Bosch WAQ28446NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 523 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAQ28446NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

cvd 07-03-2019

Was verdwijnt in afvoer

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Slecht product. Een aantal keer is het voorgekomen dat grotere kledingstukken van bijna 10 cm op wonderbaarlijke manier in de afvoer terecht zijn gekomen. De ene keer worden hier uit "coulance" geen kosten voor gerekend, maar soms kost het 130€. Na veel klagen 50% korting gekregen op de kosten, maar nog steeds veel te veel geld voor een storing waar je als consument weinig aan kan doen.

Ook zijn er soms problemen met centrifugeren, dit is wel op te lossen door de wasmachine opnieuw te laten centrifugeren.

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Er verdwijnt was in de afvoer
  • Centrifugeren gaat niet altijd goed

Betty 10-12-2018

Bosch wasmachine cenrtifugeert meestal niet

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Dit lijkt een betrouwbare machine maar is het zeker niet. De centifugeerfunktie doet het willekeurig. Soms wel maar meestal niet. Dit probleem is niet op te lossen ook niet door de expert.

Minpunten

• Centrifuge funktie zeer onbetrouwbaar

Carla 14-08-2017

GARANTIE VAN 2 JAAR STELT NIETS VOOR, TELEURGESTELD

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Onze wasmachine zou een garantie van 2 jaar hebben en nu is binnen die termijn de manchet (rubber) kapot gegaan. De monteur van Bosch is woensdag geweest en dit viel niet binnen de garantie, kregen een rekening van € 215,00 voor een machine die nieuw € 570,00 heeft gekost, lekker dan. En als we hem nu zo intensief gebruiken, we zijn het grootste gedeelte van het jaar maar met 2 personen. Denk je een goede wasmachine van Bosch te kopen en krijg je dit. Wij zijn zeer teleurgesteld. Nee op deze manier zal ik niet weer een Bosch kopen en ook zeker niet aanbevelen. #Bosch

irmschen 25-03-2017

bosch wasmachine 28446

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

zie net dat ik nog geen review had geschreven!
Na bijna een jaar gebruik vind ik dat het gebruik simpel is,de machine zelf weinig geluid maakt(heb geen pieptoon aan dat was klaar is)en dat was er schoon uitkomt.
Helaas vind ook ik nog steeds dat het centrifugeren niet geweldig is!!!
Bij weinig was centrifugeert de machine denk ik niet of op lager toerental(?) ivm instabiel,dan doe ik er een handdoek of iets dergelijks bij als programma klaar is, en zet knop op centrifugeren waardoor het dan wel gebeurt.
Lukt het ook niet,of is het nog erg nat(vind ik)bij volle machine,dan haal ik een gedeelte eruit en centrifugeer dan in 2x(wat eigenlijk niet zou moeten hoeven,maar komt bij mij weinig voor)
Voor mijn gevoel heb ik de was tóch liever droger uit de machine,want bij mijn oude zanussi kwam het er veel droger uit!
Ik ben tevreden maar qua centrifugeren had het beter gekund en had ik beter verwacht,want ook centrifugeren vind ik erg belangrijk aan een wasmachine!
Over duurzaamheid valt natuurlijk nog weinig te zeggen na 1 jaar

Pluspunten

• weinig geluid
  • makkelijk display

Minpunten

• centrifugeren

Erkens 18-12-2016

Zowel service als kwaliteit kunnen beter

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Ik heb 3 Bosch machines (zijn hetzelfde als Siemens). Zowel Siemens als Bosch producten zouden bekend staan om een goede kwaliteit producten. Niets is minder waar. Regelmatig hebben de machines storingen. Bij reparatie vliegen de smoesjes je om de oren waarom dit niet onder de garantie valt. Eigenlijk valt niks onder de garantie.

• Menu
  • Resultaat was

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Slechte servicedienst
  • Kwaliteit is bedenkelijk

pietfrieda 26-11-2016

Niet blij met deze machine...

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Heb voor deze machine gekozen, omdat mijn vorige ook een Bosch was en 8 jaar probleemloos heeft gewassen. Daarna was het ook in een keer gebeurd trouwens....
En deze is koolborstelloos. Nog nooit zo`n drama meegemaakt met centrifugeren. Met dekbedovertrek erin vertikt hij het soms om te centrifugeren, waarschijnlijk door de onbalans. Moeilijk om een dekbedovertrek drijfnat in huis op te hangen. Spijt van dit apparaat. Had me er beter in moeten verdiepen. Ik las dat ik niet de enige ben met dit stomme probleem.

corenjanny 21-09-2016

WAT MIJ BETREFT: GEWOON EEN MISKOOP!

