Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Fietsenwinkel.nl.

Fietsenwinkel.nl stelt zich voor

Fietsenwinkel.nl, de grootste fietsenwinkel van Nederland, heeft sinds 2006 meer dan 100.000 fietsen verkocht en wordt door alle grote merken erkend als officiële dealer. Als u vóór 17.00 een voorradige fiets bestelt, krijg u deze de volgende werkdag fietsklaar thuisbezorgd, afhankelijk van het model is de bezorging gratis. Daarna heeft u nog 100 dagen bedenktijd en kunt u deze, indien de fiets toch niet gewenst is, gewoon retourneren. Fietsenwinkel.nl heeft meer dan 30 mobiele monteurs in Nederland en België rondrijden die u service aan huis kunnen bieden wanneer nodig. Daarnaast geeft Fietsenwinkel.nl altijd service en advies op maat en kunt u contact opnemen via telefoon, mail en chat

Op basis van 24 reviews geschreven in het afgelopen jaar

• Aanbeveling
    5.1

• Aanbeveling4,0

Geen motivatie

Slechte service. Bestelde gazelle orange fiets was had direct al problemen met aandrijfmotor.gebeld met fietsenwinkel . We moesten maar contact opnemen met servicepunt. Deze kwamen niet langs. Moesten fiets maar brengen. Fiets nagekeken . moest voor reparatie retour. afhalen door post.nl paar keer uitgesteld. Uiteindelijk afgehaald .Kregen geen bericht meer. gebeld hoe het zat. Fiets was opgestuurd naar fabrikant. Hoorden weer 2 weken niets. Weer gebeld. Ja we kregen geld terug. Al met al heeft dit bijna 2maanden geduurd.

Aanbeveling

Service en kwaliteit ruim onvoldoende. Voor tv maken ze reclame met goed afgeleverde en nagekeken fietsen . Niet dus. Ook de service bij het servicepunt slecht.

Extra toelichting

Maken beloftes op site en tv reclame niet waar Slechte service Afhandeling klantonvriendelijk.

goede site, duidelijk

Aanbeveling

ik had een fiets in de sale besteld (aanzienlijk goedkoper dan in de winkel), maar keek daarna op de kieskeurig site en dacht oh oh, gaat dit wel goed; erg veel erg slechte reviews. Daarna bleek mijn fiets opeens niet leverbaar, terwijl de site eerder aangaf dat er 1 a 2 dagen levertijd was..... Ik mailde daarover en kreeg prompt een reactie van het klanten team. men vond toch nog een fiets en deze zou worden opgestuurd. ik kreeg de maandag daarop een bevestiging en dinsdag een tijdstip vanuit de verzender. 10 minuten voor het verstrijken van de eindtijd belde de chauffeur op dat hij 5 minuten later zou zijn. ook hij was vriendelijk en klantgericht. kortom; prima bestelproces, klantenservice en levering. voor mij in ieder geval een aanrader.

Geen motivatie

Omdat ik twijfelde over de maat (omdat ik net op het randje zat) heb ik advies gevraagd aan een van de medewerkers. De fiets bleek uiteindelijk echt te klein toen ze 'm brachten. De aflevermeneer zei het meteen. <br/>Gebeld met de klantenservice. Of ik de fiets zelf naar Amsterdam terug kon brengen (vanuit Breda) of 50 euro om hem op te halen. Dit vind ik getuigen van zeer weinig service. Het afleveren kost 29,95. Waarom nu ineens 50,-? Omdat er ook een doos gestuurd moet worden? Die hebben jullie mee terug genomen!!!...Ik kon de fiets ook niet terugbrengen naar een service point. <br/>Ik had m om willen ruilen maar heb de bestelling + nog een andere fiets helemaal geannuleerd. Erg jammer. Te zeer omdat meneer bleef hameren op dat het mijn eigen schuld was. Misschien een stukje hand in eigen boezem steken en de fiets moeten passen in een echte winkel maar van zo'n groot bedrijf verwacht ik ook echt dat stukje service van gemakkelijk retourneren of omruilen. Helaas...in het vervolg kies ik eieren voor m'n geld. Iets meer betalen en veel meer service.

Aanbeveling

De fiets wordt snel geleverd maar de mogelijkheid van ruilen of retourneren is heel moeilijk. Je moet de fiets zelf terugbrengen naar Amsterdam of 50 euro betalen om te ruilen of retourneren. Ik heb de kleine lettertjes nog niet gevonden. alleen de grote met reclame van 100 dagen zichttermijn en mogen terugsturen. Ja maar hoe?! De toon van meneer aan de telefoon vond ik niet vriendelijk waardoor ik zelf ook steeds bozer werd.

Extra toelichting

Omdat ik twijfelde over de maat (omdat ik net op het randje zat) heb ik advies gevraagd aan een van de medewerkers. De fiets bleek uiteindelijk echt te klein toen ze 'm brachten. De aflevermeneer zei het meteen. Gebeld met de klantenservice. Of ik de fiets zelf naar Amsterdam terug kon brengen (vanuit Breda) of 50 euro om hem op te halen. Dit vind ik getuigen van zeer weinig service. Het afleveren kost 29,95. Waarom nu ineens 50,-? Omdat er ook een doos gestuurd moet worden? Die hebben jullie mee terug genomen!!!...Ik opperde nog om de fiets terug te brengen naar een service point. Ook dat kon niet. Ik had m om willen ruilen maar heb de bestelling + nog een andere fiets helemaal geannuleerd. Erg jammer. Te zeer omdat meneer bleef hameren op dat het mijn eigen schuld was. Klant is in dit geval geen koning. Misschien een stukje hand in eigen boezem steken en de fiets moeten passen in een echte winkel maar van zo'n groot bedrijf verwacht ik ook echt dat stukje service van gemakkelijk retourneren of omruilen. Helaas...in het vervolg kies ik eieren voor m'n geld. Iets meer betalen en meer service in een echte winkel. Enneh sorry dat ik zo boos werd. Ik had gewoon niet van jullie verwacht dat het op deze manier zou gaan.

