Siemens WT46W560NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT46W560NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

r***********@i********* 31-01-2022

Wasdroger van Siemens niet goed.

Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Ik heb sinds halve jaar een Siemens wasdroger. Omdat ik in een appartement woon gebruik ik de droger uitsluitend voor grote stukken. Dekbedovertrekken, Matrasbeschermer en hoeslaken.

Het is een waardeloze droger. De trommel draait aan één kant en dat wordt binnen een minuut een prop/bal. Het wordt niet droog.

Hier voor heb ik altijd een Miele droger gehad. Die draaien aan twee kanten.
Wat heb ik een spijt van dat ik dit gekocht heb.

PvdB1 28-11-2015
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

In 2013 heb ik al een review gedaan vanwege storing en defecten. Garantie van Siemens is ronduit slecht. Reparatie moest vorige keer gewoon betaald worden. Gelukkig nam mijn leverancier de rekening. Maar Siemens gaf geen thuis! We zijn ruim 2 jaar verder en de warmtepompdroger gaat weer met regelmaat in storing dat hij "vol" zit. Probeer het nu zelf wel op te lossen. Het is duidelijk dat Siemens met deze wasdroger een zeer slecht product heeft geleverd. Daar komt de slechte service van Siemens bij dus Siemens drogers krijgen van mij een dikke 1.

Mijn volgende droger(en wellicht andere apparaten) zullen de komende vervangronde geen Siemens zijn.

rdchinkoe 19-01-2016

Mee eens. Eveneens Siemens wasdorger WT44E175NL na drie jaar kapot, doet niks meer dan brommen. Een gemiddelde wasdroger gaat gemiddeld 10 jaar mee. Siemens brengt alles in rekening en dat bij meer dan 10 apparaten van Siemens in huis; geen Siemens meer!

JannyC 18-05-2015
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Deze machine in juli 2011 gekocht voor 899 Euro(!) en binnen een jaar al het probleem dat machine er steeds mee stopt en aangeeft dat het waterreservoir vol zit. Het drogen vsn een was duurde wel vijf uur dus absoluut niet energiezuinig! Omdat het nog binnen de garantietermijn viel gratis gerepareerd. Twee jaar later zelfde probleem weer maar garantieperiode verstreken dus reparatiekosten a 125 euro voor eigen rekening terwijl dit een bekend probleem is bij Siemens. De machine deugd gewoon niet!!! Nu zeven maanden later zelfde probleem weer!! DEZE MACHINE IS MIJN GROOTSTE MISKOOP OOIT!!! Ik ga deze info op alle beoordelingspagina's die ik kan vinden vermelden zodat andere mensen er niet in trappen omvoor zo'n zogenaamd A-merk apparaat te kiezen van Siemens!

abervoets 18-08-2015

Hallo JannyC. Wij hebben dezelfde machine, ook gekocht in juli 2011, voor overigens € 759,00. Dik tevreden over de werking en het energieverbruik. Voor die € 140,00 die je teveel betaald heb kan je leverancier toch wel wat voor je doen?

a.meuldijk 19-10-2015

Ik heb precies hetzelfde probleem maar heb een garantiecertificaat van 10 jaar. Echter nu wil Siemens de droger niet meer maken want het is mijn eigen schuld dat de machine steeds dit probleem heeft. Ik was mijn was op te lage temperatuur en heb paarden, een hond en een kat. De haren kan de machine niet tegen en dus niks 10 jaar garantie! Ik ben het met je eens dat dit apparaat een grote prul is. Ook garantie is bij Siemens ver te zoeken!

barry.fontijn 17-11-2014
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Ik heb nog nooit iets op een forum gezet, maar dit vind ik het vermelden wel waard:
We hebben deze droger in jan 2010 gekocht. Deze draait al 4 jaar zonder problemen, totdat er continue de melding over een vol reservoirbakje kwam. Het bakje was niet vol en na wat schoonmaakwerk heb ik toch maar de monteur gebeld om de blijvende storing te verhelpen.
De Siemens monteur is 2 uur bezig geweest. Alles is schoongemaakt en de pomp, slang, filters en waterreservoir zijn vervangen. Dit alles werd KOSTELOOS gedaan.
Ons apparaat bleek met een iets te klein pompsysteem te zijn geproduceerd. Dit zorgde voor verstoppingen. Siemens heeft dit meer dan uitstekend opgelost door onze bijna 5 jaar oude machine kosteloos te repareren. Grote klasse!!

