Samsung WF7604NAW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF7604NAW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

a*******@g******** 09-04-2022

zeker een aanrader als je met 1 of 2 personen bent..

Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Het is een heerlijke machine omdat in een half uurtje de was klaar is. Vooral de was die niet echt vies is geworden. Ook het programma die nodig is voor wol, kookwas etc. gaan bij ons erg goed. Ook mijn man kan goed met de machine overweg. Het is een duidelijke machine om mee te werken.

Kortom, wij zijn erg te vreden.

Ikke2500 30-08-2020
  • Product gekregen

WF7604naw samsung

Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Deze uitstekende wasmachine gekregen in 2013,toen was hij al een paar jaar oud! Ik heb hem dus nu 7 jaar! In totaal is hij zeker 9 a 10 jaar oud! Al die tijd heeft ie me nog nooit inde steek gelaten! En ik denk dat hij zeker 3 tot 5 keer per week draaid ! Maar nu ik dit vertel! Zul je het altijd zien natuurlijk......haha

Annabel 01-02-2017

juiste prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Ik heb de wasmachine gekocht in 2009 en had 5 jaar service bijgekocht. De machine werkte altijd prima tot 2015, toen werd het water niet goed meer afgevoerd. De was bleef nat en werd niet goed schoon en na een tijdje was hij stuk. Monteur langs laten komen en dankzij het service contract niks hoeven te betalen. Ik gebruik vast niet de juiste term maar de draai - as was stuk. Compleet verkalkt en verschimmelen Door veel te veel gebruik van wasmiddel/verzachter. Er was een arm van afgebroken. Dit onderdeel is vervangen en ik kreeg van de monteur de opdracht om maar een half bakje wasverzachter en 1 eetlepel waspoeder (geen gel) te gebruiken en 1 x per kwartaal reinigen op 90 graden met azijn. Ook de machine max 3 kwart volgooien. Deze adviezen volg ik nog steeds trouw op en de machine werkt nog steeds perfect. Minstens 3 wassen per week.

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit

Minpunten

• trillen bij hoog toerental
  • Geen eco keuze

oekey 23-07-2014
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Machine gekocht maart 2008 en is sindsdien 5x kapot geweest vnl. bij het deurcontact. 1x was zelfs de hele printplaat doorgebrand. Dankzij een extra verzekering voor 5 jaar geen onkosten gehad; wel de overlast natuurlijk.Nu weer kapot. Gemiddeld 3x per week gebruikt dus met 1400 wassen zwaar onder het gemiddelde van 2200

Tierelantijntje 17-01-2014
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Nog geen 4 jaar oud en al voor de derde keer kapot. Net na een jaar (na de garantie) verwarmingselement kapot, vorig jaar de koolborstels versleten en nu doet de pomp niks meer. Ik was 10/11 wasjes per week, dus zijn we nu door de levensduur van de wasmachine heen ben ik bang. Gemiddelde levensduur van Samsung wasmachines schijnt 2200 wasbeurten te zijn. Ik heb er nu 2288 op zitten (11 wasjes x 52 weken x 4 jaar is 2288 wasbeurten) dus tja.
Verder was ik over het wassen wel tevreden, goed schoon, goed droog. Handig kort wasje van 28 minuten enz. Met centrifugeren rammelde hij wel de hele zolder over onderhand, maar je betaalt dan ook niet de hoofdprijs. Al met al weet ik wel dat ik geen Samsung meer hoef, ik kan geen foutcode meer zien!

Officiele reactie van Samsung 20-01-2014

Geachte heer/mevrouw Tierelantijntje,

Wij betreuren dat uw wasmachine defect is en dat u hier op het moment geen gebruik van kunt maken.

Wij willen u een reparatie aanbieden, dit echter wel tegen kosten. Wij kunnen op dit moment niet uitsluiten wat precies het defect is van uw wasmachine en wat de kosten zullen zijn voor de reparatie. Hiervoor zal eerst een diagnose gesteld moeten worden.

Als u een afspraak wilt maken met een monteur dan kunt u contact opnemen met uw verkoper. U heeft ook de mogelijkheid uw wasmachine aan te melden via onze helpdesk, neem hiervoor contact op met 0900-SAMSUNG (0900-7267864).

