Samsung DV70F5E0HGW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DV70F5E0HGW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

c**********@h********** 24-01-2024

Niet kopen

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Werkt eerste 2 jaren goed, daarna...pppfffff alles blijft heel vochtig!!! Al maakt je alles schoon, na elke keer gebruikt, heeft het Géén nut!

Pluspunten

• eerste 2 jaren

Minpunten

• na 2 jaar, verschrikkelijk
  • Alles blijft vochtig

Bos 05-03-2021

2 jaar en 3 maand

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Helaas naar 2 jaar en 3 maand heeft de Samsung droger het begeven. Naar onderzoek van leverancier en Samsung bleek de electronica en pomp kapot te zijn. Wat niet terug te leiden is naar slecht gebruik of onderhoud. Na coulance met mijn leverancier en Samsung werd er een bedrag van 500 euro in rekening gebracht. Wat bijna de nieuw prijs is. Nu genoodzaakt een nieuwe te kopen. 1 keer een Samsung drogen maar nooit weer.

Minpunten

• Slechte levensduur
  • Slechte electronica
  • Slechte pomp
  • Slechte garantie
  • Slechte service van Samsung

Riny 02-01-2021

Herrieschopper

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Deze droger maakt na 5 jaar een enorme herrie, maar dat zie ik inmiddels in veel review, dus dat bevestigd m.i. wel de kwaliteit van deze droger, trieste korte levenstijl.

Minpunten

• Geluid
  • Korte levensduur

Ktje 27-04-2019

Binnen 2 jaar kapot

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Het droog resultaat van deze droger valt tegen was voelt vask nog vochtig aan.
Nu is de driger ook no na 22 maanden kapot

Pluspunten

• Energie verbruik

Minpunten

• Was komt er nog vochtig uit
  • Binnen 2 jaar kapot

GE 05-09-2018

Voorkom een hoop ellende, koop dit apparaat niet

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Je denkt een goed merk te kopen, niet goedkoop ook maar het apparaat werkt gewoon niet goed. Nooit gedaan ook. Of je nou extra droog aanklikt of niet, na 3,5 uur is de was warm maar nog steeds vochtig. Heb beddegoed deels in de gang gehangen om de droger niet te vol te maken, na twee sessies in de droger was het vochtiger dan de lakens die ik in de gang had gehangen!! Ik ga een ander apparaat kopen na 3 jaar heb ik er genoeg van, niet kapot maar toch een ander apparaat hebben, zoveel negatieve energie, hoe kan zo een bedrijf zo een apparaat op de markt brengen?? Wordt even sliken voor de volgende 500 euro maar voor ons nooit meer een Samsung (droger).

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• nooit echt droog
  • heel heel langzaam
  • stopt zelf voordat was droog is

Chris 14-02-2018

Kapot na 3.5 jaar

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Eind vorig jaar ligt mijn wasdroger DV70F5EOHG na 3.5 jaar huishoudelijk gebruik volledig in de kreukels (machine was volledig volgelopen met stof en heeft zich kapot gedraaid) en moet volgens de monteur bijna volledig vernieuwd worden. De levensduur van 3.5 jaar en het gemak waarmee Samsung mij een "coulance" regeling aanbiedt (meerdere fora op internet bevestigen dit verhaal), bevestigt mijn vermoeden dat het product van slechte kwaliteit is. Ik vind het daarom eigenlijk best idioot dat ik alsnog 209 euro aan herstelkosten mag betalen. Een wasdroger mag na 3,5 jaar niet op zijn, maar uit noodzaak heb ik destijds ingestemd met de "coulance regeling". Samsungs monteur kon mij ook nog vertellen dat het mijn eigen schuld was. Door het niet goed schoonhouden van de metalen flapjes achter het filter, was mijn machine volgelopen met stof... Snapt u het nog? Door het niet verwijderen van stof, komt er meer stof doorheen. Zelfde als: "Als ik mijn kraan niet ontkalk, krijg ik steeds meer water erdoorheen." Gelukkig bevestigen meer en meer reviews mijn verhaal. Maar grote jongens boeit klanten toch weinig, dus verwacht niet te veel van Samsung. Voortaan weer Duitse kwaliteit.

