Bauknecht WAK 2470

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht WAK 2470 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

PascalN 20-02-2021

Snel kapot...

Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Gekocht in 2013. Sinds een paar maanden (2020-2021) "danst" de machine en bonkt bij overgang naar hogere toeren zo hevig dat ik vrees dat ooit het deurtje er zal uitvliegen. Nochtans - als alleenstaande - weinig gebruikt. Herstelling zou minstens € 200 kosten (waarschijnlijk ophanging van de trommel). Een miskoop geweest dus. Nooit geen Bauknecht meer voor mij!!

Minpunten

• Luidruchtig
  • Niet duurzaam
  • hoog verbruik van water en elektriciteit

PacoV 24-07-2013
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

We hebben deze machine nu 2,5 jaar in gebruik. En met een woord, 'waardeloos'. Is ons aanbevolen door BCC omdat deze machine precies bij onze wensen aansloot. Normaal kijk ik eerst op internet naar recensies, echter deze machine was destijds zo nieuw dat die er nog niet waren. Na onlangs de zoveelste problemen weer eens gekeken op internet en inderdaad veel slechte recensies.
Naast het feit dat het apparaat niet goed schoon wast en heel veel lawaai maakt tijdens centrifugeren is het een slecht gemaakt apparaat.
Bij ons brandde na 4 maanden de printerplaat door, deze is toen kosteloos vervangen. Nadat we twee weken zonder machine zaten omdat onderdeel besteld moest worden. Erg vervelend met kleine kinderen. Ook waren toen de plastic wasribben kapot. De monteur van Whirlpool gaf aan aan dat het apparaat diverse ontwerpfouten had, waaronder de plastic wasribben. Na een maand weer kapot en weer ribben vervangen. En verrassing na een week of drie weer losse wasribben. En daarna in plaats van steeds een halve dag vrij nemen om op een monteur te wachten, ze zelf maar weer vastgeklikt, dat bleek achteraf niet handig. Toen ze op het laatst bijna elke wasbeurt los schoten, heb ik gebeld voor een monteur en klachten. Maar helaas we hadden het apparaat toen al 2 jaar en 2 weken en dus geen garantie meer en minimaal 100 euro aan kosten. Aan een wettelijk voorgeschreven verdeling van de kosten in verband met de verwachte economische levensduur van het product hadden ze geen boodschap bij BCC.
Daarna bijna 4 maanden aan lijntje gehouden door BCC en Whirlpool en uiteindelijk na heel veel bellen, mailen en schrijven een mail. Excuus we hebben fouten gemaakt, is niet netjes gegaan, maar... we kunnen niets voor u doen.
Kortom de kwaliteit van de Bauknecht WAKECO 2470 is heel slecht, wat hun eigen monteur beaamde. En dat voor een machine van 550 euro. Verder is de service van BCC beneden alle peil. Ze doen van alles behalve het geven van High Service. Ze verwijzen naar fabrikant, geven geen reactie, bellen niet terug en denken totaal niet mee.
Voor mij nooit meer Bauknecht of BCC!

knutselsmurf 29-03-2013
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

in de afgelopen drie jaar is de machine al 6 keer stuk geweest, dan de deur die niet open wil, de volgende keer loopt hij de kamer uit, dan zijn de lagers stuk, en heb je grijze strepen in de was door het lekkende vet, dan gaat weer de deur niet open, en nu is de monteur weer gebeld omdat de pomp niet meer werkt.

hdenbeus 05-12-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Nadat het kapotte lager was vastgesteld heb ik een E-mail naar Bauknecht gestuurd waarin ik mijn teleurstelling in hun product kenbaar heb gemaakt. Ik kreeg daarop een brief met de mededeling dat het lager kosteloos door hen gerepareerd zou worden. Ik hoefde enkel nog wat te proberen om er zeker van te zijn dat inderdaad het lager was bezweken en kon telefonisch een afspraak maken voor de reparatie. De monteur heeft de complete trommel mét kuip vervangen. Ook het deurslot is vervangen omdat er bij deze serie problemen voorkwamen.
Kortom; mijn vertrouwen in het merk Bauknecht is weer enigszins hersteld door deze prima service. Chapeau!