Indien u niet akkoord gaat met de aanbevolen reparatie, dan kunt u ook hiervoor contact opnemen met uw verkoper. Deze kan u wellicht een andere oplossing bieden.

Wij hopen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Imran
Samsung WebCare

Studiebol 09-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Als de machine het doet, wast ie goed. Maar al vele storingen gehad. Ook waren de koolborstels vrij snel versleten. Nu weer een foutmelding H1 die nergens op internet te vinden is, ook niet in de handleiding.

MSJW 03-07-2013
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Alles behalve duurzaam! Ik bezit deze machine vandaag precies 5 jaar en het is vandaag onbruikbaar verklaard! In deze 5 jaar is al 4x een monteur langs geweest en bij alle vier de keren kreeg ik te horen dat het niet door verkeerd gebruik was, maar het puur aan de machine lag.

Niet duurzaam, omdat het binnen een jaar al een computerstoring had: bleef hangen op 19 minuten en dan kon de machine uren en uren door gaan.
Niet duurzaam, omdat binnen twee jaar de machine water lekte.
Niet duurzaam, omdat binnen 4 jaar de computer in de machine was doorgebrand en dus moest worden vervangen.
Niet duurzaam, omdat binnen 5 jaar het betonnen blok boven in de machine is gebroken en dat de machine zodanig heeft beschadigd dat reparatie duurder is dan de dagwaarde.

Gelukkig krijg ik op een nieuwe machine de dagwaarde als korting, wegens een extra garantie die ik bij aanvang heb aangeschaft. Maar het mag duidelijk zijn dat deze machine heel veel geld en vervuiling heeft teweeg gebracht en dus sbsoluut niet duurzaam is!

_Guido_ 25-05-2012
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Deze wasmachine gekocht 09/2010 (toen €288) en ik nog steeds erg tevreden!

Gebruik hem voor (slechts?) 2-3 wassen per week, zowel op 30, 40, en 60 graden een goed schoon resultaat. Ik gebruik vooral de katoen stand, minder ervaring met de andere programma's.

Bediening is erg makkelijk met knoppen en een simpele display die resterende tijd aangeeft. Alleen jammer dat hij standaard op 60 graden staat (als er een truc is om dat te veranderen, hou ik me aanbevolen).

Machine ziet er goed uit en alle bedienbare delen blijven gewoon hun werk doen.

Normaal 40 graden programma is 90 minuten, verkort 37 min, wat misschien wat kort is? Een niet te volle trommel wordt dan ook prima schoon. Weinig ervaring met echte vlekken overigens.

Er zit volgens mij geen ingebouwde waterstop in deze machine, dus hopelijk wordt dat nooit een probleem, en een standaard externe waterstop kwam volgens de specificaties niet overeen met het bereik.

Vind het nog een beetje te vroeg voor het invullen van een oordeel over de duurzaamheid, hij doet het nu meer dan 1.5 jaar probleemloos, verwacht niet dat hij 10 jaar mee gaat, wie weet hoe lang hij het uithoudt voor die prijs.

Conclusie: prima ding, die gewoon zijn werk doet, goede prijs/kwaliteitsverhouding

stuurjespamhiermaar 19-10-2013

Ik ben het geheel eens met deze review. Heb hem nu ook zo'n 2 jaar en hij doet het nog altijd goed. Nou doe ik wel maar 1 of 2 wassen per week, aangezien ik alleen ben, dus heel zwaar te lijden heeft het ding niet.

anneenna 24-05-2012
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

een super wasmachine. speciaal voor deze gekozen in verband met de functies. ik zocht gewoon iets waarbij ik kan aangeven welke temperatuur, welk toerental en eventuele extra's en dat kan hiermee prima. iets simpelers bestaat er niet. hij ziet er heel mooi uit en zonder zo'n draaiknop gelukkig en de prijs is ook geweldig.
heb hem nou al 3 jaar en nog nooit problemen gehad. mocht dat komen hopelijk wel binnen 2 jaar aangezien ik de 5 jaar garantie erbij heb genomen.

