Sangean ATS-505

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean ATS-505 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Caz56 30-09-2011
Geschreven voor: Sangean ATS-505

Dit is een heel gevoelige ontvanger. De bediening is eenvoudig. Wat ook handig is, is dat de frequentie eventueel met 1 Khz omhoog af omlaag kan (i.p.v. 9 Khz) Handig als je de middengolfpiraten tussen de 1602 en 1710 Khz wil ontvangen. Een aanrader !

Hennoek 01-11-2010
Geschreven voor: Sangean ATS-505

De geluidskwaliteit is nogal blikkerig, maar ja, daar koop je geen wereldradio voor. Voor wat betreft de ontvangst kan je die nog verbeteren door een externe antenne eraan te prikken. Heel handig als je bijv. in een caravan zit of in een betonnen gebouw. Gewoon het draadje naar buiten laten zakken. Het programmeren vergeet je steeds. Ik neem dan ook een kopietje mee van de frequenties en hoe ze erin te zetten. De batterijen gaan kort mee, ze staan in serie. Bij veel gebruik binnenshuis kan je een adapter kopen en kan ie op het lichtnet. (Velleman voor rond de 10 euri) Kortom voor wereldradio voldoet ie prima, zeker met de hoofdtelefoon kan je ook prima naar de FM in stereo luisteren. Fijne radio om mee te nemen dus.

Coen Cramer 14-08-2010
Geschreven voor: Sangean ATS-505

Had eerst de Akai apw20 gekocht bij de Block in Hilversum.
Was aanvankelijk laaiend enthousiast omdat de radio er zo mooi uitziet.
Echter de ontvangst valt zwaar tegen, zowel op fm als kortegolf.

Op fm veel vervorming (ook via line out)

s'avonds valt er niet naar de kortegolf te luisteren. Overal spiegels van Nederlandse radio zelfs op de langegolf waar helemaal geen Nederlandse radiouitzendingen plaats vinden!
Achteraf een absolute miskoop!

Gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen, en nu een Sangean ATS 505 gekocht, wat een verschil!

Geen vervorming, en geen spiegels op de kortegolf, maar goed ontvangst.

Enige nadeel de Sangean ziet er niet uit, maar blijkt wel een prima ontvanger integenstelling tot de Akai die er gelikt uitziet maar waardeloze ontvangsteigenschappen blijkt te hebben.