Minpunten

• korte levensduur
  • betalen voor reparatie die Samsung zag aankomen
  • droogtijd teleurstellend
  • return on investment NUL,NUL

Gerard 27-01-2018

Waterpomp droger Samsung bijzonder slecht

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Deze droger gekocht samen met een wasmachine. Over de droger ben ik totaal niet tevreden dat ding droogt totaal niet. De was ophangen over de centrale verwarming droogt nog sneller dan dit klote ding. Heb er spijt van dat ik die droger heb aangeschaft, de vorige droger van Bosch was vele malen beter en nog goedkoper ook, omdat ik een nieuwe wasmachine nodig had heb ik maar een set gekocht van Samsung, blijkt dus dat de droger een miskoop is geweest en daarbij komt ook nog eens dat die droger duurder was als die wasmachine. Schande dat je zo'n slecht product geleverd krijgt voor dat geld

Wim 21-05-2017

Waardeloze droger. Maakt enorm veel herrie

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

De Samsung droger (type dv70f5e0hgw) maakt zoveel herrie dat wij de droger bijna niet aan durven zetten ivm geluidsoverlast voor de buren. De problemen begonnen toen de droger iets meer dan 2 jaar oud was. Buiten de garantietermijn dus. Op internet staan talloze gebruikers reviews welke dezelfde klacht beschrijven. Voor mij geen samsung meer.

Minpunten

• Veel herrie
  • Voorspelde droogtijd indicatie niet betrouwbaar
  • Slecht product

Marian 25-04-2017

slechte machine

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Slecht apparaat nu 2 jaar en 3 maanden oud. maakt nu een enorme herrie. Slechte service samsung. Geven geen coulance omdat dit 3 maanden uit de garatie is. Schandalig koop geen huishoudelijke apparaten van samsung.

Marleen 29-03-2017

Warmtepomp droger samsung

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Gekocht omdat het de best geteste was. Drogen viel alleen tegen. Nu 2 jaar en 2 weken maakt hij veel herrie dus ik denk dat het ws de lader is. Ben erg teleurgesteld door samsung en de hulp. Het pluizen filter ook al een paar keer gescheurt bij het buig randje. En met pijn en moeite een nieuw rekje (tot 2x toe) gekregen. Dus een duur apparaat voor 2 jaar en 2 weken

Pluspunten

• Warmtepompdroger

Minpunten

• Droogt slecht
  • Samsung slechte service
  • Pluizen rekje snel stuk

Hendrik Jan 06-03-2017

Veel te snel defect!

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Ik heb de droger drie en en halve jaar geleden gekocht op basis van een beste koop review van de Consumentenbond (geen tijd om er echt in te duiken en ik dacht dat zit vast wel goed).
Binnen een jaar kwam er al geratel uit. Garantie. De aandrijfsnaar opnieuw gemonteerd en dat zou de oplossing zijn. Na twee jaar en een paar maandjes, alsof de duivel er mee speelt, weer het zelfde. Deze keer was Samsung niet meer zo behulpzaam met haar garantie service want de garantie termijn was enkele maanden verstreken. Om een lang verhaal kort te maken: ik werd het bos in gestuurd, en werd dus niet gratis geholpen. Toen maar zelf de droger open geschroefd, ik had immers de eerste keer meegekeken met de monteur en kwam er achter dat het lager van een klein geleidingswielletje stuk was. Helaas is dat onderdeel niet los te koop en kon ik een nieuwe motor kopen van meer dan €200. Niet dus. Mij toen maar echt druk gemaakt, voor een paar tientjes wat speciaal gereedschap gekocht en het lager er uit gehaald. Op internet een nieuw lager gekocht voor zeven euro en klaar! Nog een boze mail naar de Koreaanse fabrikant van het lager en ook daar geen reactie.
Kortom als je een droger zoekt, koop geen pruts product van een Koreaanse elektronica-boer.

Pluspunten

• met wat extra energie kan je hem zelf repareren

Minpunten

• duurzaamheid
  • rare geluidjes, het lijkt wel een smartfoon
  • plastic, goedkoop uiterlijk

hanneke 17-03-2017

Beste Henk Jan, ik heb hetzelfde euvel met mijn wasdroger, ook geleidingswiel stuk. Ik heb de droger net als jij ongeveer 3,5 jaar. De lager is inderdaad uitgesleten, zit vast aan de motor, kosten € 200.

We gaan kijken of we hem ook zelf kunnen repareren.

Reemface 15-02-2017

Mooi uiterlijk, maar slechte levensduur

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Na het hebben van een eenvoudige condensdroger hebben we gekozen voor een wat hogere klasse droger van Samsung. Dit omdat de energieverbruik en geluidsproductie stukke lager zouden liggen.

Het begon goed, wasgoed droogt redelijk, enkel beddengoed blijft echt nat (ook op aller hoogste droogstand).

We hebben het product nu net iets meer dan 2 jaar in gebruik en het product begint nu bijzonder hard te ratelen en te klapperen; https://www.youtube.com/watch?v=24zFv1OgEhc

Contact opgenomen met Samsung, en deze bieden geen compensatie aan. Best wel spijt van de aankoop, gezien een product van deze klasse zo snel defect vertoont en de fabrikant niets voor je wil betekenen. Ik kan dit product niet aanraden.

