Samsung Gear 360 (2017)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear 360 (2017) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Conaal 25-08-2017

Vakantie-ervaing

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Samen met vrienden ben ik op vakantie geweest in Zuid-Frankrijk. Door het ruige terrein en met name de hoge bergen, heb je hier enorme uitzichten die vaak niet in één keer te fotograferen zijn. De Samsung gear 360 is hier een uitstekende oplossing voor. De Samsung gear 360 maakt namelijk zowel horizontaal als verticaal een 360 graden foto, je mist hierdoor nooit meer een gedeelte van het uitzicht. Door de 4k kwaliteit van de Samung gear 360 zijn de fotos en videos enorm helder en gedetailleerd. Zelfs wanneer fotos gemaakt worden vanuit een rijdende auto. Gedurende de vakantie hebben we veel off-road gereden en heb ik dus ook regelmatig een foto gemaakt vanuit een rijdende auto. Eenmaal terug van vakantie zijn de gemaakte fotos en videos een absolute meerwaarde, als je tenminste een virtual realitybril hebt. De gemaakte fotos en videos zijn ook terug te kijken op een mobiele telefoon, maar dan mis je wel een stuk extra beleving. Positieve punten Samung gear 360: Zeer hoge kwaliteit beelden. Zeer geschikt voor beelden met veel uitzicht. Echt een meerwaarde aan de (her)beleving van de vakantie voor jezelf maar ook familie en vrienden. Aanraders: Een smal statief, zodat je geen handen en vingers op de foto hebt. Een waterdicht omhulsel.

Pluspunten

• goede grip en makkelijk handelbaar
  • zeer hoge kwaliteit beelden
  • scherpe fotos ook uit een rijdend voertuig

Minpunten

• zonder een statief staan je vingers op de foto
  • niet waterdicht

MarryTM 23-08-2017

Leuke gadget

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De Samsung Gear 360 is een leuke gadget, ziet er mooi uit en ligt lekker in de hand.
De ring die eraan zit is erg makkelijk wanneer je hem ergens neer wilt zetten.
Hij is makkelijk in te stellen en na de updates en het opladen kan je gelijk aan de slag.

Het is leuk om je omgeving op deze manier opnieuw te ontdekken.
Het is wel jammer dat bij de foto's en video's je hand goed te zien is, ook zit het knopje waarmee je de foto's maakt niet op een optimale plek, had regelmatig dat ik een foto maakte wanneer ik hem even anders vast hield.
De kwaliteit van de foto's is redelijk goed, maar geen topkwaliteit.
De foto's bekijken op mijn mobiel ging prima, zolang de gear 360 maar aan staat. Hij gaat vanzelf uit en dan moet je hem eerst weer opstarten en verbinden om weer verder te kijken.
Ook moet je de foto's eerst opslaan op je mobiel wanneer je ze wil bekijken met de Gear VR, en dan is het wel even zoeken voor je ze dan gevonden hebt.

Pluspunten

• Eigen opslag op Gear 360
  • Klein

Minpunten

• Vinger/hand staat altijd op de foto/film
  • Foto's en video's overzetten kost wat tijd
  • Niet compatibel met alle smartphones

Nynke 23-08-2017

Leuk instapmodel

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik heb de Samsung Gear 360 in combinatie met de VR bril mogen uitproberen. Ik heb de camera gebruikt tijdens mijn vakantie in Griekenland. Erg leuk om dat naderhand met de VR bril nog eens mee te maken! De Camera voelt solide aan door het gewicht en de accu gaat naar mijn mening voor een voldoende tijd mee. Gebruik is wat minder voor een snelle video - of foto. Er zijn meerdere instellingen (360 graden of 1 camera met fish eye effect) De camera onthoud de vorige instellingen waardoor een snelle foto niet makkelijk is. Wel geeft Samsung de optie om met een Android én iPhone telefoon contact te maken met de camera. Zo heb je live beeld en kan je gelijk zien wat je fotografeerd/filmt.

