D-Link Covr

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link Covr op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Riez 18-08-2018

Mooi vormgegeven pods met goede snelheid

Geschreven voor: D-Link Covr

Net terug van vakantie in Kroatie waar we wifi hadden tot op onze campingplaats. De dekking was prima, maar niet te vergelijken met de kleinere pods van deze D-Link. Deze pods zijn erg gemakkelijk te installeren en te bedienen en regelen via de app die je op je mobiele telefoon kan installeren. De pods heb ik op onze twee verdiepingen gezet en ze maken automatisch contact met het basisstation. Je kunt een tijd instellen wanneer de wifi beschikbaar is. Dat kan erg makkelijk zijn als je kinderen alleen maar op hun telefoon of laptop zitten. De pods zijn mooi vorm gegeven, alleen het licht op de pod zelf is erf fel, en dat is niet echt handig als je deze in een slaapkamer wilt zetten. Mocht je een draadloze verbinding willen aanleggen dan is dit de ideale oplossing. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee.

Pluspunten

• snelheid
  • installatie

Minpunten

• licht op pods is fel

fantastrick 03-08-2018

Degelijk en stabiel

Geschreven voor: D-Link Covr

Enige tijd dit apparaat in gebruik (eigenlijk deze apparaten) en het werkt prima. Zorgt voor een stabiele omgeving qua wifi en meer ook niet. Lampjes zijn vel (gratis verlichting in het donker), de app is prima als je de stappen maar exact volgt. Prijs/kwaliteit verhouding, prijs aan de hoge kant. Kwaliteit wel goed.

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Prijs
  • Felle lamp

Uilable 03-08-2018

D-link

Geschreven voor: D-Link Covr

De D-Link COVR ziet er mooi uit, er is veel aandacht aan het design besteed. Wel is de verlichting vrij fel, wat ook niet uit te schakelen valt. Met name ’s nachts kun je hier wel last van hebben, als de D-link COVR op een slaapkamer staat. De installatie ging vrij soepel, via de meegeleverde app is het vrij simpel om de stappen van het installatieproces te doorlopen. Het bereik valt erg tegen; in een nieuwbouwhuis met betonnen vloer is de afstand van de meterkast naar de eerste verdieping al te groot, waardoor de antenne regelmatig (fel) wit knippert en er sprake is van een zwak signaal. Voor een rijtjeshuis met drie verdiepingen is het dan ook aan te raden om voor twee antennes te gaan, één voor op de eerste verdieping en één voor op de zolderverdieping. Na enige tijd begon het D-Link netwerk een foutmelding te geven, waardoor er geen verbinding met internet meer mogelijk was.

Pluspunten

• design

Minpunten

• licht
  • signala sterkte

Andrea 30-07-2018

Mooi design, bereik valt tegen

Geschreven voor: D-Link Covr

De D-Link COVR is gemakkelijk te installeren met de meegeleverde app en ziet er mooi uit. Het is vrij simpel om de stappen van het installatieproces te doorlopen. Het bereik valt echter een beetje tegen; in een nieuwbouwhuis met betonnen vloer is de afstand van de meterkast naar de eerste verdieping al te groot, waardoor de antenne regelmatig (fel) wit knippert en er sprake is van een zwak signaal. De felle verlichting is met name ’s nachts hinderlijk wanneer de antenne op een slaapkamer staat en kan ook niet worden uitgeschakeld. Wanneer je in het hele huis wifi verbinding wil hebben is het aan te raden om voor 2 antennes te gaan, één voor op de eerste verdieping en één voor op de zolderverdieping. Na enige tijd begon het D-Link netwerk regelmatig een foutmelding te geven (wel verbinding maar geen connectie meer met internet), wat helaas ook niet zo eenvoudig op te lossen valt.

• Makkelijk te installeren

Minpunten

• Prijzig
  • Felle verlichting
  • Netwerk valt weg

IvarPost 26-07-2018
  • Product gekregen

1 Wifi voor het hele huis.

Geschreven voor: D-Link Covr

1 Wifi voor het hele huis.
Na het hebben van 2 verschillende wifi netwerken, is een Wifi voor de hele woning wel een verademing. Beneden stond een Ziggo router en op zonder aan AP. Op de tussen verdiepen was het altijd wisselen van Wifi netwerk. Met de D-Link COVR is dat verleden tijd. 3 units verspreid over de 3 verdiepingen die naadloos elkaar over pakken. Nu Stream is Netflix in HD terwijl ik naar boven loop zonder haperingen, of dat ik zelf moet wisselen van netwerk.
De configuratie ging vrij eenvoudig, zelf vond ik het wel makkelijker om dit via de webbrowser te doen, In plaats van de app. (de app heeft nu meerdere updates gehad. Het configureren is vanwege de gui vrij eenvoudig. Voor klein onderhoud of wat aanpassingen is de APP ruim toereikend.
Het is ook mogelijk om tijden in te stellen tussen welke tijden een cliënt online kan. Je kan meteen ook de quality of service instellen welke cliënt heeft priortijd bij het ontvangen en verzenden van data. Het hebben van een gastennetwerk is ook ideaal. Zo kan ik mensen met een gerust hart van mijn internet gebruik laten maken zonder dat zij mijn netwerk op kunnen.