Pluspunten

• Uiterlijk van apparaat
  • Stiller dan condensdroger

Minpunten

• Levensduur
  • Support van Samsung

ian 22-12-2016

Geen A** waardig door overactief 'Filter Clean Alarm'

Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

We hebben de droger nu 3 jaar en doet gewoon wat het doen moet. De was is zelfs 2,5x sneller dan de tijd die het app. in eerste instantie aangeeft, omdat het app. de resttijd continu aanpast aan de vochtgraad van het wasgoed. Komt er overwegend strijkvrij uit.
Top-apparaat met duidelijke bediening. Dus review zou zeker een 9,5 moeten zijn...

Alleen zó jammer van dat overactieve 'Filter Clean Alarm'.
1 Op de 5 droog-beurten geeft dit alarm een optisch signaal op het bedieningsdisplay, maar stopt op een of andere manier met 't eigenlijke drogen, terwijl het apparaat gewoon verder gaat met draaien, waarna de was na 5 uren nog niet droog is. Daar gaat dan je A** label.
Als de fijn-filter weer gereinigd is doet de droger weer gewoon z'n werk, maar weggaan zonder eerst die fijn-filter te reinigen is niet aan te raden!! Dus voor nu toch nog een 7.

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijke bediening

Minpunten

• Overactief 'Filter Clean Alarm'

jdbn 04-12-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Wij hebben deze droger oktober 2014 gekocht. Vanaf begin was het droogresulaat en de wachttijd teleurstellend. Na 3 maanden deed de droger er 5 uur over en was de was nauwelijks droog. In de waskast, hal en trap naar boven ontstond vochtschade. De droger is gerepareerd door vervanging van onderdelen. De vochtschade hebben in de hal hebben we zelf gerepareerd. Ongeveer 6 maanden later begon de droger te ratelen. De droger is weer gerepareerd. We begonnen over de schade, maar Samsung draaide en keerde. Van een klacht op de website krijg je geen bevestiging. Ook kon jet tot voor kort niet antwoorden op reacties. Hierdoor hebben we contact gehad met: Tawab, Ashton, Chailesh, Dinesh, Danisha, Surbhi en Joey.Ze draaiden en keerden van instructievideos tot "specialisten".

Citaat Samsung: U kunt dit oplossen door middel van vochtvreters en de ruimte goed te laten ventileren als het toestel aanstaat.

Samsung suggereert dat we vochtvreters in de trapkast hal en trap naar boven hadden moeten neerzetten? Vermeld dit dan op het energielabel bij de verkoop.

De rest van de schade hebben we ook zelf betaald en opgelost.Sinds deze maand loopt de droogtijd weer op en zijn we weer bang voor vochtschade. Aangezien Samsung hiervoor wegloopt en alles net gemaakt is hebben we ze tijdig geinformeerd. Hieronder hun letterlijke reactie:

Citaat Samsung: "Het gevolg van deze defecten is dat u vochtschade hebt gehad. Dit hebt u gerepareerd. Het spijt ons dit te horen. Wij hebben uw dossier onderzocht, wij zijn blij dat uw apparaat nu weer werkt. U geeft aan dat er wellicht weer vochtschade kan ontstaan. Jammer genoeg kunnen wij niets voor u hierin betekenen aangezien uw apparaat werkt op dit moment en de vochtschade op dit moment niet van toepassing is."

Samengevat:
Slecht service
Slecht customer care

Daniëlle 24-11-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Nu een paar weken in huis en niets op aan te merken. Na het een poosje zonder droger te hebben geprobeerd waarbij de was slecht droogde, is dit een uitkomst. Heerlijk zacht komt je was uit de droger. Makkelijk schoon te maken, duidelijk keuzeprogramma en ook nog eens mooi en energiezuinig. Een echte aanrader voor ieder huishouden.

maurice heinsbroek 15-07-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Nu anderhalf jaar in bezit, in het begin prima wasdroger doet wat ie moet doen niks meer en niks minder.
Na 1 jaar begonnen hier de problemen.

Foutcode HE in beeld,volgens handleiding compressor oververhit en is monteur de enige oplossing.
Afijn Sansumg gebeld en die sturen een monteur die het euvel verhelpt.
Even open schroeven en nieuw printplaatje erin en drogen maar weer.

Prima oplossing dacht ik nog,tot na een half jaar weer het zelfde euvel zich voordeed.
Zelfde foutcode en niks meer mee te beginnen.
Weer een monteur erbij, weer een nieuwe front met daarin de printplaten en drogen maar weer.

