Ubiquiti UAP-AC-LR

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ubiquiti UAP-AC-LR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bert2004 05-05-2020

Niet meer kopen

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Ik heb hem al wat jaartjes, maar nu begint Ubiquiti zich te bemoeien met zendsterkte en de nieuwste firmware heeft hem van 23 dBm naar 17 dBm teruggeschroefd, iets wat je niet wilt, want je koopt een long distance AP niet voor niets.
Waar ik ook zo vreselijk link over ben is dat ze de WiFi standaard aan moeten zetten, anders is via de app niet mogelijk om te installeren en moet je je huidige draadloze punt ernaast laten draaien.
Beter alternatief TP-Link AEP245

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Voorheen erg sterk

Minpunten

• Nieuwste firmware
  • Minder zendkracht

bert2004 12-01-2019

Top bereik

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Nu ruim twee jaar verder, nog steeds top.
Men doet bij Ubiquiti veel aan updates, ik heb er inmiddels al talloze geïnstalleerd.
Om nog even terug te komen op de installatie, wat misschien al verholpen is, vond ik het jammer dat standaard de WiFi niet aan stond waardoor je niets aan de app had om gelijk te kunnen beginnen. Het is raadzaam om naast deze Ubiquiti je huidige WIFI netwerk intact te laten tot je de Ubiquiti geïnstalleerd heb. Vond ik niet echt handig van deze AP ontwikkelaar. Hij bevalt nig steeds en werkt top.

Pluspunten

• Bereik
  • Snelheid

Minpunten

• Ontbreken van tenminste 1 korte cat kabel
  • WIFI stond standaard niet aan bij installeren

Ubiquiti UniFi AC LR 26-11-2017

Perfecte WIFI signaal versterker

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Na info op internet gewonnen te hebben bij dit accesspoint terecht gekomen. Ik had al een TP link gekocht die hetzelfde beloofde, maar deze wifi versterker overtreft alles. Momenteel ligt het apparaat op de grond in een kamer (wat niet optimaal is, aan de muur of plafond is beter) en de hele 1e verdieping heeft 100% WIFI (twee signalen 2.5 en 5). Omdat de roue=ter in de meterkast staat en de vloeren in mijn huis gewapend zijn komt de WIFI er niet goed doorheen. Deze WIFI versterker sluit je aan op je Ethernet kabel en vervolgens zal het apparaat je WIFI gaan verzenden/versterken.

Wel even puzzelen hoe je hem in je huidige router zichtbaar krijgt wanneer je een Synology router hebt zoals ik. Maar binnen een uur had ik hem aan de praat. Je moet ook dit access point zelf instellen zodat alles veilig blijft. Ik heb dus WPA ingesteld en een paswoord. Met TP link hoef je niets te doen, maar of dat dan veilig is? Wel lekker makkelijk.

Een nadeel is wel dat je het access point van stroom/elektra moet voorzien. Dat hebben ze wel handig opgelost door een adapter mee te leveren die kan zorgen voor "power over Ethernet" . Wat in de praktijk betekend dat je een adapter in het stopcontact moet aansluiten en vervolgens deze aansluit op een ethernet punt van je netwerk en dan nog een ethernet kabel aansluit op de adapter die vervolgens stroom (24volt) door de ethernet kabel gaat leveren aan je Unify accesspoint. Je Ethernet wordt dus omgeleid door de adapter en voorzien van 24 volt power over Ethernet, dat kan mogelijk al in de meterkast bijv.) Dus je accesspoint krijgt 100% signaal binnen waardoor de versterking veel beter gaat dan via een draadloos accespoint die een wifi signaal dat al verzwakt is moet versterken.

Ik weet een beetje van hoe ethernet werkt maar ben ook een leek op dit gebied. Het kost dan best veel moeite om uit te vogelen hoe je de router en acces point moet inrichten.
Maar als het dan uiteindelijk gelukt is dan geeft dat wel veel voldoening.

Dus heb je geduld en een pioniersgeest als leek op netwerk gebied dan is dit apparaat zeker de moeite waard om uit te proberen.