elsbeth62 29-09-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

was zeer tevreden over mijn wasmachine. Tot op een dag hij erg veel leven ging maken. Monteur erbij ,die zei dat er wat in het filter zat 126 euro lichter nou snel een nieuwe was erin probleem niet verholpen. Dan maar een monteur van Experr er bij gehaald van het dorp. Nagekeken lagers kapot. Schijnt kwaaltje te zijn van deze machine nieuwe lagers inbouwen is nogal werkintensief dus duur. Heb dus maar nieuwe gekocht voor mij dus geen bauwknecht meer .

hdenbeus 17-08-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

De machine wast goed schoon, maar de "eco" programma's duren véél langer dan de normale; er wordt dan dus meer electriciteit verstookt. Het ontgaat mij wat daar "eco" aan is.
Verder hebben we problemen gehad met het openen van de deur na het wassen.
Nu, na net geen drie jaar gebruik, is het lager kapot. Dit kan niet vervangen worden omdat de kuip van kunststof is. Kost een normaal lagersetje voor een wasmachine zo tussen de € 15,00 en € 75,00; hier moet de complete kuip worden vervangen. die kost maar liefst € 250,00 exclusief montage!
We zien wel hoe lang deze Bauknecht het nog volhoudt en dan komt er een nieuwe machine, maar niet van Bauknecht!

zaan256 09-03-2014

hallo mede lezers
ik heb de machine net 3 jaar en ja hoor ook het lager naar de kl..te van de bauknecht. dus nu maar hopen ff volhouden tot augustus en dan maar weer een indesit.EN ook niet meer bij FIR BCC vandaan

joostentrix 20-08-2012

Uw problemen zijn zeer herkenbaar, ook al problemen gehad met de deur, na 1 jaar, hij draait nu ruim 2 jaar, hopelijk gaat ons lager niet met 3 jaar stuk. Vraag, met welk wasmiddel wast u, met poeder of vloeibaar.

Fam.Ansink 19-02-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Wasmachine gekocht in jan 2010. Op advies verkoper BCC. Machine maakt vanaf begin vreselijk kabaal bij centrifugeren. Monteur erbij gehad die vertelde dat alles in orde was, het hoorde zo? Nu 2 jaar later breken de plastictrommelribben af. Na vervanging (3x €20) breken ze weer af. Kortom zeer grote miskoop.

Spuugo 11-02-2013

Beste heer/mevrouw,

Helaas...., ik ga hetzelfde schuitje in. Bent u nog tot een oplossing gekomen? Bauknecht/Whirlpool bieden mij enkel aan een monteur langs te laten komen voor een gereduceerd tarief. Zelf ben ik huiverig dat dit een eindeloos verhaal gaat worden. Ben benieuwd naar hoe het bij u is afgelopen?

Hugo van Bergeijk

joostentrix 21-02-2012

Tja, had eerst maar even op de site van kieskeurig gekeken he, maar de monteur die u er bij hebt gehad had dat nooit mogen zeggen, het is gewoon een fout v d machine.

joostentrix 20-04-2011

---------- update review, 20-04-2011 ----------
De machine draait hier nu een jaar , maakt veel lawaai bij het centrifugeren, maar blijft nu op z,n plek staan nadat er platen in gezet zijn, maar nu wou de deur niet meer open na de wasbeurt en gaf een fout code aan, en dat altijd net voor het weekend, bauwknecht gebeld en die kon pas een monteur sturen 4 dagen later, maar kregen een tip om een harde klap aan de zijkant te geven en tevens aan het deurtje te trekken, dat lukte, dus konden we de was er uit halen.Er is een nieuw el slotje gemonteerd, kwam veel voor volgens de monteur, onder garantie dat wel en hij doet het weer.

