Siemens WM14Q472NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14Q472NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Oelala 30-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Prima wasmachine. Alles erop en eraan. Verschillende wassen gedraaid en voorlopig geen enkele klacht. Persoonlijk vind ik heel fijn dat hij veel opties biedt qua wasprogramma's. Ook handig indicatie van tijd en uitstelmogelijkheid. Al met al een prima aankoop.

svanderlee 23-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

- Wasresultaat is beter dan met mijn vorige wasmachine
- Veel mogelijkheden, zelfs voor specifieke vlekken.
- Gebruiksgemak iets minder gewaardeerd, omdat ik er schroeven uit moest schroeven eerdat ik hem kon gebruiken.
- Mooie vormgeving, persoonlijk vind ik de metalic rand erg mooi.
- 10 jaar garantie, dus met de duurzaamheid zit het wel goed.

Ida.ietepiet 22-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Je kan niet handmatig elk toerental om te centrifugeren kiezen. Dat vind ik jammer.
Verder geeft de machine een goed wasresultaat en heeft een grote trommel.

Alpaco 19-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

De Siemens WM14Q472NL wasmachine is heel gemakkelijk en duidelijk zo dat mijn kinderen voortaan zelf de was kunnen doen. Tijdens het gebruik hoor hem amper draaien.korte programma van 15 min is een mooi optie voor niet vuile was.
De machine is zeker een aanrader.

De was wordt goed schoon, de wasmachine is stil, programma's zijn duidelijk, grote inhoud van 8 kg. Bespaar de moeite om verder te zoeken. Kortom een goede machine die kwa prijs ook nog meevalt. Je krijgt 10 jaar garantie op de motor. Hierdoor heb ook een stuk zekerheid.

iwga1967 09-06-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

De wasmachine is heel gemakkelijk en duidelijk in gebruik en je hoort hem amper draaien.
voor de prijs van aanschaf heb ik er totaal geen spijt van. De machine is zeker een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een heel goed en betrouwbaar wasmachine.

Anitadeborah 27-05-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Fijne grote trommel, kan veel in, en wast dan nog heel schoon. Machine is ook heel stil. Cetrifugeren had van mij iets droger gemogen.

Dhr Oostdam 12-05-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Wij hebben sinds 6 mei een siemens wasmachine en condensdroger in huis. Wij vinden beide machines echt een aanbeveling. Wat heel fijn is dat beide machines zeer geruisloos zijn en veel mogelijkheden bieden.
Wij zijn heel erg blij met deze aankoop en hopen er jarenlang plezier van te mogen hebben.

Fam. Smits Apeldoorn 12-05-2014

Hallo.

We Hebben vorige maand deze nieuwe Siemens WM14Q472NL wasmachine gekocht. De machine heeft een degelijke en moderne uitstraling.
Het was resultaat is goed, ook in de ECO stand!
De machine heeft ruim voldoende afwisseling in de wasprogramma's, voor diverse vlekken een eigen programma.
Het spreekwoord "een kind kan de was doen" is hier wel aan de orde, de machine is erg gebruiks vriendelijk.
De hoofd instellingen doe je met de draaiknop, de specifieke instellingen met de tip toetsen.
Al met al een goeie wasmachine voor een goeie prijs.

Groeten,

Fam. Smits

Gideon76 09-05-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

gemakkelijk bedienbaar wasmachine. Redelijk geluidloos. Makkelijk te vullen. Duidelijke instructies op het panel. Fijne tijdsindicator, zodat ik kan zien hoe lang de was nog duurt. Bijna alles met tiptoest bedienbaar.

Jan Hendrik2014 03-05-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

De Siemens WM14Q472NL is een prima wasmachine. De bediening is eenvoudig en wijst zichzelf: je kiest met een draaikop je programma. Met tiptoetsen kies je extra opties. De draaiknop en toetsen werken bij lichte aanraking, maar kunnen met kinderslot beveiligd worden tegen ongewenste veranderingen.

Minpuntje: de activering van functies met lichte aanraking van de tiptoetsen werkt niet altijd. Soms moet je meerdere keren drukken om een toets (bijvoorbeeld temperatuur) te activeren.

De machine werkt heerlijk stil. Met de deur van het washok dicht is er in de naastgelegen woonkamer bijna niets van het gewone waswerk te horen. Alleen even bij het centrifugeren.