Online gekocht

klik bestellen net zoals alle webshops

Na bestelling blijkt de fiets niet op voorraad, wat niet vermeldt stond op de site. Ze weigerde mee te werken aan het invullen/ondertekenen van fietsplan formulieren.Na enige tijd kreeg ik bericht dat de bestelling geannuleerd werd omdat er geen betaling was ontvangen. Na opsturen bankoverschrijvingsgegevens ging de bestelling toch weer door. Bij aflevering bleek er een fietswinkel.nl sticker op de fiets geplakt te zijn die echt heeel erg moeilijk te verwijderen was (de sticker brokkelt af als je probeert je nagel er onder te krijgen dus je zit zo een uur te krabben)

Zie 'service'

• Assortiment3,0
Online gekocht

Bestellen gaat wel makkelijk, maar de rest is belabberd.

Gloednieuwe fiets van 2000 euro en dan geen garantie geven. Naar mijn mening kan het niet slechter.

Assortiment

Mijn eerste keuze stond er niet tussen. Dus maar voor een andere fiets gekozen die helaas wel iets duurder was.

Aanbeveling

Ik zal niet zo snel meer iets kopen bij fietsenwinkel.nl (http://fietswinkel.nl/) Ik heb spijt van deze aankoop.

Extra toelichting

Ze waren bij mij vergeten de spaken aan te draaien, bij een gloednieuwe fiets van ca. 2000 euro. Binnen 3 maanden had ik een slag in m'n achterwiel. Fietsen ging niet meer, doorlopen naar huis was te ver. Vandaar dat ik voor de dichtstbijzijnde fietsenmaker gekozen heb. Door deze beslissing was ik wel mijn garantie kwijt.

4,5
In winkel gekocht
Hilversum

keus en prijs op website

Had afgelopen zaterdag in Hilversum een e-bike besteld, deze zou woensdag of uiterlijk donderdag geleverd worden. <br/>Donderdag middag zelf maar eens gebeld hoe laat ik de fiets kon ophalen. <br/>Hoofdkantoor wist nergens van, doorverbonden met de winkel en die wist het ook niet en zou me even later terugbellen. <br/>Na 2 uur nog niks gehoord te hebben ben ik naar de winkel gegaan. <br/>Bleek dat ze hem zaterdag niet als verkocht in de computer gezet hadden. <br/>Nu zou ik hem pas volgende week woensdag krijgen. <br/>Er was geen alternatief heb daarom besloten om de fiets te annuleren en ergens anders te bestellen waar ik ook een leen e-bike mee kreeg om de tijd van bestelling te overbruggen.

Aanbeveling

Niet na komen van afspraken zoals terugbellen en aflevering

Extra toelichting

Had afgelopen zaterdag in Hilversum een e-bike besteld, deze zou woensdag of uiterlijk donderdag geleverd worden. Donderdag middag zelf maar eens gebeld hoe laat ik de fiets kon ophalen. Hoofdkantoor wist nergens van, doorverbonden met de winkel en die wist het ook niet en zou me even later terugbellen. Na 2 uur nog niks gehoord te hebben ben ik naar de winkel gegaan. Bleek dat ze hem zaterdag niet als verkocht in de computer gezet hadden. Nu zou ik hem pas volgende week woensdag krijgen. Er was geen alternatief heb daarom besloten om de fiets te annuleren en ergens anders te bestellen waar ik ook een leen e-bike mee kreeg om de tijd van bestelling te overbruggen.

1,8
  • Gemak2,0
  • Assortiment3,0
Online gekocht

Leveringsdatum uiteindelijk drie keer uitgesteld. Fiets die ik ruim op tijd had besteld voor verjaardagscadeau komt uiteindelijk drie maanden later

Fietsenwinkel reageert niet mijnmail. Bezorging vond niet plaats op de afgesproken dag. Geen enkel excuus voor een dag voor niets wachten. Vervolgens verschuilt fietsenwinkel zich. Achter de bezorger postnl en vind dat ik die maar moet bellen. Ik betaal fietsenwinkel bijna dertig euro voor bezorgkostenen vind dat zij daarvoor verantwoordelijkheid moeten nemen.

Assortiment

Lijkt goed, maar fietsenwinkel biedt fietsen aan die ze niet kunnen leveren. Vervolgens geven ze daarvan de fabrikant de schuld.

Aanbeveling

Nooit doen. Voor de goede orde: ik heb de bestelde fiets nog altijd niet ontvangen.

Extra toelichting

Winkel doet gewoon niet wat ze beloven en geven vooral anderen daarvan de schuld. Service is op het randje van onbeschoft.

• Gemak1,0
Online gekocht

Moest er achteraan blijven bellen. en uit eindelijk de bestelling maar gecanceld.

na 5X een beloofde leverdatum niet te zijn na gekomen kan ik toch echt wel spreken van een slechte service.

Aanbeveling

Niet doen!!! het is een doffe ellende. en uiteindelijk geen fiets.

Extra toelichting

Wat mij betreft, met stip de slechtste online winkel in Nederland! Na 5 keer een loze afspraak gemaakt te hebben geef ik het op. Ik ga wel naar een echte fietsenwinkel, krijgt mijn kleindochter in ieder geval een fiets. Hoop nu dat ik een beetje snel mijn geld terug krijg. Bah

5,8

Geen motivatie

In tegenstelling tot wat de leverancier beloofd, wordt het product zonder onderhoudsassistent geleverd.