Pluspunten

• Robuust
  • via smartphone te bedienen
  • (spat)waterdicht

Minpunten

• Beeldkwaliteit had beter gemogen
  • Schakelen tussen instellingen kan niet vlot

Arjaykay 20-08-2017

Mini scherm, groot fotobereik ;)

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Top Gadget, vele mogelijkheden en eindelijk een stabiele 360 graden foto en zelfs video.
Je kan foto's en video's versturen of Live gaan.
Ik heb enorm veel foto;s en video's gemaakt de afgelopen weken. Fietsen met mijn dochtertje, haar eerste verjaardag , foto's gemaakt van het verloop van de verbouwing, diner met een grote groep. Iedereen was benieuwd naar mijn nieuwe Gadget. Ze hadden zo'n cameratje nog nooit gezien. Helemaal leuk was het toen ik de Samsung Gear Vr er bij pakte en ze de opnames liet zien die ik eerder gemaakt had.

Pluspunten

• 360 graden
  • klein maar fijn
  • lange accu duur
  • Remote App
  • Video in 360

Minpunten

• niet altijd scherp
  • hard/draadje is altijd in beeld
  • Geen software voor pc

InvincibleFox 20-08-2017

Handig klein en leuk

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Het cameraatje ziet er leuk uit. Het is makkelijk om te gebruiken en handig dat je op afstand een foto kunt maken (bijvoorbeeld zodat je er zelf niet bij opstaat). De 360 foto’s zijn van degelijke kwaliteit. De verschillende functies (gebruik van slechts 1 van de 2 camera’s, timelapse, filmen) zijn handig en eenvoudig te gebruiken. De camera heeft een ringetje waardoor hij kan blijven staan (maar soms ook wel eens wil omvallen), maar is vooral ook makkelijk te bevestiging op een statief. Als je een foto maakt terwijl je de camera vasthoudt, wordt je arm wel een beetje raar afgebeeld.
Zeker in combinatie met een VR-bril is deze camera een leuke en nieuwe manier om herinneringen vast te leggen.

Gifgroen 20-08-2017

Camera die een nieuwe dimensie geeft aan foto en video

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De gear 360 is een ongewone camera die een extra dimensie toevoegd aan foto's en videos. De kleine, maar wat zwaar(der) aanvoelende camera maakt het heel gemakkelijk om kiekjes van een omgeving te schieten.

Het handvat van de camera is echter wat aan de korte kant. Dit zorgt ervoor dat je handen altijd op een of andere manier op een foto of video staan. Daarnaast is de kwaliteit van fotos met voldoende licht best indrukwekkend. Onder wat donkere omstandigeheden schiet een smartphone goede of misschien zelfs betere kwaliteit fotos.

De App voor smartphone zijn echter niet zo snel, makkelijk en duidelijk in gebruik. Het duurt lang voor je erachter bent hoe je een foto van camera SD-Kaart naar smartphone moet kopieren om vervolgens te delen. Kopieren vanaf de SD-Kaart kan niet omdat de 360° data dan verloren gaat en je "platte" normale fotos krijgt.

De combinatie met Virtual Reality in de vorm van de Gear VR is geweldig. Kijken naar een foto van een herinnering is een ding. Maar volledig opnieuw ondergedompeld worden d.m.v. de Gear VR is een ervaring die geweldig is. Ik zou iedereen aanraden dit eens te proberen.

Pluspunten

• Compacte camera
  • Makkelijk in gebruik
  • Batterij duur
  • Schroefdraad voor statief, selfie stick, etc.

Minpunten

• Voelt zwaar aan
  • Software niet geweldig
  • kwaliteit media slecht bij weinig licht

Hoppa1234 19-08-2017

Leuke en compacte gadget

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Leuke en compacte gadget, aan het begin is het een beetje uitvogelen wat je ermee kan, omdat de gebruiksaanwijzing erg beknopt is. Maar uiteindelijk erg makkelijk in gebruik. Met de bijgeleverde afstandsbediening of via de app is de camera ook makkelijk te bedienen.

Beeldkwaliteit (bij voldoende licht) is goed en het geluid is goed. Maakt mooie foto's en video's en vooral de 360graden functie is erg leuk.