Marijzel 10-05-2014
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Na iets meer dan twee jaar begint het apparaat vervelend te doen: indicatielampje geeft aan dat het waterreservoir vol is terwijl dat niet zo is. Dus dan moet je dat ding een keer of vijf legen voordat je was eindelijk droog is. Blijkt volgens monteurs van Siemens zelf een productiefout te zijn. Beetje jammer, voor zo'n dure droger.

Bjor 20-02-2015

Ik heb hetzelfde probleem. Heeft u moeten betalen voor de reparatiekosten?

balspel 06-10-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Droger gekocht:27-12-2009,1ste reparatie:09-01-2013, door ander reparatie bedrijf schoongemaakt, omdat ik dacht geen garantie meer te hebben.Klacht: 20x aanzetten en nog niet droog en condens bak vol,maar was niet vol.27-09-2013 Siemns gebeld en geklaagd over deze droger.Tot mijn grote verbazing is dit volgens de anders revieuws een bekende klacht03-10-2013 Kwam de aardige monteur van Siemens.Deze heeft de machine helemaal uitelkaar gehad, onderdelen vernieuwd en schoongemaakt, KOSTENLOOS. Tip van hem was geen wasverzachter te gebruiken,pluizenfilter iedere keer schoonmaken en 1x per week met dubro schoonmaken en laten DROGEN.Heb net machine gebruikt en alles oke. DANK AAN SIEMENS VOOR DE SNELLE EN KOSTENLOZE REPARATIE.Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Groetjes Mariet.

gdrags 28-10-2013

Beste, dit is een gekend probleem bij siemens. Ze zetten er maar al te graag nieuwe stukken in! DIT IS NIET NODIG !
Alle filters schoonmaken ook de doorgangen en de sensoren ( rvs stiftjes +- 3cm). Als het lampje RESERVOIR LEDIGEN blijft oplichten terwijl de condensbak leeg is moet je het volgende doen. Achteraan de machine zie je een zwarte darm lopen, waar deze de machine ingaat, losmaken en door blazen. Dit doe je langs de darm en langs het koppelstuk aan de machine. Daarna haal je langs de voorkant onderaan de filter weg en vervolgens de condenfilter, alles goed schoonmaken,OOK ACHTER DE FILTER ! Neem een zaklamp en schijn nu in de filteropening, achteraan langs de onderkant zie je een plaatje van 5cm bij 10 cm. Met een klein mesje in en tegelijk in de 2 openingen vooraan trekken maak je dit plaatje los. Daaronder zit een overloop rezervoir, maak deze volledig leeg met een sponsje en kuis uit. Hier zit ook een vlotter langs linker zijde, je kan een klein stukje voelen en zorg dat deze volledig beneden staat. Monteer alles keurig terug en zet je machine aan. Doe dit regelmatig als je hem veel gebruikt !

renatemulder 20-01-2014

Wat fijn dat de klacht goed verholpen is door de siemens monteur
Helaas is dat bij mij anders gegegaan.
Wij hebben de machine gekocht in mei 2010
Garantiendus helaas al voorbij
Ook hier het bekende euvel pluizenfilter
Siemens gebeld en uitgelegd dat ik meerdere reacties had gelezen met dezelfde klacht.
Monteur is op 17 jan 2014 geweest en laat mij dus een rekening van 165 euro betalen.
Blijkbaar komt het door het feit dat ik was met vloeibare wasmiddel .......
Vind het werkelijk ongelooflijk....
Volgens de dame die de afspraken inplant voor de monteurs lag het aan de coulance van de monteur of kosten in rekening worden gebracht

Iemand dezelfde ervaring
En de filters waren echt schoon.....