Na drie maanden weer het zelfde euvel, weer de foutcode en weer niks meer mee te beginnen.

Samsung gebeld met de vraag of omruilen ook mogelijk was,ik was er nu wel klaar mee.
Dat was wel een hele domme vraag,dat gaan we niet doen.
Er komt gewoon weer een monteur met een schroevendraaier en een printplaat en susces ermee.

Nu inmiddels voor de derde keer gemaakt en ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat.

Ik ben bang dat de volgende keer de garantie verlopen zal zijn en ik zelf voor de kosten van een monteur kan opdraaien.
Maar dat gaan we wel ervaren tegen die tijd.
Voorlopig is er nog garantie tot december 2015.

PeBel 11-04-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

1 maand in gebruik en echt een geweldig apparaat. Wat opvalt is dat de was er veel “volumineuzer” uitkomt als bij onze oude condensdroger. Het geluid is een stuk minder en de warmteafgifte in de ruimte is ook een stuk minder. Stelt zelf de resterende droogtijd goed bij. Scala aan programma’s nog niet uitgeprobeerd en ik denk dat het, net als bij onze oude droger, grotendeels beperkt zal blijven tot kastdroog. Gezien de energiebesparing is de meerprijs ten opzichte van een conventionele droger te verwaarlozen. Over de duurzaamheid valt nog niet veel te zeggen, maar de ervaring die wij hebben met Samsung is tot nu toe heel goed (wasmachine, telefoons, tablet, soundsystem)
Een aanrader.

dwid 07-02-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Ik hoop dat ik iets fout doe en zo ja, kan iemand me dan vertellen wat ? De droger nog maar net in gebruik (2x gebruikt nu), maar het resultaat val heel erg tegen. Na een vol programma 'extra droog' van 2,5 uur met de warmte op het hoogst, bleek de was nog behoorlijk vochtig te zijn. Mijn vrouw had gisteren hetzelfde resultaat.
Daarnaast maakt de droger meer geluid dan ik had verwacht/gehoopt.
Nee, op dit moment wil zelfs graag mijn oude vertrouwde luchtafvoerdroger terug. Ik hoop dat dat gevoel snel veranderd.
Dus als er iemand tips heeft...

reemface 01-09-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Zeer tevreden. Het geluid wat hij produceert is vergeleken bij een normale luchtdroger een wereld van verschil. Apparaat is zeer stil in gebruik.

Ook presteert hij erg goed. Hij is ingebouwd in de muur, waardoor hij mogelijk nét iets warmer staat dan gemiddeld, maar een redelijk volle trommel is een uur eerder klaar dan hij aangeeft. Wanneer je de sneldroogfunctie gebruikt dan kan hij zelfs al binnen een uur klaar zijn.

Officiele reactie van Samsung 02-09-2014

Beste reemface,

Wij vinden het fijn om te horen dat de droger naar wens is, echter willen wij u er wel op attenderen dat bij het inbouwen, het toestel warmer kan worden dan normaal wat eventuele klachten kan veroorzaken.

Jaime
Samsung Webcare

jansonson 30-01-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Apparaat doet wat het moet doen en doet 't 2,5x sneller dan de 1e tijd aangeeft omdat het app. de resttijd continu aanpast aan de vochtgraad van het wasgoed. Komt er overwegend strijkvrij uit.
Top-apparaat met duidelijke bediening.

BRoodenburg 03-12-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Droogt Super. Kreukvrij is ook ideaal en ik hoef niet echt meer te strijken. Ben er heel erg blij mee.

henk schoot 26-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Geweldige mooi Apparaat.Makkelijk te bedienen Met uitgebreide keuzes in droogprogramma,s. De gedroogde was kan meteen de linnenkast in. Bovendien erg zuinig wat betreft het energieverbruik.

M.J. Dierks 24-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

MACHINE WERKT ECHT GEWELDIG OUDE GING STUK EN DEZE IS DAN TOCH WEER VELE MALEN BETER DAN DE OUDE VAN 15 JAAR OUD HOPELIJK DOET DEZE HET OOK WEER ZOLANG

dennie07101981 11-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

We hebben de droger bewust gekocht op zijn mooie vormgeving en met de mooie led verlichting met melodie als ie klaar is en verder is de energieklasse ook goed de droger is zeer zuinig vergleken met onze oude droogtrommel

Amanda1978 11-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E0HGW

Prachtig design van het apparaat, gezellig muziekje :) als je was droog is. Ruime keuze in programma's waarvan ik er nog een aantal moet proberen.
Werkt goed en heeft een prijs/kwaliteit verhouding.