Daewoo DWC-LD7612

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Daewoo DWC-LD7612 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Iemand uit Drenthe 30-01-2020

Snel defect

Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Deze wasmachine (Daewoo DWC-LD7612) hebben wij gekocht op 26 mei 2014 bij MediaMarkt voor € 680,-. In eerste instantie waren wij heel blij met deze wasmachine omdat hij zo compact, mooi en behoorlijk stil is.

Helaas was de machine al defect in 2017: code H7. Wij hebben toen een reparateur laten komen, via MediaMarkt. Deze reparateur heeft de wasmachine snel kunnen repareren op 30 maart 2017 en de kosten hebben wij grotendeels vergoed gekregen. Wat bleek:
+ Contactdraad droger was kapot
+ Ventilator was vies
Tijdens de reparatie heeft de reparateur ons het één en ander geleerd over de situatie.

Nu, 30 januari 2020, is dezelfde code (H7) weer verschenen. Deze keer hebben wij zelf de wasmachine opengeschroefd om te kijken of er weer problemen waren met dezelfde contactdraad. Wat bleek:
+ De contactdraad was volledige doorgebrand!
+ Ventilator was vies
Zelf een nieuwe draad aangesloten en de ventilator schoongemaakt. Daarna de droger aangezet: deze sloeg af met dezelfde code (H7). Nog een keer de draden gecontroleerd en nu slaat de wasmachine af na ~ 20 minuten.

Naar ons idee mag een wasmachine van deze prijs niet zo snel al stuk zijn. Volgens MediaMarkt is de economische levensduur van een machine van deze prijs 7 jaar ...

p.s. destijds waren de reviews over deze wasmachine zeer goed en was de score / het cijfer ook heel hoog. Zo zie je maar hoe dit kan veranderen in een paar jaar tijd!

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Goed wasresultaat
  • Compact

Minpunten

• Droogt matig
  • Al defect na 3 jaar
  • Na bijna 6 jaar wederom defect

Stefano 27-01-2017

Absolute afrader

Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Hebben de wasmachine nu bijna 3 jaar, maar sinds de garantie is verlopen (na 2 jaar) alleen maar problemen mee gehad. Snoertje voor de temperatuurmeter al doorgebrand, afvoerbuis lek en nu de motor kapot. Daarnaast is die van het begin af aan al erg lawaaierig geweest.

Pluspunten

• Droog was combinatie

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Lawaaierig

Mark 25-10-2015
Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Kwalitatief lijkt het een goede machine(een mix van LG en Samsung,DD motor en bubbel wassysteem).Wasresultaat goed en drogen gaat ook prima(na een maand of drie stinkt ie minder naar rubber na het drogen).Bijna drie jaar gedraaid zonder problemen,maar sinds een week of drie begint de machine meer lawaai te maken.Er is nu al wat speling op de lagers en ik denk dat ie hierdoor na drie tot vier jaar al afgeschreven is.Ik koop nooit meer een Daewoo.

Nielsvh7 08-06-2015

Geen aanrader!!
Wasresultaat:
Matig sokken komen tussen het glas en rubber te zitten waardoor deze niet goed schoon worden.
Mogelijkheden:
ok het is prettig dat er veel was in kan.
Gebruiksgemak:
slecht het filter raakt erg snel verstopt en is lastig schoon te maken /klepje gaat lasig open.
Vormgeving:
Ziet er op zich goed uit maar produceerd veel geluid.
Duurzaamheid:
zeer slecht de wasmachine was al stuk na 3 maanden!!
Via MediaMarkt service aangevraagd maar een week later nog niet eens een afspraak met een monteur kunnen maken. Verder is er nergens sevice info over Daewoo wasmachines te vinden.

Ik heb veel spijt van deze aankoop

sdebont 22-01-2015
Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Ik heb deze wasdroogcombinatie gekocht voor mijn appartement dat ik verhuur aan expats. 9 kg wassen en 7 kg drogen is natuurlijk heel practisch. De bediening is eenvouding en inmiddels hebben al 3 expats er met plezier gebruik van gemaakt. De wasresultaten zijn heel goed en zal je de trommel niet helemaal vol doet droogt het ook heel goed. Een echte aanrader! Ik heb de machine nu 1.5 jaar. So far so good.

AlbertTCB 13-03-2014
Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Ik had al een tijd de wens om mijn wasmachine te vervangen. Toen mijn droogtrommel het begaf, was dat de kans om in één keer zowel de wasmachine als de droger te vervangen door een wasdroogcombinatie.

Na veel uitzoekwerk (je moet immers zowel wasdroogcombinaties met elkaar vergelijken, als de losse wasmachines en droogmachines).

Uiteindelijk was mijn keus toch níet gevallen op de populaire machine van Samsung, mede door de erg wisselvallige reviews en de minder gunstige energielabel. Ik ben gegaan voor de Daewoo DWC-LD7612.

Vandaag ontvangen en geïnstalleerd, dus het betreft meer een eerste indruk dan een echte review. Mijn bevindingen zal ik tzt aanvullen.

Mijn eerste indruk is top! Display is Nederlandstalig, handleiding overzichtelijk, duidelijke keuzes en informatie op het display en de machine ziet er mooi uit. Ondanks dat de machine waterpas staat, schudt hij nog redelijk veel en hoor ik een vreemd metaal geluid. Bij het drogen komt er een vreemde, onprettige geur vrij. Hopelijk verdwijnt dat vanzelf en heeft dit met de nieuwigheid te maken.

De eerste twee was/droog beurten waren redelijk rap en met een goed was- en droogresultaat.

Carmennn 01-07-2014

Over de herrie en het schudden: had je de transportschroeven wel verwijderd? En is die onprettige geur nog over gegaan?

Carmennn 01-07-2014

video666 19-02-2013
Geschreven voor: Daewoo DWC-LD7612

Een zeer compleet wasautomaat alles wat je nodig heb in één.
Wast echt goed schoon en de kleding komt er kastdroog uit.
Gebruik het nu langer dan een halfjaar en werkkleding wordt er ook mee gewassen (zeer vuil werkplaats,vet,olie,etc.)
Pluspunten: groote trommel, wast schoon, goed kastdroog, makkelijk in gebruik,redelijk stil, en niet duur!
Minpunten: wassen en drogen duurt erg lang 4,5uur (kan korter maar gebruikt meer stroom minder goed resultaat)
Filter moet na iedere was/droog beurt schoongemaakt worden.

video666 03-07-2014

Een kleine update.

De machine doet zijn werk nog steeds heel goed geen last van geur of herrie.
Heb wel een keer storing gehad m.b.t. het drogen dit werd snel verholpen.
Wat ook niet onbelangrijk is het gebruikt ook niet veel wasmiddel ik heb hier "hardwater" in het begin gebruikte ik toch snel te veel en kan bijna tot de helft minder.