De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum PW730BG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

JokeM 03-11-2022

Teleurgesteld

Geschreven voor: Inventum PW730BG

De weegschaal doet gewoon goed wat hij moet doen daar ben ik erg tevreden over, wat ik jammer vind is dat de rubberdopjes aan de onderkant eerder versleten zijn dan de weegschaal en er hier geen vervang voor is.
Omdat dit door schuiven komt is er geen garantie, dopjes zijn niet los te koop bij Inventum of onderdelenshop.
Dus een goed werkende weegschaal weg moeten doen omdat de dopjes versleten zijn.

Marcel-Jan 14-03-2016

Meet veel, maar is het ook accuraat?

Geschreven voor: Inventum PW730BG

Accuratie is niet een van de criteria voor deze review, maar is het wel belangrijk dat wat je meet ook een beetje klopt. Deze weegschaal meet vrij veel: je gewicht, je vetpercentage, je Total Body Water, spiermassa en botmassa.

Het eerste wat me opviel, is dat mijn vetpercentage flink hoger werd sinds ik overstapte van mijn oude weegschaal naar de nieuwe: zo'n vier tot vijf procent.

Dus wie had er gelijk? Toen ik weer eens bij de dokter gemeten werd (Zonder ontbijt. Met aanname dat die apparatuur accuraat is), kwam ik op 19,9% vetpercentage uit, terwijl de Inventum die ochtend gemiddeld 26,3% aangaf (twee keer gemeten!). Als je meerdere keren meet, zul je ook zien dat er 1% tussen de resultaten kunnen zitten.

De andere percentages gaan naar verhouding mee met het vetpercentage. Ik vermoed dat voor de TBW en spiermassa een waarde gemeten wordt waar het vetpercentage af getrokken wordt.

Ook merkte ik dat ik opeens twee kilo zwaarder was met de Inventum (niet schrikken), maar als je hem neerzet, aanzet, uit laat gaan en weer aanzet, dan komt er wel een betrouwbare waarde uit.

Dus tja, ik vond dat daar wel een paar punten voor vanaf getrokken mochten worden en heb dat geschaard onder Gebruiksgemak.

Ellen 13-09-2017

dankjewel ! Dit is precies waarom ik juist een nieuwe weegschaal ga kopen

Willy 58 02-06-2015
Geschreven voor: Inventum PW730BG

Het is een hele mooie weegschaal met veel mogelijk heden zoals het meten van vet,vocht, bot en spiermassa en niet te vergeten het belangrijkste me gewicht. Ik ben er blij mee.

Paulien55 23-04-2015
Geschreven voor: Inventum PW730BG

Een weegschaal met een mooi design, gemakkelijk te gebruiken en het geheugen houdt de gegevens bij van het hele gezin!

Sverbeek 21-04-2015
Geschreven voor: Inventum PW730BG

Zeer gebruiksvriendelijk, meet super nauwkeurig je BMI, gewicht, vochtgehalte e.d. Een echte aanrader.

Gerda van Dongen 11-02-2015
Geschreven voor: Inventum PW730BG

Eenvoudig in gebruik en mooi design. Daarnaast ongekende mogelijkheden voor een personenweegschaal.
Geweldig om je gewicht en gezondheid te controleren