renatemulder 04-01-2016

Helaas probleem is opnieuw ontstaan
Optisch signaal blijft doorgaan machine terwijl alles goed schoon is gemaakt.
Woensdag komt de monteur
Ben benieuwd...

laetiets 06-10-2013

Dag, mag ik vragen wat je precies dan met Dubro moet schoonmaken want ik kamp met hetzelfde probleem dat de machine stopt terwijl de was nog nat is. En de condensbak zit dan echt niet vol.
groeten,
Laetitia

Anoniem 05-09-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Goede machine alleen de gebruiksaanwijziging is zeer onduidelijk. Als je problemen hebt dat machine telkens stopt (aangeeft dat condensreservoir geleegd moet worden)kun je het probleem vermoedelijk zelf oplossen. De vochtigheidssensor zit namelijk onder de stoffilters. De stoffilters eerst uitnemen. In de opening die je dan ziet zit de RVS sensor gemonteerd. Deze goed schoonmaken en ook de ruimte daaronder met een stofzuiger stof vrij maken. Aangezien het vrij donker is in deze opening met zaklamp bijlichten en controleren of alles goed schoon is.

PvdB1 09-05-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Na 3 jaar met plezier de droger te hebben gebruikt, hebben wij problemen met deze Siemens condensdroger met warmtepomp.

Er zijn twee problemen:
1. display geeft met enige regelmaat aan dat er water in de condensor zit. Droger stopt er dan mee en was blijft nat. Opnieuw starten helpt tot nu toe. Maar soms is dat zo vaak dat je er gek van wordt.
2. Er zit een breuk in de trommel op een onmogelijke plek!? Dus niet langs een lasnaad bijvoorbeeld. Dit geeft een bonkend geluid zodra een wieltje langs dat punt komt.

Al met al jammer en moet niet kunnen met een droger van 3 jaar. Daarnaast ook één van de duurdere modellen van Siemens. Ik heb het gemeld aan mijn leverancier en hoop dat Siemens de droger komt repareren onder garantie en/of coulance want ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is van Siemens.

peterenelly 01-06-2013

wij hebben hetzelfde probleem zoals aangegeven in punt 1.
heeft u een oplossing?
bij voorbaat onze dank

PvdB1 02-06-2013

@peterenelly Gemeld bij Siemens Nederland. Siemens heeft er een nieuwe pomp in gezet en een "reparatieset" met nieuwe, betere filters. Er zit nu bijvoorbeeld een dubbel pluizenfilter in.

2122 12-03-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Nu het apparaat 3.jaar in bezit, nooit klachten gehad, tot voor 4 maanden terug de ellende begon met het niet droog zijn van de was tot de laatste week gewoon 10 uur de machine aan en uit zetten voor een droog beurt, na zelf een wat rondgekeken te hebben op internet werd al duidelijk dat dit een probleem geval van siemens was waar siemens heel gevarieerd mee om ging. Dus vorige week maar eens een afspraak gemaakt met de klantendienst van siemens, ze konden op 12 maart komen en ik moest van 8 tot 12 beschikbaar zijn om hem binnen te laten, ivm mijn werk vroeg ik of hij me een half uur eerder zou willen bellen. De afspraak begon perfekt, de man belde mij gisteravond dat hij er om 8 uur zou zijn en half 8 bellen vond hij voor ons misschien wel wat te vroeg. Hij was mooi op tijd en wist na het uitlezen van de storingscodes al direct te vertellen wat het probleem was, de condensor bak zou helemaal volzitten met een natte pluizendrap, een check in zijn computer leerde dat ons apparaat in de coulance regeling viel, en hij ging dus 1,5 uur aan de slag. En haalde de hele machine uit elkaar. En jawel er zat wel een plaat vol pluizendrap in de condesorbak en in de pomp.
Na alles schoongemaakt te hebben de pomp en de trommelpakking vervangen te hebbben ging alles weer in elkaar, hij deed er direct een gemodificeerd pluizenfilter in en draaide een testprogramma.
De machine is weer als nieuw was zijn uitspraak, maakte zijn bon en ging naar de volgende klant.
En liet ons achter met een compleet gereinigde en herstelde machine zonder ook maar een cent onkosten.
Ik heb dit met alle machines en apparaten die wij in de jaren dat wij getrouwd zijn gekocht en vervloekt hebben nog nooit meegemaakt, dit is het werkelijke toppunt van service verlening en achter je produkt gaan staan.
Zeker zal de machine weer gaan vervuilen maar door een paar handige tips van deze man kan ik waarschijnlijk door gewoon 2 keer per jaar de machine iets anders te onderhouden dan normaal langer van deze machine genieten, en mocht het dan toch nog zover komen dat hij weer uit elkaar moet dan is de leeftijd van de machine zover dat ik het ook wel zelf aan durf met onderdelen van siemens.

