Samsung WD806P4SAWQ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WD806P4SAWQ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Indra 25-12-2018

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

We hebben Samsung add was wascombintatie.
Ik vind dit zeer slechte product.
Veel pluisje in de kleren en in de Trommel.
Na 2 maanden hebben wij hem gekocht heb, is de droogfunctie werkte niet meer. De kleren blijft zeiknat en heel warm.Na de droogprograma is er veel water in de trommel. Samsung doet ook heel moeilijk om ruilen.
Slechte service, ze denken niet aan kwaliteit.
Voor mij is nooit meer Samsung.

mjjpeters 10-10-2017

Maand na verloop garantietermijn doet Samsung niets voor je

Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Een maand na verstrijken garantietermijn treedt er storing op. Eerste reactie van Samsung: "jammer dan!". Gewoon schandalige service!!

Minpunten

• Lange droogtijd (4 uur)
  • Geen enkele service vanuit Samsung!!

SJ 01-11-2015
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Deze was-droogcombinatie was een enorme miskoop, hij is al na anderhalf jaar met het grofvuil meegegaan. Ten eerste: De droogfunctie is supertraag. Wil je de was echt droog hebben, dan is de droger 5 tot 6 uur bezig, en echt niet maximaal beladen. Dat kan nooit energiezuinig zijn. Onze vorige was-droogcombinatie deed hetzelfde in 2 uur tijd. Wassen ging het eerste jaar wel prima, maar daarna werd de was ineens niet meer schoon, ook niet bij hoge temperaturen. Van de Samsung-helpdesk moet je het dan niet hebben, je blijft met ze bellen en ze proberen je aan het lijntje te houden tot de garantietermijn verlopen is. Superslechte service! We hebben het ding nog binnen de garantieperiode weggedaan, zonde van het geld. Geen Samsung meer voor ons!

Ilse 27-12-2016

Hoihoi, welk merk hadden jullie hiervoor? Wij zijn ook opzoek naar een wasdroog combinatie maar wel 1 die ook droogt natuurlijk Haha

SJ 28-12-2016

Hoi Ilse, Wij hadden ervoor een Indesit was-droogcombinatie, een stuk goedkoper maar gek genoeg ook een stuk beter!

Arjenbeek 23-11-2014
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Heb de wasmachine nu paar dagen in gebruik. De was is goed schoon alleen het drogen is niet super. Dat had beter gekund. En kan aan mij liggen maar het stof van het drogen dat blijft in de deur zitten? Heb nog niet iets gevonden waar die dat in een filter opslaat of zo. Maar in het algemeen wel tevreden.

Anita_Klaassen 26-10-2014
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Was is niet altijd droog als je deze uit de droger haalt. Wasresultaat is erg goed. Drogen kan beter. Wat wel een pluspunt is, is dat de wasmachine heel erg stil is, in tegenstelling tot eerdere wasmachines die ik in bezit heb gehad.

Al met al erg tevreden met deze compacte wasdroogcombi.

Tennie 28-08-2014
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Gemiddeld een 7.3. Dit lijkt op zich laag, ten opzichte van de gemiddelde 8.8. Dit komt omdat ik het wel enigszins vergelijk met een wasmachine en een aparte droger(zoals ik dat hiervoor had).

Ten eerste de bediening, dit gaat zeer gemakkelijk, in een paar klikken heb je alles wat je wilt bereiken en het is zelfs zonder gebruiksaanwijzing intuïtief genoeg (behalve de droogfunctie) om tot een goed resultaat te komen. De droogfunctie vergt wel het enig doorspitten van de gebruiksaanwijzing. Als je gewoon de knop drogen indrukt om na het wassen je wasgoed gelijk te drogen, kom je 9 van de 10 keer bedrogen (of eerder ongedroogd :P) uit.
Want ik heb 2 wasjes gedraaid die direct in de droger konden. Toen ik eenmaal de was eruit haalde, was de was gewoon nog nat (niet doorweekt, maar wel zeer vochtig en natte plekken).
Na het raadplegen van de gebruiksaanwijzing, zag ik dat je de knop 'drogen' een paar keer in kunt drukken, om zo wat meer tijd voor het drogen erbij te doen. Dit is dan ook 9 van de 10 keer nodig (helemaal bij handdoeken).
Werking: kies eerst de wasprogramma die je wilt, klik daarna een aantal keer op drogen (tot je kan kiezen hoe lang het drogen mag duren), dan kies je (zeker voor handdoeken) een uur extra). Dan zal de was er kurkdroog uitkomen.
Nu komt het volgende natuurlijk, daardoor duurt de wasmachine (die er eigenlijk al lekker lang over doet), er nog een uur langer over (gemiddeld 5,5 uur). Dit komt natuurlijk omdat het een alles in 1 machine is, die beide moet kunnen, dit is bijna niet beter te krijgen(dat zie je bij alle combi's).