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

We zijn nu een half jaar verder en nog steeds enorme spijt van de aanschaf van deze machine. Centrifugeren van grotere stukken (hoeslakens, dekbedovertrekken) is één groot drama!
En nee, ik zou dit product zeker NIET aanbevelen.
Frieda 26-11-2016

Heb deze machine ruim een jaar. Ook ik ben niet tevreden over het centrifugeren van grote stukken. Een en al drama, hij vertikt het dan gewoon. Inderdaad niet aan te bevelen....Heb spijt van de aankoop.

Dasha 07-09-2016

Wast volgens mij te warm, al mijn was is gekrompen

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Leuk hoor een was machine die 7 kilo aankan, maar dat kan dus alleen op een volledig lang prgramma. Wil je een kort wasprogramma draaien , dan mag er max 4 kilo was in anders centrifugeert ie niet. Verder was ik nu alles maar op 20 graden omdat op 30 graden alles er een maat kleiner uitkomt. En nee, het gaat niet eens om nieuwe kledingstukken, maar om kleding die al tig keer gewassen was. Al met al niet echt tevreden met deze machine. Enige voordeel is dat hij stil is. Echter weer niet als ie klaar is, dan blijft ie tijden door gaan met piepen en hij schakelt niet vanzelf uit.
Verder reageren de tiptoetsen niet altijd.

Ik vind het dus een miskoop. Ik ga weer op zoek naar een Bauknecht. Vorige ging 13 jaar mee.

Pluspunten

• Stil
  • Vulopening

Minpunten

• Kort programma max 4 kilo
  • wast te warm
  • was krimpt bij 30 graden
  • tiptoetsen

corenjanny 21-09-2016

Pffff, daar ben je mooi lekker mee dan. Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar het centrifugeren van bijv. hoeslakens en dekbedhoezen blijft één groot drama. Ik zou graag de tijd terugdraaien; dan zou ik zeker NIET voor deze machine gekozen hebben. Sterkte ermee.

lindadegroot 28-04-2016

Geweldige wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Deze wasmachine maakt echt heel weinig geluid tijdens wassen en zelfs weinig tijdens centrifugeren. Met de oude wasmachine reageerde de babyfoon tijdens centrifugeren altijd. Nu horen we er helemaal niets van. De wasmachine staat boven de babykamer en kan nou heerlijk een was aanzetten als ze s'avonds slapen.
Niet onbelangerijk natuurlijk dat deze wasmachine een handig display heeft hoe lang het nog duurt voordat hij klaar is.
Makkelijk open maken als je wat vergeten bent.
Startuitstel zelf voor elk uur in te stellen.
Duidelijk boekje met uitleg over de wasprogramma's.
Ik ben heel tevreden.

corenjanny 21-02-2016
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Is stil; wast schoon; maar.........wat valt het centrifugeren tegen. Was kwam droger uit mijn oude 1200 toeren wasmachine met kapot lager.
Wat ik ook mis, is het alleen kunnen centrifugeren. Ja, spoelen en centrifugeren of op een laag toerental, maar niet op 1400 toeren. Heb er geen erg in gehad bij de aanschaf. Al met al niet erg gelukkig; ik hoop dat het beter wordt.

corenjanny 28-06-2016

We zijn inmiddels weer ruim 2 maanden verder. Helaas blijf ik bij mijn mening dat de wasmachine waarschijnlijk geschikt is voor grote gezinnen maar zeker niet voor één- of tweepersoons huishoudens. Zelfs bij een volle lading centrifugeert deze machine slechter dan mijn oude 1200 toeren machine. Al met al heb ik enorm veel spijt dat ik deze machine gekocht heb, maar ik zal het er voorlopig mee moeten doen.

corenjanny 18-04-2016

Dank je wel voor de tip.

irmschen 02-04-2016

als je goed bij draaiknop onderaan kijkt dan kan je het op centrifugeren zetten,druk extra spoelknop uit(aan linkerkant)en stel in het midden het toerental in(paar x indrukken),en ziedaar,je kan gewoon alleen centrifugeren op 1400 toeren(vandaag gedaan,en machine vanmiddag bezorgd)maar idd is mijn 1e indruk dat mijn oude zanussi met 1200 toeren beter centrifugeerde als deze machine(al moet ik nog veel uitvinden,dus kan ik er nog weinig van zeggen)mijn review komt dus nog ;-)))

corenjanny 18-04-2016

Inmiddels een monteur bij geweest vwb het centrifugeren; hoop dat het nu beter gaat; ik kom er later nog wel even op terug.