Voor het afspelen van de opgenomen video's is de combinatie met de VR bril perfect.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Makkelijk in gebruik

AnnaG 19-08-2017

Leuke camera met meerdere mogelijkheden

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Het handzame formaat van de camera maakt dat deze goed en fijn in de hand ligt. De camera heeft meerdere functies, zoals timelapse en landscape. Het mooie aan deze camera is de 360 foto. Door de 2 lenzen kan je rondom een foto maken, wat je maximaal terugbrengt naar de activiteit. Daarnaast kan je je herinneringen nog beter herbeleven wanneer je de camera koppelt aan de GearVR.
Het is een leuke gadget. Zoek van tevoren wel even de handleiding op om maximaal de opties te kunnen gebruiken en het maximale uit het product te halen.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • 360 foto´s

Minpunten

• Geen handleiding meegeleverd

Bianca 18-08-2017

Anders foto's maken

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Grappig om zo foto's te maken. Ligt lekker in de hand en ter beveiliging om de pols te bevestigen. Wel mijn duim in beeld als ik 360° foto maak als ik apparaat in de hand houd. Op een ring te plaatsen om op afstand foto's te nemen en dan is het wel zonder storende duim. Maar niet overal kun je natuurlijk zomaar de Gear plaatsen en er bij weg lopen! Makkelijk in gebruik, maar ik houd het bij mijn mobiel ipv de Gear in het vervolg

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handzaam formaat

Minpunten

• Duim in beeld
  • Toch niet mijn ding

dance1983 18-08-2017

te veel diepte

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Niet mijn soort camera. Bij het maken van een foto met 1 kant van de camera zit er te veel diepte in, bij een 360 graden foto staat altijd je vinger/duim erop

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • klein dus makkelijk mee te nemen

Minpunten

• te veel diepte
  • vinger/duim op foto

Chellebell6 15-08-2017

Foto's maken ano 2017

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De Samsung Gear 360 2017 is een zeer modern product wat erg gemakkelijk in gebruik is.
Het maken van foto's gaat gemakkelijk door 1 druk op de knop van je smartphone, van de camera of van de afstandsbediening. Het richten met de camera is wel een ander verhaal hier vergt wat oefening voor omdat het soms wel lijkt of je een waterhoofd hebt of dat je enorm veel pixels in je beeld hebt. Wanneer je eenmaal hebt geoefend komen er wel hele leuke foto's uit die ook van goede kwaliteit zijn (denk wel goed aan tegenlicht en aan donkere ruimtes er is geen flitser aanwezig). De camera is zeer compact en gemakkelijk mee te nemen. Leuk dat je je foto's en filmpjes ook nog op verschillende manieren kunt bekijken via de app!

Pluspunten

• modern product
  • compact
  • makkelijk om foto's te maken
  • batterij laad snel op

Minpunten

• kwaliteit foto's maken vergt wat oefening

Prit 15-08-2017

Zeer Compact

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Zeer compacte en goede 360 camera volgens mij ook de goedkoopste op dit moment. Echter bij wat minder licht zul je al snel zien dat de kwaliteit omlaag gaat.

Pluspunten

• Desgin
  • Zeer compact
  • Accu duur
  • Laad snel op
  • SD card geen interne opslag

Minpunten

• Beeld overlap kan beter.

moniqueyyy 15-08-2017

Leuke, vernieuwende camera

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik moest eerst wel een beetje wennen aan het maken van 360 graden foto's. Daarnaast heb je én je telefoon in je hand, en je camera. Tenminste, dat werkt voor mij het beste omdat ik op mijn telefoon zie wat ik doe. Maar de manier waarop de foto's tot stand komen is natuurlijk fantastisch. Of het iets is waar ik altijd iets mee zal gaan doen en daarmee de prijs waard, dat weet ik nog niet, daarvoor heb ik de camera te kort in mijn bezit.

Pluspunten

• Vernieuwende manier van foto's maken
  • Werkt prachtig samen met de app op de telefoon

Minpunten

• Zowel telefoon als camera in mijn hand
  • niet helemaal 360 graden ivm overlapping lenzen

Martijn 13-08-2017

4K camera een blijver of toch niet?

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Mijn ervaringen met deze camera zijn zeer wisselend, in eerste instantie denk je dat de camera in alle omstandigheden een goede weergave van de werkelijkheid kan vastleggen, maar dat is helaas niet altijd het geval. In donkere situaties om bij snelle bewegingen gaat het al snel fout en zijn de beelden niet helemaal helder. De camera ziet er leuk uit en de accu gaat best lang mee. 360 graden is niet helemaal 360 graden, de lenzen overlappen elkaar namelijk niet helemaal wat een kleine verbreking van het beeld oplevert. 4K, jazeker, maar wel helemaal om je heen, dus echt scherp zijn de beelden nooit.
Ik zou deze generatie camera's nog niet aanbevelen aan het grote publiek en wachten op de 8K+ camera's waar de beelden mogelijk wel scherper van zijn.

