TomTom Bandit Action Camera

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Bandit Action Camera op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Jac 06-09-2017

Eerste ervaring en weergeven op een groot scherm

Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Ik ben zeer verrast over de beeldkwaliteit. Zowel normaal als onderwater. Jammer dat het geluid met de onderwater lens gemonteerd ver terug valt. In het water ben je natuurlijk niet continue helemaal onder water.
Voor onderweg is deTomTom applicatie op mijn android tablet prima maar voor weergave op een groot scherm heb ik een Humax TV+H3 kastje toegepast. Dit is ook een op android gebaseerd toestel waarop ik de TomTom-App heb geïnstaleerd via de USB aansluiting. Ik moet dan wel een muis op die Humax aansluiten om de App helemaal te kunnen bedienen maar dan heb je wel de beelden beschikbaar via een HDMI aansluiting.

Pluspunten

• Zeer goede beeldkwaliteit
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geluid op/onder water

erik 11-03-2016

Geweldig product

Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Superieure beeldkwaliteit en alles zit goed in elkaar. De software en makkelijke editting is een enorm voordeel tov de concurentie

javalevo 19-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Fijne camera, goed beeld en prima geluid. De software ondersteunt dit op een plezierige manier. Heb de camera vooral tijdens een stedentrip getest. Zo los in mijn jaszak en te pas en te onpas filmen. Werkt perfect. Enige waar ik aan moet wennen is als ik stop met filmen, de knop laat zich af en toe wat lastig bedienen. Maar dat werk je wel weer weg bij het bewerken. Prima apparaat, mooi ook om te zien dat TOMTOM de switch naar dit produkt in één succesvol kan maken.

Rob 17-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

De TomTom Bandit is een strak gedeind en robuuste action camera, voorzien van een ruim assortiment aan accessoires die naar wens erbij kunnen worden besteld. De camera zelf is al spatwaterdicht echter samen met de speciale lenskap is de camera zelfs te gebruiken tot wel 40m onder water. De kwaliteit van de beelden is geweldig en het gemak van delen van je filmpjes is fenomenaal. Je highlights worden tijdens de opnames gemarkeerd, eventueel aangevuld met je eigen voorkeuren, muziek eronder vanuit je playlist op je telefoon en je hebt on-spot een te gekke film direct gedeeld met je vrienden - ongekend goed! De acculading is goed voor ruim 3 uur opnamen maken en eenvoudig met USB-kabel of direct in de PC/Mac op te laden. De bediening is eenvoudig en in combinatie met de viewer is het eenvoudig de camera uit te lijnen als deze gemonteerd zit op helm, fiets, rugzak etc..
Pluspunten:
Degelijke behuizing, gebruiksvriendelijk, haarscherp beeld, actiesensoren, editing van je opnamen in slechts luttele minuten!

Chilion 17-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

De TTB heb ik enkele weken in bezit ondertussen en ik ben over het algemeen zeer tevreden.

Ik zal per criteria er even langs lopen:

Geluidskwaliteit
Ik gebruik de TTB vooral met beweging (uiteraard?). Motor, paard, mountainbike. Na 10km/u wind is de TTB niet meer in staat om het goede geluid te filteren, dat valt me tegen, maar is niet onoverkomelijk. Ik had wel graag een verlengkabeltje gehad om de microfoon in bijvoorbeeld de motorhelm te stoppen.

Beeldkwaliteit
Er komt een prachtig beeld uit, erg scherp en dit is ook simpel aan te passen met enkele knopjes op de TTB. 1080p met 120fps levert fantastische beelden op, alles is super scherp, scherpstellen is on nodig en dat is erg prettig.

Mogelijkheden
Je kunt er genoeg mee, 1080p, 720p en nog een hele rits aan andere resoluties. Ook het aantal fps is aan te passen. Je kunt via je telefoon kijken wat je live filmt, usb in je laptop drukken of een kabeltje gebruiken, meer dan voldoende dus!

Gebruiksgemak
Klein nadeel; de bediening moet je ff uitvinden als je hem voor het eerst in je vingers hebt. Is niet 1,2,3 uit te vogelen. Vond ik in ieder geval. Als je het een keer weet is het natuurlijk prima te doen.

