Nikkei Extreme X6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikkei Extreme X6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Saskia 07-06-2020

erg slechte kwaliteit

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

De Nikkei valt mij erg tegen. De kwaliteit van foto's en fimpjes is zeer middelmatig. Het filmen stopt telkens ongewenst. Wifi verbinding valt regelmatig uit. Batterij plotseling leeg ondanks dat indicator nog 3 streepjes aangeeft, batterij gaat totaal maximaal 1 uur mee, meestal korter. Bediening niet eenvoudig. Geen aanrader!

Pluspunten

• compleet, veel accessoires
  • prijs

Minpunten

• kwaliteit foto's en films
  • batterij
  • wifi valt vaak uit
  • filmen stagneert telkens na korte tijd

Abrax 14-11-2019

waardeloos product

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Dit is een grote flop. Het apparaat komt niet in de verste verte overeen met de specs die beschreven worden. 4k? nog niet misschien, zelfs 1080 valt ernstig te betwijfelen. Ik heb oude telefoons waar een 720p camera op zit die 10x beter beeld geven. Wat een afzetters.

Minpunten

• fraude met specs
  • waardeloze beeldkwaliteit
  • Veel te duur naarmate het waard is

Ik had hem 17-01-2019

Niet doen !!

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Gekocht, paar dagen getest, en direct weer terug gestuurd. Camera schakelt regelmatig tijdens filmen ongewild uit. Geluidweergave is ronduit heel slecht, ook zonder behuizing. 2 opnames waren gelukt en de beeldkwaliteit viel niet tegen. Daarna weigerde cam elke dienst, dus terug naar winkel gestuurd.

Pluspunten

• redelijk goede beeldkwaliteit
  • uitvoerig accesoirespakket
  • klein en licht

Minpunten

• geluid=heel slecht
  • oplaadduur accu = 2 uur bij mij 8 uur !!
  • na 2 opnames gaf hij de geest

Anoniem 22-10-2018

Zeer slechte camera

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Na 1 keer gebruikt te hebben, gaat hij al niet meer aan.... als hij net uit de oplader komt geeft hij aan “low battery” zeer slechte kwaliteit

Minpunten

• Gaat niet aan
  • Slecht beeld
  • Snel stuk

Marjan 13-08-2018

gebruik met paardrijden

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Ik heb deze camera een tijdje geleden gekocht om mee te nemen op buitenrit met mijn paard echter heb ik nog nooit de rit zelf kunnen filmen. Hij stopt namelijk iedere keer met filmen. Ik heb alleen het stukje erop staan waar ik op stap en dan stopt ie ermee. moet ik dit misschien instellen? Als ik hem namelijk stil heb liggen filmt ie wel gewoon door...

RonQ 03-06-2018

Wifi

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Prima action cam prijs/kwaliteit maar krijg de cam met wifi niet gekoppeld.Verder doet die het prima.

Minpunten

• Wifi werkt niet

Teewee 13-12-2017

Niet kopen

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Zeer slecht beeld, veel artifacts op 4k, niet te doen. 2080p is beter maar zeer pixelig. Filmen in donker niet te doen. Geluid zeer slecht. Koop een GoPro het is het waard.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Klein

Minpunten

• Slecht beeld
  • Slecht geluid
  • Schok geluidjes in z'n case bij opnames
  • Batterij snel leeg

Michel 05-10-2017

scherp beeld

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

mooie camera duidelijk beeld. ben er ontzettend blij mee! maar als ik opneem in 4K dan is 15min film 2,5 gig, dat betekend dat een kaartje van 32g al na 3 uur vol zit, en ik wil langer filmen. nu wil ik dus op mindere kwaliteit filmen bijvoorbeeld op 2,7K of met 1080p maar dan gebruikt hij juist meer geheugen 3,4 gig of ik nu met 30 of met 60 frames/seconden filmt of zelfs met 720p dan verbruikt hij nog steeds 3,4gig voor 15 minuten. en dat is iets wat je niet zou verwachten. iemand een suggestie hierover?

Pluspunten

• helder beeld
  • makkelijk menu

Minpunten

• batterij snel leeg 65minuten
  • filmen vraagt veel geheugen
  • max 32g kaart

Guido 06-06-2019

Hi Michel, i just bought this camera and i noticed the same problems with the videos. Have you sorted it out in these 2 years? thank you
Guido

Michiel 19-09-2017

Heel erg last van schokkend beeld

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Ik heb het toestel nu 3 dagen in gebruik maar vind het waardeloos. Heb een aantal keren proberen een video te maken met snorkelen maar het hapert en schokt de hele tijd. Alleen als ik hem op 720P30FPS zijn de opnames vloeiend. Heel erg jammer zeker omdat ik in het buitenland zit en hem niet kan inruilen.
Als iemand misschien tips heeft.. graag!
Als ik de rest van de reviews lees zie ik dat ik een van de weinigen ben helaas.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Zeer schokkend beeld op hoge kwaliteit

Rob R 30-08-2017

Overbeoordeeld, haperende opnames

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

HD opnames zijn mogelijk maar opnames haperen extreem veel. Verschillende types en merken memory kaarten getest. Dit is een echte tegenvaller als je verwacht met mooie opnames boven water te komen. Ook gaat de standaard instelling regelmatig naar geen audio opnames - erg storend, je moet steeds controleren of audio nog aan staat.