Pluspunten

• Lange accuduur

Minpunten

• Niet geschikt in alle situaties
  • Alleen te gebruiken met Samsung producten

Anke 13-08-2017

Aanrader

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

360 camera mogen testen in combinatie met gear VR bril. Camera ligt makkelijk in de hand en je kunt er mooie filmpjes mee maken. Gezien het formaat makkelijk mee te nemen en ideaal voor op vakantie of bij dagjes weg. Batterij gaat lang mee, leuk dat je via je smartphone ook filmpjes kan maken.

Jordi R 13-08-2017

Goed, heeft zijn verbeterpunten

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Camera maakt hele mooie gedetailleerde foto's. Alleen als je de foto's wil gebruiken voor bijvoorbeeld een virtuele tour moet je de 2 foto's eerst via je telefoon samenvoegen en dan pas kun je ze goed bekijken op je computer. als je ze direct van de sdkaart op je computer bekijkt kun je er vrij weinig mee. ook is de camera topzwaar waardoor hij zonder tripod gemakkelijk omvalt.

Pluspunten

• Gedetailleerde foto's
  • Gemakkelijk te begrijpen

Minpunten

• Valt makkelijk om
  • Foto's op computer omslachtig te bekijken

ebaikema 12-08-2017

stevige en robuuste 360 camera

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Wat een gaaf item. Ik heb de gear 360 gebruikt in combinatie met mijn samsung s7 en met de VR bril. Het connecten met de S7 ging heel gemakkelijk. Eigenlijk pakt hij hem automatisch zonder dat ik veel moeite hoef te doen.
Ik heb alle mogelijkheden van filmen uitgeprobeerd. De beeldkwaliteit is super. Helemaal in samenwerking met de VR bril is het leuk om alles terug te kijken.
De gear 360 komt stevig over en ligt lekker in de hand. Hij is makkelijk te hanteren. Ik kreeg regelmatig een opmerking over de gear 360. Eigenlijk alleen maar bewonderenswaardige blikken.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen, is dat het veel geheugen kost om alle filmpjes en foto's op mijn telefoon te zetten. Ik bleef filmen.
Een VR bril is wel een must om erbij te hebben. Dan kun je het meest genieten van de mogelijkheden van de 360 3D.
Kortom een mooie stevige, kwalitatief goede 360 camera.

Pluspunten

• stevig
  • robuust
  • design

Minpunten

• stevig aan de prijs

Timo 11-08-2017

Leuke gadget

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De afgelopen 2 weken heb ik de Samsung Gear 360 mogen testen in combinatie met de nieuwe Samsung Gear VR. Samsung heeft met deze combinatie een perfect starterspakket om 360 graden filmen en terugkijken eenvoudig en leuk te maken.

De Samsung Gear 360 is een kleine handzame 360 graden camera, de camera valt precies in je hand, heeft een lekker gewicht en bovenop de 2 x 180 graden camera die samen de volledige omgeving filmen. Het apparaatje voelt heel degelijk aan en is zeer eenvoudig in gebruik.

De camera, welke je eenvoudig in je zak stopt en overal mee naar toe neemt, maakt het mogelijk om video-opnames en foto's te maken waarbij je de volledige omgeving vast legt. In het gebruik van dit type camera zie ik een enorme toegevoegde waarde omdat het mogelijk wordt om opnames te maken welke je terug kan kijken met een Gear VR alsof je er zelf bij was. Dit creeert een legio aan mogelijkheden om opa's en oma's die ver weg wonen, toch mee te kunnen laten maken welke hoogtepunten er in de levens van hun kleinkinderen hebben plaatsgevonden of om je reiservaringen met het thuisfront te delen op een unieke manier.

In de afgelopen twee weken heb ik de camera veel bij me gehad en regelmatig opnames gemaakt. Veel van de opnames zijn niet zo heel bijzonder en meestal focus je bij het filmen toch op gebied wat ook met een normale camera vast te leggen is. De meerwaarde voor mij zat hem voornamelijk in het overhandigen van de camera aan mijn 2-jarige dochter. Dit kan met vertrouwen worden gedaan omdat de Gear 360 zeer stevig is. Als ik achteraf de filmbeelden terug keek in mijn Gear VR dan zat ik helemaal in haar belevingswereld en de wereld ziet er heel anders uit als je vanaf 80cm hoogte kijkt en een onuitputtelijke hoeveelheid energie hebt.