Vormgeving
Ziet er prima uit, ook mooi klein. Vergelijkbare camera's van de concurrentie zijn vaak vierkant en groter. Ik ben dus erg tevreden over het ronde "bullet" design. Ook de kleurtjes zijn lekker strategisch gekozen, het is gewoon mooi.

Degelijkheid
Ik heb hier geen 10 gegeven, want ik heb geen flauw benul wat de degelijkheid is! Natuurlijk, hij blijft filmen en heel bij 200 km/u, maar de houdertjes lijken mij meer degelijkheid te mogen hebben. Ik schrijf dat terwijl ik de 200km/u al getest heb met deze houders en ze het gewoon houden. Toch vind ik het nog steeds een beetje eng.

Nog enkele andere aandachtspunten:
Na het binnen krijgen van de TTB heb ik deze direct op de helm van mijn motor gemonteerd met het mee geleverde plak stripje. Eerst nogal huiverig of dit sterk genoeg was aangezien er nergens in de bijgeleverde documentatie aangegeven staan bij welke hoek en snelheden het niet meer sterk genoeg is.

Ondertussen weet ik dit wel, 200 kilometer per uur kan het bevestigings-stickertje prima aan.

Opslagvermogen is natuurlijk onherroepelijk gekoppeld aan kwaliteit. Een waarschuwing, wil je een lang filmpje maken, regel een grootte SD kaart. Ik had er 32GB bij en deze is in 3 kwartier vol.

Conclusie, leuk apparaat met geen noemenswaardige minpunten. Zeker een aanrader, ook voor motorrijders.

jos 08-03-2016

Ik fint het geluid met het afspelen niet goed heel veel geruis van de wind dat is jammer kan er wat tegen gedaan worden

Lysander 13-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Getwijfeld tussen de TomTom Bandit en de GoPro. Gekozen voor de TomTom vanwege de makkelijke montage mogelijkheden. Dit nu bij MTB en het springen bij het paardrijden van mijn dochter getest en werkt super! Als je zelf de highlights kiest, muziek eronder en een overlay ben je in 10 minuten klaar!

Kay 11-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Sinds een maand heb ik het TomTom Bandit premium pack nu een maand is huis. Ik moet zeggen dat het echt een top camera is om mee te werken. Ik gebruik hem vooral tijdens het fietsen en zeilen maar uiteraard ook tijdens vakanties en dergelijke. De beeldkwaliteit is echt heel goed. Zoals de foto's als de video's zijn zeer scherp wanneer je deze exporteert uit de software op de iPhone. De connectie met de iPhone is eenvoudig te maken en de software is super goed. Gemakkelijk in gebruik en heel veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld door de ingebouwde GPS is het mogelijk om de snelheid in de video's te laten zien. Erg leuke feature.
De houder voor op de fiets is echter niet super stabiel waardoor het beeld een beetje trillerig wordt. Helaas is het nog niet mogelijk om dit te stabiliseren met de software.
Echt een top camera je mooie momenten vast te leggen en snel met je vrienden te delen via social media.

Alberto 11-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Wat een lekker gebruiksvriendelijke action cam ! Heb ook de Gopro in mijn bezit maar is een stuk minder gebruiksvriendelijk vind ik. Het afstandsbedieningsknopje is ideaal. De camera zelf voelt lekker in de hand en maakt prachtige foto's en video opnames. Kan niet wachten om hem op wintersport te gebruiken. Lastig vind ik wel dat je hem niet met de zelfde knop aan en/of uit kan schakelen. Wat misschien ook handig zou zijn is een kleine markering als de cam recht in het midden staat. Je kan hem als het ware om zijn eigen as draaien wat erg handig is alleen moet je goed kijken als je hem weer in de normale stand zet. Kan wel eens een klein klikje er naast zitten.
Het feit dat je geen snoertjes meer nodig hebt en hem zo via usb in je laptop kan steken is goed gevonden. Geen geklooi meer met de snoertjes.
En ja de app werkt ook prima. Hoogtepunten in je videos aangeven en schudden, het werkt echt !
Ik pak tot nu toe makkelijker mijn Tomtom dan de Gopro ;-)

