Philips HD4690/00 Czajnik

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 99 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD4690/00 Czajnik op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Jasper 14-05-2015
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Ik moet hier toch even een lans breken voor deze waterkoker.

Ook onze waterkoker begon een paar weken geleden te lekken, na vele jaren meerdere keren per dag prima gewerkt te hebben. Balen! Op het plateau waar de koker op staat, was telkens een plasje te zien. Best jammer want het is een erg fraaie koker en voelt degelijk aan.

Hier op kieskeurig las ik dat vele mensen er last van hebben met deze waterkoker. Heb ook even gegoogled en kwam inderdaad iets tegen over het demonteren en schoonmaken van de koker.
Echter voordat ik hem uit elkaar ging halen, wilde ik hem sowieso al van binnen ontkalken. Iets wat we al langere tijd niet gedaan hadden. Zowel met citroensap als daarna nog een keer met schoonmaak azijn. Naspoelen/koken met schoonwater.
En GEEN lekkerij meer nu! Ook niet verder gedemonteerd ofzo.

Waarschijnlijk als we netjes conform voorschriften ontkalkt hadden, hadden we nooit deze lekkerij gehad.
Dus een tip voor iedereen met een lekke HD4690; voordat je een andere koopt, probeer eerst deze nog even goed te ontkalken! Scheelt je wellicht de aanschaf van een nieuwe!

Succes!!

heoli 06-08-2014

Prachtige waterkoker.
Echter het doorzichtige venster gaat lekken na een aantal jaren gebruik. Jammer voor zo'n dure waterkoker.

Snellejelleee 29-04-2014
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Mooie en fijne waterkoker. Helaas al 3 versleten.
Allemaal hetzelfde probleem. Water lekken en de knop/ schakelaar werkt niet.
Philips benaderd maar doet niets! Het probleem is bekend en je ziet het veel op het net.
Voor deze te hoge prijs slecht apparaat!
Philips valt me helemaal tegen. Na contact te hebben gehad en hè probleem te hebben
Voorgelegd geen actie ondernomen.
De eerste twee keer was het binnen de garantie en kreeg ik korting op een nieuwe
Helaas was hij elders goed koper.
De derde waterkoker had ik geen bon dus gebeurde er niets!
Geen dure waterkoker van Philips meer!

Handy08 09-11-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Apparaat begint te lekken na enkele jaren. Schakelaar heeft het ook begeven. Met het apparaat is normaal omgegaan.
Echt belachelijk voor een waterkoker van 80 euro.

Dit zijn naar mijn idee echte constructie/ontwerp fouten waar Philips wat aan zou moeten doen. Ik koop nooit meer een Philips waterkoker koop voor dat geld.

BamBAM42 13-11-2013

Hoi Handy08,
Of het lekken een ontwerpfout is of niet zou ik zo niet weten. De oorzaak lijkt kalkopbouw te zijn tussen de afdichtrand en de verwarmingsplaat. Het was voor mij redelijk eenvoudig op te lossen. Je geeft aan dat de schakelaar het ook niet meer doet. Misschien betekent dat inderdaad het einde van je waterkoker. Zo niet, dan zou je kunnen googlen op "HD4690 opgelost" en zien wat je tegen het lekken kan doen.

Handy08 04-01-2014

Waterkoker is in 2012 al eens teruggestuurd naar Philips i.v.m. problemen en toen netjes vervangen door een nieuw exemplaar. Na amper twee jaar begint het apparaat te lekken en doet de schakelaar het ook niet meer. Op internet even gekeken wat de kosten zijn van een schakelaar en nieuw afdichtingsrubber. Bij elkaar zo'n € 50 en daar kun je beter een andere waterkoker voor kopen.
Apparaat naar de kringloop gebracht voor liefhebber die zin en tijd heeft zoiets nog te repareren.

