Belkin Wireless G Universal Range Extender/Access Point

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin Wireless G Universal Range Extender/Access Point op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Bert van Veen 13-11-2009

Gekocht omdat vanaf de router op BG er op zolder geen ontvangst was.
Alles lijkt gemakkelijk te gaan. Het benaderen van het apparaat via de browser lukt soms, en soms niet (ook pingen werkt dan niet).
Als range extender niet aan de praat gekregen: laptop had prima verbinding met extender, maar geen internet, en geen verbinding naar router.
Als extra accesspoint (met draadje aan router verbonden) werkt hij prima. Ik heb nu twee wifi netwerken in huis, maar het werkt prima. RElatief goedkope oplossing (goedkoper dan ethernet over stroomnet bijv.), maar je hebt wel een draadje nodig (in mijn geval naar eerste verdieping). Helemaal draadloos, als extender lukte het mij niet.

ronderonde 20-02-2009

Instalatie is een eitje,als je even de moeite neemt de gebruiksaanwijzing te lezen.
Volg stap 1,2,3(de bekabeling juist aansluiten stipt op)
Vergeet niet als je via de CD alles automatisch controleerd je WPA2 coderings key in te geven.

Mandar 30-12-2008

Het installeren op de snelle manier bleek voor geen meter te werken. Wanneer ik een nieuw IP adres m.b.v. de bijgeleverde software wilde opslaan kreeg ik steeds de melding (can not save IP).

Het instellen zoals zeddammer hier ook al beschreef wil wel.
Configuratiescherm >
Vul in bij IP-adres: 192.168.2.253,
bij subnetmasker: 255.255.255.0,
Standaard-gateway: [het IP-adres van je router] >
selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken' >
Vul in bij 'Voorkeurs-DNS-server': [het IP-adres van je router].
Daarna kun je via http-adres 192.168.2.254 inloggen op de range extender.

Belkin had dit wel wat makkelijker had mogen maken, want leken op het gebied van computers krijgen deze Universele draadloze G range extender/accesspoint waarschijnlijk niet zelf aan de praat.

Wanneer alles eenmaal goed is ingesteld lijkt alles goed te werken.

zeddammer 23-11-2008

Tip 1: als je je netwerk ook maar een beetje beveiligt, gebruik dan niet de 'snelle' manier van installeren. Dat werkt namelijk voor geen meter. In plaats daarvan, verbind je PC met het apparaat via een netwerkkabel. Daarvoor moet je eerst de LAN-verbinding van je PC aanpassen: Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > LAN-verbinding > Eigenschappen > tabblad Algemeen > Internet-protocol (TCP/IP) > Eigenschappen > selecteer 'het volgende IP-adres gebruiken' > Vul in bij IP-adres: 192.168.2.253, bij subnetmasker: 255.255.255.0, Standaard-gateway: [het IP-adres van je router] > selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken' > Vul in bij 'Voorkeurs-DNS-server': [het IP-adres van je router].
Daarna kun je via http-adres 192.168.2.254 inloggen op de range extender.
Maar dan ben je er nog niet. Bij mij klapte de webinterface er om de haverklap uit, wat eenvoudig was te ondervangen door de stekker even uit het apparaat te halen en opnieuw te verbinden. Als je dat allemaal voor lief genomen hebt, kun je SSID, beveiliging, functie (access point of repeater) en dergelijke instellen. Zaak is overigens wel om de beveiliging exact zo in te stellen als de beveiliging van de router.
Als je de voorgaande hindernissen genomen hebt, is er best wel te leven met de belkin F5D7132 en doet-ie gewoon waar-ie voor gemaakt is. Het bereik heeft me in positieve zin verrast en de prestaties zijn ook OK.

Lewis 11-06-2007

Op zoek naar een draadloze router (naast een bestaande modem) is mij deze belkin geadviseerd. Gelet op de algemene bekendheid en de gunstige prijs aangeschaft.

Deze router is -als je handig bent- redelijk snel te installeren, maar het is niet gemakkelijk als je er minder handig in bent. De handleiding is summier van opzet en op punten onduidelijk, daar kun je als leek je behoorlijk in vergissen.

Zelf had ik het apparaat redelijk snel aan de praat, en leek alles goed te gaan. Maar na een paar dagen gebruik begon het al, regelmatige uitval, opnieuw installeren hielp niet, opnieuw opstarten van de pc ook niet. Wat wel helpt is om bij een trage of herhaaldelijk uitvallende verbinding de router uit te zetten en na een minuut weer aan te zetten. Gemiddeld komt dit een keer of 4/5 per week voor.

Soms is de router snel en heb je een goed bereik, maar voor het merendeel is draadloos internetten via deze Belkin traag en langzaam. De router staat in de woonkamer, de desktop staat er precies boven op de eerste etage. Met een laptop in de woonkamer is er nauwelijks verschil mbt snelheid en ook dan moet hij regelmatig worden gereset. Opvallend is dat de draadloze netwerk adapter van Belkin het wel perfect doet, pakt alle (zelfs) zwakke signalen van routers uit de buurt op. N.a.v. daarvan ook de kanalen van de Belkin router regelamtig gewijzigd, maar dat levert geen verandering op in de kwaliteit van het signaal en vermindering van de uitval.

Soms is de uitval van de router vervelend, zeker bij het downloaden, dan valt hij om de paar minuten weg, en vervolgens komt het signaal weer terug.

Vervelend is ook dat de beveiliging van de router via de site van Belkin moet worden ingesteld. Kwam daar pas na lang zoeken achter. Je moet dan wel natuurlijk weer internet hebben, en dus moet de router functioneren. Omdat bij het instellen van de beveiliging de router kan uitvallen, de internet connectie weer via de kabel tot stand gebracht en toen de beveiliging ingesteld.

Ben nu op zoek naar een beter apparaat, die ook matched met de nieuwe modem die is aangeschaft ivm internet telefonie.

Suggesties zijn welkom.

johan43 27-12-2006

Installatie ging op zich prima. Vergt wel enige kennis van de Engelse taal (zit
geen Nederlandse installatiehandleiding in de verpakking). Vrij snel signaal;
bovendien behoorlijk stabiel (valt niet snel terug naar minder dan 54Mbs).
Hopelijk houdt deze het wat langer uit dan zijn voorganger (een Trust).

ChristianChristian 09-04-2006

Installatie was een ramp!Moest een handmatige verbinding tot stand brengen
omdat DHCP standaard niet gebruikt wordt. Overigens staat dit wel redelijk
duidelijk vermeld in de handleiding maar ik vind de installatie erg omslachtig.
Nadat allesgeïnstalleerd en werkend te hebben werkte alles prima. Ik gebruik
hem als range-extender samen met een sitecom router. Dit werkt prima ondanks
dat er in de handleiding duidelijk wordt vermeld dat samenwerking met andere
merken niet gegarandeerd wordt. Ontvangst is redelijk en uitval heb ik nog niet
gehad. Ik moest wel de handleidingen (Nederlands waser niet) van internet af
halen. Maar dit blijkt ook uit mijn rapportcijfer voor de installatie. Die vond
ik echt zeer slecht! Voor de rest prima tevreden!