Indesit IWDC 6145 (EU)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit IWDC 6145 (EU) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Jaap 05-04-2021

Prima voor de prijs

Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Heb deze indesit nu ruim 5 jaar. Hij wast goed. De droger gebruikte ik voorheen niet ivm waterslag (tikkend geluid in leiding door plotselinge stop van waterstroming) iedere keer nadat de droger water opvroeg. Een waterslagdemper hielp niet, dus maar een tweedehands losse droger aangeschaft. De snaar van die losse droger is nu gebroken, dus gebruik ik nu deze weer. De waterslag is verholpen dankzij een renovatie in mijn appartement met flexibele leidingen, maar dit is dus wel een punt van aandacht in oudere woningen. De droger droogt redelijk goed op een enkel nat plekje na, dus niet te zwaar beladen bij drogen.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Niet de snelste droger

Esther 25-07-2020

Goed betrouwbaar product

Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Ik ben nu toe aan m'n 4e wasdroogcombinatie en het wordt weer dezelfde indiset. De droger werkt nu niet goed meer, een wasje drogen duurt 3u. Aan vervanging toe. Ik was en droog dagelijks en de machine gaat steeds 6jr mee. Ik koop ook geen 5jr garantie erbij vanwege de standaard 6jr vervangen. Prijs is te doen en voor een klein huis/ gezin perfect!

Pluspunten

• Prijs
  • Betrouwbaar
  • Scheelt ruimte
  • 'sAvonds was erin en 's Ochtends droog eruit

Minpunten

• Herrie centrifugeren
  • B- energie label

Carrie 15-02-2018

Slechtste was/droogmachine ooit!

Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

I.v.m. een renovatie zit ik nu even in een zgn. leenwoning van de woningbouwver. en daar stond hij: de Indesit wassen/drogen die ik wilde kopen na de renovatie. Vanmiddag heb ik er 3kg katoenen was in gedaan, shirtjes, kussenslopen, handdoeken. Op 60 graden gewassen, programma 3 + drogen. Toen ik 4 uur later thuiskwam en hij nóg stond te draaien dacht ik: die is kapot, hij stopt niet vanzelf. Boekje gelezen: nog even geduld. Ondertussen appte mijn buurvrouw: doet die Indesit er bij jou ook zolang over? Staat al 6 uur te draaien!! Ja dus, en het lag niet aan ons ook zij had hem niet te vol gedaan. Zojuist was hij 'klaar', beetje jammer dat na 5 uur en 45 minuten de kussenslopen nog erg vochtig, nou ja zeg maar nat waren. Hangt op de verwarming nu :(( En nog NOOIT heb ik zulke gekreukte, vochtige was uit een wasmachine gehaald. Gladstrijken met de hand toen het nog heet/klam/vochtig was hielp niet. Blij dat ik hem niet heb gekocht, afrader van de eeuw!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• 6 uur voor een halve trommel is te lang
  • was kreukt ontzettend
  • slecht voor je was: teveel slijtage
  • was ruikt niet echt fris
  • was kwam allesbehalve droog eruit

Pascal 15-01-2018

Slechtste koop allertijden

Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

We hadden deze gekocht na dat onze vorige indesit was en droog combi na 10 jaar defect was. En we dachten met deze ook wel zo lang te kunnen maar helaas binnen jaar stuk.
En de service van Whirlpool ( Indesit is onderdeel van) is erg traag zitten nu al 3 weken zonder wasmachine. Apparaat heeft een rare manier van wasdrogen voordat het begint gaat het water toevoegen in kleine stapjes. Dit kan wel 50x zijn dat men de klappen hoort van de relais en van de waterleiding. Erg vervelend als dat midden in de nacht is. Verder zijn de knoppen lastig af te lezen op welke stand die staat.

Pluspunten

• Niet erg duur

Minpunten

• Snel defect
  • Vraagt water voor het drogen
  • Slechte service van fabrikant

Pepper92 05-02-2015
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Na ongeveer 4 jaar en 3 reparaties is de wasdroogcombi helemaal stuk gegaan. We hebben slangen moeten vervangen en de motor van de pomp.

Nooit een indesit wasmachine meer! Of hoe de onafhankelijke wasmachine bezorger het zei: een in-de-shit wasmachine.

De was kwam nooit droog uit de droger, ook niet als die maar voor de helft vol zat. Als ik de was niet direct uit de wasmachine haalde om het op te hangen, ging het zo erg stinken dat de was opnieuw gewassen moest worden.

Verschrikkelijke wasmachine, nu overgestapt op de Samsung Eco Bubble.

MVP73 03-01-2015
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Wasmachine en droger in één, erg makkelijk en werkt goed. Lawaai vind ik meevallen, maar de wasprogramma's duren wel erg lang. Verder prima apparaat voor een alleenstaande als ik.
Maar na 4,5 jaar maakt ie echt enorm lawaai: blijkt het contragewicht onderin de machine los getrild en kapot te zijn!! Echt waardeloos. Reparatie/vervanging is bijna net zo duur als een nieuw apparaat, dus dat ga ik niet doen..

