Tefal BR 301

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal BR 301 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Nadaty 22-01-2018

Water wordt niet goed heet

Geschreven voor: Tefal BR 301

Gebruik hem nu 6 jaar en het water wordt niet meer goed warm waardoor je er eigenlijk geen thee meer mee kan maken. Inmiddels een nieuwe besteld van een ander merk, waarbij ik ook de warmte van het water in kan stellen. Best veel plezier van deze Tefal quick en hot gehad, want het is natuurlijk erg handig om direct een kopje heet water te hebben. Hopelijk heb ik van de nieuwe ook zoveel plezier en wat heter water.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Niet te groot op je aanrecht

Minpunten

• Water niet heet
  • Herrie

savannah3010 01-05-2014
Geschreven voor: Tefal BR 301

ik heb deze tefal waterkoker quick hot al 6 jaar in gebruik. Voor mij nooit meer iets anders dan deze. Wat een gemak, heet als het heet moet zijn en echt koud als je dat wil. Wat een uitvinding, CHAPEAU hiervoor.

Poppedein 17-10-2013
Geschreven voor: Tefal BR 301

Zeer tevreden over het aparaat. Afgelopen zaterdag heb ik in een winkel waar ze 2de hands spullen verkopen een splinternieuwe tefal quick and hot gekocht. Voor slechts 3 euro. Eerder heb ik hier al een review geplaatst. Het oude apparaat heb ik nog steeds en is nog steeds goed. Echter ik kon het niet laten dit 2de apparaat te kopen voor die prijs. Ik zou een quick and hot niet willen missen. Het wordt dagelijks meerdere malen gebruikt.

SeltnrijchO 27-03-2013
Geschreven voor: Tefal BR 301

Prima apparaat, ik heb 'm al jaren en het water is gewoon superheet. Inmiddels wel het tuitje door verkalking vervangen maar onderdelen zijn via internet prima te verkrijgen. Weet iemand ook waar je ze nog kan kopen want ik kan ze hier in de Randstad nergens meer kopen..iedereen die het apparaat bij mij ziet wil er nl. ook één.

theekopje45 03-04-2010
Geschreven voor: Tefal BR 301

Ben heel tevreden over dit apparaat. Wat het filter betrefd. Ik heb een Britta waterkan die water filtert, dit water gebruik ik voor de Quik en Hot, heb het filter bij aanschaf gelijk verwijdert. Heb ook geen schuim op het water.

CMOR 02-02-2010
Geschreven voor: Tefal BR 301

Deze heetwatertap (geen waterkoker) is een zeer handige en zuinige machine.
Vooral als er thee / soep gemaakt wordt. Precies de goede hoeveelheid en nooit te veel water gekookt.

Even terugkomende op een review hierboven die vermeldt dat zijn koffiezetapparaat zuiniger zou zijn:
Een koffiezetapparaat van 950 Watt is NIET zuiniger dan deze waterkoker van 3000 Watt. Als men 4 minuten 950 Watt gebruikt is dit 4/60 * 950 W = 63 Wh.
Deze gebruikt 3000 Watt echter voor 3 seconde is 0.05/60 * 3000 = 2,5 Wh. Dat scheelt 25 x.

Yves de corte 03-11-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Ben héél tevreden over dit toestel, ondertussen al meer dan een jaar in bezit en s'avonds staat dit toestel niet stil voor een lekker kopje thee. Vroeger met een waerkoker werd er hier maar sporadisch eens een kop thee gedronken maar met dit toestel: wat een gemak.
Zou mij direct een nieuw toestel kopen moest het de geest geven. Alhoewel, ik zou dan wel het de luxe model kopen ! Is nog mooier.

Pepper 08-10-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Bijna twee jaar geleden heb ik deze waterkoker aangeschaft. De eerste weken was ik er tevreden mee maar dat nam in de loop van de tijd wel af. Ten eerste maakt het apparaat veel herrie omdat de waterbak veel te los zit en rammelt. Verder lekt de waterkoker, ergens vanuit de achterzijde loopt er water op het aanrecht. Als je een mok laat vullen spat er water uit de beker. Ook de temperatuur gaat achteruit. In het begin was het water nog vrij heet, tegenwoordig is het lauw. Verder zijn de filters voor het apparaat vrij prijzig.

Kortom, het is geen fijne waterkoker en ik raad hem dan ook zeker niet aan.