C.Heere 18-10-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Ik zie dat ik niet de enige ben met lekkende waterkoker en knop niet werken
Ben nu een andere aan het zoeken en wilde een gelijkeaardige omdst ik ook de senseo en blender van deze serie heb

Als ik dit kees is philips geen optie iemand een tip welke dichtbij komt maar het wel langer volhoud ?

sanderbeck 26-08-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Ook mijn waterkoker begon te lekken, daarvoor kreeg ik netjes een nieuwe (garantie). Echter 2 jaar later, is deze nieuwe ook gaan lekken. Philips geeft nu aan dat ik geen garantie meer heb.

De 3 jaar garantie regeling zoals in eerder posts staat is op mij niet van toepassingen...vreemd toch!?

Conclusie: wil je een duurzame waterkoker, koop dit Type NIET! De prijs is te hoog voor deze levensduur.

Laan007 28-06-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Ik heb de waterkoker 2,5 jaar hij begint te lekken en de aan/ uit schakelaar is niet meer in te drukken. Ik heb contact gehad met philips hun antwoord was dat de garantie 2 jaar is dus pech. Hiervoor had ik de Siemens Porsche waterkoker die ik totaal 10 jaar gebruikt heb zonder problemen. Ik ga zeker geen philips waterkoker meer aanschaffen want in verhouding met de prijs vind ik de duurzaamheid onder maat.

AK72 15-02-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Prachtig vormgegeven. Heb de waterkoker vanaf 2007. Ben inmiddels aan mijn vierde apparaat toe. Geen enkel exemplaar heeft het langer dan twee jaar volgehouden. Eerst waterlekkage, later een aan- en uitschakelaar die het niet meer deed. In eerste instantie werd ik nog door Customer Service geholpen. Nu de waterkoker weer kapot is stelt Philips zich op het officiële standpunt dat de garantieperiode loopt vanaf de eerste aankoopdatum. Ik verkeerde in de veronderstelling dat Philips in staat zou zijn om een waterkoker te maken die het langer dan twee jaar vol zou houden. Dat blijkt helaas niet het geval te zijn. Voor mij nu een ander merk waterkoker.

joos82 08-02-2013
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Een heel mooi vormgegeven waterkoker, echter ook wij hebben nu het probleem dat deze begint te lekken. Zodra het water gekookt heeft ligt er een grote plas water op het onderstel en op het keukenblad.

Het is een veel gehoorde klacht, zowel op internet als bij Philips zelf. Uiteraard vallen we net een half jaar buiten de garantie periode, dat zal je altijd zien. Nog wel contact gehad met de klantenservice van Philips, echter buiten de garantie dus kunnen ons niet verder helpen. Wel geven zij aan dat dit een bekend probleem is.

Klaarblijkelijk levert Philips een ondeugdelijk product, en is er sprake van een productiefout bij deze waterkoker. Uit coulance lijkt het mij niet meer dan redelijk om de apparaten die lekken, ook buiten de garantieperiode, te vervangen. Hier wil Philips echter niets van weten.

Jammer, het is namelijk voor een waterkoker een redelijk dure variant. Voor ons in ieder geval nooit geen Philips meer!

iPatje 16-12-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Het is een supermooie en snelle waterkoker. We hebben er al jaren plezier van en hij kookt prima. We hebben echter al sinds een jaar last van 'lekkage' aan de onderkant van de koker. Zodra we water hebben gekookt moeten we daarna het overtollige water uit de koker weggooien anders loopt het verwarmingselement vol (bovenop). Als we daar niet aan denken kan dat resulteren in vervelende natte plekken (en vlekken) op ons granieten keukenblad. Er komt toch een bepaalde mate van kalk mee en we zijn veel weg (dagen van huis...) We proberen het zelf zoveel mogelijk te ondervangen maar eigenlijk mag zoiets niet voor een relatief dure waterkoker. Ongeveer een half jaar geleden heb ik contact gehad met de klantenservice van Philips maar daar kreeg ik weinig tot geen constructief begrip. 'Dat is vervelend' en 'Wat spijtig, maar we kunnen niks voor u doen omdat u het apparaat al wat ouder is' waren de reacties. Zelfs de opmerking 'Het is een bekend probleem, u bent zeker niet de enige' werd gemaakt. Het internet staat er vervolgens ook vol mee....