JokePluijm 16-06-2014
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Ik heb mijn was/droog combinatie in 2004 gekocht en hij heeft het nu na 10 jaar begeven. De reguliere wasprogramma's inclusief drogen duren erg lang inderdaad, maar wanneer je programma 9 gebruikt met drogen is het goed te doen. Het apparaat niet te vol doen, want hij heeft niet zo'n grote trommel als een reguliere droger. Wij gaan weer een zelfde aanschaffen, prijs/kwaliteit verhouding is top! In 10 jaar niet duurder geworden (349,0)

mv2bengels 23-04-2013
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Prima wasmachine hij wast en droogt super! Is makkelijk in gebruik en maakt geen herrie. Heeft ook handige programma's voor handwas, sportschoenen, etc.

onlein 21-02-2013
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Het wasresultaat is redelijk.
de mogelijkheden zijn goed.
Hij is makkeijk te bedienen.
Hij ziet er aardig uit.
Maar hij is nu kapot na net geen drie jaar!!!!
De reparatie van de electronicaplaat kost ongeveer evenveel als een nieuwe dus helaas...
Dus voor korte duur een prima machine voor een goede prijs. Jammer dat we er niet langer van konden genieten!

marksi 27-01-2013
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

prima was/droger, als je in je eentje woont ideale je moet ongeveer 5 keer een witte was wassen/drogen om de geur van de rubberen rand aan de binnenkant te verwijderen maar voor dit geld koop je geen losse machines van dezelfde kwaliteit.
afgezien van een wat onduidelijke bediening en de geur problemen in het probleem is het perfect voor studenten/alleenstaande die alleen hun witten was in de droger doen.

wel: wit wassen/drogen onder de 5 kilo (met bedegoed onder de 4)
en zware gekleurde dingen onder de 3kilo (donker textiel is vaak ook gewoon veel zwaarder)
je kan ook handmatig de droger gebruiken en kun je zelf experimenteren met hoeveel minuten je was droog word.

de maximale programma duur wassen/drogen is 280 minuten (4.6 uur) en NIET 6 uur.
veel winkels verkopen een hoop onzin om je twee machines doen te verkopen, maar na de opstart probleempje is dit meer waar voor je geld dan twee lossen machines.

poissonbleu 24-09-2012
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

maakt veel lawaai, droogt niet super op tijd programma. Droog programma voor kleerkast duur enorm lang. Rare geur na het wassen. wast ok.

Anoniem1988029423 09-09-2012

Dramatisch!

Reguliere programma's duren 6 uur!!
Droogt niet goed.
Was stinkt enorm. Zelfs met Robijn wasverzachter.
Washok stinkt ook.
Maakt veel lawaai.
Wasmachine wordt zo heet dat de stoom eraf komt.

AvdHF64 05-02-2013

Is het probleem naar te vredenheid opgelost door leverancier of Indesit zelf? Neem aan dat U contact heeft opgenomen met een van beide!

marksi 27-01-2013

de stank komt door de rubberen rand en verdwijnt na 5 keer wassen/drogen, en dat er stoom vanaf komt komt omdat je hem in een te koude ruimte hebt staan of je hebt gewoon een rotte appel (als het goed is heb je nog garantie)

en de programmaduur is wit 280 minuten met drogen dat is even lang als in een losse was/droger.

Lex K. 07-09-2012

Koop dit echt nooit!!

Het droogt echt voor geen meter!!!!

Duurt uren en maakt herrie!

En de ruimte waar dit verschrikkelijke apparaat geplaatst is meurt nog steeds naar "fabriek"

Ik heb de keuze gemaakt voor een goedkope oplossing, maar dit is echt de slechtste keus allertijden.
Volgende keer weer een normaal merk.

Jean-Paul.M 16-11-2011
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Prima machine, niet te vol proppen als je ook na de was gaat drogen, de machine wast heel goed schoon, droogt prima, geluid is normaal. Alles wat je verwacht voor deze prijs, ik vind zelfs boven verwachting, gewoon een geweldige machine.

Marcel3 01-03-2011
Geschreven voor: Indesit IWDC 6145 (EU)

Machine maakt veel lawaai, laat regelmatig sporen van (vloeibaar) wasmiddel/verzachter achter, vooral zichtbaar op zwarte kleding. Droger droogt niet volledig kastdroog, wasgoed blijft vochtige plekken houden, wat verder overigens niet hinderlijk is.
Qua mogelijkheden verder wat beperkt. Geen programma zonder centrifuge mogelijk, daardoor als ik een was heb waarbij niet alles gedroogd mag worden, centrifugeer ik dubbel. Verder prima machine, wasresultaat is goed, uitgestelde was is soms handig, handig ook direct drogen na een wasbeurt.