henk7 04-04-2012
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Nadat we na jaren een bauknecht hebben versleten deze wasmachine gekocht n.a.v. de recensies op deze site. Na een jaar in gebruik te hebben zijn we nog erg te spreken over de machine. Maakt weinig geluid, heeft vele mogelijkheden en de was komt vooral schoon uit de machine. Voor de 329 euro (incl verzendkosten) die we bij Modern.nl betaald hebben is deze het zeker waard. Zeker omdat we veel vertrouwen in het merk Samsung hebben. We hopen na een jaar nog dezelfde mening te hebben

Highwoodman 07-03-2012
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

We hebben de machine sinds 2006. Het enige probleem wat we hebben gehad is een afgebroken aftap-kraan (transportschade). Verder is het een uitstekende machine.
Enige puntje van kritiek is dat de wasverzachter vaak niet helemaal netjes weg spoelt, waardoor het aankoekt in het bakje. Maar met af en toe omspoelen verhelp je dit probleem ook weer.

hondaxl500 14-08-2011
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

drie jaar oud en doet niets meer op het apparaat staat 24 uurs service dit moet via samsung voorrij kosten 100 euro en 10 dagen wachten want ze hebben geen 24 uurs service meer voor ons geen samsung meer

maaikebs 10-03-2011
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

We hebben 3 jaar geleden deze wasmachine gekocht. De eerste tijd wastte hij prima, maar op gegeven moment zat de was onder de zwarte strepen. Bleek een probleem te zijn met de rubberen ring, aan het begin van de deur (manchet). Deze is meerdere malen vervangen maar er is heel vaak de verkeerde, te smalle ring geleverd. uiteindelijk is de wasmachine dankzij de goede service van de Harense Smid (waarvoor hulde, Samsung zelf heeft niet zo'n goede service) meegenomen en gerepareerd. na een wasbeurt met een of ander goedje doet hij het nu wel weer naar behoren, maar we hebben er al met al al veel gedoe mee gehad en er ook kapotte kleren aan overgehouden door verkeerde onderdelen.

Edwin Z 14-02-2011
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Hallo, ik heb ongeveer 1 jaar geleden besloten tot de aankoop van deze machine, mede door de beoordelingen op deze site. ben nog steeds erg te spreken over de prijs kwaliteitverhouding en heb tevens verlengde garantie genomen (tot 5 jaar) dus wat kan me gebeuren...
overigens gelukkig nog niet nodig gehad.
In gezin met 2 kleine kinderen moet hij vaak hard werken, maar desondanks wassen we vrijwel altijd het snelle wasprogramma waarmee hij na 28 minuten alweer klaar is, de was is vervolgens brandschoon.
Wat betreft trillingen waar veel reacties over gaan, bij ons staat hij op een tegelvloer en staat zo vast als een huis, dus ook hier geen klachten.
Tot nu toe kan ik alleen maar lof uitspreken over deze machine en raad hem dan ook iedereen aan.
Als er geen gekke dingen gebeuren in de resterende 4 jaar garantie, koop ik bij een defect na afloop van de garantie direct weer een dergelijke wasmachine!

thielie 09-02-2011
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Door de goede recensies op deze site durfden we het aan om een keer een goedkopere wasmachine aan te schaffen. Echter, na een maand begon de wasmachine tijdens het draaien van de programma's eerst een pipend geluid te maken en daarna een soort van "stoekerend" geluid. Het programma afdraaien (katoen 40 graden; normaal 90 minuten) blijft zolang steken bij het afwerken van het eerste programma-onderdeel, dat mijn was uiteindelijk na 3uur en 10minuten klaar is!!!
We hebben een afspraak gemaakt met een reaparatiecentrum van Samsung (E-Care) en we hebben de hele dag, van 8uur tot 18uur zitten wachten, maar er kwam niemand! Nu is de volgende mogelijkheid tot een afpraak pas over twee weken! Een goedkope, maar slechte wasmachine van de Samsung, maar een hele slechte service van E-Care. Ik wil dat de wasmachine wordt opgehaald en dat we ons betaalde geldbedrag terug ontvangen, want ik zit nu al 2 maanden met een apparaat wat niet goed werkt en met bedrijven die blijkbaar geen problemen kunnen oplossen.
Voor ons nooit geen goedkopere wasmachine meer...