Omdat de koker het verder wel bleef doen hebben we er maar een 'way of living' van gemaakt om de koker leeg te gooien, maar nu gebeurd het ook tijdens het koken en dat is definitief onacceptabel. Tijd voor een nieuw apparaat want van van service hoef je het op dit vlak niet te hebben bij Philips, het betreft blijkbaar een productiefout en dat valt m.i. buiten garantiebepalingen/perioden. Philips hoort een deugdelijk apparaat te leveren en dat hebben ze niet met dit apparaat, heel spijtig want het blijft een mooi en snel apparaat. Ik heb veel van de serie (blender, Senseo) dus uiteindelijk wordt het 'totaalbeeld' er niet mooier op het aanrecht.

Geen Philips mee voor ons.

iPatje 18-12-2012

Dank je Lassy, ik ga het eens proberen! Zou wel super zijn als dit werkt, afgezien van het feit dat ik nog steeds vind dat Philips in gebreke blijft :)

Officiele reactie van Philips Nederland 07-01-2013

Beste iPatje,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent met de geboden service. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat uw waterkoker een lekkage vertoond. Op het betreffende model (HD4690), dat u in bezit heeft, zit standaard 3 jaar fabrieksgarantie. Zodra de waterkoker niet meer binnen deze termijn valt, kunnen we weinig voor u betekenen. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, we willen u uit coulance een kortingsvoucher aanbieden. Als u hiervan gebruik wenst te maken kunt u contact met ons opnemen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Lassy75 17-12-2012

U zou hem eventueel zelf uit elkaar kunnen halen en de lekkage kunnen verhelpen.
Waarschijnlijk zitten er kalkresten tussen de afsluitring en de behuizing wat de lekkege veroorzaakt. Wanneer je dit schoonmaakt dicht de ring weer goed af en zal de waterkoker (voorlopig) niet meer lekken.
Dit is redelijk gemakkelijk zelf te doen. Er staan ook handleidingen op het internet waaronder deze: http://pimvanderzwet.wordpress.com/2011/01/30/philips-hd4690-lekt-opgelost/

JerryRolff 01-10-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

waardeloze waterkoker, ben net uit de garantie gaat de thermostaat kapot. philips gebeld maar sorrie meneer wij kunnen u niet meer helpen. we dachten nemenngeen tristar of een ander merk maar gewoon een goed merk maar het tristar dingetje die in mn auto ligt voor op het werk bevalt me beter en blijft gewoon werken al een jaar of 5.

niet kopen deze rommel, de alu blender hebben we ook al ingeruild voor 1 van solis kost wat meer maar is zoveel beter!

Officiele reactie van Philips Nederland 12-11-2012

Beste JerryRolff, vervelend te horen dat u niet tevreden bent over de Philips HD4690! Dit zou niet mogen uiteraard!

U geeft aan dat de waterkoker net uit de garantie defect is gegaan. In dat geval verwijzen wij u graag terug naar de detailhandel waar u de koopovereenkomst mee heeft. Deze kan in overleg met u besluiten uit coulance een andere waterkoker te leveren!

Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen met de Philips klanten service!

een ander naam 11-06-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Heb de waterkoker nu zo'n 6 jaar. Na 3,5 jaar de rubber ring lek en nu is het weer zover. Kwaliteit valt me tegen. Op de zaak een kokertje van 15 euro van de marskramer en die kookt al zeker net zo lang terwijl daar bijna nooit naar omgekeken wordt (ontkalken etc.) En die moet wel 10 keer per dag koken terwijl het thuis om een kop thee bij de tv gaat. Sorry maar de laatste jaren valt Philips me erg tegen. Heb zo ook binnen de 6 jaar al een frietpan, 2 strijkijzers en een scheerapparaat kapot. Ik heb inmiddels de spullen van een ander merk.

