Makita BDF445RHE

Makita HP347DWE

Makita HP347DWE

JaspertH 29-03-2014 Product half jaar in bezit

Makita BDF445 RHE

Prettige machine. Via mijn werk besteld van mijn overuren. €275 Bij Mastermate. Flinke prijs!! Ben toch wel benieuwd wat vergelijkbare machines van semiprof. merken zoals Bosch en B&D 14,4v li-ion accu 1,3ah doen die de helft van de prijs rekenen.(Vergelijkbare onderstreept omdat sommige mensen denken dat de goedkoopste varianten van deze merken gelijk proberen te staan aan de machines van professionele merken, wat dus uiteraard niet zo is!)
Hoe dan ook, voor deze prijs mag je zéker wat verwachten, waarin ik ook absoluut niet teleurgesteld in ben.

Boren in staal, hout; alles gaat lekker soepel en krachtig. De troef van deze specifieke machine is dat hij voor zijn kaliber zeer licht en compact is(4-polige motor evenaart kracht van 2-polige, veel grotere motor) en licht in gewicht is.

Op mijn werk hebben we ook Makita 14,4v accuboormachines maar dan 3ah ipv 1,3ah. Deze gaan toch beduidend langer mee. Toch valt me de accuduur van deze (overigens véél lichtere en compactere) accu niet tegen! Na een week pak je de machine uit de koffer en boor je zo weer op volle kracht door. Hij wordt standaard geleverd met 2 accu's. Als de accu leeg is, geen paniek. Druk hem in de lader en ik beloof je dat hij weer opgeladen is voor dat je de huidige accu - op wat voor manier dan ook- leeg zult krijgen. Het volledig opladen van de accu duurt namelijk zo'n 15min.! Wat vergezeld gaat met een zoemend geluid van de cooling-fan die dit mogelijk maakt.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Zegt men dan.

Succes met kiezen. Gr Jasper.

Maerte 18-01-2014 Product paar dagen in bezit

Wat een verschil met de 12 Volt Hitachi die ik eerder had (waar ik overigens ook 10 jaar mee geklust heb). Veel kracht. Het lampje, de werkverlichting, is erg handig. Verder vertrouw ik erop dat het de bekende Makita kwaliteit is, maar ik heb 'm nog maar pas (ik MOET duurzaamheid aanklikken van Kieskeurig anders plaatst het deze review niet!?!).

Kluskluns 15-08-2011 Product paar dagen in bezit

Deze krachtpatser ligt goed in de hand, ook bij kleine handen dan formaatje 'kolenschop'. Schroefmoment goed in te stellen. Max toerental van 1300 toeren voldoende voor het meest voorkomende boorwerk in hout.

Opladen van de accu gaat zeer snel. Wel even wennen aan het geluid van de ventilator van de lader: deze koelt de accu tijdens het laden.

Koffer is stevig, maar duidelijk universeel voor meerdere machine's: machine en 2e accu hebben veel ruimte in de koffer, zodat deze niet goed 'rammelvrij' op te bergen zijn. Maar je koopt deze machine om te werken, en niet vanwege de koffer.

Gewoon gekocht bij de Gamma: deze hanteren de hoofdprijs van €299,- maar met de inmiddels beruchte 20%-kortingsbonnen is de eindprijs € 240,-

Na registratie op de site van makita is de garantie verlengt tot 3 jaar.

juip 19-04-2010 Product paar weken in bezit

Geweldige machine! Hiervoor jaren lang met diverse "hobby" apparaten lopen rommelen. Deze machine is erg sterk. 13mm in staal boren, geen probleem. (4-polige motor!) Accu's laden in 15 minuten! Ik heb geen grote handen maar dit apparaat ligt erg goed in de hand. Vanwege de aktie van Makita heb ik deze incl. 2 accu's voor €199,- bij Hornbach kunnen kopen. Compleet met luxe kunststof koffer en lader met ventilator. Was helaas tijdelijk, logisch voor die prijs. Erg blij mee.

pim58 27-03-2010 Product kwartaal in bezit

Heel prettige machine. Heb tijdens een verbouwing diverse merken kunnen proberen maar die van Makita waren altijd net iets sterker en hielden het op hun accu langer uit. Ik ging eigenlijk voor het 10,8 volt model maar door de actie van het 35 jarig bestaan van Makita in Nederland kwam dit apparaat financieel binnen bereik.
Het gewicht is laag, ligt lekker in de hand en is sterk. Hij werkt lang op een accu. Bij dit apparaat zit een lader met geforceerde koeling (ventilator). Die laad de accu binnen 20 minuten op. Met de 2e accu erbij kun je altijd doorwerken. Op de lader kun je zelfs een wijsje instellen dat speelt als de accu vol is. Verder zit er een zeer mooie koffer bij.
Gebruiksgemak, kracht en uitvoering zorgen ervoor dat ik er heel blij mee ben. Zeker aan te raden.