Siebe23 29-12-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Deze wasmachine gekocht naar aanleiding van de positieve reacties hier. Deed het de eerste paar keer prima maar begon daarna enorme herrie te maken en nu is zelfs al het water eruit komen lopen. Via de garantie kom ik dan uit bij het bedrijf E-care die dit dan moet gaan repareren. Dit bedrijf vind het blijkbaar normaal dat ik tussen "8:00 en 13:00" thuis ga zitten wachten op een wasmachine reparateur. Al met al een zeer vervelende ervaring voor een apparaat wat volgens mij nooit zo snel kapot had mogen gaan.

Dickiedick87 07-12-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

De Samsung WF 7604 heb ik gekocht op basis van de beoordelingen die ik hier heb gelezen. Ik heb de wasmachine nu kleine drie maanden in huis en ben zeer tevreden. De was is snel klaar en komt schoon uit de machine. Veel mogelijkheden zoals wassen op babykatoen, doe ik soms voor de handdoeken is echt reuze fijn.
De klep voor het pluisfilter moet je inderdaad naar beneden duwen, dus zoals eerder geschreven aan de zijkanten stevig vasthouden en naar beneden duwen. Werkt dus ook goed.
De prijs is wel zeer aantrekkelijk ook voor deze kwaliteit.

henk7 06-10-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Na diverse bekende merken zoals Bauknecht en Siemens te hebben gehad kozen we na het lezen van enkele reviews op kieskeurig voor deze Samsung. Wat betreft levensduur weten we het niet maar tot nu toe is hij voor die lage prijs boven verwachting uitstekend bevallen. Hij is zelfs stiller dan gedacht ook nog zuiniger. Hopen er nog jaren plezier aan te beleven.

wesjwief 30-09-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

het is een super apparaat voor die prijs.wasresultaat is goed,wat minder keuze in programma s.maar goed,al die extra programma s gebruik je toch niet zo veel.dus mij maakt datniet uit.hij maakt veel lawaai.maar na de komst van de monteur die er andere pootjes op heeft gezethoor je hem nauwelijks lopen.de machine is 1 keer blijven hangen in programma.gaf een error en deed niets meer,monteur kwam half uurtje later al :},drukte een bepaalde toetsencombinatie in en hy deed het weer perfect. goede snelle service van samsung!!!toppie!

Kevin73 03-09-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Ben sowieso blij weer een wasmachine te hebben. Ik sluit me bij de vorige review aan en wil er nog aan toevoegen dat het de eerste wasmachine is die een deuntje speelt als de was klaar is...
En gek genoeg moet ik er nog om lachen ook:-)

charlesvk 13-07-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Na veel wikken, wegen, reviews lezen en winkels bezoeken, hebben we voor deze machine gekozen. Wij kunnen het af met twee keer wassen per week, wat we hebben laten meewegen in onze keuze. Zo kunnen wij bv. een droogrek gebruiken en hebben geen droger nodig. De meerprijs voor een A+(+) machine haal je er bij ons gebruik volgens mij niet zo snel uit.

Desalniettemin komt de was er behoorlijk droog uit en hij is schoon. We lazen verder veel over machines die met zeer weinig water wassen; nou, bij deze machine staat de was lekker in het water (en ja, ik denk ook aan het milieu).

Het is een zeer makkelijk te bedienen apparaat, dat stabiel staat tijdens centrifugeren op 1400 toeren. Hij is een stuk stiller dan onze vorige machine (een Candy, die het trouwens zo´n 20 jaar heeft uitgehouden!).

Hij heeft geen ´diamond shape´ trommel of direct drive, maar de ophanging van deze trommel komt goed over. Ik ontdekte ook, dat als de was klaar is, de deur nog 1 à 2 minuten vergrendeld blijft. Handig dat de machine zichzelf uitschakelt na afloop.

De service bij Internetshop.nl is tot nu toe erg goed bevallen. Fijn dat je via de chat vragen kunt stellen, bovendien kost dat je geen 50 cpm. Ik werd zeer correct geholpen. De levering verliep ook volledig zoals afgesproken. Voor zo´n Euro 13,00 extra zetten ze het apparaat voor je neer en nemen de oude en de verpakking weer mee. Netjes en de helft goedkoper dan bij sommige andere aanbieders van deze service.

