Zanussi ZTE 285

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 106 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZTE 285 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MR Francois 13-01-2018

Zanussi laat je snel in de steek

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Deze Zanussi zte 285 doet het op het éérste zicht goed, maar na minder dan 4 jaar geeft hij er de brui aan ,elektronica defect !! onze dochter heeft ook een zanussi ZTE 283 en die gaf na 3 jaar er ook de brui aan ...print defect . als je even op internet gaat , het staat vol over dezelfde klachten .ik zou Zanussi zeker niet aanbevelen

Pluspunten

• mooi toestel
  • droogt goed ,wel lange droogtijd

Minpunten

• snel defect

Marco 05-10-2017

Prima droger

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Heb hem 6 jaar geleden gekocht en werkt nog steeds prima. Gebruiksgemak is prima en eenvoudig te bedienen. Uitstel van starttijd is ook een uitkomst.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Verbruik

dvo 21-06-2017

KAPOT na 7 jaar

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

De wasdroger heeft tot het moment van kapot gaan goed gefunctioneerd. De grote trommelinhoud is een voordeel. Het is echter voor de consument anno 2017 onacceptabel dat een apparaat na 7 jaar kapot gaat. Daarbij moet ook nog opgemerkt worden dat het apparaat de afgelopen 4 jaar bijna niet meer werd gebruikt.

Pluspunten

• grote capaciteit trommel
  • makkelijke bediening

Minpunten

• slechte kwaliteit droger

Rob 47 06-10-2016

Na 4 jaar al stuk!

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Na 4 jaar stuk waarschijnlijk de print plaat.zo dood als een pier.heeft altijd goed gewerkt.
maar vindt dat hij wel te snel stuk is gegaan.ik koop dus ook geen Zanussi meer terug.

IRD 02-08-2016

Kapot na 6,5 jaar

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Na een kleine 2 jaar hadden we al een probleem. Er bleek iets aan te lopen, maar gelukkig werd het grote onderdeel gratis vervangen door Electrolux (want nog net binnen de garantie!). Nu na 6,5 jaar is het definitief einde oefening. Blijkbaar hebben we daarmee nog geluk gehad als ik de reacties hier zo lees. Tijd voor iets anders.

IRD 06-08-2016

update: n.a.v. een tip in deze reviews heb ik de electronische module uit de wasdroger gehaald en opgestuurd naar YouFixit.eu. Binnen 2 dagen had ik hem gerepareerd terug! Hopelijk blijft de wasdroger nu weer een paar jaar goed. Dus tip: valt je wasdroger plotseling uit (doet niets meer), kijk dan eens op: youfixit

Marijke 28-07-2016

Droger reageert niet op aanzetten

Tot nu toe tevreden.
Gebruik eens per twee weken (een persoonshuishouden). Reageerde niet meer. Ging op internet voor advies. Zie nu alle klachten staan.
Vind 6 jaar voor een droger erg kort. Leverancier is failliet. Niets meer aan te doen begrijp ik. Jammer!!

MarcoM1971 27-07-2016

Kapot binnen 5 jaar

Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Mijn ZTE285 heeft net niet de 5 jaar gehaald. Vrij lang voor als ik de overige commentaren lees.
Ik ga niet het traject in om via de BCC reclame te maken op basis van non conformiteit etc. omdat ik deze oplossing gevonden heb : http://www.youfixit.eu/nl/Electrolux_AEG_Zanussi_condensdroger.htm

Voor 49 euro en verzendkosten kan het gefixed worden, zonder risico. Dat bedrag is vast hoger als het via de winkel/fabrikant gaat omdat die het hele onderdeel vervangen wat enkele honderden euro gaat kosten.
Wel jammer dat je dit al binnen deze tijd hebt en de fabrikant blijkbaar niet toegeeft dat het een zwak produkt is.

Robbert 17-12-2016

Ook van mijn kant dank voor de tip. Zelfde stappen doorlopen via youfixit en idd binnen 2 werkdagen retour, waarna de droger weer als vanouds prima draait! Heeft me waarschijnlijk meer kosten bespaard, dus bedankt!

