Sony HDR-AS20 - Reviews

Montage mogelijkheden
basis

6,8

W1984 03-08-2015 Product paar weken in bezit

Prima prijs-kwaliteit verhouding. Gemakkelijk in het gebruik en doet wat je er van verwacht. Goede beeldkwaliteit in vergelijking tot anderen in deze prijsklasse! Heb er meteen een selfiestick en hoofdband bij gekocht.

Simplonspass 29-05-2015 Product paar dagen in bezit

5,3
Ik heb deze camera vandaag hoopvol uitgepakt om de eerste filmpjes te maken. Helaas ben ik niet veel verder ben gekomen dan het uitpakken en het maken van een aantal testfilmpjes en
-foto’s.

Reden van mijn achterdocht is de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=FGpCqam2TzI

In deze review wordt gewaarschuwd voor storende designfouten: de geluiddempende behuizing, de ronde vorm van de camera zelf als je em uit de behuizing haalt (je kan em dus niet zomaar ergens neerzetten en er is geen montagemogelijkheid zonder behuizing.

Helaas zijn ze allemaal waar:

De microfoon is dusdanig geplaatst / effectief dat ie ELK geluidje oppikt. Dus met name het schuren van de behuizing langs wat dat ook. De microfoon kraakt al ontzettend bij het alleen al in de hand houden van de camera, laat staan wat de microfoon oppikt als je op de mountainbike over een rotspad in de Alpen crost of em aan een band langs het hoofd hebt.
In ‘mijn’ camera zaten at wat ‘geluidgaatjes’ in de behuizing. GEEN verbetering. Laat je de camera in de behuizing dan wordt het geluid gedempt alsof je in een isoleercel zit.

Haal je de camera uit de behuizing, dan kan je em weer nergens op monteren want er zit op de camera zelf heen statiefaansluiting; die zit alleen op de externe behuizing.

Filmen bij weinig licht is ook niet zo als ik had verwacht. De overige functies heb ik verder niet getest.

De camera gaat morgen snel retour winkel.