Hans 11-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Zo, twee weken in het bezit van een TomTom Bandit camera voor foto's en films.
Nog niet veel kans gehad om hem echt uit te proberen, maar begin viel tegen.
Het zou makkelijk zijn om de camera te bedienen met je smartphone. Ik heb een appel Iphone5 en na installeren van de app, aan de slag gegaan. Camera ingeschakeld door de knop aan de achterzijde in te drukken. Lukt niet echt makkelijk. Moest en moet iedere keer verschillende malen indrukken voordat de camera aan gaat. Dan de camera en de Iphone met elkaar verbinden. Dit ging goed maar duurde erg lang voordat er een verbinding was. Verder blijkt dat tijdens het opnemen en dus de bediening via de app, het programma soms vastloopt. Beelden zijn direct live op je Iphone te zien en je kunt de camera makkelijk aan en uitzetten en verschillende opties van de camera instellen en gebruiken. Uitzetten met de knop boven op de camera lukt ook niet makkelijk. 1 keer de camera mee gehad met fietsen.
Beeldkwaliteit is geweldig. Groothoeklens laat een mooie weergave zien wat je onderweg hebt gezien, gemist en meegemaakt. In een donkere omgeving nog geen mooie beelden. Ik moet nog bekijken of je de camera hiervoor apart in kan stellen. Volgende week ga ik kijken wat er nog meer kan en hoe je de beelden kunt bewerken.

nottie2008 10-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Ik heb de TOMTOM Bandit premium pack ongeveer twee weken in gebruik en ik vind het een heerlijke, makkelijke en gebruiksvriendelijke camera.
Voor zowel beginnende filmers als ervaren, ik denk dat iedereen enthousiast over dit product zal zijn.
Pluspunten:
Het grootste pluspunt van de TOMTOM Bandit vind ik de uitneembare accu. Deze sluit je via een USB aan op je PC of laptop om je bestanden van de camera af te halen, en de accu word tegelijkertijd opgeladen! Geen draadjes en snoeren meer, gewoon plug, play en laden. Super handig. Dit heb ik bij nog geen een camera gezien.
Het beeldkwaliteit is ook echt goed: haarscherpe beelden en foto's.
Nog een pluspunt is de gebruiksvriendelijkheid van de camera. Bij de camera word een zeer beknopte handleiding geleverd waar eigenlijk niets meer op staat hoe de camera uit en aan moet enz. Maar verdere uitleg heb je ook niet nodig want de bediening wijst zichzelf. Je scrolled heel makkelijk door het menu heen en kan heel simpel je instellingen kiezen.
Ander groot pluspunt is de bijbehorende App. Je logt met je telefoon of tablet in op de WIFI van de TOMTOM Bandit, en je kan via de App zien wat je filmt. Ook kan je met deze App heel makkelijk films monteren en er bijvoorbeeld een muziekje onder zetten om je films zo te delen op verschillende media. Geen computer nodig.
Minpunt is echter wel dat de App, naar mijn mening, vaak vastloopt, of dat je regelmatig opnieuw moet inloggen op de WIFI van de Bandit. Echt jammer.
Ander minpuntje is het niveau en de kwaliteit van de microfoon. Deze is vergeleken bij het beeldkwaliteit ver onder maat helaas.
In het premium pack zitten meerdere bevestigingen voor oa helm of fietsstuur. Wat ik echter wel mis is een hoofdband, of een simpele handheld.
Al met al een hele goede camera. Natuurlijk zijn er minpuntjes maar over het algeheel ben ik er zeer zeer tevreden mee.