Voldoende keuze

Extra toelichting

Volgens Fietsenwinkel wordt het product geleverd met onderhoudsassistent. Niet dus. Bij het uitpakken van de fiets bleek er geen gereedschap bij te zitten. Het zadel en stuur kon ik dus niet op de juiste hoogte verstellen. Logisch dat de lokale fietshandelaar niet bepaald stond te springen om mij te helpen. De online instructievideo heeft het over een ‘stuurpenbout’ en ‘montagevet’. Sorry, maar dit heb ik niet standaard in mij kast staan. Bij een bedrag van ruim €600 had tenminste een inbussleutel meegeleverd mogen worden.

• Aanbeveling2,0
Online gekocht

Online bestellen gaat makkelijk. <br/>Aflevering ging niet soepel. Ik zou een bericht krijgen hoe laat de bezorging zou plaatsvinden, dit bericht heb ik nooit ontvangen, waardoor de bezorger voor de deur stond terwijl ik op mijn werk zat.

Er werd geadverteerd dat de fiets afgesteld en gemonteerd bezorgd wordt. Dat is niet zo. Je moet zelf ook een aantal handelingen verrichten (stuur, trappers, zadel). Imbus-sleutel heb je nodig, maar die zit er niet bij. Bij mijn fiets liepen de spaken tegen de kettingkast. Dat kon ik zelf niet verhelpen. Heb gebeld met de service-afdeling. Niet klantvriendelijk, zou doorverbonden worden met een monteur, dat gebeurde niet (verbinding werd verbroken). De laatste medewerker die ik sprak vertelde dat er meer dan 30.000 tevreden klanten waren, met andere woorden wat zeurde ik nou. <br/>Een apart bedrijf kwam langs om het probleem met spaak/kettingkast te verhelpen, maar dat duurde wel 1,5 week voordat het zover was.

Aanbeveling

Gelet op mijn ervaringen zou ik dit bedrijf niet aan mijn vrienden aanbevelen.

Online gekocht

Lang wachten aan de telefoon dat kan want waarschijnlijk zullen meer mensen interesse hebben

Nog nooit heb ik in mijn lange leven zo een onbeschofte behandeling meegemaakt. <br/>Op mijn vraag m.b.t een fietsreparatie kwam ik in een discussie terecht die nogal pittig werd. <br/>De servicemedewerker was zo vriendelijk om de telefoon verbinding te verbreken. <br/>Anders gezegd gooide de Hoorn op de haak

Redelijk

Aanbeveling

Gelet op wat ik en naar ik nu weet bezint voor je begint om bij dit bedrijf een fiets te kopen

Extra toelichting

Kopen redelijk maar de aftersales en service ernstig onder de maat

Zeer snelle levering

Extra toelichting

Zeer tevreden. Snelle levering. Keurig bevestiging per mail. Topwinkel!

Online gekocht

alle fietsten zijn voorzien van geode informatie, dat maakt de keuze makkelijk.

- de reactie op mijn vragen waren direct. nl. moest ik de verzekering aanpassen, het was gebeured binnen 1 uur, toen ontving ik gelijk de nieuwe polis. <br/>- de fiets was geleverd precies zoals beloofd.

Assortiment

keuze genoeg van alle soorten fietsen. <br/>Ik zocht een speciale E-Bike, ik heb overall gezocht, tevergeefs. maar by Fietsenwinkel.nl, hadden ze dat.

ik ben zeeeeeeer tevreden

alles is okay

• Service3,0
  • Aanbeveling3,0
Online gekocht

Fiets wordt snel geleverd. Is makkelijk te monteren. Duidelijke instructie.

De after service op garantie is slecht. Een (klein) mankement wordt niet gemaakt en zelfs na 3 x contact zoeken word je maar aan het lijntje gehouden. Steeds een ander bericht t.a.v. garantiebepalingen van fietsenwinkel.nl <br/>Uiteindelijk gebeurt er niets en is de fiets nooit gerepareerd.

Assortiment

Groot en goedkoper assortiment.

Aanbeveling

Bij problemen aan de fiets -ook al waren ze klein- worden ze achteraf niet opgelost.

Extra toelichting

De fiets is goedkoper dan elders maar de ergenis dat je niet serieus genomen wordt, weegt niet op tegen de lagere prijs.

Online gekocht

De bestelling en afhandeling daarvan verliep zonder problemen. Het e-mailverkeer over afleverdatum was duidelijk en ik heb de fiets op de afgesproken datum(niet de volgende dag) in goe orde gekregen.

Zie boven.

Assortiment

Het assortiment is groot en de prijs is zeer goed vergeleken met de reguliere winkel.

Aanbeveling

Het is me zo goed bevallen, dat ik het iedereen wil aanbevelen!

Online gekocht

duidelijke site, makkelijk bestel proces, duidelijke uitleg.

levertijd had een afwijking maar daarover is netjes per mail bericht over gestuurd. Ook met de aangegeven lever dag is rekening gehouden, dus prima service!

Aanbeveling

Prima service, beloofde is geleverd.

Extra toelichting

Heb de fiets eerst bij een lokale fietswinkel geprobeerd. Ben toen online gaan kijken en kwam uit bij de fietswinkel.nl. Online besteld omdat de fiets € 400 goedkoper was als de lokale fietswinkel. Vervolgens is de fiets een week later geleverd als online beloofd was maar ook daar heb ik netjes bericht van ontvangen. Dus prima service. Daar ik een factuur nodig had voor het fietsplan heb ik na telefonisch contact deze direct per mail ontvangen. Dus ook hierin een prima service.

Online gekocht

Gewoon bestellen meer is niet nodig. ook per telefoon goed bereikbaar.

