Miele W 3164 Edition 111 - reviews

• Mogelijkheden 8
  • Gebruiksgemak 9
  • Vormgeving 9
  • Duurzaamheid
Product een kwartaal in bezit
Na 7 jaar tobben met een Indesit WI142 wasmachine werd het tijd voor wat beters. Het hoefde geen super geavanceerde machine te zijn, maar wel degelijk, een goed wasresultaat hebben en met centrifugeren stabiel staan. De Indesit is weliswaar nooit kapot geweest, maar deze voldeed niet aan het 2e en 3e criterium.

Alhoewel deze Miele geen A+++ klassering heeft, geen koolborstelloze motor heeft en nog wat zaken die tegenwoordig bijna een must zijn, voldoet deze toch aan al onze wensen.

De A+++ klassering heeft een machine vaak alleen op basis van hele lange programma’s en dat is iets wat wij in de praktijk niet zo handig vinden. De koolborstelloze motor is op zich mooi, maar deze Miele is ook heel stil en voordat je de koolborstels ooit moet vervangen, ben je heel wat wassen / jaren verder. En het vervangen op zich stelt ook niet zo heel veel voor.

Dat Miele met het toepassen van aluminium trommelkruizen (gaan corroderen en breken uiteindelijk) niet meer de degelijkheid van 20 jaar geleden heeft, zijn ze in mijn optiek toch nog wel een klasse beter dan bijvoorbeeld een AEG of Bosch.

De wasmachine is loodzwaar, maar dat is alleen bij het plaatsen lastig. Hij staat als een huis en is zeer stil bij het centrifugeren. De machine is degelijk en doordacht gebouwd en heeft een overzichtelijk bedieningspaneel.

Het wasresultaat is zeer goed. Programma’s zitten er voor ons voldoende op en de machine past de programmaduur en het waterverbruik automatisch aan de hoeveelheid belading aan.

Kortom een redelijk eenvoudige machine, die perfect doet wat hij voor ons moet doen. Hopelijk is de duurzaamheid ook iets waar we over 10 jaar (of meer…) tevreden over kunnen zijn.
  • Wasresultaat 9
  • Mogelijkheden 9
  • Gebruiksgemak 9
  • Vormgeving 10
  • Duurzaamheid 9
Product een paar dagen in bezit
Na onze Beko deze Machine gekocht.

Wat een verschil.

Een prachtige machine zowel qua uiterlijk als gebruikerservaring.

Machine weegt ook 100kg hou hier rekening mee met eventueel sjouw werk.

Laat dit ten alle tijden DOEN!

Verder heb ik ook 10 jaar Miele garantie genomen.

Machine oogt erg degelijk nu hopen dat ik pas over 10 jaar kan zeggen dat het een goed apparaat is was :-).

We wassen redelijk veel.

Miele test machines op 5000 draaiuren.
  • Wasresultaat 8
  • Mogelijkheden 8
  • Gebruiksgemak 8
  • Vormgeving 8
  • Duurzaamheid 8
Product een paar weken in bezit
Prima wasmachine. Heel stil, je hoort bijna niks als ie wast, en bij centrifugeren slecht een lichte zoem. Was komt er een stuk droger uit dan onze vorige (12 jaar oude) Bosch. Doordat ie wat meer wasgoed kan verwerken, kan het beddegoed er nu ook fatsoenlijk in.

Binnenkort een 10 jaar garantiecertificaat erbij kopen, voor de zekerheid..