Pluspunten

• Zeer goede versterking
  • twee WIFI kanalen 2.4 en 5 tegelijkertijd
  • beveiliging met een paswoord als admin
  • in te stellen via een browser met veel opties
  • plaat voor muur of plafond montage bijgeleverd

Minpunten

• geen goede (NL) handleiding

Bert2004 04-11-2017

Sterk signaal en betrouwbaar

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Het valt mij enigzins tegen dat niemand meer reageerd of een review plaatst. Dit accespoint bevalt me zeer goed in gebruik wel zo goed. Ik heb met 1 Unifi op 3 verdiepingen bereik, ondanks betonnen vloeren, ik heb hem dan wel in het trappenhuis hangen die in zijn geheel van hout is, wat mijn redding is in deze situatie. Wel jammer bij aansluiten en ik heb dit kenbaar gemaakt bij Ubiquiti (maar doen ze toch niets mee) is om de wifi standaard onbeveiligd aan te zetten voor makkelijk toegang met de app. Nu heb ik dit moeten bereiken door mijn oude accespoint ernaast te zetten zodat de app hem ziet, beetje onhandig van Ubiquiti
Ik adviseer ook om lekker de hoogste sterkte te kiezen. Laat hem lekker op United States staan, want op stand NL wordt de boel iets afgeknepen.
Het is wat dit betreft een raar land, je mag wel een boel van die repeaters hebben, maar niet 1 sterk signaal, wat in mijn ogen nog beter is dan de boel met repeaters te vervuilen, wat je buren ook nog eens doen, waardoor er geen ruimte meer is op de band.
In ieder geval heeft u er een waardevolle koop aan en dit voor nog niet eens 100 Euro.

Pluspunten

• Sterk signaal
  • Niet te duur

Minpunten

• Wifi standaard niet aan
  • Installeren, zie boven

Erelid 17-06-2017

Eindelijk wifi goed voor elkaar

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Heel lang lopen tobben met wifi. Accespoint/router in de woonkamer, Apple Extreme op zolder, nog een Accesspoint en maar handmatig wisselen van accesspoint afhankelijk van waar je bent in huis.
Dat is nu verleden tijd. Ik heb op elke verdieping deze Ubiquiti geplaatst en heb daar van Ubiquiti de "Cloud Key" bij gekocht. Een klein wit kastje dat je aansluit op een PoE switch (PoE= met voeding voor aangesloten apparaten). Die Cloud Key zorgt er voor dat als je door het huis loopt je device vanzelf van het ene op de andere accesspoint overschakelt. Je hebt ook nog maar 1 netwerk ID voor wifi, zowel voor 2,4 als voor 5 Ghz. Echt ideaal! En sterk en snel. Vroeger had ik buiten al veel minder of geen signaal. Nu heb ik het 5 huizen verderop nog.

Pluspunten

• 1 wifi netwerk door het hele huis
  • snel & sterk
  • PoE
  • makkelijk installeren
  • app om te beheren

Minpunten

• geen kort cat5 snoertje

Cees 02-01-2017

Uitstekend Access Point

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Wifi bereik in huis was zeer slecht. Betonnen skelet, vandaar. D-link router/access point uitgebreid met bekabelde Ubiquiti Unifi access points op 1e verdieping en zolder. In het gehele huis nu tegen de 100 Mbit draadloos.

Pluspunten

• Snelheid
  • Vormgeving
  • Configureerbaarheid

Minpunten

• Aparte voeding
  • Geen utp kabel tbv voeding meegeleverd

bert2004 30-09-2016

Beste Accespoint die ik tot nu toe in bezit heb

Geschreven voor: Ubiquiti UAP-AC-LR

Dit is nu werkelijk de beste koop die je kan doen en ik heb er wel wat kunnen testen.
De Nighthawk R7000, de Asus Ac68u en de Sitecom ac1200.
Ze redden het allemaal niet qua sterkte en zeker wat betreft het 5g signaal laten ze het allemaal afweten zodra er 1 betonnen vloer tussen zit. De Sitecom is het sterkst wat betreft het 2.4g signaal. De Ubiquiti UAP-AC-LR is het helemaal. Nu moet ik zeggen dat ik hem niet gelijk aan de praat kreeg. Wat deed ik als eerste?
Als eerste oude accespoint afkoppelen en de Ibiquinti ervoor in de plaats na dat ik de app gedownload had om te configureren, dit werkte dus niet. Toen heb ik mijn oude accespoint weer terug gezet en de Ibiquinti naast de aansluiting van het oude accespoint in het modem gestoken en toen kon de app hem zien en toen was het een eitje om alles in te stellen. Ik moet wel zeggen, hij hangt nu erg strategisch en ik kan wel zeggen op het beste punt in huis hangt hij, waardoor hij de woonlaag, 1e etage en zolder pakt dit mede met het sterker signaal bij 2.4g 24db en bij 5g 22db. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Redelijk eenvoudig installatie
  • Sterk signaal
  • Snel in 5G

Minpunten

• Korte cat 5e kabel ontbreekt