Als je Samsung dit kan vergeven, is het een super wasmachine, die stil is, de was goed wast, weinig geluid maakt (in vergelijking met mijn koolborstelmotor Miele wasmachine en droger)

Richelleke 26-12-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Ben ik de enige die doodongelukkig is met dit ding? Wassen en drogen van een trommel die ongeveer voor een derde gevuld is duurt 4 tot 5 uur?? Dan praten we over bijv. 2 handdoeken, een theedoek, een keukendoekje, een shirtje, een legging en een onderbroek.. 4 tot 5 uur!

Doe ik NET iets teveel was in de trommel dan komt de was er vochtig uit.. Zelfs al lijkt de was droog dan komt er altijd nog wel een handdoek of iets dergelijks vochtig uit. Ik gebruik meestal het programma 'dagelijkse was' in combinatie met 'kastdroog' drogen.. Centrifugeren op 1400 toeren is niet bij alle programma's mogelijk. Ook weer zoiets..

Een volle trommel wassen is er echt niet meer bij. Dan zou 'ie 10 tot 15 uur aan het drogen zijn.. Ik MOET nu iedere dag een was draaien.. Een paar dingetjes die dan 4 tot 5 uur later vaak nog vochtig uit de trommel komen.. Lakens wassen stel ik nu zo lang mogelijk uit, omdat ze er altijd vochtig uit komen.. Spijkerbroeken komen er ook niet 'mooi' uit. Heb ze voorheen (condensdroger) nooit hoeven strijken, maar nu wel.

De pluizen die in de rubberen ring terecht komen moeten worden verwijderd voordat de was uit de trommel gehaald wordt. Ik doe dit met een vochtig doekje anders lukt het niet.. Vandaar een 4 voor gebruiksgemak.

Het stille vind ik ook erg tegenvallen. Wassen en centrifugeren doet 'ie wel stil, maar tijdens het drogen staat 'ie continu te pompen (?) en dat dan URENLANG. Irritant gewoon.

Ik vind de SAMSUNG WD806P4SAWQ echt een drama en hoop er binnenkort een condensdroger bij te kunnen kopen. Had daar niet op gerekend! Wassen doet 'ie wel goed trouwens.. Misschien een leuk ding voor studenten of alleenstaanden die nooit en wasdroger hebben gehad, maar voor 2 personen laat staan een gezin een nachtmerrie.

pbraham 19-12-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Good for 2 weeks, then stopped working. No reply to my email from Samsung.

I called them, and they agreed to send an engineer, in eleven days from now.

If I had no problems with the machine I would say it's very good. BUT... broke down in 2 weeks and poor customer service mean I would not recommend Samsung.

Mandy1980 20-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Was-droogcombinatie bevalt tot nu toe prima!
Heb nu meer ruimte in het washok.
En er zit genoeg wasmogelijk heden op,wat ik erg kan waderen,groetjes Inge.

paulusdeman 15-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

een perfect ding met heel er veel mogelijkheden.

alles is goed in te stellen met een duidelijk en overzichtelijk display

alleen hoe de was goed te drogen is nog in test fase. vond dat het droog programma er erg lang over deed 4,5 uur. nu aan het proberen met een korter droog programma en hopen dat het resultaat net zo goed is.

ben zeer tevreden en bovendien wat ook erg belangrijk is hij is heel erg stil. zelfs met centrifugeren!

ideaal zo'n was droog combi. vooral als je weinig ruimte hebt als ik.

jjhh1979 11-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Een erg stille wasdroogcombinatie. Veel mogelijkheden, zoals een timer, of de Air Wash functie. Wassen en drogen doet hij goed, maar het drogen duurt wel wat lang.

nuldertien 10-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

De paar keer dat ik hem gebruikt heb is me prima bevallen. Vooral de korte wasjes en het opfrisprogramma

Oos44 09-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

De was-droogcombinatie is erg stil en is echt iets van deze tijd. De instelmogelijkheden voor het wasprogramma zijn makkelijk te doen en lekker persoonlijk in te stellen. Ik wordt er blij van.

Kokshoorn 07-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Super Blij met de ECO Bubble wasmachine van Samsung... lekker stil met centrifugeren. Heel veel programma mogelijkheden en super zuinig!