Pluspunten

• Goede dekking
  • Makkelijk te configureren
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Fel lampje

Gerrie 25-07-2018

Goede WIFI

Geschreven voor: D-Link Covr

Ik heb de D-Link Covr getest. De installatie ging vlot. Alleen de juiste plaats kiezen om de overige te plaatsen was best moeilijk. Je moet een stopcontact in de buurt hebben. Je moet wachten tot je een goed signaal hebt en dat duurt best lang. Het is een hele puzzel om de antennes te plaatsen. Als je ze in een slaapkamer plaatst dan is het lampje erg fel. Vooral als het signaal wegvalt gaat het lampje knipperen en dan lijkt het wel een discolamp. Als alles goed geplaatst is dan heb je wel een goed wifi signaal en hoef je niet iedere keer opnieuw in te loggen. Het is wel een duur systeem en daar had ik toch wel meer van verwacht. Het bereik valt erg tegen. Het ziet er wel mooi uit allemaal. Je kan ze niet ophangen. Je hebt ook nog mogelijkheden om per device in te stellen wanneer er wat bekeken kan worden. Dat heb ik niet allemaal uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Goede kwaliteit

Minpunten

• Hoge prijs

Jim 25-07-2018

Leuk WiFi systeem

Geschreven voor: D-Link Covr

Ik heb de D-Link COVR nu een aantal weken ingebruik en ben er opzich tevreden mee. Voor mij is het enigste echte minpunt dat de verbinding het soms niet doet.
Ik zit bijv. beneden dichtbij de meterkast waar het centrale punt is, en dan wilt een simpel youtube filmpje niet eens afspelen. Ik heb op dat moment volle bereik alleen is het filmpje te zwaar voor de verbinding lijkt het. Zodra ik overschakel op 4G gaat het filmpje ineens wel verder.
Over het algemeen heb ik overal in huis een goeie dekking, de kastjes liggen dus volgens mij op de juiste plekken. Ze knipperen ieder geval niet meer. In mijn eigen slaapkamer heb ik liever het velle licht van de kastjes niet, maar op zolder of op de gang is dat wel handig vind ik.
De setup ging vlot en makkelijk. Geen problemen, alleen moest ik ze wel een aantal keer verplaatsen om een stabiel signaal te krijgen.

Pluspunten

• installatie
  • overal bereik

Minpunten

• zwak signaal soms

Hallo123 24-07-2018

Geschreven voor: D-Link Covr

Na een aantal maanden in huis gehad te hebben tot de conclusie gekomen dat dit niet zo mijn ding is. De lampjes branden erg fel, vooral op de slaapkamer is dat vervelend. De installatie ging niet van harte en het signaal bleef weg. Na netjes geholpen te zijn door de helpdesk ben ik er uiteindelijk wel blij mee. Maar het is een hoop geld voor wat het is. Ook jammer is dat je ze niet kunt ophangen. Maar hij doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Signaal is goed
  • Makkelijk via de app

Minpunten

• Fel licht
  • Even lastige installatie

Rob Strik 23-07-2018

Overal in huis goede wifi

Geschreven voor: D-Link Covr

WiFi is nu sinds de installatie (2 maanden geleden) uitstekend. Heb geen klachten meer gehad en nu zijn de data bundels van 20G weer toereikend voor de jeugd ;-p
Installatie via de met qr-code gedownloade app moest ik een tweede keer doen omdat het me de eerste keer niet lukte de eerste zender te laten werken. Tweede keer geen probleem. Voor de andere zenders gezocht naar goede plekken op de bovenetage en zolder. Moet neergezet worden bij een stopcontact dus even zoeken. De led-lindicator aan de bovenzijde is wat enthousiast met zijn felheid. Op de slaapkamer hebben we er een stukje tape op geplakt.
Perfecte Wi-Fi en heb me met nog geen extra/aanvullende instellingen bezig hoeven houden

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Geen extra instellingen nodig

Minpunten

• Led is wat fel

FruityMizzy 23-07-2018

Fijn Wi-Fi netwerk, maar niet mijn ding.

Geschreven voor: D-Link Covr

De installatie ging bij mij niet van een leien dakje, maar na hulp van de helpdesk ben ik er gelukkig uit gekomen. Toch heeft dit wel een negatieve stempel erop gedrukt, juist omdat het allemaal zo makkelijk zou moeten gaan. Er zit wel een handige installatie app bij die je er zo doorheen loost, als alles naar behoren werkt ;) Toen alles werkte hadden we een stabiele Wi-Fi verbinding overal in huis en de tuin, dat is wel heel fijn. De lichtjes van de apparaatjes zijn best vel en je kan ze niet dimmen, dat vind ik wel heel vervelend. Je kunt het apparaat ook niet uitschakelen. Daarnaast kan je ze ook niet ophangen, waardoor ze door het hele huis op kastjes staan, ik heb ze liever aan de muur. Het fijne is het bereik dat we nu hebben, maar alles eromheen was minder prettig.

• Groter wifi bereik

Minpunten

• Vrij prijzig
  • Niet op te hangen
  • Gel licht