Display beschadigd bij aan komst, even gebeld en er werd een nieuwe gestuurd.

Niet veel voor raad

Aanbeveling

iedereen is gewoon de goedkoopste en goede service

Extra toelichting

Zeer goed in het inspelen wat de klant wil en goedkoper dan Concurrentie. Telefonisch goed bereikbaar. Vriendelijke medewerkers. Minder vind ik, dat er weinig voorraad is en dat de Webwinkel eerder aangepast moet worden als een product niet meer leverbaar is.

Online gekocht

Alles staat duidelijk en goed te vinden op de site.

Mijn remmen van de fiets blokkeerden volledig na 3 dagen. Telefonisch goed en correct geholpen. Ook de monteur van Fietsned heeft het euvel snel en vakkundig gerepareerd.

Goede service en uitleg.

Extra toelichting

Het is zeer de moeite waard om op de site van Fietswinkel te kijken. Het heeft ons heel wat euro's gescheeld door daar de aankoop te doen.

Online gekocht

Communicatie, bBestellen, betalen en afleveren helemaal goed.

Laagste prijs garantie werkt perfekt. <br/>Teveel betaalde bedrag binnen 24 uur teruggestort.

Aanbeveling

Alles gewoon helemaal perfekt gegaan. Ook telefonisch zeer goed bereikbaar en geweldig behandeld. Hier is de klant nog koning!

Online gekocht

Mijn product heel snel gevonden op de website. Zeer gebruik vriendelijk.

Volgende dag al geleverd. Top!

Assortiment

Prima, mijn produkt snel gevonden en in veel verschillende kleuren.

Aanbeveling

Aan iedereen die op zoek is naar en fiets 🚲 of die accessoires nodig heeft.

Extra toelichting

Ik zeg: Zoek, vindt snel, betalen en de volgende dag geleverd krijgen. TIP! En TOP!

3,5

Geen motivatie

Nog bij geen enkele webwinkel zo'n beroerde service meegemaakt. Mooie praatjes op de site, maar mijn fiets is nooit afgeleverd omdat ze gebruik maken van de goedkoopste bezorgservice. Als je hierover belt, nemen ze je niet serieus en is het jouw probleem, niet die van hun.

Aanbeveling

Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen, op klachten wordt niet gereageerd, als je ze belt word je niet serieus genomen. Nog nooit zo'n slechte service meegemaakt bij een online winkel.

Extra toelichting

Na plaatsen bestelling geduldig keurig verzendbevestiging ontvangen. Geen code om zending te volgen. Volgende dag kom ik 's avonds thuis, staat er op het antwoordapparaat een bericht van die ochtend dat fiets in de middag wordt geleverd. Helaas, gemist dus. Dinsdagavond nog gebeld met bezorgservice voor nieuwe afspraak. Bezorging alleen 2 dagen later mogelijk, als ik wederom niet thuis zal zijn omdat ik een baan heb. Mijn alternatieven (dag later bezorgen of zelf ophalen) zijn niet mogelijk. Ik zeg dat bezorgen dan geen zin heeft, maar andere dag blijft onmogelijk. Ik zal op woensdagavond bericht krijgen hoe laat mijn pakket donderdag wordt aangeboden als ik niet thuis ben. Direct klacht gemaild naar Fietsenwinkel.nl waar ik nooit een reactie op heb gehad. Woensdagavond geen bericht ontvangen, terwijl dit wel is toegezegd. Donderdagochtend Fietsenwinkel.nl gebeld, die weten te melden dat ik (terwijl ik niet thuis ben) net gebeld ben door bezorgservice dat ze die middag weer komen. Na 2x aanbieden wordt het pakket echter terug gestuurd naar Fietsenwinkel.nl. Medewerker van Fietsenwinkel.nl maakt het drama compleet door mij er op te wijzen dat het niet zijn schuld is dat ik niet thuis ben en ik zal moeten begrijpen dat ze geen rekening met mij kunnen houden bij het bezorgen van mijn pakket. Ik ben de klant, dat schijnt deze telefoniste niet te begrijpen. Direct geld terug gevraagd, medewerker doet geen enkele moeite om mij op enige manier toch te helpen (een derde keer aanbieden op een door mij geselecteerde dag valt niet over te praten) en noteert mijn gegevens. Donderdagavond blijkt dat bezorgservice die dag niet eens aan de deur is geweest, geen idee waar mijn fiets nu is. Onderweg terug naar Fietsenwinkel.nl hoop ik. Nu maar hopen dat ik mijn geld ooit terug krijg. Nog nooit zo slecht behandeld als klant als bij deze winkel.

• Assortiment2,0
Online gekocht

Bestellen makkelijk maar de ergernis als er iets niet is en de tijd die dat duurt is veel te lang

Eerst iets op nalevering. Prima kan gebeuren. Gebeld, wordt later. Prima. Mail je gaat het in weeg 35 ontvangen. Prima. Week 37 telefoon. We leveren niet, HOEZO? Belachelijk dus

Assortiment

Wel op de website zetten dat je kunt leveren. Oeps toch niet

Aanbeveling

Niet, omdat ik de ergernis en tijd wil besparen voor anderen. Zijn betere winkels online.

Extra toelichting

Waardeloos, enkel leuke praatjes en geld willen verdienen op een makkelijke manier. Service en afhandeling waardeloos.

4,8
  • Service4,0
  • Aanbeveling5,0
Online gekocht

Ik heb donderdag 28 aug een fiets besteld. €1878,50. <br/>De betaling via IDeal mislukt en ik wordt verwezen naar de webwinkel om opnieuw te bestellen. Ik doe dit en een paar minuten later wordt het bedrag twee keer afgeschreven. Blijk ik 2 bestellingen te hebben gedaan. <br/>Van enig gemak dus nog geen sprake. <br/>Na meerdere mail en telefooncontacten moet ik alle moeite doen om mijn wens kracht bij te zetten om het geld zo snel mogelijk terug te kunnen ontvangen. <br/>Gemak zit dus niet alleen in het bestellen. Voor mij zit dat vooral ook in hoe gemakkelijk je geholpen wordt als iets niet goed is gegaan.

