GoPro Hero+

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de GoPro Hero+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D.H. 13-12-2016

De Perfecte "Budget"optie

Geschreven voor: GoPro Hero+

Toen ik mijn zoektocht naar een actioncam begon was GoPro het eerste merk waarnaar ik keek. Andere merken overtroeven de Hero+ dan wel in sommige aspecten, zoals de resolutie, fps of de geluidskwaliteit. Maar geen actioncam is een betere allrounder dan de Hero+, de bouwkwaliteit is uitstekend en het instellen is uitermate eenvoudig.

Maar niet alles is perfect, wanneer de deur gesloten is is de geluidskwaliteit niet al te best, dus deze camera is niet geschikt voor vloggers. Ook is dit geen kant en klaar pakket, iniedergeval zal er een micro sd kaart aangeschaft moeten worden van tenminste class 10. Daarnaast zullen er waarschijnlijk nog extra mounts worden gekocht om volledig gebruik te maken van de GoPro. Want de twee plakmounts die worden meegeleverd zijn al snel opgebruikt.

Qua beeldkwaliteit is de GoPro een topper, hoewel de resolutie niet extreem hoog is, is 1080p hoog genoeg voor een scherp beeld. De echte klapper is de 60 frames per seconde. Dit zorgt ervoor dat tijdens het sporten de vele bewegingen soepel worden vastgelegd, en dat het geen schokkerig beeld oplevert bij het terugkijken. Met de toevoeging van de spotmeter past de GoPro zich snel aan bij overgangen van licht naar donker.

De software werkt zeer goed met de camera, wanneer de korte instelprocedure is voltooid kan je zeer gemakkelijk media terugkijken en de camera oriënteren. En door de app is het veranderen van instellingen vele malen makkelijker dan via het menu in de camera.

Het grote voordeel van GoPro is dat er duizenden accesoires voor zijn. Naast de dure GoPro accesoires zijn er vele andere bedrijven die voor een lage prijs even goede accesoires maken.

Al met al is de Hero+ een zeer goede allrounder zonder zware minpunten, wel zijn er verschillende verbeterpunten. Zoals de geluidskwaliteit en noodzakelijke aanschaf van een microsd kaart. Ik zou deze camera zeker aanraden want voor deze prijs is er geen betere te vinden.

Pluspunten

• hoge framerate
  • goede bouwkwaliteit
  • veel mogelijke mounts
  • naadloos geintegreerde software
  • de spotmeter past zich snel aan de omgeving aan

Minpunten

• geen microsd inbegrepen
  • Smartphone is noodzakelijk om de app te gebruiken
  • Geluidskwaliteit is niet geweldig