IRD 06-08-2016

Bedankt voor de tip! Ook wij hebben de module naar youfixit opgestuurd en kregen hem binnen 2 dagen weer werkend terug! Was wel even wat werk om die module eruit en weer erin te krijgen, maar draait weer als een zonnetje.

DickRu 12-02-2016
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ik heb deze machine bijna zes jaar. Heeft me nooit in de steek gelaten. Goed droogresultaat, voldoende programma's, geen lawaai. Zeer tevreden, zeker als je bedenkt dat het één van de goedkopere drogers was in die tijd. Gewoon na elke beurt de filters even stofvrij maken.

Irsm 13-11-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook bij ons hetzelfde euvel. Na slechts 2,5 jaar heeft de droger het begeven, midden in het droogprogramma. Het droogresultaat in die 2,5 jaar was goed. Hij is vrij intensief gebruikt, sommige periodes wel elke dag, maar dan nog is het in mijn ogen van de gekke dat een apparaat het na 2,5 jaar ineens opgeeft. We gaan er van uit dat het de printplaat is. Contact met zowel de fabrikant als Maxwell hebben niet echt iets opgeleverd. Fabrikant wil alleen (misschien)de printplaat vergoeden, waardoor er 150 euro voorrijkosten en reparatiekosten overblijft. Via de coulance regeling van maxwell komen we op een nog hoger bedrag uit. Wij zijn van mening dat er door Zanussi een ondeugdelijk product is geleverd, en zien dan ook niet in waarom wij op moeten draaien voor de kosten. We gaan verder uitzoeken wat onze mogelijkheden zijn.

kieskies 11-01-2016

En? Hier hetzelfde probleem.

Irsm 12-01-2016

Nou we hebben zelf de printplaat laten vervangen door een kennis en hij doet t weer. Kosten; 8 euro en een fles wijn 😉

laurensw 02-10-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Droger doet wat ie moet doen. Of liever: deed wat ie moet doen. Totdat ie er ineens, van het ene moment op het andere, mee ophield. Niets, nada. Ik sluit me dus aan bij de andere mensen met deze ervaring. Totaal onbetrouwbaar merk, Zanussi.

Officiele reactie van Zanussi 05-10-2015

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u problemen ervaart met uw wasdroger. Graag zouden wij samen met u kijken of wij wellicht iets voor u kunnen betekenen.

Zou u uw contactgegevens en de gegevens van het apparaat per e-mail aan ons toe willen zenden; consumercare@electrolux.nl?

Els
Zanussi Webteam

Denni Smulder 17-09-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Geen aanrader! ook hier na ong. 4 jaar dood, ook zonder enige waarschuwing vooraf (functioneerde dus tot dat moment altijd prima). Als ik hier zo een beetje terug lees zal het ook wel met de printplaat te maken hebben, voel er niet zoveel voor om hem te repareren, we gaan maar kijken voor een degelijk merk droger.

rensk001 16-05-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook bij mij ging de droger na bijna 4 jaar kapot. Tijdens het drogen in 1 keer helemaal dood. Geen 1 lampje meer. Ook defecte printplaat. Reparateur heeft de print meegenomen en gaat hem zelf repareren. Hij zegt zelf om kosten te besparen. Vind ik goede service. Ik ben toch al zeer te spreken over deze reparateur. Dinsdagmorgen komt hij terug. We wachten af. Droger was niet bij deze reparateur gekocht.

rensk001 03-09-2015

De print is gerepareerd door de monteur. De droger werkt weer prima. Reparatiekosten €119,00.

Martijn246 22-03-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Defecte printplaten komt veel voor bij diverse drogers. Omdat ik het niet eens was met de hoge reparatiekosten ben ik zelf aan het meten gegaan. Hierbij heb ik de componenten kunnen traceren welke defect zijn en vervangen moeten worden. Omdat ik andere mensen ook een goedkopere reparatie gun ben ik bereid om tegen een kleine vergoeding deze printen te repareren. U kunt in dat geval contact met mij zoeken. Martijn@geuzinge.eu

Rodyin 17-03-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook ik sluit mij aan in de rij met een defecte zanussi ZTE285 defecte droger. Altijd een hele prettige droger geweest, totdat de zanussi zoals bij vele zo te lezen ineens ermee ophield. Jammer want het was een hele fijne droger. Makkelijk te bedienen en vele mogelijkheden om hem in te stellen.

bensil99 01-03-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook ik sluit mij aan in de rij van gedupeerden van de Zanussi ZTE285. Vanmorgen plotseling geen enkele reactie meer vanuit de droger. De lampjes reageren nergens meer op. Als ik alle recenties zo lees, dan kan het niet anders zijn als dat de printplaat ook hier de geest heeft gegeven.
Dat gaat ook voor mij een discussie met Zanussi worden.

