRT8215 in het verleden ook contact gehad met de Philips helpdesk maar kan je zeggen dat was een drama. Het probleem met mijn tv (Samsung, betreft nieuwe tv) konden ze niet oplossen zodat ik altijd een extra handeling moest uitvoeren om de tv op de juiste ingang te krijgen. En daarvoor koop ik niet een ab toch? Men kon ook niet garanderen dat dit verbeterd zou worden door updates. Is dan ook nooit gebeurt. En eerder een Logitech gehad en beviel toen ook goed. Natuurlijk is een groot manco van de Touch dat je niet aan alle apparaten zender logo's kan toevogen. Dit houdt in dat je maar bij één activiteit de logo's hebt. Dit heeft Philips beter voor elkaar. Maar met Logitech hier in discussie geweest en geven ook toe dat dit verholpen moet/gaat worden. Dus daar zijn ze mee bezig.

v.Beijsterveld 27-01-2013

Even een eerste reactie,
Ik heb de AB een paar dagen, wat een vooruitgang van 5 AB naar 1.

Het installeren is kinderlijk eenvoudig, wel even goed de gebruiksaanwijzing doorlezen zodat je weet waar je mee bezig bent.
Wat meteen opvalt is hoe snel deze AB werkt en al mijn apparaten probleemloos inschakeld op de juiste instelling.
Gaat er toch iets niet goed dan is dit simpel te verhelpen met het vraagteken op de touchscreen, je communiceert als het ware met je AB en je beantwoordt de vragen die op het scherm komen om zo een eventueel probleem op te lossen.

Voor mij is het de oplossing.

Arnold Niets 30-12-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

De Harmony Touch is mijn eerste ervaring met een multifunctional AB. Conclusie: lovend.

Materiaalgebruik is hoogstaand en alles voelt zeer degelijk aan, kortom: kwaliteit. De AB oogt mooi en is in de lader evt. binnen handbereik te plaatsen, de AB misstaat zeer zeker niet.

De AB funktioneert! Ik stuur 5 componenten aan (tv, receiver, DVD-speler, mediaspeler en settopbox). Alle componenten staan in de Logitech-database. Tel uit je winst, van 5 naar 1 AB. Heerlijk!

Ondanks dat de mediaspeler herkend werd, ging het doorlopen van het menu van de mediaspeler niet goed. Hij nam i.p.v. 1 stap, 2 stappen tegelijk. Dus, met één druk op de navigatietoets sprong de mediaspeler van keuze 1 naar keuze 3 in het menu. Echter, dit kon ik simpel verhelpen door gebruik te maken van de leerfunctie van de AB. Hoe simpel kan het zijn.

Het toevoegen en/of aanpassen van o.a. activiteiten en de div. toetsen loopt gesmeerd. Het is allemaal, na mogelijk wat onwennigheid, zeer gebruikersvriendelijk.

Ideaal is het toevoegen van favoriete zenders met daarbij behorende icoontjes (evt. zelf te downloaden). Niet meer via dig.tvgids kijken waar zit de zender ook alweer, gewoon via een soort snelkoppeling direkt kiezen.

De AB is prijzig, het is zeer persoonlijk of je het waard vind. Ik heb in ieder geval geen spijt, integendeel.

- vormgeving (touchscreen)
- materiaalgebruik
- mogelijkheden (favoriete zenders, leerfunctie, etc.)
- gebruikersvriendelijkheid
- staande lader
- betrouwbaarheid
- het werkt!

Min
- infrarood (AB richten naar componenten)
- ontbreken accu-indicatie
- prijs?

Arnold Niets 03-01-2013

MarkDaKing, bedankt voor de toelichting. Naast de tijdaanduiding zit inderdaad een groen rondje, betekent dus één minpuntje minder.

MarkDaKing 02-01-2013

Er zit wel een accu indicatie op de AB. Die wordt weergegeven als een groen rondje in het display naast de klok (indien voldoende opgeladen) en deze wordt langzaam half gevuld rood indien minder opgeladen.