Mijn volgende machine, al was het maar op basis van deze ervaring, zeker een siemens

Jo Wile 15-03-2013

Ben super benieuwd naar de tips die je kreeg mbt het onderhoud.

2122 16-03-2013

Onderhouds tips die ik kreeg waren.
Het pluizenfilter reglmatig schoonspoelen met warmwater en nooit nat terug plaatsen
1 keer per half jaar de 3 sensoren met een ruwe handdoek schoonvegen ivm het achterblijven van een vetlaagje uit de vloeibare wasmiddelen
1 keer per half jaar of jaar afhankelijk van de gebruiks frequentie warmwater door de overloop pijp spoelen en dit weer weg laten pompen door de machine, dit voorkomt dat er een vet film in de pomp ontstaat.
En het schoonmaken van de condensorbak is niet zo moeilijk en goed zelf te doen en dat zou je een keer per 3 jaar kunnen doen, wel moet je dan de trommelpakking vervangen
Al met al een discipline die er voor zorgt dat de machine probleemloos blijft draaien

NACFAN 07-02-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Wasdroger in bezit sinds 2 jaar en drie maanden. Apparaat kostte destijds € 750,-. Veel geld, maar het apparaat zou zuinig moeten zijn, en zichzelf over de tijd terugverdienen.

Het apparaat werkte tot tevredenheid tot een kleine week geleden. Er is nu al iets kapot, en de monteur moet nog komen.

Toch valt het me zwaar tegen dat een dergelijk duur apparaat al zo snel kapot gaat. Siemens biedt zelf maar 2 jaar fabrieksgarantie, en bij de winkelier kunnen we ook niet meer terecht.

Al met al een flinke domper!

IngridSK 08-02-2013

Klinkt wel heeeel bekend in de oren dit! Bij mij ging hij vorig jaar stuk, net 2 maanden na de garantieperiode. Trouwens belachelijk kort, 2 jaar voor zo'n duur apparaat... Maar goed, gemailed met Siemens en uiteindelijk wilden ze op de reparatiekosten van 350 euro (!!) 100 euro teruggeven. Vond ik echt belachelijk. Siemens heeft voor mij hier ook mee afgedaan, nooit koop ik meer iets van dat merk. Ben toen met BCC (waar ik het apparaat had gekocht) gaan onderhandelen en uiteindelijk heb ik zelf 100 euro voor de reparatie betaald, de rest nam BCC voor zijn rekening. Dat was goede service. Mijn advies: Geef niet te snel op en ga toch kijken of de leverancier je tegemoet wil komen. Andere tip: koop je apparaten bij Wehkamp, daar krijg je ongeacht wat de leverancier biedt 5 jaar garantie zonder bijbetalen!
Succes!

Hans Remmerswaal 11-01-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

We hebben deze wasdroger nu ruim 4 jaar en zijn er tevreden mee. Vooral omdat deze zo energie zuinig is. Op dezelfde groep kunnen we zonder problemen de wasmachine en wasdroger tegelijk aan hebben, dat kon niet met onze vorige droger...

Ok, ook wij hebben de bekende storing "waterbakje vol" 3 keer gehad...
Feb 2009: pomp schoongemaakt door de monteur
Sep 2009: modificatie uitgevoerd
Dec 2012: machine geheel schoongemaakt en laatste modificaties uitgevoerd

Tussen 2009 en 2012 merkte we wel dat het drogen steeds langer duurde. Uiteindelijk bleek dat de hele machine (en pomp) vol met stof zat...