De dame aan de telefoon en via mailcontacten is erg aardig. Toch krijg ik als klant niet het gevoel dat er naar me wordt geluisterd. Ik heb een probleem omdat er 1878,50 teveel is afgeschreven waarop ik uiteraard niet heb gerekend. Ik krijg alleen te horen dat ik mag verwachten binnen 10 dagen mijn geld terug heb. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat dit echt niet kan maar van enig begrip was geen sprake. Althans er werd niet voorgesteld om er bijvoorbeeld meer druk op te zetten dat terugbetaling direct zou worden geregeld. <br/>Met alleen vriendelijkheid vind ik niet dat de service gedekt is. Ik wil geholpen worden en vind dat ik in mijn recht stond.

Assortiment

Het assortiment op de site is groot. Ik ben dan geneigd een dikke 8 te scoren. <br/>Maar ik bestel een fiets. En dan begint het. Eerst dubbele afschrijving door IDeal fout. Dan pak ik zelf de telefoon vanwege de foute afschrijving. Aan het einde van het gesprek vraag ik of de bestelde fiets (1 stuks) een dag later wordt geleverd. Door deze vraag gaat de telefoniste kijken of dat zo is en dan hoor ik dat de fiets niet meer geleverd kan worden. Oftewel als ik die vraag niet had gesteld ha ik maar moeten afwachten wanneer ik hierover was geïnformeerd. <br/>Ik score een 6 omdat ik wel geloof dat er een breed assortiment is maar zeker ben ik hier niet meer over.

Aanbeveling

Ook hier twijfel ik. <br/>Ik wacht nu vijf dagen op teruggave van mijn geld. Een bedrag van 3757,- is niet niks. Één teveel afgeschreven fiets en één niet te leveren fiets. <br/>Ik heb pas weer vertrouwen in een nieuwe bestelling als ik tijdig mijn geld terug heb. Ik ben dan ook niet ingegaan op de vraag of ik alvast een nieuwe fiets wil bestellen. Kost me namelijk wéér een dikke € 1850,-. <br/>Ik zal dus, zeker op dit moment, niet deze winkel aanbevelen.

Extra toelichting

Ik heb dus niets in mijn bezit maar ben wel wachtende op € 3757,-. Mijn spaargeld heb ik op mijn privérekening moeten storten om mijn vaste lasten te betalen. Met dank aan de fietsenwinkel die ook niet genegen is mijn probleem per direct op te lossen. Gewoon 10 dagen wachten. De enige geruststellende uitspraak was dat MEESTAL binnen een week het geld wel binnen is. Dit voelt niet als een klantgerichte handeling. Ik ben erg boos!

Geen motivatie

De fiets was bijna gereed voor gebruik. Alleen jammer dat bij levering het stuur niet recht was gezet. Moest ik toch nog naar een fietsenmaker om dit te laten doen, omdat ik daar het gereedschap niet voor heb.

6,3
Online gekocht

Aanklikken, bestellen, betalen met ideal. Betalen aan de deur kan ook tegen extra betaling. Niks mis mee.

Ik wordt vriendelijk en correct te woord gestaan door het personeel. Er word goed uitleg gegeven.De levering kan sneller. We hebben 3 dagen moeten wachten op een fiets die voorradig was. Hij zou geleverd worden door Xtra@home van post NL maar de fiets is niet op tijd aangebonden waardoor eea langer op zich liet wachten. Jammer.

Aanbeveling

Op zich prima als je niet op tijd staat en een paar dagen kunt wachten.

Extra toelichting

Wel goed om bestelgemak. Minder goed in de levering qua tijd. Niet vandaag besteld, morgen in huis. Daar is onduidelijkheid over. De uitleg daarin kan beter. Vooral van te voren en niet als ik al gekocht heb.

6,7
  • Aanbeveling7,0

makkelijk te bestellen

redelijk klantgericht

Duurt te lang voordat je kan fietsen! <br/>helaas niet binnen 3-5 dagen in huis

Extra toelichting

Duurt te lang voordat je kan fietsen! helaas niet binnen 3-5 dagen in huis.

Geen motivatie

Veel problemen met de levering. Tot 3 keer toe misgegaan, steeds wijzend met de vinger naar PostNL. Kan zijn dat die een fout hebben gemaakt, maar ik bestel bij hen en niet bij PostNL. Verwacht dan ook van hen excuses en geen verwijten richting hun bezorgdienst. <br/> <br/>Daarnaast van tevoren gemaild met de vraag of het transportrek op de door mij gekozen fiets een probleem zou vormen bij de montage van m'n fietszitje. Ik heb twee kinderen en wil beide uiteraard kunnen meenemen als ik ga fietsen. Een transportfiets leek me erg makkelijk om boodschappen op te vervoeren. Model fiets en fietszitje doorgegeven. Dit zou geen enkel probleem zijn, kreeg ik als reactie. Eenmaal de fiets in huis, blijkt het zitje bij lange na niet te passen. Bel ik hierover, laten ze me weten dat ik dan maar een ander fietszitje moet kopen of naar de Gamma moet voor een verlengstuk. Dit geprobeerd, maar werkt niet. Als ik dit had geweten dan had ik een ander type fiets gekocht. Nu heb ik het transportrek moeten verwijderen. <br/> <br/>Ook mail werd erg laat beantwoord en tot twee keer toe te horen gekregen dat ik absoluut binnen een uur zou worden teruggebeld, wat vervolgens veel langer duurde.