MarkDaKing 24-12-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Na het steeds slechter worden van de knopjes op mijn Logitech Harmony 525 toch maar besloten een nieuwe aan te schaffen. Opzich was de 525 een aardige afstandsbediening, echter liet hij toch regelmatig steken vallen. Gelukkig bood de "help" toets dan wel de nodige hulp. Maar vooral voor gebruikers die wat minder met apparatuur hebben is dit niet goed uit te leggen.

Anyway, bij deze AB verloopt het configuren in ieder geval via andere software dan de 525. De oude software vond ik niet echt duidelijk maar na wat uren uitzoekwerk en uitproberen had je uiteindelijk wel door hoe e.e.a. in elkaar stak. De nieuwe versie van de software is geschikt gemaakt op te draaien via de Microsoft Silverlight plugin. Dit maakt dat het op een Mac wel werkt maar dan alleen binnen Safari en Firefox. Niet echt een probleem maar ik gebruik meestal Chrome. Dat werkt dus niet. Via Windows zal e.e.a. ook natuurlijk wel werken, maar ik gebruik een Mac.

De werking van de software is wel een stuk duidelijker dan de vorige versie. Ik heb de indruk dat men goed heeft gekeken naar de missers en onduidelijkheden bij de vorige versie maar hier en daar mis ik nog wel wat instelmogelijkheden. Wellicht dat die er wel zijn en heb ik die nog niet gevonden.

Het updaten werkt goed en redelijk snel. Wat natuurlijk ook leuk werkt is de touch bediening. Aangezien ik veel met touchscreens werk (ipad / iphone) is dit een logische aanvulling op dit arsenaal. Een updaten van functies op direct op de AB werkt ook best handig. Volgens mij worden deze wijzigingen gewoon correct meegesynchroniseerd wanneer je hem weer via de computer aansluit.

Wat wel vervelend is (en dat had de 525 ook) is dat na wijzingen zijn aangebracht via de computer hij "vergeet" dat hij bijv. reeds in "tv kijken" modus stond. Kortom, als je de nieuwe settings dan wilt uitproberen en je stond reeds in de actie "tv kijken" dan moet je via de "help" knop (via het touchscreen) het vraag en antwoord spelletje spelen. Niet echt een probleem, maar wel vervelend wanneer je druk aan het updaten en uitproberen bent.

Ten slotte moet ik zeggen dat de AB tot nu toe het prima doet (beter dan de 525) en ik af en toe wat update (tot alles goed werkt) en dat dit goed verloopt. Opladen via de lader scheelt batterijen, ik hoop echter wel dat de accu een tijd meegaat.

plopsa1962 30-11-2013

eff over het updaten en je activiteit.
Als je gaat updaten en je tv staat al aan hou dan na de update even je hand voor de ab zodat ie geen nieuw signaal verstuurd zo doe mijn zwager het ook als ie met de one van mij bezig is kan je door blijven testen.

consuPeet 08-12-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Deze ab heeft bijzonder veel mogelijkheden maar vooral programmeermogelijkheden. Als je niet handig met computers en programmeren ben NIET AAN BEGINNEN.

Voor alle anderen: de touch doet en kan wat hij belooft. Kan mijn 6 ab vervangen op alle punten. Mijn apparaten kwamen in de database van logitec voor en de paar ontbrekende functies kan de ab inleren.

Als ik een negatief punt zou moeten noemen is het dat je bij de originele ab nogmaals op een knop kunt drukken als iets bij een apparaat hapert. Dit kan de touch ook maar niet in de progamma modus. Dan draait hij het programma nogmaals af en daar raken apparaten van in de war. Je kunt dan in de touch naar het apparaat zelf gaan, de functie opzoeken en nogmaals de puls geven. Dan werk het wel. Dit is geen kritiek op de touch maar meer op het feit dat ab's nu eenmaal wel eens een pulsje kwijtraken op weg naar tv/dvd oid. Standaard ab's geven maar één puls per keer maar de touch kan een heel programma versturen waarbij apparaten in één keer gereed zijn. Oh ja, heb je kinderen, gebruik gewoon de originele ab !! De touch is net een mobiele telefoon en je kunt er dus uren mee spelen (en ondertussen je app ontregelen)

Ondanks dat ik best handig ben met dit soort speeltje wel een uur of 4/5 mee bezig geweest voordat alle programma's goed in de ab stond.

consuPeet 09-04-2013

UPDATE consuPeet: Na 5 maanden gebruik ben ik nog steeds heel enthousiast. Wat ik het meest ben gaan waarderen is dat de touch bij het overschakelen naar een andere apparaat het vorige apparaat incl de gekoppelde apparaten uitzet. Als je bv een film heb gekeken met de geluidsinstallatie en subw aan en je schakelt naar TV kijken zal de touch niet alleen de DVD speler uitzetten maar ook de geluidsinstallatie en de subw. Dit is echt super handig.

