Sony DSCRX0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSCRX0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

onlineaankopen 29-03-2019

Perfecte allround camera die in je broekzak past

Geschreven voor: Sony DSCRX0

Ik heb deze camera voor de tweede keer gekocht omdat de eerste is verdwenen. Ik miste hem zo erg dat ik meteen weer een nieuwe heb gekocht bij Kamera Express. Omdat de RX 0 II op komst is ook nog eens met een flinke korting. Ik betaalde voor mijn eerste RX0 nog €850 maar dat bedrag is nu al weer gedaald naar €549. Een geluk bij een ongeluk...

De RX0 maakt prima foto's en doet dat een stuk beter dan je smartphone of een GoPro. Dat komt omdat de RX0 is voorzien van een 1 inch sensor. De video's die de RX0 maakt zijn ook erg goed en in slechte (donkere) lichtomstandigheden zal je versteld staan van de kwaliteit van de video's.

Door de jaren heen is de RX0 met firmware updates ook steeds beter gemaakt. Je kan hem als pro gebruiken maar hij is ook geschikt als een point and shoot camera. Als ik mensen zie klungelen met grote camera's verschijnt er altijd een glimlach op mijn gezicht. De RX0 is in staat om vrijwel vergelijkbare foto's te maken zonder dat je daarvoor allemaal hulpstukken en toetsers en bellen moet meeslapen. Als je een foto wil maken dan kan dat gewoon en je hoeft niet de hele dag te denken aan de tas met je camera die je met je meesleept. Tot slot is de RX0 ook nog eens waterdicht zodat je in alle omstandigheden altijd een foto of video kan maken.

De RX0 is geen actiecamera zoals een GoPro maar meer een volwaardige camera in een klein jasje. Bijzonder dat Sony dit soort camera's maakt en ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• compact
  • robuust
  • goede foto kwaliteit
  • goede video kwaliteit
  • Veel goedkope accessoires via AlieExpress

Minpunten

• geen 4K video, kan wel extern
  • accuduur

Jorn 03-10-2018

Camera

Geschreven voor: Sony DSCRX0

Super makkelijke camera met een duidelijke en handige besturing. Goede 4K kwaliteit beeld waar ook de iso waarde goed in te stellen is . Makkelijk om mee te nemen . Voor mij een camera waar ik een hele tijd mee vooruit kan om de vele mogelijkheden die camera bied . Kortom ik ben zeer tevreden met de sony RX0

Pluspunten

• Makkelijk formaat
  • Full HD