Aanbeveling

Zie verhaal bij 'Service'. Ik zou zeker niemand aanraden om via deze site te bestellen.

Extra toelichting

Prima assortiment, website is vriendelijk. Service zeer slecht en veel problemen bij de levering.

Zeer tevreden over levering

Extra toelichting

Het contact over de leertijden en levering werd keurig via email verzorgt. Bij vragen heb ik gebeld en netjes te woord gestaan en bij de antwoorden voelde je gewoon dat men wist waar men over sprak. Fietsen werden keurig afgeleverd alleen trappers plaatsen, stuur rechtzetten en fietsen.

• Service6,0

Snelle beantwoording emailcontact.

Aanbeveling

Lange levertijd ondanks voorraad fiets maar de accessoires waren niet op voorraad, dat kom je pas te weten na bestelling.

Extra toelichting

Bij de fietsenwinkel.nl een elektrische fiets besteld, heb de bestelling laten afwegen van de voorraad. Bij het afrekenen moest ik 2,4% toeslag betalen wegens betaling met Bancontact (Belgische PIN). Ik bestelde, althans dacht ik, een bundel, dus fiets, fietstas en pomp, doch bij keuze van de kleur van de tas schijnt die bundel verdwenen te zijn, helaas niet opgemerkt bij afrekenen. Fiets was op voorraad maar de tas niet, moest 10 dagen wachten op levering. Had ik dat geweten dan had ik een bankoverschrijving gedaan, scheelt 2,4% toeslag. De klantenservice was wel snel met antwoorden maar ging niet in op de toeslag. Zal vrienden eerder adviseren naar de gewone fietsenhandelaar te gaan alvoor online te bestellen.

Online gekocht

Bestellen vanuit je stoel.

Snelle levering op de door mij uitgekozen dag.

Assortiment

Voldoende keus en leuke aanbiedingen.

Aanbeveling

Aanzienlijk prijsverschil met fietshandelaar.

Extra toelichting

Het prijsverschil van € 300.- was voor mij doorslag gevend. Min punt vind ik dat je geen proefrit kunt maken.

Weet dat nog niet.

Extra toelichting

Op zich geen probleem met de bestelling. Ware het niet dat de bestelde fiets niet op voorraad was. Duurde een circa week. Wel mag/moet je betalen. De bezorging een drama. Gezien mijn drukke agende heb ik iemand voor de ochtend moeten charteren om thuis te zijn. Donderdag 12 juni om 21.56 uur krijg ik een SMS waarin het volgende bericht: Beste klant, wij bezorgen voor International Bike Group op 13-6 tussen 09:40 en 13:40 een bestelling. Gr, Extra@home 088-6126880 Om 13:30 ben ik thuis. Fiets NIET geleverd. Om 14:00 uur gebeld. Dame aan de andere kant snapt er niets van en meldt dat de fiets om 15:00 uur geleverd wordt. Echter om 15:00 weer geen fiets!! Om 15:15 uur gebeld en wederom bezorging uitgesteld naar 18:00 uur! En ja hoor! Om 18:15 is de fiets er! U begrijpt dat ik zeer terleurgesteld ben. Heb het erg druk en kon dus bepaalde werkzaamheden niet afmaken! Heeft mij dus een halve vrije dag gekost!

Geen motivatie

Verkeerd artikel geleverd. Verkeerde prijs op Internet en weigeren om het voor die prijs te leveren. <br/>Ook geld nog niet terug.

Aanbeveling

Zoek andere winkel! Ze houden zich niet aan de gangbare regels.

Extra toelichting

Orlieb Vario Ql3 tas stond aangeboden van 139,95 euro voor 119,95 euro. Kreeg echter Ql2 tas toegestuurd. Gebeld. Volgens Fietswinkel vergissing op de site. De prijs zou gelden voor Ql2 variant. Als het een aannemelijke prijs is, dan moet de tas voor dat geld geleverd worden. Daar wilde de Fietswinkel niet aan. Dus tas teruggestuurd. Nu zit ik al weer een week op het geld te wachten. Eens maar nooit weer.

Fietswinkel heeft alsnog besloten de tas voor 119,95 euro te leveren. Hiervoor mijn hartelijke dank. Het is logisch dat hierdoor mijn beoordeling anders wordt.

4,5

Prima thuisbezorgd

Mooie fiets gekocht, alleen de accessoires breken snel af en worden niet vergoed! Bij mij was het slot binnen 2,5 maand kapot, maar kreeg geen service van fietsenwinkel.nl! Ik koop nooit meer bij fietsenwinkel.nl

Service 0,0%. Koop een fiets bij een lokaal bedrijf

Extra toelichting

Na 2,5 maand gingen er onderdelen kapot en kreeg niks vergoed. Ik zal iedereen een fysieke winkel adviseren. Het begrip service kennen ze niet.

Online gekocht

Fiets zit al klaar in doos

Genoeg keuze

Aanbeveling

Makelijker kan het niet, plus de prijs is altijd minder dan in een andere webshop

• Service-

overzichtelijke site,

Assortiment

makkelijk mee te bestellen met de fiets en meteen leverbaar met de fiets

hebben leuke aanbiedingen

5,2
  • Aanbeveling4,0
Online gekocht

Makkelijk te bestellen, bereikbaarheid goed.

Totaal geen service / er zijn door fietsenwinkel.nl fouten gemaakt maar worden niet fatsoenlijk opgelost.

Ruime keuze!

Aanbeveling

Niet, afspraken komen ze niet na, slechte oplossingen aangeboden na herhaaldelijke fouten.