Erg prettig: opties voor eco en kortere wastijd. Bovendien ben ik erg blij met de grote trommel van 8kg - geen was is te groot voor de machine. Als je een kleinere was doet, past de machine het waterverbruik aan.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, ik heb de machine nog niet zo lang.

Erik Eindhoven 27-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Na lange tijd toch op zoek gegaan naar een zuinigere wasmachine. Tijdens het nodige internet research bij deze Siemens terecht gekomen. Eenmaal aangeschaft en geplaatst meteen erachter gekomen hoe gemakkelijk de grote deur en de zeer ruime trommel (tot 8 kg) zijn. De draaiknop en de knoppen op het bedieningspaneel maken het zeer gemakkelijk om het gewenste programma te selecteren. Wat ons meteen op viel is hoe stil de wasmachine is in vergelijking met onze oude. Daarnaast zit er 10 jaar garantie op de motor vanuit Siemens zelf. Het wasresultaat is ver boven verwachting en stukken beter als de oude wasmachine. Een halve lading met een uur programma levert prima wasresultaten en de 15 minuten was is niet alleen om de kleren te verfrissen maar haalt zelfs kleine vlekken er ook al direct uit. De herhalende melding dat de was klaar is zorgt ervoor dat je de was eigenlijk niet meer vergeet ook al ben je druk bezig met andere dingen."

sjag 25-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Helemaal tevreden met de keuze! Ruime trommel en maakt een stuk minder geluid dan mijn oude wasmachine. Veel was mogelijkheden, vooral de vlekkenprogramma's zijn top.

Gideon76 18-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Na 9 jaar een herriemaker te hebben gehad, waren wij uiterst verrast door het lage geluidsniveau wat deze wasmachine voort brengt. Display is zee gemakkelijk en gebruikers vriendelijk. Bij het selecteren van de was, wordt automatisch een toerental gekozen voor het centrifugeren, wat men handmatig nog kan wijzigen.

Conclusie, zeer gebruikers vriendelijk en overzichtelijk in gebruik. Laag geluidsniveau

Wollie08 16-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Ik ben super blij met mijn nieuwe wasmachine! Heb er net een hele tijd naar gekeken en moet me bedwingen om hem niet te knuffelen. Vormgeving is goed, mogelijkheden ruim voldoende en makkelijk te bedienen. En een enorme trommel. Ik ben extra blij met de bijvullen knop. In het verleden regelmatig wasmachine aangezet en op weg naar beneden nog was zien liggen. Nu kan ik het er alsnog snel in gooien. Hopelijk gaat deze wasmachine nog een hele tijd mee!

Eddy61 16-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

De wasmachine ziet er erg strak uit, en heeft meer dan voldoende functies. Bij het aanpassen van een wasprogramma, wordt niet een geheel ander programma gemaakt, maar kan hetzelfde programma met een hoger/lager toerental en temperatuur gekozen worden. Ook de functie om een wasbeurt te verkorten werkt op deze manier.

De functie om het begin van het programma uit te stellen werkt goed. Eigenlijk stel je het eind van het programma uit, en dit kan van 2 tot 24 uur, waardoor was niet een gehele nacht of werkdag nat in de machine hoeft te zitten. Dat de eindtijd gekozen kan worden, rekent erg gemakkelijk.

De verschillende wasprogramma's zijn ruim voldoende om alle wassen te draaien die ik nodig heb. Ook het opfrisprogramma, hoewel nog niet gebruikt, is een fijne optie om te hebben. De speciale vlekkenprogramma's heb ik ook niet gebruikt en hoop ik ook niet te hoeven gebruiken.

De knoppen op de wasmachine zijn aanraakgevoelig en niet in te drukken, terwijl ze er wel zo uitzien, dit geeft op het begin nog even rare situaties, doordat ik harder ging drukken terwijl dit helemaal niks oplevert. Na verloop van tijd en enige gewenning, werkt dit prima.

RWE73 15-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Wasmachine nog niet lang in gebruik. Maar ziet er allemaal goed en vertrouwd uit. Het valt op dat de machine erg stil is. Dus tot nu toe niets op aan te merken.