Jeroen 10-01-2016

Wat een super camera.
Ik heb hem nu ongeveer 5 weken in bezit en hem al met verschillende activiteiten getest.
Ik heb hem in principe aangeschaft om te gebruiken op mijn racefiets, en daar is hij ideaal voor. Zeker omdat ik het premiumpack heb aangeschaft waardoor ik ook al gelijk de verschillende houders heb en die dus niet allemaal los moet aanschaffen. Deze houders zijn heel makkelijk in gebruik een keer monteren en je kan de camera er zo op en aflikken. Even met je smartphone controleren of hij goed staat afgesteld en vertrekken maar. Het enigste nadeel af en toe is dat er geen schermpje opzit waarop je kan zien wat je filmt onderweg. Wat wel weer gemakkelijk is dat de knoppen ook goed met handschoenen aan te bedienen zijn. Zo kan je dus ook je eigen highlights maken.
Ook heb ik hem in het zwembad gebruikt en dat werkt ook goed met de waterdichte lens.
De kwaliteit van de beelden is erg goed, full HD, en als je wilt zelfs 4K. Als het wat donkerder wordt is het beeld nog steeds redelijk tot goed dus zelfs dan kan je hem gebruiken.
De app die je kan downloaded op je smartphone is erg gemakkelijk in gebruik en maakt het erg makkelijk om de filmpjes gelijk te posten op social media.
Al met al een super camera die waar voor zijn geld is!

driel24 08-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Na lang wikken en wegen een bandit gekocht.
WAT een beeld geeft de camera.
Werkelijk ongelofelijk.
De camera gaat goed om met snel bewegende beelden. Super scherp.
Levensechte kleuren. In het donker wordt het iets minder maar toch wel beter dan de gemiddelde
camera. dit komt waarschijnlijk door de grote lens opening. Veel licht opbrengst.
De App werkt intuïtief. Even contacten via wifi met je telefoon en klaar.

Simpele video bewerkingen en direct delen met vrienden.

Je kunt het binnenwerk zo aan de usb hangen. De PC ziet hem dan als externe harddisk.
leuk voordeel.... hij gaat gelijk opladen.

De camera heeft ook sensoren die je kunt toevoegen aan je film.
snelheid, hoogte etc etc.

Zelf ben ik erg blij met de Stopmotion optie. Daar kun je mooie filmpjes mee maken.

plus :
- zeer scherpe beelden (3840x2160 Ultra-HD)
- batterij duur
- handige app
- Eenvoudig gebruik
- opladen via PC USB

Min :
- geen schermpje met live beelden
- gewicht

Ik vind de Bandit een echte aanrader.

erikhoning 06-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Wat een fijne camera. Maakt superscherpe mooie beelden en een prima beeldhoek, waarin je zelfs kunt kiezen.
Vooral de bediening en het zien wat je opneemt via het scherm van m'n smartphone is ideaal. Nadeel hierbij helaas is wel dat onder water WiFi niet werkt en je dus niet kan zien wat je filmt...
Zowieso is de bediening prettig, ook gewoon op de camera zelf. Ook zit er een afstandsbediening bij, zo groot als een 2euro munt. Ideaal om de camera voor overzichtsopname ergens te plaatsen en dan via de remote (telefoon of button) te bedienen. Geniaal!

Veel, heel veel pluspunten. Gewoon een superfijn apparaat.

Nadelen? Ja, toch wel...
Er zitten diverse Bevestigingsmiddelen bij. Een aantal daarvan moet je plakken op iets, bijv een helm ofzo. Allereerst vind ik het eng om m'n camera van ruim 400 euro te plakken en niet vast te snoeren. Bovendien beperkt t me om de camera op meerdere voorwerpen te kunnen bevestigen. Zo mis ik vooral op dit moment een hoofdband of borstwand, waarmee je bijvoorbeeld kunt zwemmen...

Lang stuk over t nadeel, maar zie ik meer als tip aan TomTom. Lijkt me een redelijk kleine aanpassing of toevoeging...

Overall een heel fijne camera waar ik superblij mee ben en ongetwijfeld vele leuke herinneringen mee ga vastleggen.... :-)

Buike 06-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

De bandit Premium pack nu een maand in bezit.
De opname kwaliteit zijn verbluffend.

Nu in diverse omstandigheden gefilmd en foto's gemaakt. Wind, regen, nacht, sneeuw en extreme kou tot -25. Bij de kou gaat alleen de batterij iets sneller leeg.

- scherp beeld
- scherpe foto's
- leuke opties zoals slow motion en time laps
- fantastische app met leuke opties zoals snelheid, hoogte, g-krachten toe te voegen aan je opname.
- met een handomdraai (letterlijk) monteert de app al je hoogtepunten
- zeer eenvoudig te bevestigen op de hulpstukken

Zaten te twijfelen tussen de go pro en deze en nu heel blij met onze keuze..

