AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY Reviews

4,8
  • Droogresultaat 3
  • Gebruiksgemak 5
Product een jaar of meer in bezit
Bedankt AEG voor dit fantastische apparaat. Na 5 jaar matig drogen heeft hij het nu helemaal begeven. Hij doet helemaal niet meer. Waarschijnlijk moet de printplaat worden vervangen; kosten rond de €250. Voor een apparaat dat €900 heeft gekost vind ik het kwalitatief maar zeer matig.

Voor mij nooit meer een AEG. Toen ik dit apparaat kocht waren de reviews nog goed, maar toen was het apparaat nog nieuw! Ik snap ook niet dat mensen al een beoordeling over de duurzaamheid kunnen geven als ze het pas 1 week in bezit hebben. Toen ik aan mijn vrouw vroeg hoe zij het apparaat vond zei ze; Hij droogt niet zo goed, en hij doet er wel heel erg lang over. Ik heb dat allemaal onder de noemer van nieuwe techniek weggewuifd. Achteraf gezien had ze helemaal gelijk, het is gewoon een grote miskoop geweest.
Product een jaar of meer in bezit
Ook wij hebben de T59840 van AEG. 1e 3 jaar probleemloos. Daarna geleidelijk aan verdubbeling van droogtijd. Heel veel pluis in alle filters etc. Heel herkenbaar wat hier geschreven wordt.

Maar wat is nu de oorzaak of oplossing?

Gewoon maar een nieuwe kopen?
  • Gebruiksgemak 2
  • Vormgeving 5
Product een jaar of meer in bezit
na twee en half jaar motor vervangen en spanrol.( 350 euro) nu( 5 jaar oud) de ventilator 250 euro aan de beurt. totaal maar liefst 600 euro reparatie in 5 jaar! conclusie: AEG laat je wel degelijk in de steek! AEG = Altijd Ergernis en Geldverslindend.

dus nooit weer een AEG!!!
Product een jaar of meer in bezit
Apparaat nu 3 jaar. Was vanaf begin slecht droog en hele lange droogtijd. Dacht ligt aan dat het nieuwe manier van drogen is. Droogtijd nu zelfs 4 uur terwijl display 2 aangeeft, daarna was nog vochtig. Ben gaan zoeken zie ik deze recencies. Heel herkenbaar ook die tik . Heb vorige droger en wasmachine van AEG gehad12 jaar mee gedaan. Dit is gewoon een slecht apparaat. AEG moet hierop service verlenen want ik heb er ook 700 euro voor betaald.
3,8
  • Vormgeving 5
Product een jaar of meer in bezit
Heeft het ca. een jaar goed gedaan. Nu droogt hij nog maar ik denk dat als ik de was in de wasmachine laat zitten met het deurtje open dat het dan net zo snel droog is. Duurt eeuwen!

En volgens de totaal onvriendelijke monteur van AEG is het normaal...

Ook voor ons geen AEG meer
4,4
  • Mogelijkheden 9
  • Gebruiksgemak 3
Product een jaar of meer in bezit
Na drie jaar problemen, droogtijd verlengt naar dubbele tijd en wordt dan nog niet helemaal droog

Machine overal volgehoopt met centimetersdikke pluizen. Linker en rechterdeksel voleldig weggehaald en gereninigd

Toen ook nog vlottertje van condenspomp gedeblokkeerd door vuilophoping.

Een ramp qua duurzaamheid, deze machine
Product een jaar of meer in bezit
Vreselijke spijt dat ik deze AEG gekocht heb 5 jaar geleden voor zoveel geld. Mijn klacht is hetzelfde als alle anderen hier;

-reparatiekosten hoger dan de aanschafwaarde ondanks goed reinigen.

-droogtijd van 4-5 uur ipv de aangegeven 2-3uur.

Voor mij nooit meer een AEG! Een AEG laat je dus wel in de steek.

AEG schaam je!
4,4
Product een jaar of meer in bezit
Ook hier hetzelfde. 3,5 jaar in bezit( is een T59850) eerst prima werkend maar na verloop van tijd langer durende droog beurten. Daarna werd de was niet meer droog en blijft vochtig.