Extra toelichting

Een bestelling geplaatst met hierbij de opmerking dat de fiets later geleverd zou moeten worden omdat het een verjaardagscadeau is. Word niet gelezen en word direct verstuurd. Gevolg fiets ligt ergens op een depot. Neem vervolgens contact op met fietswinkel.nl en vraag of zij deze opmerking hebben gelezen. Bleek niet het geval te zijn. Vervolgens verzoek gedaan om de leverdatum aan te passen, word belooft maar niet nagekomen. Hele zaterdag zitten wachten.... :( voor niets. Vervolgens diezelfde zaterdag contact opgenomen met hun transportbedrijf en gevraagd of zij de fiets nog konden leveren, wederom weer een belofte maar geen daad. Vervolgens met fietswinkel.nl contact opgenomen om de fiets alsnog geleverd te krijgen op tijd voor de verjaardag. Word er aangegeven dat dit alleen mogelijk is als ik zelf de fiets ga halen.. ongelofelijk. conclusie: diverse fouten gemaakt, geen oplossing gevonden, als klant kan je overal achteraan en vervolgens geen actie. geld terug gevraagd en geen fiets ontvangen.

Online gekocht

Super van achter je PC alles staat duidelijk vermeld.

Top!! hadden wat problemen met het stuur werden netjes teruggebeld tot dat het probleem verlopen was.

Veel..

Aanbeveling

Heb deze zeker al aanbevolen zeker met het gemak van achter je pc, de service en de thuisbezorgdienst.

Supersnelle levering

Vriendelijk en oprecht. Maken alles waar wat ze beloven.

Compleet

Beste prijs, uitstekende service

Handige website

Heb op 31 maart een kinderfiets besteld en betaald voor de verjaardag van mijn zoon op 12 april. Gezien de slogan 'vandaag besteld voor 17.00, morgen bij u in huis', leek me dat tijdig genoeg. Uiteindelijk gisteren, 2 mei, besloten de bestelling te annuleren. Mag nu nog 10 werkdagen (?) wachten op mijn geld.... Meerdere malen is aangekondigd dat de fiets zou worden geleverd. Uiteindelijke leverdatum bleef maar dagen doorschuiven. Opnieuw geprobeerd en precies hetzelfde verhaal. Vele telefoontjes gepleegd naar zowel fietswinkel.nl als PostNL (leverancier) leidde enkel tot over en weer wijzen naar wie nu precies de veroorzaker was. Voor mij één grote teleurstelling. Gaan het maar anders regelen. Zal zeker sneller gaan......

Genoeg keuze

Aanbeveling

Zie mijn beschrijving hierboven. Voor mij echt één grote teleurstelling. Gezien andere recensies leek me eea wel betrouwbaar (en makkelijk); voor mij nooit meer fietswinkel.nl

Extra toelichting

Zoals hierboven al uitgebreid beschreven is de bestelling één grote teleurstelling geworden, die veel tijd heeft gekost en enkel tot frustraties en irritaties heeft geleid. Heb geregeld via internet bestellingen geplaatst, maar nog nooit zo'n ellende mee gemaakt. Onbegrijpelijk, want wat is er nou eigenlijk zo moeilijk aan? Zowel via email als telefoon wel response ontvangen, maar het heeft tot niets geleid. We gaan het nu elders proberen.

6,8
  • Service4,0

Snelle levering

Een fiets van 1100 euro en geen simpel sleuteltje om de pedalen vast te zetten en een imbussleuteltje om het stuur en het zadel te stellen. Nu moest ik naar de fietsenmaker die me wat meewarig aankeek en een rekening presenteerde met de opmerking "handig zo'n internet fiets"

Voldoende keuze

Extra toelichting

Vriendelijke en nette behandeling via telefoon en chat. Fiets keurig volgens afspraak binnen 5 werkdagen thuis bezorgd. Alles netjes in orde met upgrade van accu en bij geleverde extra's incl.verzekering. dus al om een zeer tevrede klant !!.

• Gemak-

Geen motivatie

Supersnelle service . Maandagmiddag besteld , dinsdagochtend geleverd .

Goedkoop en supersnel geleverd

Online gekocht

Snel te vinden, snel besteld en snel in huis.

Assortiment

Ze hebben behoorlijk veel kleding op de website, meer dan genoeg keus.

Aanbeveling

Als je fietskleding zoekt zou ik zeker even hier kijken!

Extra toelichting

De hele ervaring was goed, ik kom zeker terug!

Extra toelichting

De site werkt duidelijk. De prijzen zijn scherp. De levering was zoals je hoopt en verwacht van een webwinkel. Zoals de naam al zegt: fiets en winkel. Simpel, duidelijk en vooral snel!

handige site

Fietsenwinkel.nl levert snel een fiets af, maar oh wee als er iets mankeert, dan geven ze geen medewerking.

Genoeg op website

Aanbeveling

Doordat zij totaal niet mee willen denken bij een slecht afgeleverde fiets, wil ik niemand vrijwillig frustratiegevoelens geven. Koop bij een echte fietsenwinkel!