H Grootjes 02-03-2015

Hoi,

Je kan je het probleem beter melden bij de de verkoper (daar heb je immers de overeenkomst mee gesloten) en je beroepen op non-conformiteit. Dan moet het kostenloos worden verholpen.

Jordi 95 21-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ik raad deze droger niet aan. Heeft het altijd goed gedaan tot dat na een paar jaar bij ons ook de printplaat kapot is gegaan.

seulementdix 20-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Het is een prima droger. Soms komen de kledingstukken er nog iets vochtig uit, vooral grote stukken, zoals lakens. Maar meestal zonder problemen.
Helaas is ook hier de droger na 4 jaar kapot gegaan en ja, ook hier de printplaat. Gekocht bij Bobshop en via mailwisseling met hun tot overeenstemming gekomen. Ik vroeg om kosteloze reparatie i.v.m. ondeugdelijk product en dit is toegekend. O.a. doordat ik de reviews van Kieskeurig kon doorgeven van mensen met allemaal hetzelfde probleem.

tommyvv 18-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook bij ons na 3 1/2 jaar van het ene op het andere moment tijdens het drogen stilgevallen. De droger gemiddeld 2x per week gebruikt en heeft het altijd naar behoren gedaan. Nadat ik op het internet zocht wat het probleem zou kunnen zijn stuitte ik op de vele reviews op deze en andere sites en kan ik niet anders concluderen dat ook onze printplaat de geest heeft gegeven. Ondertussen contact opgenomen met Electrolux/Zanussi in de hoop dat men onze droger ook kan repareren zoals velen mij al voor zijn gegaan. Ik hou jullie op de hoogte van de terugkoppeling/uitkomsten.

H Grootjes 19-01-2015

Hoi tommyvv,

Klop ook even aan bij de verkoper. Die is namelijk aansprakelijk en niet de fabrikant.
Aangezien het duidelijk non conformiteit betreft dient de verkoper het probleem (kostenloos) op te lossen.

H Grootjes 15-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ik heb deze wasdroger ook, maar ook bij mij doet ie van het ene op het andere moment helemaal niets meer.
Het lijkt inderdaad alsof de printplaat stuk is, waar iedereen hier over klaagt.
Geen Zanussi meer voor mij!

duivenbode 13-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Zie mijn review van 20-09-2014. Contactformulier Electrolux ingevuld, er is contact met mij opgenomen en de machine is gerepareerd voor € 90,00 (arbeid+voorrijkosten, printplaat gratis). Helemaal happy.

W. Shun 13-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Niet kopen! (goedkoop wordt duurkoop)
In 2010 deze machine gekocht vanwege vele positieve reviews toen.
Net als bij vele anderen, heeft onze Zanussi het begeven (na 4 jaar intensief gebruik). Tijdens het draaien viel alles opeens uit. Totaal geen respons meer. Dus ook bij ons waarschijnlijk de printplaat defect. Even geen Zanussi apparaten meer voor ons.

Officiele reactie van Zanussi 14-01-2015

Wij snappen dat het heel vervelend is als uw apparaat defect is. Wij verzoeken u meer informatie te sturen naar consumercare@electrolux.nl zodat wij kunnen zoeken naar een oplossing.

Nikki
Zanussi Webteam

MichelRaeven 31-12-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook hier een defecte machine na 2,5 jaar weinig gebruik. Printplaat is gratis vervangen, voorrijd kosten worden echter gefactureerd hetgeen in strijd is met de europese richtlijn 1999/44/EG.

Ik heb Electrolux ook op artikel 7:17 lid 2 BW 7 gewezen, hiervoor moet ik echter bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant.

Reactie van Electrolux / Zanussi:
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u als volgt informeren.