Pluspunten

• compleet, met HD en accessoires
  • geschikt voor onderwateropnames
  • redelijke prijs

Minpunten

• haperende opnames
  • ondanks redelijke prijs, geen waar voor je geld

Frank 14-03-2017

Helaas miskoop

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Speciaal gekocht voor wintersport, ieder filmpje hapert een aantal keren, soms om de 10 seconden, leek volgens reviews een goed toestel, ziet er op zich ook goed uit maar technisch slecht

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• hapert heel veel, bij ieder filmpje
  • geluid zwak

ludo 17-03-2017

Hoi Frank. heb je al een andere player geprobeert. Bij mij het zelfde probleem met schokkerig beeld om de zoveel sec. met VLC geen last meer. heerlijk vloeiend beeld.

Mchielh 08-08-2016

Perfecte camera

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Camera gekocht als opvolger van mijn Gopro Hero 3 Silver. Min punt aan mijn Gopro was dat hij in Full HD niet in 60 FPS filmde en daardoor slecht te vertragen was bij het bewerken van filmpjes.

Omdat ik niet de hoofdprijs wilde uitgeven ben ik in mijn zoektocht op de ExtremeX6 gestrand.

Beeld.
Camera kan tot 4K in 30 FPS. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de Full HD stand in 60 FPS omdat ik 4K niet aankan met tv en laptop.
Full HD beeld ziet er super uit. Heb onderwater een aantal keer gehad dat de kleuren even niet helemaal goed waren omdat hij lijkt scherp te stellen. Dit is echter verwaarloosbaar als je kijkt naar het geld wat je voor de cam betaald. Beeld is gewoon perfect.

Functie
Door dat de camera is uitgevoerd met WiFi, beschikt over verschillende foto en filmstanden en een goed werkende app, is deze camera een waardige vervanger van mijn oude GoPro.

Kortsamengevat: Voor dit bedrag is de kwaliteit echt super! Had dit echt niet verwacht!

Mchielh 19-10-2016

Hi Luc,

Ik heb dit zelf nooit geprobeerd. Je kan wel een WiFi leggen tussen de GSM en de camera. Ik heb dit echter nooit over afstand geprobeerd, en ook niet met langere tussentijd. Batterij gaat ongeveer een uur tot ander half uur mee. Daarna moet deze opgeladen worden.

Als je de camera aan hebt staan achter op je caravan moet je hem daar neerzetten met de WiFi aan. Vervolgens kan je live mee kijken met een hele kleine vertraging. Echter weet ik niet wat er gebeurd als je hem de camera uitzet, maar het WiFi signaal aan laat of je vervolgens nog kan verbinden met de camera. Waarom koop je er geen 1, dan kan je het zelf testen? Anders stuur je hem toch terug.. bij veel onliners betaal je toch geen verzendkosten ;)

Luc 18-10-2016

Goeie middag, ik heb enkele vraagjes over deze camera, ik zou deze ook willen gebruiken als achteruitrijcamera voor de caravan, kan deze gewoon life beeld zenden naar de gsm en dit gedurende een lange duur zonder dat de camera in stand-by gaat ?? en kan je deze via direct wiffy bedienen dwz zonder een netwerk te gebruiken maar rechtstreeks verbinden tussen camera en gsm. alvast bedankt

aschwin 31-07-2016

prima camera

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

ik heb hem gekocht voor het vastleggen van de snorkel trips omdat mijn tv geen 4K aankan heb ik hem op 1080p60fps gezet ontzettend mooi beeld. de behuizing laat het geluid niet goed door maar dat vind ik niet erg. mooie foto's. WiFi werkt prima op telefoon. accu gaat ruim 2 uur mee

Phebe.jvdh 29-06-2018

Hoi Aschwin, ik wil deze camera ook graag kopen voor snorkel en duiktrips. Aangezien u hem hier al voor gebruikt zou ik aan u willen vragen of u ook een keer met deze camera gedoken hebt, en of hij het toen ook goed deed....

aschwin 08-07-2018

phebe.jvdh
ik heb er mee gedoken tot een meter of 20. geen probleem mee. wel uiteraard met lamp erbij maar die heeft elke camera nodig op deze diepte

Cotje68 30-07-2016

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

De X6 is een fijn veelzijdige sportcam die ruimschoots voldoet aan de eisen van de gemiddelde gebruiker. Dmv zijn 120 graden beeld leverd hij een kwalitatief beeld. Omdat ik hem alleen in de waterdichte behuizing heb gebruikt, stel ik zelf niet veel eisen aan het geluid. Weet dus ook niet hoe deze eigenlijk klinkt. Het schijnt mogelijk zijn om hem met wifi te verbinden, maar mij is dat niet gelukt met een smartphone met windowsbesturing. Voor de rest een prima apparaat waar ik geen spijt van heb!

Jafo 17-07-2016

Top voor nog geen derde van de prijs van een gopro 4

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Zelfde soort apparaat als de echte gopro. €99,- in de aanbieding ipv €365,-.Voelt fijner als de kinderen ermee op pad gaan😜
Accesoires zijn volledig compatibel met die van go pro, dus je set uitbeiden is heel eenvoudig.
Beeld is donkerder maar zeker mooi scherp. Echter kan t beeld ingesteld worden lichter/donkerder ivm licht siuatie. veel instellingenin beeldkwaliteit.

M.Ruiterkamp 05-07-2016

Opzich prima

Geschreven voor: Nikkei Extreme X6

Opzich een prima camera, de beelden zijn soms alleen een beetje pixelig en niet altijd scherp. Deze camera kan geen geluid opnemen. Ik zou volgende keer eerder voor een paar tientjes meer voor een sony gaan.

Bram 21-07-2016

Deze camera heeft wel een interne microfoon hoor?