AEG L76475FLE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L76475FLE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Lagertje 07-11-2019

Wegwerp wasmachine

Geschreven voor: AEG L76475FLE

5 jaar geleden deze machine gekocht. Het leek mij een machine met een goede prijs kwaliteits verhouding. Na 1 jaar maakte machine bonkend geluid. Wegens tijdgebrek hiervoor een monteur laten komen en deze heeft enkele bouten weer vastgedraaid.. Hier mocht ik mooi even 100 euro voor aftikken. Enfin dacht dat dit het verder wel zou zijn. Nu na 5 jaar tijdens het centrifugeren het geluid van een sneltrein die voorbij raast. Vandaag dacht ik de lagers even te vervangen. Kom ik erachter dat de lagers 1 geheel vormen met een gesealde kuip/ trommel. Dus om rotte lagers te vervangen moet je een complete kuip/ trommel unit bestellen voor 255 euro. De reserve wasmachine die we nog hadden staan is inmiddels geïnstalleerd. De lavamat waarvan alleen de lagers defect zijn wordt morgen afgeleverd bij een witgoed handelaar. Krijg er maybe nog 30 euro voor als het mee zit. Deze AEG lavamat machine is wat mij betreft het ultieme voorbeeld van de wegwerpmaatschappij waar we in leven.

Gladiool123 30-08-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Goede wasmachine, zeer stil. Was ook een van de redenen waarvoor ik voor dit type had gekozen. Wasresultaat is prima. Verder ben ik blij dat de machine vanzelf uit gaat nadat het wasprogramma is afgerond. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de wasprogramma's, in vergelijking met mijn vorige machine, erg lang duren. Of deze machine dus echt minder energie verbruikt dan andere modellen durf ik te betwijfelen. Maar dat is echt het enige dat ik kan bedenken, prima machine en trouwens prima service van AEG toen er een klein defect was. Prima en snel verholpen.

jitter 07-11-2015

Ik heb met een energiemeter een paar vergelijkende metingen gedaan tussen het gewone katoenprogramma en het eco katoenprogramma. Daaruit blijkt dat het eco wasprogramma zuiniger is dan het gewone, ondanks dat dit veel langer duurt.

Mijn vermoeden is dat ronddraaien van de trommel relatief weinig kost t.o.v. verwarmen van het water. Het eco programma verwarmt het water minder en de machine vangt dat op door het wasmiddel meer tijd te geven zijn werk te doen in het koudere water.

In de handleiding staat bij het Katoen Eco programma deze opmerking: "De watertemperatuur van de wasfase kan verschillen van de temperatuur die is aangegeven voor het geselecteerde programma."
Om zuiniger te zijn dan het gewone programma (bij dezelfde ingestelde temperatuur) kan dit eigenlijk alleen maar door minder en/of korter te verwarmen.

jitter 18-07-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Gekocht als vervanger voor mijn vorige machine. Vanwege de plaats waar de machine staat moest het een stille zijn die toch betaalbaar is. De keuze viel al snel op deze machine van AEG.

De koolborstelloze motor is een droom in vergelijking met de gewone motoren. Zowel gewoon draaien als centrifugeren zijn vele malen stiller geworden.
Doordat de motor veel stiller is geworden valt nu wel het geluid van de pomp meer op dan voorheen.

Het wasresultaat en centrifugeresultaat zijn gewoon goed, niets op aan te merken. Met 7 kg een grote trommel waardoor je, mits goed gevuld, dus minder vaak hoeft te wassen. Eigenlijk niet bedoeld voor kleine wasjes (in tests scoort deze machine goed met een goed gevulde trommel, maar blijkt juist (erg) onzuinig met maar 3 kg was).

Nadelen zijn er ook. Het belangrijkste nadeel is dat na de laatste centrifugedoorgang de machine niet de was probeert los te maken van de trommel maar bijna direct stopt met het programma. Hierdoor zit de was echt tegen de trommel aangeplakt waardoor het erg kreukt. Ook direct na het programma halen van de was helpt niet echt tegen deze kreukels. Mijn vorige machine werkte de was eerst los van de trommel, en dat scheelde duidelijk.
Een ander nadeel is poeder in het zeepbakje. Dit spoelt alleen goed in als het poeder in een droog bakje gedaan werd. Zaten er nog druppels water in, dan is de kans groot dat er zelfs na de laatste spoeldoorgang nog resten zeep in het bakje zitten.
Het klepje dat je voor vloeibaar wasmiddel naar binnen kunt klappen zit onhandig. Elke keer moet je daarvoor het zeepbakje voorbij de vergrendeling naar buiten schuiven. Lastig, ik gebruik dus uitsluitend een wasbol voor vloeibaar wasmiddel.