Daarnaast is het een erg leuke gadget om neer te zetten op tafel tijdens een verjaardag, je kan dan achteraf vanuit het midden van de kamer rustig de verjaardag opnieuw beleven.

Voordelen Samsung Gear 360
- Unieke manier van "momentopname" welke terug te beleven is alsof je er zelf bij bent
- Handzaam en stevige constructie, ligt lekker in de hand
- Kwalitatief goede opnamen
- SD Kaart slot zodat er altijd genoeg opslagruimte is
- Koppelt makkelijk en in realtime aan je telefoon

Nadelen Samsung Gear 360
- De accuduur maakt het niet mogelijk om echt lange opnames te maken (+2 uur)
- De camera is niet waterdicht
- Prijs is redelijk hoog

De nieuwe Samsung Gear VR heeft een aantal significante voordelen ten opzichte van de vorige versie. Zo is er een home butten bij gekomen, een play en stop button en een afstandbediening die erg intuitief is in gebruik.

Voordelen Samsung Gear VR
- Beter bediening terwijl de VR in gebruik is door afstandsbediening en extra knoppen
- Mooier design dan vorige Gear VR

Nadelen Samsung Gear VR
- In het gebruik van de Gear VR zit je nog steeds erg dicht op je scherm, zelfs met een Samsung Galaxy S8 blijft het scherm pixeling en intensief voor je ogen.

Pluspunten

• Unieke manier van "momentopname"
  • Handzaam en stevige constructie
  • Kwalitatief goede opnamen
  • SD Kaart slot
  • Bediening

Minpunten

• De accuduur
  • Niet waterdicht
  • Prijs
  • Resolutie Gear VR

Vivienne 11-08-2017

Het middelpunt van alles, letterlijk.

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik heb de Samsung Gear 360 nu een paar weken.
De camera is klein en stevig en past makkelijk in je hand.
De mogelijkheden die de camera biedt zijn op het eerste gezicht heel gaaf, maar ik was toch enigszins teleurgesteld.
Ik zal proberen te vertellen waarom.
De camera wordt geleverd met een soort rubberen ring. Deze zou er voor moeten zorgen dat de camera stabiel kan staan. De onderkant van de camera zelf is namelijk niet breed genoeg om de camerabol bovenop tegen te werken. De rubberen ring zorgt echter ook niet voor genoeg breedte waardoor de camera nog erg wankel is. De oplossing hiervoor is het kopen van een eigen standaard aangezien er schroefdraad onderin de camera zit, maar daar zitten dus wel weer kosten aan verbonden.

Er zitten 3 knoppen op waarmee je alles kunt bedienen. Dit werkt goed en intuitief. Op het kleine LED display kun je de instellingen zien en het menu voorbij zien gaan. Er zit een grote REC knop op die moeilijk te missen is. Indicatielampjes bovenop de camera geven aan welke lens actief is (of dat ze beide actief zijn). Handig om in 1 opslag te kunnen zien hoe je camera ingesteld staat.
De camera kan opgeladen worden door middel van een USB C kabel, de nieuwe standaard op usb charging gebied.
De connectie met telefoon e.d. werkt via Bluetooth.

Ik heb de camera gebruikt in combinatie met een Samsung S6 en een Samsung Gear VR bril. Dit werkt prima en snel, maar hier zit ook de crux. De 360 werkt heel makkelijk en snel met Samsung producten. De camera heb ik ook getest met een Iphone 7, maar je hebt dan alle extra functionaliteit niet die geleverd wordt door alle Samsung software.

De camera is spatwaterdicht en stofdicht. Je kunt 'm dus niet met extremere sporten meenemen. Jammer want ik had 'm graag ook meegenomen op de motor, maar ik vind dit toch wat eng als het ineens hard gaat regenen heb ik een probleem.