Tim026 21-08-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Ik heb het apparaat nu meer dan 1 jaar en hij werkt nog heel goed alleen hij spat wel een beetje veel, Maar hij is wel warm genoeg voor Cup a Soup of Chocomel en dat soort dranken,
Maar het is alleen niet echt ideal dat ze er een filter in hebben gedaan dat is weer zo´n ding waar je aan vast zit,
En waar ze dan een voor mogen voor kunnen vragen omdat je hem toch nodig hebt.
Net zo iets als scheermesjes het apperaat is de betalen maar de mesjes dan weer niet.
Maar ik moet het wel zeggen dat het wel een aanrader is.
Tip! Zet hem niet op een glazen plaat dan maar het apparaat nog meer geluid.

Vriendelijke groeten,

Tim,

MaartenV 15-07-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Weet niet waar iedereen het over heeft, dat het niet heet genoeg is. Nou, ik kan mn vinger er niet inhouden en er zit nooit schuim op! Maakt wel wat herrie als het water bijna op is, maar de Senseo maakt meer herrie. Top apparaat! Deksel is helaas niet erg bestand tegen vallen. 1x vallen en het is kapot. Al met al zou ik er zo weer 1 kopen.

Karlijn1983 14-06-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Tja ik geef mensen inderdaad gelijk. Het water is niet echt heel heet. Ik heb dit apparaat nu een week. Toch is de thee voor mij heet genoeg. Verder vind ik het apparaat een hoop geluid maken. Achteraf had ik denk ik eerder voor een gewone waterkoker gekozen. Maar ik kan niet zeggen dat dit een miskoop is.

adkoenhen 23-03-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Ik ben tevreden over het apparaat. Het mag duur lijken maar voorheen zette ik regelmatig de waterkoker aan en vergat ik uiteindelijk de thee te zetten. Het water is niet kokend heet maar goed om direkt een lekker kopje thee te kunnen drinken. Ik ben heel tevreden. Het filter is alleen moeilijk verkrijgbaar.

Jaffie 09-02-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Ik heb een thermometer een stopwatch en een energiemeter gebruikt.
De Q&H is wat mij betreft niet geschikt voor het maken van thee, zoals de verpakking doet vermoeden.
Het water wordt 70°. Theewater moet heter zijn en gekookt hebben. Mijn waterkoker van hetzelfde merk doet er wat langer over (2min voor 0,5liter, ipv 1min) maar dan heb je wel echt kokend water.
Een koffiezetapparaat gebruikt 1/3 van de energie van deze Q&H en geeft ook water van 70°C. Doet er alleen 4 minuten over. Ik zou zeggen bespaar jezelf het geld voor dit apparaat en gebruik gewoon je koffiezetapparaat als het je toch niet uitmaakt hoe heet het water is. Je kunt ook water uit je kraan gebruiken, dat is het allersnelst. Bij mij wordt dat 60°c.

Ik vind het een veeeel te duur koffiezetapparaat waar ik helemaal niks aan heb. Het is trouwens ook niet zo zuinig want het gebruikt 2700 watt, terwijl mijn koffieapparaat maar 950 watt gebruikt.
Afzetterij vind ik het persoonlijk....

Alexander van der Hilst-Frijn 31-01-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Dit apparaat is echt een miskoop geweest.
Water is alles behalve kokend, je kan bijna je vinger in het kopje steken. Zeker voor thee niet heet genoeg.
Nu ruim 1 jaar in bezit en de stoppen vliegen je om de oren. (Kortsluiting.) Na 14 maanden kapot en dat voor dat geld en slechte eigenschappen.

Poppedein 29-01-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Het apparaat wordt door veel mensen (verbaal) afgebroken.
Ik heb dit apparaat nu ruim een half jaar en ik zou het niet meer willen missen. Op het moment dat het kapot gaat, zal ik meteen een nieuw kopen.Inderdaad het water is niet kokend, maar staat wél altijd voor je klaar. Je kunt de thee meteen drinken. Wel zo gemakkelijk, vind ik.

Peet 07-01-2009
Geschreven voor: Tefal BR 301

Een leuk idee, maar in de praktijk minder...

Het water wordt idd niet bloedheet. De eerste paar horten zijn gewoon nog koud, daarna wordt het warmer, maar idd ongeveer 86 graden. Niet warm genoeg voor thee. Het schuimen heb ik ook. Gaat helaas op marktplaats.