Probleempje wat ik op dit heb is dat het schermpje aan blijft staan tijdens het opladen van de touch. Hoe dit nu weer komt ??

Zoals ik al schreef het is een prima apparaat maar geen kinderspeelgoed. Ik ben iig blij met de aankoop.

PaliGap 06-12-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony Touch

Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik deze afstandsbediening aangeschaft. Ik heb al eerdere ervaring met een ander, ouder model Harmony afstandsbediening, toen een en ander nog niet in handen van Logitech was (zo rond 2004). Daar heb ik nooit spijt van gehad (prima product en uitstekende ondersteuning). Van de aankoop van de Touch echter helaas wel, evenals het contact met Logitech. Als ik een advies zou moeten uitbrengen over dit product, zou dit zijn: koop dit product (nog) niet. Naar mijn mening is het nog verre van af. Ik zal dit verder motiveren.

Laat ik beginnen met iets positiefs, namelijk de vormgeving. Deze is gewoon mooi. De AB ligt lekker in de hand, de voorzijde is glad en glimmend zwart, de achterkant 'stroef' en mat grijs/antraciet. Door de ingebouwde accu en meegeleverde oplaadhouder is er ook geen gedoe met batterijen. De knoppen werken prima en ook het touchscreen is een prettige aanvulling. De AB kan via een website worden geüpdated en gecustomized, zoals ik van mijn oude Harmony 768 al gewend ben (echter wel met heel wat minder mogelijkheden). Daarom een 8 voor vormgeving. En daarmee houdt het positieve eigenlijk al op.

Mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid krijgen een extra laag cijfer op dit moment, namelijk een 1. Het had zo mooi kunnen zijn; met het idee erachter is niets mis. De uitvoering, zoals deze nu is, vind ik echter rampzalig. Het lijkt wel of men zich alleen op uiterlijk heeft gericht en niet op functionaliteit. Dit product lijkt me veel te snel op de markt gebracht, er is nog zoveel mis dat de AB praktisch onbruikbaar is, op zijn minst is het gebruik zeer irritant.
Om te beginnen: men kan zowel op de AB zelf (in beperkte mate), als via de website het een en ander aan instellingen en configuraties aanpassen. Dit zou bij het via USB aansluiten van de AB op de PC moeten synchroniseren. Dit werkt niet correct. Met grote regelmaat gebeurt het dat bij aanpassingen, op wat voor gebied dan ook, bijvoorbeeld de door mij toegevoegde menu's in het display na synchronisatie van de afstandsbediening zijn verdwenen. Gelukkig blijft dit (vaak) wel bewaard op de website, zodat dit bij een volgende synchronisatie weer naar de AB wordt gestuurd. Bij de synchronisatie daarná echter gaat het dan bijna altijd weer mis. Verder kun je op de website een soort beperkte macro's maken, 'reeksen' genaamd. Als zo'n reeks als display menuoptie (touchscreen 'knop') wordt opgenomen, verdwijnt deze menuoptie na iedere synchronisatie, letterlijk altijd, uit de webconfiguratie. M.a.w., je moet deze na iedere synchronisatie altijd weer opnieuw toevoegen, wat best ergerlijk is.
Wat ik echter ronduit schandalig vind, is dat men de repeat instellingen van apparaten niet meer zelf kan wijzigen (i.t.t. de vertragingsinstellingen). En laten deze repeat instellingen nu standaard meestal niet goed staan voor een hoop apparaten. De repeat is hoevaak een AB opdracht naar het betreffende apparaat wordt gestuurd. Logitech vindt bijvoorbeeld dat opdrachten naar mijn Panasonic TV driemaal herhaald moeten worden. In bepaalde TV-menu's leidt dit er dan toe dat als je navigeert met de pijltoetsen, je i.p.v. één regel vier regels in de gekozen richting scrollt. Je dient dan telkens de Logitech helpdesk te bellen (serieus! waar je overigens maar 90 dagen recht op hebt), zodat men deze instelling achter de schermen voor jouw specifieke apparaat voor je kan aanpassen! Echter: de laatste firmware update van bijna een maand geleden heeft dit hele principe om zeep geholpen: de standaard repeat instellingen worden weer gehanteerd door de AB en deze kunnen nu niet meer door de helpdesk worden veranderd, omdat hun interface wel gewoon nog de gewijzigde waarden toont (in mijn geval heeft men de repeat voor de TV op 0 gezet). Dit maakt de AB nagenoeg onbruikbaar: ofwel je moet de originele AB van het apparaat er bij blijven gebruiken (daar wordt toch het hele universele AB doel mee voorbij geschoten), ofwel je moet op de gok steeds je hand voor de infrarood houden om de extra commando's tegen te houden. Dit versta ik nou niet bepaald onder gebruiksgemak.