G v Duijn 05-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Ik heb de bandid nu een paar weken en ik vind het een top actiecamera.
De bediening is erg makkelijk en je kan de batterij opladen via de usb van je computer.
De beelden zijn superhelder , persoonlijk ben ik helemaal weg van de slowmotion beelden!
Ik heb voor de premium pack gekozen van de tomtom bandid omdat hier erg veel extra,s bij zit ( div mounts voor de camera , waterdichte lens , afstandsbediening enz)
De afstandsbediening is super makkelijk om extra highlight toe te voegen aan je beelden!
Dit is echt een aanwinst voor als je hele coole beelden wil maken.

rrijnbeek 05-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

De Bandit van TomTom (premium pack) is een mooie aanvulling bij het maken van sport en / of outdoor beelden. De Bandit is in mijn ogen te vergelijken met een model van concurrerende merken, ziet er goed uit, voelt degelijk aan en is praktisch in gebruik.
De extra lens voor onder water en het feit dat de camera geschikt is voor mounts van bijvoorbeeld een GoPro zie ik toch als een pluspunt, evenals de afstandsbediening.

Minder te spreken ben ik over de aparte aan en uit knop en het feit dat niet alle sd kaarten geschikt zijn voor de Bandit. Ook is het Wifi bereik niet erg groot en is hij in sommige gevallen wat gevoelig m.b.t. geluid.

Tot nu toe had ik alleen ervaring met een ander merk action camera en de Bandit deed absoluut niet onder. De overzichtelijke app zorgt ervoor dat je snel en makkelijk filmpjes kunt zien en bewerken via je telefoon en de bediening van de Bandit gaat makkelijk d.m.v. een “pijltjes menu” display bovenop.
Pluspunten:
• Eenvoudig gebruik
• Kwalitatief goed beelden
• Langdurige batterij
• Goede en overzichtelijke app
• USB aansluiting
• Gebruik i.c.m. mounts

Mijn conclusie is dat het een zeer gebruiksvriendelijke action cam is die voldoet aan mijn eisen voor het maken van beelden tijdens mountainbiken, snowboarden of adventureracing. De Bandit (premium pack) is door mij erg goed ontvangen en ben er erg blij mee.

Buiti 04-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Wij hebben de bandit premium pack ruim een maand en overtreft onze verwachtingen. Aangeschaft om onze actieve momenten vast te leggen. Ten opzichte van eerdere camera's is dit een absoluut genot.

Wat een gave functies zitten er op deze camera.
Zoals:
- snelheidsmeter, hoogte meter, g-krachten allemaal toe te voegen in je videoverslag
- slow motion filmen
- foto's maken van zeer goede kwaliteit
- time laps

En dan de app ideaal om snel je momenten te delen.
Beeldkwaliteit verbluffend...
Zijn er geen nadelen? Met -20 ging de batterij wat sneller op maar dat is met de meeste apparaten dan...

Geel7002 04-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Blij mee! Mooi. Handig. Logisch te bedienen, snel. Veel jaloerse blikken om me heen :-)
Geluidskwaliteit vind ik bijzonder goed. zolang je niet de waterdichte lens gebruikt, want dan worden de microfoongaatjes afgedicht en hoor je maar een beetje geluid bij de opnamen. (Ik heb het premium pack).
Onderwater opnamen zijn geweldig goed gelukt. En dan is het gelijk na opnemen kunnen afspelen op de smartphone of tablet een geweldige optie. Beetje jammer dat je bij onderwater opnamen niet via de telefoon kunt zien wat je filmt (de wifi verbinding naar de telefoon valt immers weg door het water), maar doordat je het de opnamen op wide kunt zetten kwam het eigenlijk vanzelf helemaal goed.
ik heb de camera nu zo'n twee weken in mijn bezit.
Onderwateropnamen, concert, vuurwerk, nieuwjaarsduik: alles staat erop en alles kon ik heel gemakkelijk aan anderen laten zien of delen.
De app crashte wel een paar keer, maar die was ook heel snel weer opgestart. Erg leuk is de optie dat de app een filmpje voorstelt na het schudden van je smartphone. En vind je het voorstel niets, dan schud je nog een keer. Of je haalt een deel van de opnamen eruit / je voegt een opname toe. Dat wijst zich allemaal vanzelf via de app.
Een paar keer heb ik de smartphone als beeldscherm gebruikt. Echt nodig was het niet, maar om een idee te krijgen wat je opneemt is dat wel handig.
Minpunt vind ik dat je niet kunt inzoomen. Of ik heb het nog niet ontdekt. Maar ook digitaal inzoomen, ik zag het tot nu toe niet.
Opladen via de USBstekker vind ik ook handig.
En ook heel prettig vind ik dat je niet de hele avond achter een PC of laptop hoeft te zitten om eeen filmpje te maken, maar dat dat nu gewoon via de app kan (je mag zelf aangeven hoe lang je dat wilt hebben.
Kortom: ik probeer nog wat meer dingen, maar dat delen van mijn eerste ervaringen kon niet meer wachten. Enthousiast.