Pieteke91 03-07-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Ten eerste een wasmachine met een mooi design! De wasmachine heeft veel wasprogramma's geeft dit duidelijk weer op het display.
Ik heb deze wasmachine gekocht omdat ik koolborstelloze wasmachine wilde omdat deze machines stiller zijn. Dat is goed te merken bij deze AEG, hij is zeer stil.
Het enige nadeel vind ik het klepje in het bakje voor de hoofdwas. Deze moet omhoog bij waspoeder en omlaag bij vloeibaar wasmiddel. Verder erg tevreden!

benneker1979 29-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Jarenlang een Bosch wasmachine gehad, nu de overstap gemaakt naar AEG, we zijn zeer tevreden over het geluidsniveau van de AEG wasmachine, dit was ook 1 van de redenen om te kiezen voor AEG. hij wast goed en voor ons gebruik voldoende mogelijkheden en wasprogramma's. Hij staat mooi naast onze AEG Droger.

Ik heb hem zelf aangesloten, dit is goed te doen. voorzien van een duidelijke installatie instructie.

baakvantoor 25-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Het gebruiksgemak van de machine is uitstekend.
Tijdens het wassen is de machine erg stil.
En de informatie op het paneel is ideaal.

outside2k 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Heb deze machine gekozen om zijn lage geluidsopbrengst.
Hij is echt supperstil en heeft genoeg wasprogramma's.
Over het design valt niet te twisten, gewoon degelijk en duurzaam.
Makkelijke bediening en een overzichtelijk display.
Ben erg te spreken over deze machine.

ndorst 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Stille en degelijke machine met veel verschillende programma's ze duren wel veel langer dan bij mijn oude AEG. De was wordt prima schoon.Ik moet er wel aan wennen dat ik niet eerst alleen een voorwas kan draaien en daarna deze laten weken

Daniela46 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Na ongeveer 20 jaar een Miele wasmachine zijn we toch overgestapt op AEG omdat ook de droger prima bevalt.Hij is heerlijk stil en wast prima schoon. Tot nu toe geen problemen.

freddypiek 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Een goede, degelijke en mooi vormgegeven wasmachine met meer dan voldoende gebruiksmogelijkheden. De bediening van de machine is eenvoudig door de centrale bedieningsknop. Het is wel raadzaam de handleiding goed te lezen om de mogelijkheden van de machine en de bedieningstoetsen te ontdekken Het geluidsniveau is acceptabel tot stil te noemen. het is prettig dat de machine na afloop van het programma een geluidssignaal geeft en zelfs na verloop van tijd zichzelf uitschakelt.

Patriciaenjeroen 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Een goede, mooi vormgegeven wasmachine. De wasmachine is ook nog goed voor het milieu. Dus een prima keus.

EricSmullie1968 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Super apparaat, totaal geen klachten of opmerkingen, keurig geinstalleerd door Elektro van Kan! Apparaat is veel minder diep dan je in eerste instantie denkt!

B.Jansen1 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Sinds 2 weken in bezit van deze wasmachine aangezien de vorige kapot was gegaan en ik met 2 kleine kinderen toch weer een nodig had. Hij voldoet me uitstekend, is lekker stil, makkelijk en duidelijk in gebruik. Het voordeel van deze wasmachine is dat hij een kinderslot heeft waardoor mijn zoontje van 18 maanden hem niet kan veranderen wanneer de wasmachine bezig is met een programma.

waco58 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Deze wasmachine nu enkele weken in ons bezit en hij is echt een verademing. Hij is echt veel stiller dan onze vorige LG ( ook een directdrive)en hij wast fantastisch schoon ook een 3 kg was is zo schoon en duurt niet lang. Als u dus haast heb dan draait u even een 3 kg was en deze is klaar wanneer u klaar bent. Verder is hij heel compact voor zijn 7 kg.Instellen is ook heel makkelijk met de tiptoetsen ( reageren direct).

