Miele W 3164

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 3164 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ellen 02-02-2017

Valt helaas tegen

Geschreven voor: Miele W 3164

Nadat onze oude Miele na bijna 20 jaar trouwe dienst minder begon te functioneren (nog steeds niet echt kapot) besloten wij uiteraard weer een Miele te nemen. Het instapmodel deze keer, vooral omdat wij niet zoveel extra programma's nodig hebben.
Ik moet helaas zeggen dat de oude Miele, ook na twintig jaar, stiller was. Zéker met centrifugeren maakt de nieuwe een enorm zwaar brommend geluid dat we beneden on de woonkamer nog kunnen horen. Ook valt mij op dat sinds wij deze Miele hebben de kleding er opeens "verwassen" uitkomt... Veel grauwsluier, pluizen en ook vlekken die er normaal zonder extra moeite na een keer wassen uit waren, moet ik nu voorbehandelen of soms zelfs twee keer wassen.... Begrijp er niets van... Had ik nu toch maar die LG of Samsung gekocht?

Pluspunten

• De prijs voor een "Miele"

Minpunten

• Lawaaierig
  • Slecht wasresultaat

Officiele reactie van Miele 06-02-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft en willen graag met u in contact komen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Willem_40 20-01-2014
Geschreven voor: Miele W 3164

Na 7 jaar tobben met een Indesit WI142 wasmachine werd het tijd voor wat beters. Het hoefde geen super geavanceerde machine te zijn, maar wel degelijk, een goed wasresultaat hebben en met centrifugeren stabiel staan. De Indesit is weliswaar nooit kapot geweest, maar deze voldeed niet aan het 2e en 3e criterium.

Alhoewel deze Miele geen A+++ klassering heeft, geen koolborstelloze motor heeft en nog wat zaken die tegenwoordig bijna een must zijn, voldoet deze toch aan al onze wensen.

De A+++ klassering heeft een machine vaak alleen op basis van hele lange programma’s en dat is iets wat wij in de praktijk niet zo handig vinden. De koolborstelloze motor is op zich mooi, maar deze Miele is ook heel stil en voordat je de koolborstels ooit moet vervangen, ben je heel wat wassen / jaren verder. En het vervangen op zich stelt ook niet zo heel veel voor.

Dat Miele met het toepassen van aluminium trommelkruizen (gaan corroderen en breken uiteindelijk) niet meer de degelijkheid van 20 jaar geleden heeft, zijn ze in mijn optiek toch nog wel een klasse beter dan bijvoorbeeld een AEG of Bosch.

De wasmachine is loodzwaar, maar dat is alleen bij het plaatsen lastig. Hij staat als een huis en is zeer stil bij het centrifugeren. De machine is degelijk en doordacht gebouwd en heeft een overzichtelijk bedieningspaneel.

Het wasresultaat is zeer goed. Programma’s zitten er voor ons voldoende op en de machine past de programmaduur en het waterverbruik automatisch aan de hoeveelheid belading aan.

Kortom een redelijk eenvoudige machine, die perfect doet wat hij voor ons moet doen. Hopelijk is de duurzaamheid ook iets waar we over 10 jaar (of meer…) tevreden over kunnen zijn.

C. Freire 26-06-2013
Geschreven voor: Miele W 3164

Na onze Beko deze Machine gekocht.
Wat een verschil.
Een prachtige machine zowel qua uiterlijk als gebruikerservaring.
Machine weegt ook 100kg hou hier rekening mee met eventueel sjouw werk.
Laat dit ten alle tijden DOEN!
Verder heb ik ook 10 jaar Miele garantie genomen.
Machine oogt erg degelijk nu hopen dat ik pas over 10 jaar kan zeggen dat het een goed apparaat is was :-).
We wassen redelijk veel.
Miele test machines op 5000 draaiuren.

denstar 27-09-2013

Geachte mevrouw Freire,

Kunt uw wat vertellen over de droog en kreuk kwaliteit van de kleding. Blijven er veel kreukels achter?

MvG,

Dennis

P.da Silva 18-10-2013

Goede middag, bij mij is net de monteur van Miele geweest. vorige jaar in augustus was hier ook een. Het is geen nieuwe machine maar volgens die twee monteur's heeft nog niet een derde van wat zou moeten draaien, ik ben alleen dus ik was niet zoveel, toch is de elektronica stuk en een reparatie kost 490 euro's, dus heb ik niet laten doen daarom ben ik opzoek naar en nieuwe.
Miele?????

C. Freire 19-10-2013

@denstar.
ik heb niet echt een vergelijking met andere machines.
maar qua kreukels valt het denk ik reuze mee.
Betert grotere inhoud dus meer gewicht op de was wat eventueel een oorzaak kan zijn.
Ik weet er te weinig van.

Werder TOP MACHINE@

Officiele reactie van Miele 28-06-2013

Bedankt voor uw positieve reactie.
Even ter informatie, een wasautomaat van Miele wordt getest op 10.000 draai uren.

Miele Nederland Webcare

dsc74 18-03-2013
Geschreven voor: Miele W 3164

Prima wasmachine. Heel stil, je hoort bijna niks als ie wast, en bij centrifugeren slecht een lichte zoem. Was komt er een stuk droger uit dan onze vorige (12 jaar oude) Bosch. Doordat ie wat meer wasgoed kan verwerken, kan het beddegoed er nu ook fatsoenlijk in.

Binnenkort een 10 jaar garantiecertificaat erbij kopen, voor de zekerheid..