---------- 2e review, 12-05-2010 ----------
bauwknecht heeft de WAK 2470 verbeterd en geeft daarmee stil zwijgend toe dat deze machine een constructie fout heeft in de form van de exelence 2470 die in 2010 op de markt is gekomen.Mensen ( zo als ik ) raad ik aan contackt op te nemen met bauwknecht om daar verstevigingsplaten in te laten zetten om de extreme trillingen tijdens het centrifugeren enigzins tegen te gaan. Het blijft een lapmiddel en het was mijnsziens dan ook beter geweest dat bauwknecht deze machines uit de verkoop hadden gehaald.Na 7,5 week had ik de steunen er in.Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de machine het verder goed doet, maar de service was niet al te snel.

---------- 1e review, 24-04-2010 ----------
deze machine trilt je huis uit als je gaat centrifugeren, klacht bij bauwknecht bekend, fabrieksfout, bij de latere type,s verbeterd, zijn speciale beugels voor ontworpen door de fabriek om de hevige trillingen op te vangen, wacht daar echter al 6 weken op, daar de onderdelen uit italie moeten komen, de service vindt ik dan ook erg slecht, op het centrifugeren na doet ie het echter prima.

Marianne01 16-04-2011

---------- update review, 16-04-2011 ----------
Inmiddels een jaar in bezit. Ook hier staat de wasmachine op een betonnen vloer en bovenop de wasmachine staat de droger. Tot nu toe nog steeds geen last van trillingen en/of lawaai. Dit kan ook komen doordat ik de machine niet te zwaar belast (niet volgooien met zware badlakens, bv.). Deze wasmachine hebben we op aanraden van BCC gekocht, we hadden van te voren gezegd dat we geen Whirlpool wilden (vanwege slechte ervaringen met dat merk) maar achteraf bleek AEG gewoon Whirlpool te zijn. Als we dat geweten hadden, hadden we deze machine niet aangeschaft. Enige minpunt tot nu toe: de startknop of de sensor die aangeeft dat de deur van de machine dicht is doet het niet goed. De machine start pas als ik heel hard op het deurtje gedrukt heb. Over het wasresultaat kan ik weinig melden, de was gaat er hier niet erg vuil in.

---------- 1e review, 14-05-2010 ----------
Tot nu toe (bijna 1/2 jaar in bezit) geen problemen gehad met deze wasmachine, ik mag me geloof ik gelukkig prijzen als ik de reviews hier lees... De was is schoon, komt er bijna droog uit en geen last van lawaai of trillen.

Peter Runhardt 14-04-2011
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Nadat ons geadviseerd was door een monteur om onze oude wasmachine niet te laten repareren, in enige haast geen vooronderzoek gedaan, en tegen onze gewoonte in ons laten leiden door de verkoper van BCC. Deze machine werd ons aangeraden omdat hij precies kan wat wij willen (oa stil, en een zeer korte was na het sporten). Na aanschaf toch even gesnuffeld op de Kieskeurig-site en toen geschrokken van de negatieve recensies. Na de eerste wasbeurten zijn we daarom positief verrast.
Hij is wel degelijk stil, ook tijdens het centrifugeren. Hij staat bij ons op een betonnen vloer, met een droger erop, mogelijk maakt dat veel uit. De droger wiebelt wel enigszins bij bepaalde toerentallen, maar met een volle lading hebben volgens mij alle machines dat, onze oude machine (Zanker) in ieder geval wel.
Het wasresultaat is goed, maar we hebben zelden echt vuile was, dus we hebben de machine nog niet uit kunnen dagen.
Qua mogelijkheden vind ik de machine compleet. Ook apart centrifugeren is mogelijk (in tegenstelling tot wat in één van de recensies wordt gezegd), en de supersnelle wasbeurt (=opfrisbeurt) van 15 minuten wordt zeer gewaardeerd. De uitgestelde-startmogelijkheid is handig als we de was na het drogen willen starten (dat kan bij ons niet tegelijkertijd, dan valt de droger uit).
Het gebruiksgemak is prima. Het enige minpuntje tot nu toe is dat de startknop geen klik of prettig voelbare aanslag heeft, en je moet hem goed indrukken om te starten.
En ja, de handleiding is kort (negatief als summier vermeld in andere recensies), maar ik vind eerlijk gezegd dat er iets mis is als je een uitgebreide handleiding nodig hebt voor een wasmachine. Alles wat je nodig hebt staat er in, en compact op een dubbelzijdig A4-tje. Dat gelijk maar ingescand en gekopieerd zodat het origineel netjes blijft.
De vormgeving is niet bijzonder, de machine ziet er goed uit. Het display is duidelijk (geeft oa aan hoe lang de was nog duurt).
De duurzaamheid is natuurlijk nog afwachten.
Vooralsnog is mijn conclusie dat we met de schrik zijn vrijgekomen. Een volgende keer ga ik wel hoe dan ook eerst een vooronderzoek doen.