Fam. Haasdijk 08-04-2014

Zeer gebruikersvriendelijke machine!

zeker met een volle lading van 8 KG een perfect resultaat..

ook het geluidsniveau is heel erg comfortabel

naast een droger nu ook een wasmachine van Siemens

Marieke_86 06-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Sinds kort woon ik in een appartementje in Den Haag, direct boven een restaurant. Onlangs werd er op vrijdagavond aangebeld, het bleek een medewerker van het restaurant te zijn; of ik mijn wasmachine aan had staan. Ik: 'eeeeh, ja, hoezo?'. 'de glazen en borden van de gasten trillen van de tafels af....' Of ik niet meer wilde wassen terwijl het restaurant open was. Direct daarna op zoek gegaan naar een nieuwe wasmachine aangezien de trommel van mijn oude kapot bleek te zijn. Uiteindelijk gekozen voor de Siemens wasmachine. Hij is afgelopen woensdag geleverd en ik heb gelijk die avond 3 wassen gedraaid (zonder een belletje van het restaurant ! ) Ik heb nog nooit zo'n stille wasmachine gehoord. Nog een mega plus punt: Er zit zelfs een 'rode wijn' programma op ! Super handig voor na mijn housewarming feest volgende maand !!! Ik kan deze wasmachine aan iedereen aanraden.

Marielle en Marc 02-04-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Lang gewikt en gewogen over de aankoop een was machine. Uiteindelijk uitgekomen op Siemens mede omdat we ook zo te spreken zijn over onze Siemens droger. De vormgeving is identiek en fraai. Bij de aankoop was energie verbruik en betrouwbaarheid onze grootste motivatie om deze machine te kopen. Met 10 jaar garantie op de borstelloze motor verwacht ik geen problemen. Gisteren is de machine geleverd en gelijk de eerste wassen gedraaid, het gebruik is eenvoudig en de handleiding gemakkelijk te doorlopen en de was komt er goed schoon uit ook op de verkorte programma's dat is mooi meegenomen....

A.K33 24-03-2014

Super wasmachine!
Ik ben er heel erg blij mee! Helemaal top!
Prachtige vormgeving en erg stil.
Ook erg gemakkelijke snelle programma's erop.
Heel praktisch en zuinig. Top machine!

De van der Vaartjes 18-03-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

goede machine, erg jammer dat er geen start uitstel op zit dat had mijn andere keus wel maar bij de Siemens niet gevraagd. Toch maar voor Duitse degelijkheid gekozen. Nu maar hopen dat deze me beter bevalt als onze vorige (Miele) hier is in 10 jaar een nieuwe Miele aan onderdelen ingegaan :-(

Nikki T 17-03-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Vandaag conform afspraak keurig bezorgd door Mediamarkt en goed geïnstalleerd. Direct laten werken (gezin met 2 jonge kinderen). Wasresultaat tot nu toe uitstekend, enorm stil vergeleken bij oude wasmachine zelfs bij centrifugeren op 1400 rpm. Vooral blij met de zuinigheid van de machine, nu nog niets over te zeggen maar triple A was wel een enorm pluspunt voor ons. 8 kilo trommel dus enorm veel ruimte. De eerste was kwam er meteen al bijna droog uit, tot nu dus intens tevreden met deze aankoop!

Cemil70 14-03-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Ik geef voor het wasresultaat een 10, omdat mijn kleren er zo goed als nieuw weer uit de wasmachine komen. Geen vlekken of kleurvervagingen te zien! De mogelijkheden zijn super. Je kunt aangeven in hoeveel graden je het wilt wassen en hoeveel kilo was tegoed je erin doet. Door de sensor van het wasmachine gebruikt het apparaat niet veel water dan nodig is. Dat vindt ik TOP! Daarnaast vind ik het gebruiksgemak uitstekend. Dit is omdat je niet veel moeite hoeft te doen om je was naar zin te krijgen. Het vormgeving vind ik mooi. Mooie design heft het apparaat. Hoe duurzaam het is weer ik nog niet, omdat ik de isensoric wasmachine pas heb aangeschaft, maar het overtuigt mij zeker als ik een garantie van 10 jaar krijg op mijn wasmachine motor. Daarnaast als er een lekkage onstaat, vergoed siemens al mijn spullen die verwoest zijn. Ik raad het zeker aan. Pas wanneer je het gebruikt voel je het gemak van het isensoric wasmachine.

Mevrouw1978 12-03-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Zeer tevreden over deze wasmachine tot nu toe! Wasgoed stralend schoon!
Veel mogelijkheden, vooral erg blij met de Superkort 15 min. knop, aangezien mijn zoontje bezig is met zindelijkheidstraining...:)
Aanrader!!

Amelita 1975 11-03-2014
Geschreven voor: Siemens WM14Q472NL

Super handig 8 kg inhoud!
Heel stil!
Een nu ook nog met een jaar gratis wasmiddel!
Makkelijk in gebruik!