Deejee 03-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Ik heb de Bandit nu al een aantal weken in gebruik.
En dan precies waar deze voor bedoeld is; ACTIE!
De camera hebt ik gebruikt tijdens het motorcrossen, mountainbike en racen.
En telkens weer ben ik verbaasd van die enorm strakke beelden.
Zelfs bij binnen opnames waar het niet erg licht is, en hoge snelheden, blijft de camera prachtige beelden maken.
De camera kan op diverse manieren gemonteerd worden, en om zijn al draaien, zodat de beelden altijd recht staan.
Het gebruiksgemak van de app voor je smartphone is super.
Je kan direct de beelden bewerken, en uploaden zodat je deze kan delen via social media.
De Bandit heeft ook allerlei sensoren zoals; snelheid, hoogte, g-kracht gps, en hartslag.
Deze kan je via de app in de beelden toevoegen.
Dat maakt de beelden nog spectaculairder dan ze van eigen al zijn! Maar de gegevens kunnen ook handig zijn, bij het analyseren van bijvoorbeeld de snelheden bij het racen, en fietsen of je afgelegde track tijdens het fietsen na te zien.
De afstandsbediening welke bij het premiumpack zit, is ook super handig.
Zo kan mededeling om je pols of zoals bij mij, op je stuur monteren, zo kan je de camera bedienen en highlights toewijzen via 1 druk op de knop.
De camera heeft ook een WiFi verbinding, waarmee je de camera met je iPad of iPhone kan bedienen en ook live streams kan bekijken.
Hiermee kun je ook schakelen tussen de verschillende opname mogelijkheden zoals slowmotion of foto modus.

De camera is wel iets zwaarder dan de gopro, maar ik vind het design wel mooier dan bij de gopro.
Nadeel van de camera vind ik wel dat de WiFi verbinding niet bijzonder sterk is.
Ook is het jammer dat er nog geen bewerkingsprogramma is voor de pc waardoor je verplicht bent, de beelden te bewerken via je smartphone op tablet.

Ik heb zelf de premium pack,
Deze is erg compleet met diverse hulpstukken.
Wel mis ik een bevestiging voor de camera als je gaat duiken, te bevestigen aan je duik jacket zodat je deze niet kwijt raakt of continue vast goed te houden.
Ik kan dan ook niet wachten tot de zomer, om de onderwaterbeelden en kwaliteit daarvan te testen.

En minpuntje; TomTom had er voor die prijs wel een sd kaartje bij mogen leveren...
Maar overgrote deel van mijn bevindingen;
Als je een actiecam wilt kopen, overweeg dan zeker de TomTom Bandit!

knies044 03-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Prachtige camera, maar ja wat verwacht je van TOMTOM, jaren gebruik ik al de tomtom in de auto.
Kwaliteit foto's is wat minder, maar het is ook een video camera.
Makkelijk en heel goed te bevestigen echt een high end product.

E.M.deGroot 03-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

We hebben nu enkele weken een Premium pack, dit is echt een aanrader. Het enige dat mist is een montageband voor om de borst. Uiteraard is dat wel afhankelijk van je gebruiksdoel.

Dat van ons was filmen tijdens veld- en mto ritten, ik kan maar 1 ding zeggen het resultaat is echt verbluffend. Heel hoge beeld- en geluidskwaliteit. Dankzij de meegeleverde windruisreductie, een soort van kwastje dat je aan je lens plakt heb je echt helemaal geen last van welke wind dan ook.