Wij bieden als producent 24 maandan fabrieksgarantie. Buiten deze termijn zijn er kosten verbonden aan een service bezoek. Dit kunt u nalezen in de algemene voorwaarden welke u bij de aanschaf van het apparaat geleverd heeft gekregen.

Wij zijn bekend met de berichtgevingen op het internet. Om deze reden hebben wij destijds een onderzoek gestart naar het probleem. Na onderzoek is gebleken dat de printplaten niet vaker defect gaan dan normaal. Desalniettemin hebben wij besloten om klanten die buiten de fabrieksgarantie vallen, tegemoet te komen in de kosten. Hierbij wordt het onderdeel kosteloos vervangen. Om bovenstaande reden hebben wij u een reparatie aangeboden tegen de voorrijkosten en het arbeidsloon. Het onderdeel (printplaat) nemen wij voor eigen rekening.

Tevens wijzen wij u erop dat een beroep op art. 7:17 lid 2 BW betrekking heeft op de koopovereenkomst, welke afgesloten is met uw leverancier en niet met ons als fabrikant.

Ik betwist het niet vaker kapot gaan. Inmiddels heb ik de claim bij de leverancier liggen, komt hier niets uit ga ik er een zaak van maken waarbij ik rapporten opvraag van het aantal defecte printplaten in vergelijking met overige drogers. Tegen die tijd zal ik ook mensen bij elkaar gaan zoeken voor een gezamenlijke claim.

MichelRaeven 08-01-2015

Beste Irmschen,

het inderdaad heel vaag hoe ze beoordelen wie ze wat laten betalen. Ik had de claim doorgezet naar mijn leverancier welke me vandaag bericht heeft dat ze de reparatiekosten voor hun rekening nemen. Per saldo zitten er voor mij dus ook geen kosten aan.

Ik kan overige gebruikers die deze problemen ondervinden dan ook alleen aanraden niet akkoord te gaan met het bedrag dat ze moeten betalen maar dit aan te vechten. Een printplaat hoort niet zo snel kapot te gaan, dus het product is niet deugdelijk!

irmschen 02-01-2015

mijn droogtrommel had ik 3 jr en 1 maand in gebruik toen plots geen lampje meer brandde en garantie was inmiddels natuurlijk verlopen.

IK heb in de mail van hen staan:Indien het inderdaad een technisch defect aan de printplaat betreft dan zal deze kosteloos worden vervangen. Dit houdt in dat Electrolux de kosten voor voorrijden, arbeidsloon en materiaal op zich neemt

Mocht blijken dat het een ander defect betreft of dat het defect
veroorzaakt is door een gebruikers- en/of installatiefout dan zal ons onderzoekstarief a € 75,- worden gehanteerd en zal de technicus u een prijsopgave voor reparatie doen.

Deze mail is van januari 2014!
Ohja,aan het begin staat:iedere storingsmelding zal afzonderlijk bekeken en behandeld worden,maarja een printplaat kapot is een printplaat kapot,lijkt mij!!
Bij mij is het GEHEEL KOSTELOOS gerepareerd!

Ik vond een jaar geleden al dat er wel erg veel printplaten kapot gingen bij hetzelfde type droger dus ik kan mij jouw reactie heel goed voorstellen en wens je heel veel succes!
Bij mij is dan ten volle tevredenheid verholpen en
natuurlijk kan ik het hierbij laten want ik ben goed behandeld en het is goed afgehandeld, maar ik zou zo graag hun criterium willen weten waarom het bij de ene geheel kosteloos is en bij de ander niet,dat is wat ik totaal niet begrijp

Suzanne Orie 10-12-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Heb mijn zanussi zte285 nu 4,5 jaar en gebruik hem heel weinig, hooguit 2x per maand. Tijdens het drogen stopte hij ineens en doet helemaal niets meer. Nu ik alle slechte recensies over dit product lees vraag ik mij af of repareren wel zin heeft want het is blijkbaar een heel slecht product. Voor mij dus nooit meer een Zanussi.