Eric19700 14-04-2011
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Deze machine is totaal ongeschikt voor iedere houten vloer. Ik heb 4 stoeptegels van 60 op 40 cm er onder geplaatst en daar onder dikke rubbere terrastegels. Heb ook iedere mogelijkheid geprobeerd: terrastegels boven, ertussen en onder. Het dit zeer secuur getest met steeds dezelfde wasinhoud. Het resultaat verbeterde lichtjes, maar nog steeds trilt het huis zodanig dat er terechte angst is voor het loskomen van stukwerk van de muur en plafond, zonder overdrijven. Laat staan de overlast voor de buren.

Monteur van Bauknecht (whirlpool, = zelfde fabrikant) bevestigde dat deze machine niet geschikt is voor een houten vloer en heeft dit na veel discussie op de bon geschreven. Met dit bewijs heb ik hem kunnen omruilen bij de mediamarkt, ook hier na ontzettend veel gedoe. Het doorslaggevende argument is dat ik gevraagd heb naar een stille machine en ik deze machine aanbevolen kreeg. Uiteindelijk gaf de verkoper toe dat hij niet wist dat deze zoveel onbalans zou geven. Daarop heb ik hem gezegd dat ik het als consument al helemaal niet kan weten en dat hij zijn verantwoordelijkheid dan moest nemen. (extra scheef van de service van de mediamarkt is dat je thuis moet testen of hij geschikt is voor jouw vloer, maar als hij gebruikt is nemen ze deze niet terug)

Kortom bega niet dezelfde fout en koop een wasmachine met een kleinere trommel met een aanpassing voor het trillen tegen te gaan, zoals een 6kg trommel van AEG met Sylent System. De is veel degelijker en trilt aanzienlijk minder!

Doe zelf de test in de winkel. Vergelijk bijvoorbeeld de zijwand van de bauknecht met die van elke andere wasmachine. Tijdens het centrifugeren trilt deze als een 2000 Watt bass-luidspreker! Hij slaat dan minstens 4 cm uit! Vergeet niet dat hij na iedere spoelbeurt centrifugeert en deze snelheid langzaam opvoert zodat deze altijd voorbij het toerental komt van optimale resonantie.

Dus, geloof me, zeker in combinatie met een houten vloer moet u deze wasmachine niet kopen. Mijn zus heeft deze op een betonnen vloer en maakt ook dan zeer veel lawaai, maar dit is dan niet gevaarlijk voor het stukwerk.

Conslusie: Tijdens het wassen zeer stil, maar ongebruikbaar door het abnormale gevolg van het centrifugeren. Wasresultaat is wel goed.

Jolene12 30-01-2011
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Nu de bauknecht koblenz 2470 een maand of vier in bezit. We zijn er tevreden over. Enkele minpuntjes: na handwasje centrifugeren kan niet, want hij heeft geen aparte centrifugeerknop, gebruiksaanwijzing is trouwens summier. Eco-programma duurt bijna 4 uur,wast wel prima, ook de witte was. Bonte was doet-ie goed. Witte was op 40 graden wast niet echt wit bij gemengd programma (duurt een uur).
Spoelt en wast practisch geruisloos,maar als het water instroomt hoor je dat heel goed. In vergelijking met wat we eerder hadden (Miele, 3 keer zo duur) is het echter een heel acceptabele machine.