MariaMaria 14-03-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Hoezo droogkookbeveiliging? Per ongeluk opgezet met een miniem bodempje water erin, en hup, mijn peperdure waterkoker geeft de geest. De volgende dag weer geprobeerd, niks hoor. Nou, ik op naar de Hema voor een waterkoker van E 25, een fractie van wat ik heb betaald. Want repareren kost natuurlijk veel meer.. ik hoef geen Philips meer. Klaar.

Lonimo 12-03-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Had ik eerst een Tristar waterkoker, gekocht bij Dirk v.d. Broek voor slechts, 9,95 GULDEN!!! Jaaaaaaaaaaaaaren mee gedaan.
Omdat ik de Philips zo mooi vind een Philips gekocht en na een tijdje, uiteraard net na de garantie, zo lek als een mandje.
Nooit meer een Philips, maar gewoon een goedkoop merk.
De Tristar waterkoker gebruiken we nog altijd in de vakantie, is inmiddels al bejaard maar werkt nog als een tierelier!
Ondanks dat ik altijd gefilterd Britawater in al mijn elektrische apparaten gebruik en er werkelijk nog geen spoortje kalk zichtbaar is, toch lekkage, dus van kalkafzetting kan het absoluut niet komen.
Voor mij NOOIT meer Philips!

Officiele reactie van Philips Nederland 14-03-2012

Wist u dat u op dit model waterkoker een extra jaar garantie zit? Dit betekent dat u geen 2 maar 3 jaar fabrieksgarantie heeft. Indien u de waterkoker dus minder dan 3 jaar in uw bezit heeft, raden wij u aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice.

Hans 2609 24-05-2012

Deze zijn eenvoudig te herstellen

Edwin99999 19-02-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

In 2006 aangeschaft en ja, nu na ca 6 jaar heeft hij het begeven.
Apparaat is boven gemiddeld gebruikt.
Nooit last gehad van lekkage of wat dan ook. Dit in tegenstelling tot wat ik in de meeste revieuws heb gelezen.

Enigste euvel welke ik heb gehad is dat het mechanisme van de deksel (knopje om te openen), niet meer goed werkte afgelopen jaar. Echter dit eenvoudig kunnen oplossen door een beetje siliconen spray te gebruiken.
Ja, deksel moet hiervoor wel open gemaakt worden.

Min puntje is dat de buitenkant goed heet wordt. Maar dat kan je van te voren weten met een RVS buitenkant.

pm1971 10-02-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Na 3 jaar ging mijn waterkoker ook lekken.
besloten om hem zelf te maken was binnen een half uur klaar.
het probleem is dat er kalk tussen het rubber gaat zitten,rubber er uitgehaald en een schuurpapiertje er langs en hij is weer ok.
hoe te doen staat op google met fotos er bij.

DIEJAY 06-02-2012

Na ruim 2.5 Jaar plezier is het dan toch gebeurt,
Jammer Phillips , maar ook deze mooie en prijzige waterkoker is gaan lekken ,en wat doen we er dan aan NIETS!!!!!!!
Met deze manier van ontwikkelen is Phillips na 15 jr gezien!!!

1 advies KOOP HEM NOOIT!!!!

C van der Hoeven 30-01-2012
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Deze waterkoker na anderhalf jaar weer lekkage aan de onderzijde . Dit was de derde en al zijn voorgangers precies het zelfde euvel Voor mij geen Philips meer ! Ik ga gewoon weer naar de ouderwetse ketel maar dan voor inductie .

BamBAM42 31-01-2012

Beste van der Hoeven,
Ik begrijp de frustratie, maar mijn waterkoker is inmiddels al meer dan een jaar lekkage vrij. Nu ken ik de precieze reden van de lekkage niet en of u zin zou hebben in een reparatiepoging. Gebruik de volgende zoekterm eens in Google. Wellicht bent u er mee geholpen.