irmschen 24-12-2014

@hannie1966,doe verder geen moeite met reageren want ik had een jaar geleden exact hetzelfde en toen de consumercare webteam zich eindelijk meldde heb ik mij daarmee in verbinding gesteld via mail en hebben ze mij gebeld en is het KOSTELOOS afgehandeld,écht kosteloos!
Ik heb toen veel reacties gegeven hier maar die vind ik niet meer terug(???)omdat ik toen vond dat er met verschillende maten gemeten werd(maar ook verschillende bedragen).
Ik vind het erg netjes dat mediamarkt dit op zich neemt(ken dat bedrijf daar),al ben ik blij dat het bij mij(nadat het zo'n 2 maanden hier had gestaan)netjes is afgehandeld.ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat zanussi/electrolux zo verschrikkelijk moeilijk doet over iets wat bekend is,als je deze reacties leest,al heb ik in mijn tijd ook gemerkt dat er maar weinig reacties kwamen van mensen die contact hadden opgenomen met dat webcare team en hoe en of het afgehandeld was,en dat vond ik erg raar!

Bertrand82 29-12-2014

Hallo Suzanne.
Repareren van dit apparaat kan al voor 95,00 euro. Het probleem zit waarschijnlijk in de print, dit is een bekende kwaal. Die kunnen wij meestal maken voor dat bedrag en dan heeft u weer een goede droger.
Mvg. Bertrand Variant Witgoed

erikheijink 24-12-2014

Ik had dus ook een zte 285 die ook na 4,5 jaar stuk ging. Deed dus ook helemaal niets meer. Zelfs geen display, helemaal niks. Ik heb op internet gekeken en allemaal hetzelfde probleem. Printplaat stuk. Kosten reparatie verschillend. Tussen 200 en 300 euro. Dat verhaal heb ik dus aangegeven op de site van Zanussi. Zanussi heeft me terug gebeld en kwam met aanbieding om printplaat te vervangen. Geen voorrijkosten en kosten tussen 100 en 120 €. Afspraak is ondertussen gemaakt.

hannie1966 23-12-2014

Hoi Suzanne, de geschillencommissie heeft zich al eens over dit probleem gebogen...( zoek op geschillencommissie wasdroger electrolux) . Dit heeft mijn leverancier (mediamarkt Roermond) over de brug doen komen met een vergoeding die redelijk was (zij de reparatie, ik de voorijkosten...conform de uitspraak v.d. geschillencommissie). In dit soort gevallen is en blijft de leverancier aansprakelijk voor de niet behaalde verwachtte levensduur van de machine ( welke voor een droger op minimaal 7 jaar staat). Succes, mij is het gelukt :)

hannie1966 09-12-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Ook ik heb een zanussi ZTE 285 wasdroger. En ook de mijne is zonder waarschuwing vooraf kapot gegaan. Het apparaat heeft tot vorige week prima gewerkt, is net vier jaar oud en werd 1 keer per 2 weken gebruikt. Ik ben erg netjes en zuinig met het apparaat. De printplaat is stuk, net zoals bij alle andere 79 reviews....Dat zegt een heleboel over de duurzaamheid van de machine. Nooit problemen gehad, maar nu wel problemen met de leverancier en electrolux. Mijn advies: koop nooit een dergelijke droger, en niet bij de "ik ben toch niet gek"- roeper, want daar krijg je geen service. Electrolux zelf stuurt mij als consument van kastje naar muur. Het apparaat zelf is vooralsnog niet gerepareerd vanwege de hoge kosten (Euro275,,---)!

keyless 25-11-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 285

Zoals de meeste hier is mijn droger (aangekocht via Bobshop) ook kapot gegaan na 3 jaar en een paar maanden vanwege de printplaat. Zolang die werkte was dit een prima droger.

Na het plotseling niet meer werken heb ik eerst Zanussi/electrolux gecontacteerd en de reparatie kwam neer op een factuur van meer dan 200 EUR.

Toen ik vertelde van een bekend defect / fabrikagefout, wist men mij droog te zeggen 'op internet zegt men zoveel meneer'

Ondertussen contact opgenomen met Bobshop ivbm non-conformiteit dankzij de tip van Jordanism. Van zodra ik antwoord heb post ik het hier ook.

Trouwens nog meer klachten ivbm dit probleem te vinden op http://www.klacht.nl/zanussi/