Bij de laatste modificatie heeft de monteur de hele machine uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt. Daarna is er heel veel vervangen, hij is er bijna 2 uur mee bezig geweest.

Dit alles zonder kosten zoals ook door Siemens is vermeld in een van de reviews.

Het resultaat is perfect; de was is nu snel droog.
Met de laatste modificatie hebben we trouwens nu een DUBBELE filter. We hebben er alle vertrouwen in dat de storing weg blijft.

Reviewsvaneva 30-12-2012
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Droger met veel storingen!
Het klinkt zo mooi, een energiezuinig apparaat dat zichzelf reinigt. Helaas betekent het in de praktijk reparatie na reparatie. Nu al voor de tweede keer een storing in de sensor van het condenswaterfilter. Daardoor lijkt het condenswaterreservoir vol of zou het condenswaterfilter gereinigd moeten worden. Beide is natuurlijk niet het geval. Het gevolg is dat het drogen steeds stopt en je de machine opnieuw moet aanzetten, steeds vaker totdat je er net zo goed naast blijven zitten om iedere paar minuten op de startknop te drukken. Na een reparatie van dit probleem driekwart jaar geleden (nog net binnen de garantietermijn) is het nu opnieuw mis maar helaas buiten de garantietermijn. Een reparatie gaat naar schatting 200,- kosten. Op advies van de monteur spoelen we sinds de eerste storing na iedere droogbeurt supernetjes alle pluizenfilters met lauw water uit en wassen we ze elke paar droogbeurten met een sopje, maar dat maakt geen enkel verschil, het is alleen veel werk.
Mij valt in andere reviews op dat dit probleem bij heel veel machines voorkomt! Ik laat het niet meer repareren omdat de kans groot lijkt dat het dan toch na een paar maanden weer kapot is, en siemens op reparaties geen garantie geeft.
Verder is ook al de vergrendeling van de deur defect geweest, het gevolg is dan dat de machine niet meer aan gaat omdat hij denkt dat de deur niet dicht is.
De droger heeft trouwens wel een grote keus aan verschillende programma's, maar de meeste daarvan gebruik ik in de praktijk nooit. Liever een apparaat dat gewoon zonder problemen mijn was droogt.
Koopadvies: niet doen!

Nooitmeerdezesiemens 10-06-2012
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Grootste miskoop ooit. Gemiddelde droogtijd 2,5 uur in plaats van de ruim een uur bij de standaard condensdroger van Bosch die we ervoor hadden.

Op advies van de monteur bijna panisch filter schoonmaken en schoonspoelen bij elke drooggang, omdat anders de zelfreinigende condensor vervuild raakt. De condensor wordt namelijk gereinigd met het water uit de opvangbak. Elk stofje dat daarin komt wordt rechtstreeks de condensor ingejaagd.

Vier reparaties in drie jaar:
- drie keer condensor vervuild en machine vanbinnen totaal verstoft, brandgevaar!
- nieuw pompje voor het reinigen van de condensor
- aandrijfriem verschroeid en geknapt omdat de trommel door vervuiling steeds zwaarder gaat draaien, brandgevaar!

Gelukkig service wel goed, maar die wil je niet zo vaak over de vloer met een dergelijk dure A-merk apparaat.

Nu voor de tweede keer de aandrijfriem verschroeid, terwijl de machine vanbinnen vol met droog stof zit. We hebben er met de brandblusser naast gestaan. Dit gevaarlijke en arbeidsintensieve ding er nu van ellende maar uitgedaan en weer een standaard condensdroger van Bosch aangeschaft.