E. Bekkers 07-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Aansluitend aan het wassen kan het drogen worden gestart. De was komt heerlijk fris en droog uit de machine. De mogelijkheden zijn groot, je kunt kiezen om het drogen direct te starten na het wassen maar ook om niet te drogen of later het droogproces te starten. Ook was welke niet in deze machine is gewassen kan dus gedroogd worden. De mogelijkheden in de keuze voor zowel het wassen als het drogen zijn zeer uitgebreid. Dit verwacht je niet met slechts een paar knoppen op het apparaat. Je kunt alle droogfuncties welke je normaal op een aparte wasdroger hebt gebruiken. Daarnaasst is het heel gemakkelijk om je eigen favoriete wasprogramma's in te stellen welke afwijken van de standaard programma's in het apparaat. Deze programma's worden opgeslagen en kun je makkelijk opnieuw gebruiken. Het instellen en bedienen van het apparaat is heel simpel en kan niet mis. Het apparaat bepaald zelf de was en droogtijd. de vormgeving van het apparaat is niet bijzonder echter wel zeer functioneel. Wat betreft duurzaamheid, kan ik nog geen oordeel vormen daar ik het apparaat slechts sinds enkele dagen (7 dagen)in gebruik heb. Daar ik een cijfer moet toekennen voor duurzaamheid heb ik een 1 gekozen (had ook 10 kunnen zijn). Met het draaien van 8 wassen, in deze korte periode, welke allen ook gedroogd zijn, zijn mijn ervaringen met het apparaat heel goed. De reden waarom ik dit apparaat heb gekocht is heel simpel: minder ruimte nodig voor hetzelfde resultaat(1 ipv 2 apparaten).

Coelers 06-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Heb deze wasdroogcombinatie nu een week. Wat een verademing na mijn Indesit machine. Die het maar 3 jaar heeft volgehouden. In een huishouden van 2 personen. Nu iets meer geld uitgegeven en ik weet nu al dat het een goede koop is geweest. Wat een prachtige machine. Ik als man kan nu ook de was doen door de simpele bediening en kleine handigheidjes zoals een aanduiding van de maximale hoeveelheid wasmiddel in het wasmiddellaatje. "Een man kan de was doen ;)" . Wel raad ik aan dat als je de was snachts draait je het geluid uit zet. Dit omdat hij na afloop van het programma een flinke "beltoon" afspeelt op een vrij hoog volume. Een aanrader!

Fred Bolland 06-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Zeer goede wasmachine. Zuinig in energiegebruik. Enorm handig in gebruik. een echte aanrader. Maakt weinig geluid de was is echt schoon

Enoda1 06-11-2013

Superr stillll
Looks good, child lock, switches off by itself
self-program
Mine did not come with a container for liquid soap

Vasje72 04-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

In principe een prima apparaat maar helaas bleek ook bij ons de slang met waterstop reden voor een foutcode die alleen op te lossen bleek met het vervangen van deze slang door een standaard (bouwmarkt)type zonder waterstop. Dit probleem komt helaas vaker voor.
Nu twee weken later blijkt ook het warmte-element niet meer te functioneren waardoor het apparaat na 15 minuten stopt met werken en een foutcode aan geeft.
Vandaag de Samsung helpdesk gebeld en werd uitstekend geholpen door de medewerkster. Over enkele dagen komt de monteur langs mét een nieuwe waterstop.

Tussen deze twee probleempjes door bevalt de was/droger ons uitstekend. veel muzikale alarmpjes en ook bij het centrifugeren is het geluid heel goed te hebben.

Michello66 03-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

De was komt er heel schoon uit. Als je je houdt aan het gewicht van de droger is alles ook keurig droog. Daarbij geeft hij ook zelf al wasprogramma's aan wat ook zeer handig is. Het grappigste is het melodietje wat je krijgt als hij klaar is. Daar wordt je erg vrolijk van :-). Maar zeer goede was/droogcombi. Geen klachten over. Duurzaamheid kan op op dit moment nog niks over zeggen want ik heb hem net

Bblaauw 03-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Mooie machine en makkelijk te gebruiken, het grote gat is ideaal om grote dingen te wassen als dekbedden, machine maakt een rustig geluid prima voor in de keuken. De machine is iets dieper dan onze vorige machine houd hier rekening mee. Veel programma's voor wassen maar ook voor drogen. Lang en kort van 15C tot kookwas.

D.Burg 01-11-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

blij met mijn nieuwe Samsung was/droog combi. met veel mogelijkheden: korte was van 15 min. en Air was.
makkelijk te bedienen. 'k hoop hier lang gebruiksplezier van te hebben

rsmeets 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Nu 2 dagen in het bezig van de was/ droogcombinatie. Droogresultaten zijn buitengewoon goed. Duur van een normaal was/droog programma is ongeveer 3 uur in totaal. Je kunt instellen dat hij aansluitend meteen doet drogen, waardoor je geen omkijken meer hebt. Enige minpuntje is dat de condens aanslaat in het wasmiddelreservoir, waardoor er water komt te staan in het bakje waar de wasverzachter in moet. Verder geen klachten!

RoyvE89 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Super apparaat. Lekker zuinig en neemt weinig plaats in beslag. Echt een aanrader! Menu werkt lekker intuïtief en snel.

MattieBoy 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD806P4SAWQ

Mooie stille machine. wast goed en droogt redelijk. Ik heb mijn handdoeken 3 uur moeten laten drogen voordat ze echt droog waren. Fijn dat was en droger in een apparaat zit. Scheelt me enorm veel ruimte. Hopelijk gaat hij erg lang mee ...