Sony ICFC273L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ICFC273L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

frankvandam1004 10-04-2014
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Ik heb hem sinds kort maar ik vind het een hele handige wekker.
Vooral omdat je terug kan in de tijd en snooze kan gebruiken.

milo71 27-07-2013
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Deze wekkerradio heb ik al jaren en heb deze ook met radio controlled tijdsaanduiding. De mensen die klagen over het scherm dat onduidelijk af te lezen zou zijn daar kan ik me totaal niet in vinden. Scherm is zeer duidelijk en ook nog in drie lichtsterktes in te stellen. En wat betreft het ontbreken van de back-up batterij. Hoe vaak valt nou de stroom uit? En als je dat zo belangrijk vind... had dan de radio controlled gekocht!

woudhaan 01-02-2013
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Omdat me een wekkerradio met digitale tuner wel makkelijk leek met het afstemmen, ten opzichte van de wekker met draaiknop die ik meer dan 10 jaar al heb, heb ik deze wekker eind december bij BCC gekocht.
Radio met voorkeuze zenders is uitstekend, maar net als anderen hier ben ik teleurgesteld in het display. Ik lig ook iets lager, dan waar de wekkerradio staat, en moet dan s,nachts eerst gaan zitten in mijn bed, voor ik kan zien hoe laat het is. Daar had ik met mijn oude wekkerradio geen last van, terwijl dat display ook nog eens 45 graden naar boven wees, kon ik blijven liggen, om te zien hoe laat het was.
Een ander nadeel is, dat er geen back-up batterij in kan, en blijkbaar heeft de deze wekkeradio zelf ook geen back-up, ik kan daar ook niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.
In ieder geval is na een paar seconden geen elektriciteit, de tijd, voorkeuze zenders, wektijd enzovoort weg. Dus alles moet opnieuw ingesteld worden.

Voor mij wel een een grote teleurstelling, en miskoop, want ik ben nu ook te laat om dit apparaat terug te brengen.

piet luttig 01-01-2012
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Dit was de enige wekker bij BCC waarbij je de uren en minuten apart terug kunt draaien. Dat spaart veel tijd en ergernis bij het instellen van de tijd en vooral de wekkker. Een opluchting na veel wekkers waarbij je alleen vooruit kon draaien of waarbij je soms 24 uur via alle 60 minuten terug moest draaien.

jac. goris 25-01-2011
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Toen (na 5 jaar) de volume-potmeter van mijn ICF-273L slechter ging werken heb ik een (identieke) nieuwe gekocht. Zegt wel iets over mijn tevredenheid over het ding.
De geluidskwaliteit is niet slecht, maar het blijft natuurlijk een wekkerradio.
Het enige min-punt is het ontbreken van overbruggings-batterijen: als de spanning even weg is moet je tijd en zenders opnieuw instellen (wat overigens niet zo ingewikkeld is).

Visnet 07-12-2009
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Er wordt hier erg veel gemopperd over het display. Het is inderdaad zo dat de wekker niet veel hoger dan je matras moet staan; dan vervagen de cijfers en dat is niet handig. Ik heb hem echter op precies dezelfde hoogte als mijn bed en dat werkt prima.

Het gebruiksgemak van dit apparaat is uitstekend, en de digitale tuner is goed. Ik ben tevreden -- zo tevreden zelfs, dat ik er nog een ga kopen voor mijn vrouw aan de andere kant van het bed!

saartje 2005 09-02-2008
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Het is een fijne/makkelijke wekkerradio met een goed geluid. Ook het geluid van het geluidsalarm is niet storend. prettig is de dubbele wektijd. Het zicht op het uitleesvenster is minder maar voor mij leesbaar.

websurfer 23-12-2007
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Nu begrijp ik waarom de eerste reviewer mopperde over de display, dit heeft niets met de verlichting ervan te maken.
De display is inderdaad niet te lezen, althans niet als de wekkerradio op ooghoogte naast het bed staat, de display ligt nl iets achterovergekanteld en de kijkhoek is ook nog eens slecht.
Liggend op je hoofdkussen zie je dus helemaal niets, de cijfers zijn helemaal vervaagd, je moet helemaal rechtop gaan zitten voor ze weer zwart zijn. Iets wat je niet doet als je 's nachts wakker wordt en met een schuin oog even wilt kijken hoe laat het is voor je weer verder slaapt.
Een miskleun van jewelste in een verder leuke wekkerradio.
Alleen geschikt voor mensen met hele lage nachtkastjes, minstens 20cm lager dan je matras.

Lizzzzzy 21-12-2007
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Ik snap de onderste reviews over de display dus wel.
Als je op ooghoogte naar de display kijkt is er niks aan de hand en heb je prima zicht. Echter staat de wekker bij mij op een plankje boven mijn bed. En zodra je ook maar iets vanaf beneden naar de display kijkt zijn de cijfers gewoon niet meer leesbaar. Echt heel storend.
Daarnaast vind ik dat de display te veel licht geeft, ook op de laagste stand. In daglicht zie je niet eens dat hij aanstaat, maar 's nachts is het gewoon echt veel licht. Maar dat zal heel persoonlijk zijn. Ik ga nu toch maar definitief op zoek naar een wekker met ledverlichting ipv lcd.

Oja, had ik de hele wekker ingesteld... tijd, alarm A, alarm B, radio zenders. Houd ik de off/reset iets te lang ingedrukt om de radio uit te zetten..... ALLE INSTELLINGEN WEG. grumbel. Dus dan maar hopen dat je het knopje smorgens met je duffe hoofd niet te lang ingedrukt houdt.

Nee dit is hem niet voor mij. Ik breng hem weer netjes terug naar de winkel.

Bert Amf 10-04-2007
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Van onderstaande reacties snap ik werkelijk niets. Het display is in te stellen op 3 lichtsterkten. Ik vermoed dat onderstaande gebruikers de onjuiste lichtsterkte hebben ingesteld. Als je het knopje enter/brightness een aantal keren indrukt komt vanzelf de juiste lichtsterkte op het display en is de tijd perfect afleesbaar.
Ik vind het een geweldig apparaat, hij onderscheidt zich duidelijk van zijn concurrenten om de volgende redenen:
- 20 radiozenders voorprogrammeerbaar
- twee alarmtijden in separate kleine displays
- 1 keer alarmtijd instellen en deze blijft de rest van de week operationeel
- instelbaar welk weksignaal je wilt: radiozender x, of een geluidje

Kortom, een zeer compacte en eenvoudig te bedienen wekkerradio. Als je eerst even de eenvoudige gebruiksaanwijzing leest, is het een superradio!!

Kris Smilde 04-04-2007
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Het is een mooie wekkerradio, die makkelijk te bedienen is (het zomer/wintertijd knopje is geniaal). Het enige nadeel aan het apparaat is dat er niets van de display af te lezen is. Daardoor is dit voor mij een miskoop geweest.

Menno47 16-02-2007
Geschreven voor: Sony ICFC273L

Mooi apparaat, maar wel weer teruggebracht ivm LCD scherm. een LCD scherm is in donker moeilijk te zien, je moet vanuit een bepaalde gezichtshoek kijken en dat is het probleem. Ik ben nu op zoek naar een wekkerradio met voorkeurtoetsen en LED cijfers.