IngridSK 07-06-2012
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Wat een dramatisch apparaat is dit. Twee jaar geleden (inderdaad, garantie is net 1,5 maand voorbij....) aangeschaft voor 850 euro. Dan mag je toch wel enige kwaliteit verwachten dacht ik zo. Maar nee, monteur is deze week langs geweest (nadat de machine enorm veel lawaai ging maken) en de trommel is gescheurd (!!). Hoezo duurzaam? En zoveel draait hij niet hoor, 3 a 4 droogprogramma's per week vind ik geen intensief gebruik. De reparatie gaat ruim 300 euro kosten (+ de 70 euro voorrijkosten van deze week omdat de garantie dus verlopen was..). BCC (waar we hem gekocht hebben) vergoedt hiervan niet meer dan 200 euro. Ik ben hiermee niet akkoord en heb Siemens een mail gestuurd met wat zij hieraan gaan doen. Nog geen antwoord ontvangen. Overigens was ik toch al niet erg te spreken over deze machine. Droogresultaat is niet optimaal (staat op max), het programma duurt 2,5 uur wat ik erg lang vind, je moet elke keer de bak met condenswater uit de machine halen en legen en hij draait maar 1 kant op waardoor de was in b.v. hoeslakens draait en je die dus opnieuw kan drogen. Wij dachten het milieu te sparen met een high-tech en duurzaam apparaat maar als ik een advies zou moeten geven dan zeg ik: NIET KOPEN !!!!

Harry Hofman 15-05-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

We hebben onze tweede droger. De eerste is na 2 jaar vervangen omdat de machine steeds aangaf dat de waterbak vol is, terwijl hij dat niet was. Oorzaak: te veel pluizen in de machine doordat het pluizenfilter niet goed werkt. De onderhoudsmonteur (trouwens heel correct) is 3 maal langs geweest en toen kregen we een nieuwe verbeterde versie. En na 1 jaar hebben we weer hetzelfde probleem. Ik zou zelf deze machine nooit meer kopen.

Bas Westmaas 08-12-2011

Bij ons is dit precies hetzelfde probleem. Omdat wij hem weinig gebruikt hebben was hij net 2 jaar oud toen we problemen kregen, dus geen garantie. Echt een blamage voor siemens! De machine is al duur genoeg..

sleuyter carla 26-02-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

een dure kutmachine die absoluut zijn geld niet waard is .economisch zal de machine zeker niet zijn .want na 2 uren is de was nog niet droog .dus conclusie :weer eens laten drogen voor 2 uur .das 4 uur voordat de was droog is ,ik vraag mij dan af hoe economisch die machine is .

MelissaEyskens 09-01-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Ik heb dus ook dit toestel en krak hetzelfde probleem dat de was dus niet droog is. Toen ik het een maand had is er een technieker langstgeweest, er was niets mis mee. Hij heeft iets proper gemaakt (waar je zelf dus onmogelijk aankan) en dan heeft het een paar weken terug gewerkt gelijk het moet om daarna terug hetzelfde probleem te hebben. Ik zet het normaal op witte/bonte was extra droog en die cyclus duurt normaal 2u24 min. Bij mij is die cyclus op een half uur gedaan dus logisch dat de was niet droog raakt.
Kortom, ik vind het een kut droogautomaat en van zo gauw ik een nieuwe kan kopen zal er een nieuwe komen maar het zal geen siemens meer zijn.
Ik heb een tijdje gewoon het warm tijdprogramma gebruikt maar probleem is dat er dan maar 3.0 kg was ingaat en de laatste tijd moet ik het ook meerdere keren terug opzetten vooraleer de was perfect droog is. Veel energiebesparend zal het dan ook wel niet meer zijn.

Wizard01 03-01-2011

Mijn bevindingen....

Na een week de leverancier gebeld of ze hem alslublieft terug kunnen nemen ....

Uiteraard was dat niet mogelijk, ik zat er dus mee opgescheept droogprogramma duurt gemm 2 uur en 0 minuten.

Dat wil dus zeggen dat je niet even snel 3 wassen kan draaien wasprogramma duurt gemm een uur en drogen kost dus veel meer tijd.

Om het nog erger te maken, na 1 droogprogramma van 2 uur en 30 min is het niet droog en kan je hem opnieuw aanzetten.

Destijds Siemens gebeld ... meneer u dient het rooster goed te reinigen ...