Mijn grootste minpunt voor de camera vind ik dat je zelf altijd op de foto / film staat zodra je 360 gaat. Je hand en duim worden echt mega uitvergroot omdat deze natuurlijk het dichtsbij de cameralens zitten.
Je kan dit enigszins voorkomen door de camera recht boven je hoofd te houden, maar als je dat doet zit iedereen je vreemd aan te kijken wat je aan het doen bent omdat je als een soort mini vrijheidsbeeld met je camera in een mensenmassa staat.
Daarbovenop komt dat de kwaliteit erg tegenvalt. De video's en foto's zien er korrelig uit, ondanks de HD en 4K claim. Het probleem is dat de camera nog niet goed met lichtinval om kan gaan en de kwaliteit voor 360 blijkbaar heel anders is dan voor normale foto's en video's/.
In combinatie met de VR bril is het erg leuk om je foto's en video's terug te kijken, maar voor mij moet er nog erg veel aan de kwaliteit gebeuren voordat de beleving goed genoeg wordt om er veel geld voor neer te leggen.

• Robuust
  • Makkelijk connecten met Samsung gear
  • Makkelijk vast te houden

Minpunten

• Spatwaterdicht en niet volledig waterdicht
  • niet stabiel
  • Kwaliteit foto's en video's
  • Samsung software only

Reno 37 11-08-2017

Mooie technologie binnen handbereik

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De 360 graden camera werd netjes verpakt geleverd.

De camera werkt initiatief en makkelijk qua bediening. Wat echter een minpunt is, is het feit dat de camera verbonden moet zijn met de smartphone en derhalve de batterij sneller laat ontladen en niet snel beschikbaar is voor een actie moment.

De camera maakt idd 360 graden opnames die later erg mooi bekeken kunnen worden bijvoorbeeld in combinatie met een Oculus Rift VR bril van Samsung. Tijdens het maken van opnames heb ik wel gemerkt dat het lastig is om de camera bij actieve sporten e.d. vast te houden. Een Gopro zou in deze gebieden beter volstaan.

Wanneer Samsung accessoires zou leveren waarmee de camera bevestigd kan worden aan een helm, of motor enz zou het voor veel mensen interessanter worden om te kopen. In ieder geval wel voor mij!
Delen

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Kwaliteit opnames
  • Toepassingen en mogelijkheden

Minpunten

• Geen bijgeleverde montage assecoires
  • Alleen spatwater dicht
  • Niet snel actie klaar

Sjoerd 11-08-2017

Mooie vormgeving en fantastische beelden

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

De Gear 360 is gemakkelijk in gebruik en vanwege het formaat handig voor onderweg. Vooral gekoppeld aan je telefoon is het heel leuk om realtime te zien wat je filmt!

Pluspunten

• klein
  • gemakkelijk in gebruik
  • realtime weergave op telefoon

Minpunten

• snel oververhit

Robin 11-08-2017

Makkelijk in gebruik. Redelijke kwaliteit foto's

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik heb deze camera nu al een aantal weken in gebruik. Hij is makkelijk in gebruik. Ik gebruik voornamelijk de foto functie, omdat ik mijn foto's veel op Google streetview zet. Wat mij dan ook meteen brengt op de gemiste kans van Samsung. De vorige versie van deze camera had de functie om deze meteen te koppelen aan Streetview. Deze camera mist deze functie. Het zou dan ook mooi zijn als Google en Samsung hier samen aan kunnen werken.

Verder is het zeer jammer dat hij niet werkt op een andere telefoon dan een Samsung. Ik vind dit echt zeer jammer.

Het uiteindelijke resultaat van de foto's is redelijk, maar kan in mijn ogen toch nog verbeterd worden.

Pluspunten

• accuduur
  • gebruiksgemak

Minpunten

• Geen streetview koppeling
  • fotokwaliteit

Jan 11-08-2017

Samsung Gear 360 (2017)