"Philips HD4690 lekt opgelost"

wh2011 25-12-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Ook ons 6e exemplaar is gaan lekken en bovendien werkt de schakelaar niet meer goed. Na lang aandringen en over en weer ge-email heeft Philips ons een ander exemplaar (ander, goedkoper type) ter vervanging gestuurd. Je moet wel volhouden.
Ik snap niet dat deze waterkoker op de markt blijft. Er zit een systeemfout in, die maar niet wordt opgelost.
Maar goed, met 6 exemplaren en een hoop gedoe verder hebben we 10 jaar warm water gehad. Is ook een benadering, toch? :)

Miranon 14-12-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Deze waterkoker heb ik drie jaar geleden cadeau gekregen van mijn man, Prachtig apparaat om te zien.
Een half jaar geleden merkte dat hij iets lekte aan de onderkant, niet zo veel aandacht aan geschonken maar nu kan ik de afgelopen week mijn hele aanrecht 'dweilen' zo lekt hij ! Contact opgenomen met Philips maar val met de drie jaar (natuurlijk) net buitende garantieperiode. (de aankoopbon had ik nog wel) Het apparaat kostte destijds 79,95 euro
Nu krijg ik aangeboden een kortingsbon van 20 % op een nieuwe waterkoker (dezelfde) die nu maar liefst 119,00 euro kost ?
Buiten dat, lees ik dat bij meerdere mensen hun volgende apparaten ook zijn gaan lekken. Er valt dus over de duurzaamheid te twisten wat dit apparaat betreft....

Hub 14-11-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Mooie vormgeving. Helaas beroerde kwaliteit. Na ca. 1 1/2 jaar lekt er water uit de bodem. "Lets make things better". Een goed voornemen, Philips. Wanneer gaan we daar mee beginnen?

Lassy75 27-10-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Naar aanleiding van de vele klachten m.b.t. het lekken kan Philips niet anders besluiten dan dit apparaat uit productie/handel te halen en de reeds verkochte exemplaren terughalen/vergoeden! Dit is gewoon gevaarlijk! Ik roep iedereen dan ook op om dit te melden bij Philips.
Onze waterkoker begon (uiteraard na verloop van de garantie) te lekken. Philips wilde niets doen, behalve een korting (10%) geven bij de volgende aanschaf. Ik heb ze uitgelegd dat ik dit geen service vind en dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik ooit nog een Philips product koop.
Ik heb hem vervolgens zelf al 2 maal zelf moeten ontdoen van kalk tussen de afdichting, waarna hij het een tijdje volhoudt. Na verloop van tijd begint hij echter weer te lekken.
Ik had een goede pet op van Philips, maar aangezien dit niet het enige product is van Philips dat problemen geeft, is het vertrouwen volkomen weg.

Wim52 06-09-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Wat moet ik er nog van zeggen? Inmiddels 5 lekkende waterkokers gehad. Philips wilde de laatste, die weer binnen 1,5 jaar was gaan lekken niet vergoeden vanwege het feit dat er al een nieuwe in 2010 was gestuurd.(geen garantie op garantie) Na veel aandrang (en iedere keer weer via de site opnieuw aangeven waar het over gaat -de e-mails kunne niet worden gereplied-) uiteindelijk een goedkoper model toegezonden gekregen. Wat een drama is die duurzaamheid. Bestaat er zo iets als een reward voor het record lekkende waterkokers? Waarom wordt dit probleem niet opgelost?

F.K. 04-09-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Gebruiksgemak en vormgeving is goed. Duurzaamheid super slecht. Ik heb binnen de garatieperiode 4 nieuwe waterkokers gehad. De eertse drie zijn allemaal gaan lekken. Ik ben benieuwd hoelang de 4e het volhoudt.

Ferry Kiepe 04-09-2011
Geschreven voor: Philips HD4690/00 Czajnik

Inmiddels mijn 2e 4690, De eerste lekte binnen twee jaar. Toen helaas een nieuwe gekocht bij BCC. Deze lekte na anderhalf jaar ook. Kreeg van BCC direct een nieuwe mee. Hulde aan de service van BCC en Philips. Alleen vraag ik me af waarom ze de waterkoker niet uit een stuk kunnen fabriceren, want uiteindelijk gaan ze allemaal lekken op afdichtringen.