4 maand later ... weer siemens gebeld.... meneer we sturen een monteur ... monteur was er binnen 10 minuten uit.... meneer deze is defect u krijgt een nieuwe ! die nieuwe hebben we nu weer 4 maanden in gebruik en ja hoor!! exact dezelfde problemen .... vanmiddag weer bellen .... en ik gok dat we weer een nieuwe krijgen!

Dus zuinig in gebruik ??? ECHT NIET!

Koop liever een goedkoop ding want zo,n duur app. is het echt niet waard!

Even ter info! we hebben 4 kids dus we gebruiken hem intensief heb je dus minder kids/was dan verwacht ik dezelfde problemen maar dan later .... en dan maar hopen dat U nog garantie heeft!

Mijn advies... echt niet doen!!!

mojo140 13-10-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Na enig onderzoek en door de goede ervaringen van de eerder aangekochte Siemens wasmachine, besloten om ook een Siemens wasdroger aan te schaffen, welke vandaag 13 oktober is afgeleverd. Via kieskeurig.nl en via de site van Siemens zelf op dit model uitgekomen. Inmiddels schijnt er alweer een opvolger te zijn maar dat is logisch. Toch is dit model niet verouderd en vergeleken met de wasmachine een exacte kopie qua bediening: rustig, overzichtelijk, eenvoudig en mooi. Wat opvalt is de diversiteit aan mogelijkheden op de het bedieningspaneel maar ook van de keuzes in het menu zelf. Of we daadwerkelijk alle opties gebruiken is de vraag. De wijze van bestellen (internetshop.nl), de afhandeling en de aflevering waren prima, totaal geen problemen. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen maar de bedoeling is dat ie weer 10 jaar meegaat, net zoals z'n voorganger.

Ronald015 24-07-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Ik heb deze droger nu een half jaar in mijn bezit. Op zich een prima droger maar de opvangbak voor het condenswater vind ik toch wel een beetje zo zo! Mijn vorige droger, ook een condensdroger van Siemens maar zonder warmtepomp, had de mogelijkheid om er een water-afvoerslang aan te monteren, deze heeft dat niet. Op zich is het niet zo'n probleem voor mij om het reservoir na 2 droogbeurten te legen, alleen zit er aan de onderkant van het reservoir een wateropening / klep. Iedere keer als ik met het reservoir van de droger naar een wastafel loop om hem te legen dan loopt / druppelt er water uit deze klep. Niet dat deze klep lek is maar het is gewoon restvocht wat aan de onderkant van deze klep blijft zitten als je het reservoir uit de machine trekt. Gevolg, na mijn wandeling van de droger naar de watafel en terug naar de droger kan ik het laminaat gaan drogen omdat er overal flinke waterdruppels op de grond liggen. Ik denk dat Siemens hier wel wat anders voor zou kunnen verzinnen voor zo'n dure machine. Verder uitermate tevreden. Ik heb tevens een 8 kg wasmachine van Siemens die centrifugeert op 1600 rpm en dit gaat in 1 keer in de droger. Na +/- 1.5 uur komt het er droog uit. Wel jammer dat hij inderdaad, zoals al door anderen ook is aangegeven, niet 2 kanten op draait.

T.Mulders 25-06-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

In de winkel werd verteld dat deze machine geen extra verrichtingen behoefde als alleen de was er in stoppen en uit halen. Nu blijkt dat je na iedere droogbeurt een waterbak moet leeggooien. Lastig als de dichtsbijzijnde wasbak een verdieping lager zit. Vreemd ook. want zelfs de goedkoopste wasmachine gooit op het eind van het programma z`n rest water er uit. Een waterafvoerslang aan de machine (net als bij een wasmachine) zou geen overbodige luxe zijn. Na bellen met Siemsen Nederland leverde op dat deze optie nog in ontwikkeling is.

tournesol 03-03-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Wij hebben dit apparaat nu 2 maanden in gebruik en zijn uitermate tevreden met het resultaat. Ten eerste is hij behoorlijk stil. Droogresultaat is erg goed, kreukt velen malen minder met als gevolg dat het strijken 10x plezieriger is (en dat wil wat zeggen) in vergelijk met onze oude Bosch luchtafvoer droger. Pluizenvilter schoonmaken is heel eenvoudig en het valt op dat dit apparaat veel minder pluis afgeeft dan de traditionele droger. Ook weer een pluspunt voor het milieu, minder droogslijtage dus handdoeken, kleding kunnen langer mee. Al met al zijn wij blij met onze investering en kunnen iedereen deze droger aanraden. Wanneer dit apparaat net zo lang meegaat als zijn Bosch-broertje (19 jaar en still going strong) dan zullen wij straks dit apparaat snel terugverdient hebben.