Ontwerp en gebruik

De eerste Samsung Gear 360 camera had een grote bolvormige vormgeving met een paar statiefbenen die in de bodem werden geschroefd. Voor het tweede generatie model is Samsung terug naar de tekentafel gegaan en ontwierp een apparaat dat een natuurlijke handgreep bevat.
Het zorgt voor een veel compactere vormgeving waardoor deze wat makkelijker in een zak kan worden meegenomen dan het eerste model. Zoals u zou verwachten wordt het ontwerp gedomineerd door een paar grote lenzen die zijn ontworpen om de wereld van tegenovergestelde standpunten vast te leggen. De Gear 360 heeft een witte kleur en het ziet er goed uit. Het is lichter dan het origineel en weegt ongeveer 130g. De camera heeft een plastic behuizing dat redelijk stevig voelt. Dit is geen actie camera dus voorzichtigheid is wel op zijn plaats. Het heeft echter wel een IP53-stof- en waterbestendigheid.
Op de rug vindt u een klein LCD-scherm en een ontspanknop binnen handbereik. Op het display wordt aangegeven welke modus u gebruikt en hoeveel beeldmateriaal of hoeveel foto's u kunt vastleggen. Evenals de resterende levensduur van de batterij.
De bovenkant van de lenzen heeft een paar LED's die groen oplichten wanneer de camera in de standby-modus staat en rood wanneer het video-opname maakt. Ze zijn vrij makkelijk te zien dus je weet dat de camera opneemt. Er is ook een andere blauwe LED aan de zijkant die u laat weten wanneer een smartphone is aangesloten op de camera.
Langs de rand van de handgreep vindt u een micro SD-slot verborgen en een blootgesteld USB-C ingang. Op de andere rand, tussen de twee lenzen, is een aan en uit knop tezamen met de menuknop.
De basis van de handgreep is plat waardoor de camera op een vlakke ondergrond kan staan. Er is tenminste een standaard statiefdraad op de bodem aanwezig zodat u uw eigen statief kunt bevestigen.

Samsung Gear 360 (2017) - App

De 360 app, die beschikbaar is op iOS of Android (alleen compatibel met Galaxy-telefoons) is goed ontworpen en gemakkelijk te navigeren. De camera kan je verbinden met je telefoon via een Wi-Fi verbinding of bluetooth.
U kunt vervolgens de app gebruiken als liveweergave van de camera en zo kunt u tussen de verschillende opname standen wisselen. U kunt kiezen voor een gesplitste weergave waardoor u afzonderlijke perspectieven van elke lens of alleen van 1 lens kunt vastleggen. In deze laatste modus werkt de Gear 360 zoals elke andere camera maar met een iets bredere gezichtsveld als een GoPro.
Met de app kunt u eenvoudig schakelen tussen video, foto, timelaps, en de HDR modus en u heeft dan ook controle over meer instellingen zoals belichtingscompensatie en witbalans.
U kunt ook de Gear 360 app gebruiken om uw video en afbeeldingen over te zetten. Het laat u ook opslaan in verschillende weergave standen. Dit maakt het gemakkelijk om je inhoud ergens te delen zoals op YouTube of Facebook waar het automatisch wordt herkend als 360 materiaal.

Video- en beeldkwaliteit

Voor een budgetvriendelijke 360 camera heeft de nieuwe Gear 360 een betere beeldkwaliteit dan de meeste budget camera’s.
Met de Gear 360 kunt u kiezen tussen een topresolutie van 4096 x 2048 bij 24fps in de dubbele lens modus of 2880 x 1440 bij 30fps of 2560 x 1280 bij 60 fps. Als u bereid bent om nog meer resolutie op te offeren kunt u zo laag gaan als 1440 x 720 bij 120fps maar de resultaten zijn niet geweldig. In de single lens modus kunt u maximaal 1920 x 1080 bereiken op 60fps.
Zoals bij de meeste 360 camera's ziet alles er veel scherper uit wanneer u uw inhoud op uw telefoonscherm bekijkt terwijl u met uw vingers draait om de beelden vanuit alle hoeken te bekijken. Stop je de telefoon in een VR bril of upload je naar YouTube dan merk je dat de beelden en stuk minder scherp zijn. U kunt 360-graden afbeeldingen in Google Foto’s bekijken.
Als u de camera op een computer aansluit kunt u ook in 360 video streamen via de bijgeleverde software waarmee u ook uw video kunt bewerken. Dat is handig als u een evenement hebt die u wilt delen met mensen die deze niet kunnen bijwonen.

Levensduur batterij

De levensduur van de 1160mAh batterij is vrij weinig in praktijk. U kunt ongeveer maar een uur opnemen bij de volledige resolutie van beide camera's terwijl het opnemen van slechts een lens bij 1080p u ongeveer een dubbele opnametijd heeft. Gelukkig kunt u een draagbare batterij gewoon aansluiten als u extra uithoudingsvermogen nodig hebt.

