Miele W 5873 WPS Edition 111

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 5873 WPS Edition 111 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

o********@z******* 08-08-2021

Korte levensduur Miele

Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Deze wasmachine in mei 2013 gekocht, voor Miele gekozen vanwege de lange levensduur. Altijd zonder problemen gedraaid. Nu juli 2021 stopt de machine midden in programma en geeft foutmelding F50 (technische motorstoring). Na inspectie blijkt naast dit probleem tevens de printplaat kapot te zijn. Kortom einde oefening! Voor z'on duur apparaat vrij korte levensduur. Voor ons niet weer een Miele!

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel wasprogramma's

Minpunten

• Levensduur

LEVENSDUUR 19-09-2019

levensduur

ik heb de wasautomaat op de 11 maand 2014 gekocht
hij beviel goed maar nu heb een probleem
hij maakte nogal veel geluid de laatste week
na controle bleek dat de trommel los zat
toen heb ik het apparaat uit elkaar gehaald en zag
dat de as die aan de trommel vast hoort te zitten los zat
deze as zit in het kruis gegoten en zit nu dus los
bij een apparaad van dit merk met deze leeftijd moet dit niet kunnen vind ik
na informatie blijkt dat ik dit onderdeel niet los kan krijgen alleen compleet met de trommel
en al plus lagers en lagerhuis dit kost +- 400 euro
ik vind dat dit onderdeel veel te snel kappot is gegaan(nog geen 5 jaar oud)
DUS NOG EEN MIELE !

Jaap5012 07-11-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Deze nieuwe machine is stiller dan onze oude machine en de was komt er goed droog uit, waardoor de droger ook minder tijd nodig heeft.

We hebben deze machine nu een paar weken en hij bevalt goed. Veel verschillende programma's die je dan ook nog zelf kunt aanpassen.

Wat ik wel raar vind is dat je voor extra programma’s moet betalen.
Je zou denken dat Miele al zijn progamma’s op zijn machine’s zet maar dat is niet zo.

b.v. de programma’s : Eco, Home, Home XL, Hygiëne & Kids, Medic, Baby en Sport & Wellness.

Er moet een monteur van Miele bij je thuis komen om dit te installeren, ze vertelde mij dat er geen voorrijkosten waren. Maar voor het eerste programma betaal je € 100,- elk programma dat je gelijktijdig er bij neemt komt er € 37,- bij.

Je betaald al meer voor deze wasmachine ten opzichte van een ander merk en dan komen er eigenlijk nog extra kosten bij. Dit lijkt mij niet klantvriendelijk.
Daarom geef ik voor mogelijkheden dan ook maar een 6.

Duurzaamheid weet ik nog niet dus een 7.

A750 23-09-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Na 15 jaar onze oude miele 8435 vervangen door een nieuwe W5873 Edition 111.
Deze nieuwe machine is vele malen stiller als onze oude machine en de was komt er goed droog uit, waardoor de droger ook minder tijd nodig heeft.
Geluid bij centrifugeren is ook prima in orde, zeker als je nagaat dat het wasgoed met 1600tpm wordt rondgeslingerd.
Wast goed schoon, heeft veel programma instelmogelijkheden en is erg gebruikersvriendelijk.
Ook mooi dat je kunt zien wat het verbruik is van een wasbeurt en de Miele automatisch het wasprogramma bijstelt op basis van de belading, waardoor energie bespaard wordt.
Apparaat is mooi en solide afgewerkt.
Kortom we zijn zeer tevreden met onze aanschaf.
Voor duurzaamheid heb ik een wat mindere score opgegeven, omdat de machine zich nog wel moet gaan bewijzen.

yellows14 24-08-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

We gebruiken deze machine nu enkele maanden. Prima machine, op één punt na. In vergelijking met onze vorige wasmachine, een Bosch F 1600, maakt deze Miele 5873 aanmerkelijk meer geluid. Tijdens het wassen zelf valt het nog wel mee, maar bij het centrifugeren op 1600 toeren is die echt lawaaig. De machine staat op zolder en bij het centrifugeren op 1600 toeren kan ik hem in de woonkamer goed horen. Het centrifugeren van de Bosch op 1600 toeren was nauwelijks te horen. Centrifugeren op 1200 of 1000 toeren gaat gelukkig een stuk stiller en het wasgoed komt niet veel natter uit de machine. Geluidservaring blijft iets subjectiefs, maar op dit punt verschil ik van mening met de andere reviews.

hj23 02-02-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Na 12 jaar met een andere miele te hebben gewassen zonder problemen nooit wat aan gehad .en hij was nog in perfecte staat waste nog als nieuw maar de 5 kilo trommel zat gouw vol en hij had ook geen tijdklok om in te stellen voor snachts dus verkocht op marktplaats .deze maschine gekocht bij BCC btw vrij dat scheelde een hoop geld . en deze nieuwe maschine heeft een 8 kilo trommel en stuk stiller en zuiniger en een klok om in te stelle echt een geweldige maschine ik hoop er net zo veel plezier van te hebben als de vorige

ellepel007 06-01-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

een geweldige goede wasmachine, produceert bijna geen geluid, heeft veel mogelijkheden en wast erg goed schoon!

Kwakwolf 05-01-2013
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Zeer stille wasmachine ondanks zijn 1600tpm. Wasresultaat uitstekend en de bediening is eigenlijk zeer eenvoudig. We hadden veel eerder een miele moeten aanschaffen!

Jca.Cornelissen 13-11-2012
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Na de ellende van een Samsung toch maar een Miele aangeschaft. En wat een verschil! Machine is super stil en was komt er veel droger uit.
We hebben deze machine nu een paar weken en bevalt meer dan goed. Veel verschillende programma's en die kun je dan ook nog zelf aanpassen naar eigen wens.
Mooie van deze machine is dat we er een stofzuiger bijkregen.
En zoals de Familie van Dijk al zei, Miele, er is geen betere!!

familie van dijk 23-10-2012
Geschreven voor: Miele W 5873 WPS Edition 111

Na 17 jaar hield onze vorige Miele wasautomaat (type weet ik niet meer)er mee op. Bij Scheer & Foppen de nieuwste Miele W5873 aangeschaft, deze was toen nog niet te bezichtigen in de winkel maar wel te bestellen. Ik had vooraf informatie ingewonnen op internet en het stond voor ons vast dat er weer een Miele wasautomaat moest komen. Eisen: 1600 toeren centrifuge en een grote trommel met meer inhoud dan de vorige (was 6 Kg, is nu 8 Kg). We wassen nu enkele weken met de nieuwe machine en zijn er erg tevreden over.

Erg stabiel platform, weinig geluid en trillingen bij 1600 RPM.
Uitstekend was en droog resultaat, droger (ook van Miele) maakt nu veel minder uren dan voorheen.
Minder gebruik van wasmiddel, dosering wordt gecontroleerd en geadviseerd.
Stroom en watergebruik is me eerlijk gezegd onbekend maar ligt volgens de specificaties aanmerkelijk lager dan voorheen.

Omdat Miele 111 jaar bestaan krijgen we ook nog een Miele stofzuiger aangeboden omdat onze wasmachine een editie 111 betreft en er nu een actie loopt. Toch lekker, een gratis Miele stofzuiger twv. 169 euro!

Ik houd niet zo van one-liners maar Miele, er is echt geen betere!

R.J82 06-05-2015

welke droger van miele heeft u? ik ben namelijk ook op zoek naar een droger :)