Mijn problemen staan nu al een maand uit bij de helpdesk. Ik heb hier regelmatig (vriendelijk) met Logitech over gebeld. Ik kan echter niet anders dan melden dat deze helpdesk over het geheel genomen bot, ondeskundig, onvriendelijk, onbehulpzaam en arrogant is (een enkele uitzondering daargelaten). Als ik een aantal fora mag geloven, botert het intern ook niet zo goed bij Logitech. Testbevindingen m.b.t. dit product zijn door ontwikkelteams genegeerd, er wordt onvoldoende getest, er is weinig onderlinge afstemming, problemen die vele gebruikers met mij ondervinden lijken vooralsnog geen enkele prioriteit te krijgen. Zo jammer. Zoals ik er nu in sta, wacht ik de rest van dit jaar nog af om Logitech nog een kans te geven om tot een oplossing te komen. Daarna heeft het dan twee maanden geduurd en ga ik de afweging maken om Logitech officieel in gebreke te stellen. Zo'n 170 euro is toch wel veel geld voor een apparaat dat ruim onvoldoende functioneert. Mochten de diverse situaties in de tussentijd naar volle tevredenheid worden opgelost (en niet weer opnieuw om zeep geholpen door een niet genoeg geteste firmware update), dan zal ik mijn review hier uiteraard op aanpassen. Ik hoop hier echt op, want in principe heeft dit product wel potentieel.

venem004 27-12-2012

Beste heer, Voor wat bertreft het probleem met je panasonic tv(heb zelf de TX-P42V10) is mij ook bekend. Om een een of andere manier vraagt die tv om meerdere harde signalen, wat overigens ook op mijn originelen ab van panasonic gedaan moest worden, want die aan knop moest ik ook even ingedrukt houden dat ie daadwerkelijk aangaat. Maar als je dan die instellingen gaat wijzigigen op je logitech ab (wat ik ook heb geprobeerd), is alles daar op aangepast.. duss elke keer een 3 malige signaal. maar dat komt niet ten goede.. duss.. heb mijn tv apparaat instellingen zo ingesteld op nooit uitschakelen. m.a.w. handmatig uitzetten en aanzetten (wat ik geen probleem vindt). en nu werkt alles na behoren.

PaliGap 29-12-2012

Beste venem004, bedankt dat je de moeite hebt genomen te reageren op mijn review. Mijn TV heeft echter geen enkele problemen met inschakelen of de originele AB en deze staat sowieso al altijd aan. Logitech heeft zelf al erkend dat het probleem bij hen ligt. Er worden gewoon teveel signalen naar de TV verstuurd door de Logitech AB. Nu kan dat best gebeuren: bij sommige apparaten gaat dat goed, bij andere, zoals de Pana TV, niet. Ze hebben alleen de enorme fout gemaakt dat de eindgebruiker deze instelling niet zelf kan aanpassen en daarna de nog grotere fout dat helemaal niemand die instelling meer kan aanpassen, zelfs zij niet.