Engenius ECB300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Engenius ECB300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

bert2004 24-12-2014
Geschreven voor: Engenius ECB300

Ik heb standaard een Zyxel Telfort modem/router.
Belabberd ontvangst en dus werd het tijd voor iets beters.
Bij ontvangst ziet het er goed uit, snap alleen niet dat het zo prijzig moet zijn gezien wat je hebt.
TXT power was niet voor handen bij mij en heb de firmware via de site aangepast van Engenius, want 14 db de standaard schieten we niets mee op, echt Nederland weer met zijn regels.
Installatie viel mee, maar de Engenius laat het wel af en toe afweten met inloggen in het apparaat.
Gaat dit niet doe dan een reset op de achterkant van het apparaat, bij ieder poging als het niet lukt.
Wel 15 seconden ingedrukt houden en op een gegeven moment lukt het met 192.168.1.1
Gebruikersnaam admin, wachtwoord admin en je ben binnen.
Bij alles wat je doet even bevestigen en klaar.
Ik heb hem voor meer stabiliteit niet voluit gezet, maar op 27 db, goed genoeg voor de meeste huizen.
Let ook op de plaatsing, de meterkast is niet altijd een succes om ook bereik te hebben op zolder.
Verder goed ding met veel vermogen, ik kan nu beneden streamen en boven zonder repeater.

f.v.opstal 14-02-2014

Gisteren om 16.00 uur besteld bij Update.nl
Vanmorgen om 10.00 gebracht en om 11.30 al geïnstalleerd.
Installatie is echt simpel. Je moet natuurlijk wel het "zend-vermogen" verhogen. Dat doe je via "Wireless / Advanced / TX-Power".
AP hangt op de begane vloer, daar bereik ca -50 / -60
eerste verdieping ca -60 / -70
zolder ca -70 / -80
3 X 10 / Betrouwbaarheid te vroeg voor ervaring dus een 5

FrankollandNB 06-04-2014

Robbedoes, even googelen en dan kom je er wel uit.

Robbedoes60 04-04-2014

Ik heb er net één gekocht maar er valt niks te verhogen, het item "TX-Power" staat bij deze sw-versie 1.2.4 niet in de lijst.

Rob.

Maerte 18-01-2014
Geschreven voor: Engenius ECB300

De Engenius ECB300 doet wat het moet doen. Ik heb verder geen verstand van access points, maar ik krijg van deskundigen de complimenten voor mijn keuze. Voor de installatie heb ik telefonische hulp van de Engenius nodig gehad, hoewel ik geen digibeet ben. Die hulp is gratis en deskundig en was voor mij dus van absolute meerwaarde.