JVS 07-02-2016
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Het is een wasmachine met een grote inhoud. Deuropening is mooi ruim. Ik vind niet dat het lawaai maakt. Het is maar wat je onder lawaai verstaat. De was wordt mooi schoon en het is qua bediening nogal makkelijk. Je kan zelf de pieptoon uitschakelen als de was klaar is. Anders blijft het piepen én dat is verschrikkelijk. De stappen om dit te realiseren zijn zeer eenvoudig en dat kun je nalezen in de geleverde folders.

Co 31-01-2016
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Geweldige machine, doet snel de teleurstelling van het uitvallen van onze vorige machine vergeten.

Ga maar na: is sneller, heeft meer inhoud, is zachter en veel zuiniger. Daarnaast is het ook een mooi apparaat om te zien. Naast z'n zusje - de oogstrelende wasdroogster WTY87700NL is de wasmachine helemaal op z'n plaats. Een prachtig stel dat helemaal is opgewassen tegen de stevige taken die ze voor hun kiezen krijgen.

Wie is de beste van het stel? De droogster: zij schakelt automatisch uit nadat ze klaar is en is iets sneller klaar dan de wasmachine. Na verschillende merken te hebben gehad komen we tot de conclusie Bosch voor de was!

E Renkens 06-12-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Prima ervaring met deze wasautomaat. Zeer stil in gebruik. mooie en duidelijke vormgeving en bediening.

Roy de Jonge 01-12-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Een goede zuinige wasmachine. Wast de was goed schoon. Met name het instellen wanneer de was klaar moet zijn is voor ons een verademing. Verder is de machine erg stil. Over de duurzaamheid kan ik na 1 maand nog niks zeggen.

Youssef 26-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Prachtige machine. Het ziet er mooi uit. Ik sta versteld van de stilte bij het draaien van de machine. Volop mogelijkheden en gebruiksvriendelijk. Tot op heden alleen maar pluspunten.

Sophia 26-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Blij met de aanschaf van deze machine, voldoet aan onze verwachting. Heb deze machine op aanraden van een familielid aangeschaft.

Anja 23-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Makkelijk te bedienen apparaat, veel verschillende functies. Erg zuinig in het verbruik en erg stil.

toemin 22-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Het is een prima wasmachine. Nooit gedacht dat wassen zo stil kon zijn! Helaas zit er geen inzetstuk voor vloeibaar wasmiddel bij, maar daarvoor gebruik ik een wasbol.

Schuijt 22-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Bij het eerste gebruik waren we al met stomheid geslagen hoe stil het apparaat is. Wat een genot. De bediening is vrij makkelijk te begrijpen. De standaard wasprogramma's zijn langer dan we gewend waren in tegenstelling tot onze vorige wasmachine, maar dat nemen we op de koop toe. Wel een leuke aanvulling is dat de Bosch zelf 'ziet' als er teveel wasmiddel gebruikt is en een extra spoelcyclus toevoegd aan het programma. Altijd leuk zo'n slimme wasmachine.

Anneke de Vries 21-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Duidelijke gebruiksaanwijzing en duidelijk bedieningspaneel. De machine is stil en heeft alle gewenste mogelijkheden.

Familie Hoekstra 17-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

We hebben de machine net aangeschaft en functioneert naar wens en behoefte. Tevens is de wasmachine ook mooi stil. Eerste indruk is dus prima.

Wendy 17-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Prima Machine. Voor het eerst de bakkerskleding van mijn zoon (veel vetvlekken) lekker schoon zonder extra behandeling. Genoeg programma's en makkelijk te bedienen. Zelfs voor mijn kinderen/pubers

janssen 16-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Perfect voor een grote familie. De was blijft super glad als je er niet te veel was in doet. Simpel bedieningsfront en het geluid aan het eind is ook fijn.

Marcel 15-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Mooi apparaat, grote inhoud, wast goed, is erg stil ( zelfs bij centrifugeren op 1400 toeren), droogresultaat na centrifugeren is goed en is nog zuinig ook. Prima prijs-kwaliteitverhouding.

Christina Beijer 15-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28446NL

Fijn super makkellijk apperaat met eco stand 8 kilo was in 1 uur klaar ideaaal voor veel vuile was maar ook mbv programma enkele stuks te wassen . Timer super makkelijk in te stellen of te programmeren. Vrij geruisloos en als ie klaar is piept hij duurt t te lang gooit ie de klep vanzelf open(waardoor je was niet muf gaat ruiken) wat een pracht machine wassen is een plezier. ben er super blij mee, top dmv registratie 10jr garantie op de motor