De toekomst moet uitwijzen hoe duurzaam deze machine is, maar het lijkt veelbelovend. Voor deze prijs kun je dit ook zonder kopzorgen aankijken.

Erik W 02-05-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Even een update na ongeveer 6 maanden.
Hij werkt nog perfect, was is perfect schoon en al redelijk droog.
Verkorte tijd is erg handig, en ook dat hij automatisch uitgaat na het wassen scheelt weer stroom.
Hij speelt een deuntje af als hij klaar is, en als je hem dan zelf niet uit doet, doet hij dat automatisch na 5 minuten.
Kortom: veel waar voor je geld, en nog degelijk ook!

ananasbloesem 25-03-2010
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Conclusie: Een wasmachine met heel veel kwaliteit voor een spotprijs. EEN ECHTE AANRADER!

Besteld via Mokio.nl (echt een aanrader voor A'dam en omgeving) Perfecte service, bezorgkosten zijn meer dan goed, je bepaald zelf wanneer er bezorgd wordt kan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Woon 14 hoog, hebben keurig tot aan de hal in onze woning bezorgd, niets te klagen.

Heb de wasmachine nu 2 maanden in bezit en ik ben er meer dan tevreden over! Het kunnen verstellen van de eindtijd is een groot voordeel evenals de overige ruime keuzemogelijkheid aan programma's.

Veelzijdig, prima vormgeving, weinig tot geen last van geluid bij centrifugeren en niet onbelangrijk: de was is schoon! 30, 40, 60, 95 graden, schoon.

Heb nog getwijfeld om een tweedehands aan te schaffen maar voor dezelfde prijs (wellicht iets meer) heb ik veel meer kwaliteit dan een tweedehands.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met een nieuwe wasmachine en raad 'm iedereen aan!

chantal81 01-12-2009
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

Erg veel mogelijkheden en extra opties. Vooral uitgestelde start was een vereiste. Eerste instantie opzoek gegaan naar een Siemens. Dit omdat we erg tevreden zijn over onze Siemens droger en keukerapparatuur. Maar voor een Siemens met deze functies betaal je zo'n 500 euro. Daarom eerst eens verder gaan kijken en zo kwamen we op dit type van Samsung uit. Eerst getwijfeld, Samsung als wasmachine? Maar onze Samsung stofzuiger werkt ook prima dus hadden we wel vertrouwen in dit merk.

Binnen 1 week thuisbezorgd door Bobshop. Voor 10 euro extra hebben de bezorgers de machine in de kelder geplaatst.
Let wel er op dat ze alle VIJF de bouten verwijderden die de trommel op zijn plaats houden tijdens transport!
Is bij ons mis gegaan. Rammelend geluid bij cetrifugeren en hij ging aan de wandel!
Alles goed nagekeken en kwamen erachter dat 1 bout niet verwijderd was.
Samsung laat een monteur komen om de machine na te kijken op evt schade.
Verder enorm tevreden! De was komt heel droog uit de machine en is schoon. En daar is ie voor!!

rogier wasmachine 21-10-2009
Geschreven voor: Samsung WF7604NAW

ik heb er vandaag ook maar een gekocht wat ik las van de anderen mensen tegen het trillen of lopen van de machine kan je rubberen dopjes onder je pootjes zetten of als je echt iets beeters wil nieuwe schokdempers in je machine monteren vangen de klapen goed op gebruik zo veel mogelijk vloeibaren wasmiddelen wasverzachers willen wel achter blijfen in je lijdingen goed spoelen stop je machine niet te vol en kijk uit met knopjes sleerjes van kleding kijk je water pomp na aan de voorkant of er niks in zit kwa vuil er staan een hoop tips op internet als je brobleemen heb met je machine als ie het niet meer doet ook onderdellen als je hem net heb gekocht kijk in je boekje of kijk zelf even of hij niet is geborcht met bouten aan je tromel vanwegen vervoer als je voor het eerst draait let er op of je geen geken geluiden hoort of lekt en eerst zonder was draain om alles door te spoelen op zijn grootsten programma 30 40 graden mag ook lager en ontkalk hem af en toe een keer in de maand