Oud en nieuw leverde ook hele gave beelden op, zelfs met weinig licht presteert de TomTom Bandit boven verwachting.

Onderwater filmen?? Ja hoor ook dat kan hij met de meegeleverde, waterdichte, lens. Ook daar zijn de beelden onverwachts super.

Ik heb nog wel wat moeite met de app maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Cor4311 02-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

De camera voldoet aan alles wat je er van verwacht super helder beeld veel instel mogelijkheden en een goed bruikbare app
Vooral met fietsen vind ik de afstandbediening erg handig
De batterij is niet alleen erg handig op te laden en gaat erg lang mee
Opnemen is een feestje al lijkt het in het begin dat er misschien wel teveel op zit selecteer je snel wat je wel en niet wil gebruiken
Ik vind na het gebruik van go pro dat tomtom een kwalitatief erg goed en functioneel apparaat heeft gemaakt dat gezien de ervaring goed tegen een stootje kan

Koenek 01-01-2016
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Wij hebben nu een aantal weken de bandit premium pack. Zeer content mee. Gebruiken de camera voor onze hobby sledehondensport. In nl mee in de regen, bagger en wind gebruikt en verbluffend resultaat. En leuke opties met de app.

Onze bevindingen ten opzichte van eerdere gebruikte actie camera.
- eenvoudig in gebruik simpel op de camera in te stellen
- goed beeld kwaliteit ook met regen en wind
- leuke opties met de app zoals hoogte en snelheid
- makkelijk een filmpje te maken en te delen met de app
- batterij kan je op elke USB aansluiting opladen
- verschillende standen voor filmen en deze werken goed
- batterij gaat lang mee
- met de tools makkelijk te bevestigen op stuur etc..
- scherpe foto's

Enige nadeel is dat niet elke micro sd kaart wordt herkend. Kijk voor de geschikte op de site van tom tom

Al met al hebben wij zeker geen spijt van de camera en zijn benieuwd naar de beelden straks in de sneeuw

Zeker aanrader..

Stef 29-12-2015
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

in het begin was ik nogal sceptisch; groot zwaar log ding. Maar als je alle in en outs van het apparaat kent. Dan is het geweldig. goed beeld, simpel in gebruik, AB en een handige App. Prijs is wel wat aan de hoge kant

DuncanP 01-12-2015
Geschreven voor: TomTom Bandit Action Camera

Ik heb de Tomtom Bandit nu 1,5 week en hij werkt perfect. Het instellen van alle settings voor de eerste keer is makkelijk en elke keer dat je de camera aan zet gaat hij automatisch naar de laatste resolutie instellingen en is gelijk klaar om op te nemen. Het schermpje op de Bandit licht op in het donker zodat ook dan de instellingen goed te zien zijn. De beelden zijn haar scherp en via de gratis te downloaden app makkelijk te editen zonder eerst te downloaden. De hoogtepunten van je filmpje zijn makkelijk terug te vinden doordat deze automatisch gemarkeerd worden of handmatig via de knop. Ook kan je bij het editen een muziekje bij je opnamen doen. De bijgeleverde accessoires in de Premium pack zijn ideaal om de Bandit op helmen en motor handvaten te monteren. Met de afstand bediening die met een band om je pols of stuur vast gezet kan worden is de Bandit ook op afstand te bedienen. Erg handig is ook dat je er zelf hoogtepunten mee kan markeren en dat hij aangeeft of er opgenomen wordt, zeker als de camera op je helm gemonteerd is. Alles bij elkaar is het een mooi compleet pakketje.

Jammer is wel dat in de Android app nog geen snelheid en andere gegevens aan het filmpje toegevoegd kunnen worden terwijl dit wel in de iOS app kan. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Wat minder is ook dat in 4K opnemen is maximaal mogelijk met 15FPS en 2.7K met 30FPS. Dit terwijl je voor snelle bewegingen toch wel zo veel mogelijk FPS wil hebben voor een vloeiend en scherp beeld. 1080P is wel in 60FPS mogelijk. De camera is ietsje zwaarder dat de meeste concurrenten.