MPEG 31-08-2008
Geschreven voor: Tefal BR 301

Dit apparaat twee weken geleden gekocht, werkt perfect tot vanochtend. Het apparaat wil geen warm water meer leveren (temperatuur verschil tussen reservoir en oplevering is 0). Waarschijnlijk een maandagochtend product gekregen maar deze gaat in ieder geval weer terug naar de winkel ter reparatie of vervanging.

wuppedup 20-06-2008
Geschreven voor: Tefal BR 301

Op zich vind ik het een superhandig aparaat.
Alleen merk ik dat na verloop van tijd er groene aanslag ontstaat in het waterreservoir, vergelijkbaar met groene aanslag in een visskom......
Natuurlijk met goed schoonmaken is dat te verhelpen......maar hoe zal het er dan in het aparaat uitzien...
Tevens vind ik hem vrij veel herrie maken.
Water is wel van goede temperatuur

pmk 16-11-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

Helaas een nutteloos apparaat. De temperatuur voor het zetten van thee (en daar is hij voor bedoeld) komt in een kopje van 20 graden maar op 74 graden Celcius waardoor de thee niet trekt. Ook na hervullen met een voorverwarmde kop komt de temperatuur op 84 graden (wederom te laag voor thee). Grotere hoeveelheden water tappen leveren nog slechtere resultaten. Een telefoontje naar Tefal levert volgende op:
90 graden moet bereikt worden in uitstroomopening (= werklijk 85 graden). Graag retourneren aan Tefal waarbij de ca 8 Euro verzendkosten voor rekening klant is (het moet niet gekker worden!!!) Wie levert hier nou een fout product. Geen aanrader dus. Pak gewoon een Philips waterkoker (die doet het al ruim 10 jaren zonder problemen)

Maaike9 18-08-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

Wat mij betreft is het een prima apparaat. Het water is 90 graden, zoals vermeld. Dat is dus minder warm dan kokend heet water, maar meer dan warm genoeg voor een goede kop thee, wat mij betreft. Geen schuim gezien. Water komt sneller dan uit bijv een Senseo en het apparaat maakt herrie, maar minder dan mijn Senseo. Ik heb het filter niet geplaatst, want dat moet je vervangen na enkele weken. Zonder filter gaat het dus ook heel goed. Jammer dat de vormgeving niet wat 'hipper' is.

Boike 10-08-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

Wij hebben dit apparaat aangeschaft omdat we vaak theedrinkers over de vloer hebben, dus dit is een handige aanvulling op het espressoapparaat. Wij hebben hem op 07-08 aangeschaft en wij zijn er heel tevreden over. Het water is bloedheet, er is nauwelijks sprake van schuim op je thee. Hij verbruikt inderdaad alleen stroom als je water tapt dus niet de hele dag door. De watertank is wel van een beetje goedkopig plastic gemaakt, het doet aan alsof het meteen kapot is als je het laat vallen (Niet geprobeerd haha)

Officiële reactie van BCC 07-12-2020

Beste Monique Burggraaf,

Bedankt voor jouw review over de klantgerichte service van onze medewerkster.

Groetjes,
Team BCC

Mieke321 04-05-2012

Van dat vallen, dat klopt.... Heb dit apparaat al een jaar of 3 denk ik, en het wordt hier zeer intensief gebruikt! Wilde vanmorgen een kop thee maken en liet het reservoir vallen. Helemaal kapot...
Ben nu dus op zoek naar een nieuwe want kan na al die jaren écht niet meer zonder de tefal Q&H!

koffiedrinker 26-07-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

Heb na 1 maand gebruik, nadat hij begon te pruttelen, het apparaat volgens aanwijzingen ontkalkt.
Nadien gaf hij i.p.v. 220 ml. wel 260 ml. voor een mok.
Dit is veel te veel. Heb apparaat ter reparatie aangeboden en een nieuwe gehad.
Deze heeft in ieder geval een betere waterpomp.

jurgen2005 07-07-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

Nu ik het apparaat een maand heb begint de thee enorm te schuimen. Ik heb online nieuwe filters besteld maar dat mag niet baten.
Ik denk dat de temperatuur gewoon te laag is.
Als je van cappucino thee houdt, dan is dit apparaat iets voor jou.
Miskoop...

ronr1 29-05-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

een makkelijk, licht en handig waterkokertje.
voor mensen met weinig geduld.
en de koffie (oplos) ok cup a soep is in ieder geval zo heet dat je er niet gelijk aan kan beginnen

K de Vries 23-05-2007
Geschreven voor: Tefal BR 301

In 3 seconden warm,ja dat is zo maar dit gaat per slokje en zo duurt het best wel weer lang voordat het kopje vol zit.Bovendien maakt het apparaat zoveel kabaal dat de kinderen er wakker van worden.Het leek zo leuk op de tv maar ik beschouw dit apparaat als miskoop van de eeuw!!!!!!!!!!
Zonde van het geld want goedkoop is het apparaat ook al niet.