Slotje59 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Voor het eerst een AEG machine aangeschaft, bevalt goed. Wasresultaat is goed, lekkere ruime trommel en veel mogelijkheden voor diverse types wasgoed.
Compleet geruisloos is hij niet, het afpompen hoor je wel.
Het aanpassen van de wastijd is erg handig en werkt simpel.
Tevreden tot nu toe, duurzaamheid kan uiteraard nog niets over gezegd worden.

marianne6325 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Een prima wasmachine. Veel mogelijkheden kwa was programma's. Grote ruime kuip en grote deur. Makkelijk in en uitladen. Hij is erg stil. Je hoor alleen het pompen en centrifugeren. Kortom, ik ben er heel blij mee.

m.e.jansen 10-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Deze wasmachine is ons eerste model van AEG. Een prettige ervaring tot nu toe. De machine is zeer makkelijk in het gerbuik en biedt volop keuze in het menu. Spaarzaam omgaan met water en energie met de langere programma's of een kort programma als het een keer nodig is. De geringe diepte van het apparaat is echt een uitkomst wanneer je maar weinig plaats hebt Dit terwijl dat aan de wascapaciteit niet te merken is want de trommel is lekker groot. Kortom: deze AEG lijkt de goede keuze te zijn geweest voor een hele aantrekkelijke prijs.

RomeoBravo 09-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Goede ervaringen met het merk AEG.
De wasmachine werkt perfect, bijna geruisloos, op centrifugeren na.
Ook het formaat is perfect en lijkt wat kleiner dan de doorgaande modellen.
1400 toeren zorgt voor zeer goede droging van wasgoed.
Eenvoudige bediening en veel standaardinstellingen te wijzigen, zoals een kortere duur van de wasbeurt.

RomeoPapaMike 09-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Het kiezen voor het merk AEG was voor ons eenvoudig, in de afgelopen 37 jaar vier keer een AEG wasmachine aangeschaft en daarover altijd zeer tevreden geweest.
De machines deden hun werk totdat de einde levensduur was bereikt.
De L76465FL valt op door de geringe diepte, zeker enige centimeters korter dan de vorige exemplaren.
De wasmachine doet wat hij moet doen en ook nog eens met weinig geluid.
Kortom, een goede aankoop voor een mooie prijs.

appieee 06-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Sinds kort deze wasmachine aangeschaft en ik moet eerlijk zeggen dat deze me niet alleen maar bevalt maar ook verrast heeft door zijn stille motor, je hoort hem echt bijna niet draaien alleen tijdens het centrifugeren hoor je hem maar zelfs dat valt nog mee.
Bedieningspaneel is heel duidelijk en makkelijk te bedienen en de was komt er gewoon goed schoon uit wat ik eigenlijk ook had verwacht.
Ik hoop er nog jarenlang van te kunnen genieten.
Uiterlijk van deze wasmachine is strak en mooi design.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over het totale plaatje van deze wasmachine.

Summer72 03-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Een prima wasmachine, hij is heel stil (je denkt bijna dat je vergeten bent om de wasmachine aan te zetten, maar hij is gewoon geruisloos) en heel eenvoudig in gebruik, de knoppen wijzen voor zich. Trommel is ook groot genoeg voor gezinswassen. Een aanrader.

Santana99 03-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Weer een AEG wasmachine aangeschaft omdat wij goede ervaringen hebben met dit merk.
Ook bij deze nieuwe wasmachine weer volop keuze mogelijkheden, ook wat betreft tijdinstelling en warmte instelling. Ook heel fijn het piepje dat afgaat bij einde wasprogramma.
Nu een maand in gebruik en ik heb geen negatieve punten kunnen ontdekken.

vanleeuwenberg 03-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Wat een mooie wasmachine, met zoveel mogelijkheden. Wast uitstekend. Apart wasprogramma voor gordijnen en jeans. Dan de korte was van 20 minuten. Super handig voor als je even snel iets wil wassen. En dan de mogelijkheden dat je veel kan aanpassen naar je eigen wensen. Ik vind het een super wasmachine. Mijn vorige was ook een AEG Lavamat, deze is meer dan 20 jaar meegegaan.

InePeeters 02-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Ben sinds een maand in het bezit van deze wasmachine. Hij wast prima schoon en is zuinig en stil. Ook de bediening is goed overzichtelijk en gemakkelijk te gebruiken.

lvdbrink91 02-06-2015
Geschreven voor: AEG L76475FLE

Sinds een paar weken in het bezit van deze wasmachine. Ben er erg blij mee! Is gemakkelijk in gebruik en wast vrij stil. Centrifugeert goed, waardoor de kleding er bijna droog uit komt.