Extra toelichting

Eind november heb ik een vouwfiets besteld (een Dahon Roo D3). Al binnen een week kreeg ik te horen dat mijn fiets klaar stond (afgesteld en al) bij de afhaalpunt, en dat ik deze op elk moment kon ophalen.. Ik ben zeer content over de snelle levering van fietsenwinkel.nl. Maar al gauw merkte ik dat ik mankementen met mijn vouwfiets kreeg. Dit zijn o.a.: de vouwfiets kraakt, de versnelling deed het niet meer, de zadel ging steeds los en last but not least.. de draden van de handrem zaten zeer ongelukkig zodat ik niet eens een bocht kon maken. Via e-mail heb ik de mankementen aangekaart, maar omdat mijn vouwfiets twee maanden oud is, zou de vouwfiets in aanmerking komen voor de eerste onderhoudsbeurt. Daarna zou alle problemen zijn opgelost. Omdat ik hier niet mee eens was (ik heb wel errug veel gebrekkigheden voor een weinig gebruikte vouwfiets van amper 2 maanden!), was ik terug gegaan naar de afhaalpunt.. De medewerker bij het afhaalpunt bleek totaal niet meedenkend te zijn en was zéér stellig: hij wilde niets doen als ik niet ging betalen voor de eerste onderhoudsbeurt en wilde verder niet met mij in discussie. Ik zou de fiets hebben verwaarloosd en de opgesomde problemen zouden heel normaal zijn voor een vouwfiets van 2 maanden oud.. Ik heb aangeven dat ik mijn fiets heel redelijk heb behandeld (ik heb deze alleen voor woon-werk verkeer (25 minuten per dag) gebruikt), dit terwijl ik de eerste maand de fiets niet eens heb gebruikt. Maar hij bleef maar hameren op de eerste onderhoudsbeurt, wat mij 40 euro zou kosten. Met een zeer verbaasd gevoel heb ik mijn vouwfiets daarna bij een andere fietsenwinkel laten repareren (dit voor slechts 20 euro). De medewerker bij de andere fietsenwinkel gaf me gelijk: mijn fiets was duidelijk niet goed afgesteld: bij een goed afgestelde fiets mochten de draden van de handrem immers nooit de stuur blokkeren! Ook een zadel die steeds los ging mag bij een goed afgestelde fiets niet gebeuren! Hij vond het ook heel raar dat de medewerkers bij fietsenwinkel.nl een zo slechte vouwfiets hadden afgeleverd, en verder niet eens wilde kijken terwijl de vouwfiets maar amper 2 maanden oud was. Met deze zeer slechte ervaring ben ik dus niet meer van plan nog één stap bij de afhaalpunt te maken. Ik raad tevens iedereen ten zeerste af om bij fietsenwinkel.nl een fiets te bestellen. Toegegeven, je krijgt snel je fiets aangeleverd, maar de afwerking kan erg slordig zijn. En oh wee mocht er iets mis mee zijn, dan sluiten ze bij hun direct alle deuren. Ik heb al bij mijn vrienden afgeraden fietsenwinkel.nl te bestellen, en met deze weg raad ik iedereen aan dit hetzelfde te doen.

Beste heer EtieD, Dank voor uw beoordeling, ook al is deze niet goed. Ik vind het jammer dat u niet tevreden bent, dat spijt mij. Ik kan in deze alleen nog maar het een en ander uitleggen en ik hoop dat ik het daar nog goed mee kan maken. U heeft begin november uw vouwfiets bij ons gekocht. Eind januari, dus een kleine drie maanden later, heeft u per e-mail een aantal problemen bij ons aangekaart. Ik heb u toen persoonlijk binnen 30 minuten een e-mail gestuurd. Daarna is verder per e-mail besproken dat het wellicht zo zou kunnen zijn, dat uw fiets een eerste servicebeurt nodig heeft. Uiteindelijk heeft u ons op afspraak bezocht in het afhaalpunt, alwaar uw fiets samen met u beoordeeld is. De fiets bleek inderdaad een onderhoudsbeurt nodig te hebben. U meende echter dat het per definitie onder de garantie moest vallen. Ik ben blij dat uw fiets uiteindelijk alsnog een servicebeurt heeft gehad, ook al is dat bij een andere fietsenmaker gebeurd. Ik neem aan dat de fiets nu weer naar behoren rijdt. Tot slot kan ik alleen nog maar benadrukken dat wij in deze onze best hebben gedaan u zo goed en snel mogelijk te helpen. Echter, niet alles valt onder de garantie. Ik zal u nog bellen om onze werkwijze in deze uit te leggen en wellicht kunnen wij nog een oplossing bedenken? Met vriendelijke groet, Peter van Dartel Fietsenwinkel.nl

• Service6,0
  • Aanbeveling7,0
Online gekocht

Fiets online besteld, en was snel bezorgd. Stuur en trappers moesten wel zelf vastgezet worden - ook al was dit een kleine moeite, leidde het wel tot de nodige problemen (zie motivatie)

Oorspronkelijk kreeg ik het gevoel dat er weinig betrokkenheid wat betreft mijn problemen met de fiets, wat tot mijn frustratie leidde. Later hebben ze naar mijn mening hun best gedaan om alles alsnog zo goed mogelijk af te ronden.

Assortiment

Prima assortiment en prima prijs.

Extra toelichting

Na zo'n 2 weken de fiets in bezit te hebben gehad voelde ik de trapper onder mijn voet draaien bij het trappen. Eenmaal thuisgekomen wou ik hem recht zetten, maar al bij het handmatig uitdraaien van de trapper verpulverde de schroefdraad in de krenk. Nadat ik hem had teruggebracht voor reparatie kreeg ik een telefoontje dat de schade (tot mijn verbazing) niet onder de garantie viel. Dit was omdat de trapper niet goed was bevestigd (wat je zelf moet doen als je de fiets laat bezorgen). Ik was van mening dat ik het wel goed had gedaan en dat het probleem aan de fiets lag, maar volgens hun was dat niet het geval. Na een stevige discussie stond ik op het punt om de fiets weer op te halen en het probleem zelf op te lossen. Ik ben toen door iemand anders geholpen, en na mijn frustratie te hebben geuit, hebben ze hun best gedaan om een oplossing te vinden waar we allebei mee konden leven. Uiteindelijk is de krenk snel en goed gerepareerd tegen kostprijs, en hebben ze bovendien ook koplamp gerepareerd .