Henrisch 24-02-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Goede energiezuinige droger. Het lawaai valt me echt reuze mee, op zich is ie redelijk stil zelfs. Hij maakt af en toe een raar geluid dat je niet zou verwachten maar dat komt van de warmtepomp. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Fijne grote deuropening. Het verschonen van de filters stel ook helemaal niets voor en ondanks dat ik een luchtafvoerdroger gewend was is het legen van het waterreservoir geen vervelende bijkomstige extra.

Hugo_kieskeurig 06-01-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

3weken terug gekocht en inmiddels al ruim 30 droogbeurten verder zijn we zeer tevreden.

Siemens heeft de nodige updates doorgevoerd in de machines die nu verkocht worden, want van alle problemen die door overige gebruikers gemeld worden hebben wij geen last (meer).

Enige wat wel flauw is, dat de stilheidstest ongetwijfeld met handoeken is gedaan, i.p.v. met kleding met metalen knopen e.d. Die knopen maken namelijk een relatief harde tik per rotatie v.d. trommel. Maar hij staat bij ons op de badkamer en storend is het niet. Ik slaap naast de badkamer en heb er geen last van.

Siemens heeft hun best op gedaan op de knopjes. Zoals op hun website vermeld staat "De nieuwe touchControl bediening van Siemens ziet er
niet alleen zeer fraai uit, het is ook zeer eenvoudig om uw
droogautomaat te bedienen. Licht aanraken is voldoende
om de gewenste functie te kiezen" De knoppen gaan zo vloeiend dat ik hem wel eens op Start/pauze druk als ik er langsheen loop. Dus net te gevoelig. Ook als je nog niet op een knopje kan drukken, krijg je als gebruiker geen bevestiging dat het nog niet kan, dus ga je nog harder drukken. Ook niet de bedoeling denk ik.

Droogresultaat is erg goed en de was ruikt eindelijk eens echt lekker!

Doordat de condensor zelfreinigend is (door middel van water uit de opvangbak) Zit er op dit model geen afvoerslang. Maar als je de reden weet is, vind het geen gemis. Ten overvloede, met een niet schone condensor gebruikt de droger(fors) meer energie.

Door de lage temperaturen gaan ook overhemden prima en sportkleding op de speciale outdoor-stand is ook geen probleem.

Wel mis ik de functie dat het wasgoed gewogen wordt, zodat je weet hoeveel er nog in kan. Al weet ik niet of dit überhaupt wel kan, i.v.m. droog en nat gewicht.

Qua vormgeving is die prima voor een droger, een verlichte trommel en grote kijkopening geeft plezier.

Eigenlijk hebben we hem gekocht omdat die op lange termijn het goedkoopste is, qua stroom prijs en verbruik. En je hebt een prachtige droger i.p.v. budget merk..

huishoudgerda 28-12-2009
Geschreven voor: Siemens WT46W560NL

Heb de wasdroger nu een half jaar. Meerdere storingen en reparaties gehad, ook nu moet ik weer wachten op een monteur. Omdat het condensbakje vol zou zijn.... Per droogbeurt moet ik hem nu 7 keer legen, er zit amper wat in of de droger stopt. Kost veel tijd en hij staat (als ik er niet aan denk en je bent natuurlijk ook niet de hele dag met je droger bezig) lang aan. Kan ook niet goed zijn voor het energieverbruik. Vorige droger (van Bosch) heeft probleemloos 23 jaar gedraaid. Deze heeft het - na monteursingrijpen - nu een paar maanden redelijk gedaan. Vanwege deze slechte ervaringen raad ik deze droger af.