Conclusie

De Samsung Gear 360 (2017) maakt het gemakkelijk om te beginnen met het maken van 360 graden video’s en foto’s. Deze camera is de beste in deze prijsklasse. Persoonlijk vind ik de kwaliteit nog te slecht om hier regelmatig gebruik van te gaan maken. De toekomst ziet er goed uit voor 360 en ik hoop dat we snel kwalitatief betere filmpjes kunnen gaan maken.

Pluspunten

• Draagbaar ontwerp
  • Gebruiksvriendelijk
  • Android app werkt fijn

Minpunten

• Batterijduur is kort
  • Beeldkwaliteit binnenhuis best slecht

Kamran 10-08-2017

Leuke gadget voor creatievelingen

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik heb voornamelijk voor deze camera gekozen om het te gebruiken met de Samsung Galaxy S8 incl. de VR vril.

Helaas is de S8 zoekgeraakt, en maak ik nu gebruik van een iPhone 7 Plus.

Allereerst viel me op dat de Android app beter ontwikkeld is dan de iOS versie, maar verder qua functionaliteiten komt het op hetzelfde neer, minus het live kunnen streamen.

De pluspunten:

Design - Super mooie camera wat opvalt, en waar iedereen vragen over heeft. Tevens makkelijk in de hand te houden vergeleken met de 2016 versie.

Beeldkwaliteit - Filmpjes zien er overdag erg goed uit. Zolang de ISO laag staat en het licht genoeg is heb je prachtige video's!

Schroefkopbevestiging - Handig! Want je kunt de camera bevestigen aan bijna iedere statief. Zelf gebruik ik een Gorrilapod.

De minpunten:

iOS app - De app is niet zo goed als de Android versie ontwikkeld, mist een aantal functionaliteiten, en wil weleens vastlopen.

Makkelijk beschadigbaar - Pas op voor krassen en deukjes!! Als je de camera een keer laat vallen is de beschadigde lens niet meer bruikbaar, en ik heb geen idee of de glazen makkelijk te vervangen zijn.

Niet echt 4K - Zodra je gebruik maakt van één lens, filmt de camera helaas niet meer in 4K. Dat vind ik erg jammer!

Fotokwaliteit - Misschien goed genoeg voor Instagram, but it's all about filming.

Niet waterdicht - Helaas.. hopelijk is de 2018 versie dat wel?

• Beeldkwaliteit
  • Schroefkopbevestiging

Minpunten

• iOS app
  • Makkelijk beachadigbaar
  • Niet echt 4K
  • Fotokwaliteit
  • Niet waterdicht

Honest 10-08-2017

Heel bijzonder

Geschreven voor: Samsung Gear 360 (2017)

Ik heb deze icm de Samsung VR bril. Dat is een perfecte combi!. 360 foto's en video's terug kijken in Vr is heel bijzonder.
360, panorama, timelaps het is allemaal mogelijk
Heel mooi design. Makkelijk te monteren op een selfiestick of tripod. Bediening mogelijk via je (Samsung) smartphone via bluetooth. Ideaal. Accu gaat lang mee en er kan een micro sd kaart tot 256 Mb in!
De beeldkwaliteit is goed genoeg maar hier kunnen nog zeker grote stappen gemaakt worden. Elke foto moet je in het menu individueel aanklikken zodat hij de foto's aan elkaar stiched. Vervolgens moeten de foto's en video's individueel naar je smartphone gedownload worden. Ik heb niet geprobeerd het via de sd kaart in mijn pc te doen maar dat zal vast een stuk vlotter gaan. Ondanks dat ik heb ingesteld dat de foto's en video's op mijn S7 Edge op de SD kaart opgeslagen worden heeft mijn toestel toch dezelfde grote nodig op de systeemgeheugen om deze door te sluizen. Foto's in 360 die ik via whatsApp heb verstuurd komen niet aan als 360 foto's.
Kortom dit is ontzettend mooie techniek. Helemaal in combinatie met een VR headset. Ik kijk echt uit naar nieuwere versies met betere beeldkwaliteit maar voor nu is dit ontzettend bijzonder.

• Combinatie met VR headset is heel bijzonder
  • Goede accuduur
  • tot 256Gb Micro sd
  • monteerbaar op selfiestick of tripod

Minpunten

• Alleen compatible met enkele Samsung toestellen
  • Beeldkwaliteit kan beter