PaulineK 16-12-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Een mooie wasmachine met een goed wasresultaat. Was komt er vrij droog uit en verder heeft deze machine vele mogelijkheden. Van korte progamma's tot lange. Ook een eco stand. Hij is niet helemaal geruisloos. We hebben de machine op zolder staan, maar we horen hem nauwelijks. Wel hebben we als extra er nog een mat speciaal voor de evt. schokken eronder. Voor deze prijs is het een prima machine!

Jolande-54 13-06-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Na 6x een monteur aan huis gehad te hebben vanwege het lawaai tijdens het centrifugeren,heb ik een nieuwe wasmachine gekregen. Tot onze grote verbazing maakt deze machine net zoveel kabaal!! Dus er moet weer een monteur erbij komen! Afwachten wat hij doet.

nora26 09-10-2011

wij hebben nu het zelfde probleem wat u noemde, bij ons is er nu twee keer een monteur geweest ,wij willen een nieuwe hebben, maar ze zijn daar niet mee akkoord,ze willen aleen aan de zijwanden wat extra wand laten instaleeren dat het minder geluid gaat maken!,,hoe kunnen wij het oplossen??, want deze probleem hebben wij al vanaf het begin

B.P.J 26-03-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Koop een andere wasmachine.
Uit verschillende testen is gebleken dat Bauknecht 2470 een zeer slechte machine is en dat het snel kapot gaat.

Na 2 keer gebruikt te hebben werd tepratuur van water niet warm. Als hij centrifugeerd dan trilt werkelijk de hele huis, de was machine gaat letterlijk op en neer.

hidtje 25-02-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Het word inmiddels volgende week de derde keer dat een monteur langs komt om hem weer te repareren. Dit keer gaf het storingscode F13 aan, dus er moest een monteur er bij,bleek de deurslot te zijn die defect is, volgende week komt hij een nieuwe brengen.
De wasmeenemers(trommelrib) zijn ook alle drie stuk, mijn conclusie is dat dit machine helemaal geen 7kg wasgoed aankan.Het kabaal wat de machine maakt bij centrifugeren is er nog steeds en volgens de vorige monteur was dat normaal.Ik heb hem opnieuw opgesteld en gecontroleerd op een stabiel vlak maar het blijft een lawaaig ding.Ik zal Bauknecht(echte naam whirlpool)op de hoogte stellen en hoop dat ze met een coulance regeling komen,want dit kan echt niet...gelukkig heb ik m`n oude aeg nog op zolder die ik kan inzetten..want tot het gerepareerd is zijn we 2.5 week verder.

lara15 21-02-2010

---------- update review, 21-02-2010 ----------
Heb de ze machine nu 4 maanden.en nu al een f23 storing onder het wassen niets hielp filters pomp schoon gemaakt hij wil niet meer wassen stopt na even water trekken resetten helpt niet

---------- 1e review, 13-11-2009 ----------
ik heb deze machine een paar weken.en ben zeer te vrede.
hij wast goed schoon en de was is heerlijk zacht en het komt er goed droog uit. en de opfris progamma
vind ik ideaal. dus een prima wasmachine. de duurzaamheid
dat weet ik niet heb hem pas een aantal weken.

sjoerd68 10-02-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

ben er zeer tevreden mee,moet er bij staan om te horen of hij wel draait zo stil.schoon en goed droog.

becolin 29-12-2009
Geschreven voor: Bauknecht WAK 2470

Zeer slechte kwaliteit. Wij hebben met deze machine nu 7 weken kunnen wassen van de 12. De andere weken was de machine stuk. Lekkage en onderdelen breken spontaan af. Reperateur komt bij je langs en heeft dan geen onderdelen bij zich. Bestellen dus. Weer weken verder.
Advies koop een Miele; deze machine hebben wij hiervoor 15 jaar met heel veel plezier gebruikt zonder enige storing. Kost iets meer maar dan heb je een aparaat zonder problemen.