Captec Capture 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Captec Capture 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niestkeurig 22-06-2018

Prijs/kwaliteit uitstekend, goede service Afiant icm Bolcom

Geschreven voor: Captec Capture 5

Eenvoudig te bedienen actioncam, lekker compact. Grote beeldhoek. Beeld instelbaar zonder al te veel bolling in het beeld. Voor deze prijs heb je naar verhouding een prima beeld. Batterijen zijn los verkrijgbaar. GoPro accessoires passen. En voor 20 a 25 EUR heb je met een beetje zoeken een keur aan hulpmiddelen en kun je de actioncam op allerlei manieren bevestigen.
Ik vond het apparaat beter dan de Olympus Tough TG Tracker. De laatste is misschien mooier, maar 2x zo duur en kwaliteit had ik voor deze prijs en dit merk echt een stuk hoger verwacht. Stel je heel veel belang aan focus en verschillende aanpassingen in een camera dan zou ik voor een videocamera gaan. Maar de actioncamera is veel lichter, minder kwetsbaar, waterbestendig en dus dat kan handig zijn.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Heel licht en compact
  • Goede service bedrijf Afiant
  • Prijs
  • Op veel manier te bevestigen met accessoires

Minpunten

• opname geluid
  • geen instelling voor aanpassen focus

Jelle Ruben 28-04-2018

Echt waard voor je geld

Geschreven voor: Captec Capture 5

Niet verwacht van een betaalbare Action cam. Er wordt verteld over dat deze cam tot 32GB maar kan gebruiken. Echter heb ik een 64GB en kan dat tot 5.50 uur aan filmen.

Leuk is de Timelapse functie, alleen is dit wel meteen in wide lens. Dus kan je verbogen beelden. Kan natuurlijk mooi zijn.

Batterij gaat wel snel leeg. Maar hierin zijn twee mogelijkheden gewoon extra accu's erbij aanschaffen of een powerbank erop aan sluiten (handig voor als je lange timelapse wilt maken).

Minpuntje wat ik wel vindt is het navigeren door het menu. Omdat hij alleen een knop omlaag heeft en niet omhoog. Waardoor als je je optie mist, dat je weer door het hele menu moet.

Verder je krijg voor echt een lage prijs veel accessoires erbij.

Pluspunten

• Prijs
  • Geleverde accessoires
  • Gopro accessoires kun je gebruiken
  • Dubble LCD (voor zelfs in kleur)

Minpunten

• Accuduur
  • Navigeren door het menu

Jerry 25-01-2018

Doet wat het belooft!

Geschreven voor: Captec Capture 5

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van de Captec Capture 5 actioncam, en ik moet zeggen dat deze cam mij aangenaam verrast, zeker gezien de prijs.

De Capture 5 kan opnemen in 4K25fps, 2,7K25fps, 1080 60fps, 1080 30fps en 720 120fps. Verder kan hij foto's schieten met 12mp.

De opnameinstelling die ik zelf voornamelijk gebruik is die van 1080 60fps, waardoor je de beelden prachtig kan vertragen naar slowmotion.

Verder wordt de Capture geleverd met een handige case vol met mounts, en zelfs een afstandbediening. Voordeel is ook dat de Capture 5 op dezelfde mounts kan die gopro gebruikt, waardoor er enorm veel mogelijkheden zijn om de camera te monteren.

Qua beelden doet de Capture zeker niet onder voor de Gopro hero 4. De Capture 5 is daarnaast ook nog eens uitgerust met een display op de achterkant, zodat je direct kunt zien wat je filmt. Ook kun je te Capture 5 via wi-fi verbinden met je smartphone.

Puntje waar ik iets minder tevreden over ben is de accuduur. Tijdens zeer actief filmen is de batterij na ongeveer 90/110 minuten leeg, wat overigens makkelijk te verhelpen is door voor een schappelijke prijs een extra batterij mee te bestellen.

De opslag gebeurd op een micro SD-kaart van maximaal 32gb. Hier kun je ongeveer voor 3 uur aan 1080 60fps film mee opnemen.

Kortom, wil je een zeer goede actioncam voor weinig geld, dan is de Captec Capture 5 precies wat je zoekt.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Geleverd met case en veel accessoires
  • Op afstand bedienbaar
  • Past op elke gopro mount
  • Grote heldere display

Minpunten

• Accuduur zou beter kunnen
  • Maakt mindere beelden bij gebrek aan licht