Probleem proberen op te sporen (ben zelf best wel handig) en mogelijk zelf repareren. Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat de lucht die verwarmd moet worden door de compressor niet warm meer wordt.

Waarschijnlijk is de compressor defect wat een dure reparatie wordt, omdat dit niet zelf is te doen, naar mijn mening.

Iemand mogelijk een andere oplossing??

Ik heb geen zin en veel geld er voor over om een dure reparatie te laten doen voor deze machine.
3,4
  • Droogresultaat 3
  • Mogelijkheden 3
  • Vormgeving 3
Product een jaar of meer in bezit
Na 5 jaar weinig gebruik doet de warmte pomp het niet meer, uren draaien zonder drogen. Miskoop
Product een jaar of meer in bezit
Na 4 jaar is ventilator (spontaan) stuk gegaan. Reparatie van ruim €300, voor een droger op de helft van zijn levensduur gaat mij veel te ver. Geen service vanuit AEG. Nooit meer een dure warmtepompdroger (aanschaf €651) en ook zeker geen AEG meer in de toekomst.
  • Droogresultaat 8
  • Gebruiksgemak 3
  • Vormgeving 6
  • Duurzaamheid 5
Product een jaar of meer in bezit
Sinds vandaag werkt onze AEG T59820 (~gelijk aan de 59840)weer goed, maar pas na de tips die ik van dit forum heb gehaald.

Droger gekocht vanuit duurzaamheidsoverweging + sommetje gemaakt hoe lang de droger storingsvrij zou moeten draaien om het prijsverschil met een traditionele machine te kunnen breken. Dit bleek 6-8 jaar te zijn. Iets wat ik met een (degelijke) AEG wel verwachte makkelijk te kunnen halen.

Werkelijkheid is dus iets anders.

Na initieel heel tevreden te zijn, bleek ook onze droger steeds meer tijd te vragen voor de droogronde, eerst valt dat niet op maar als het 3,5-4 uur wordt dan weet je dat er iets niet klopt.

Machine daarom enige tijd geleden deels uit elkaar gehaald en dacht gevonden te hebben wat de oorzaak was; de pomp. Daar een andere voor besteld, maar dit bleek niet de oorzaak te zijn. Het probleem zat in het systeem voor de pomp. Mijn vrees was dat het de warmte wisselaar zou zijn, of een sensor en heb derhalve toch maar een monteur laten kopen (a 75 euro).

Deze monteur riep bijna direct dat het de klok/computer zou zijn en of ik maar even een kleine 300 euro wilde aftikken.

Reden: andere onderdelen waren/werkten allemaal goed.

Omdat ik zelf in de ICT werkzaam ben snap ik wel wat van computers en was er van nagenoeg van overtuigd dat het niet de computer was, maar iets anders. Monteur daarom laten gaan en zelf nog maar verder gaan zoeken.

Toen ik toevallig dit forum las over de 59840 (daarvoor steeds gezocht op de 59820) ben ik de condensor ook maar eens gaan schoonmaken met een haaknaald en een plantenspuit.

Twee uur later en een bak vol drap was de condensor weer redelijk schoon. Sindsdien doet de wasdroger het weer zoals het moet.

Tip voor iedereen: neem regelmatig even de tijd en maak de condensor (links onder-in achter het filter) goed schoon, zodat de vochtige lucht hier weer goed doorheen kan gaan.
  • Droogresultaat 8
  • Duurzaamheid 7
Product een jaar of meer in bezit
Hallo! Mijn AEG T59840 wasdroger maakte ook een raar geluid. Het bleek de achterventilator te zijn, waarvan de 2 lagers waren uitgedroogd (door de hoge temperatuur daar) en misschien ook waren aangetast door heel fijn roest wat vlak achter de dop zat. Stof was geen oorzaak. Wat naaimachineolie op de lagers om ze weer gangbaar te maken, en vet voor elektrowerktuigen achter de dop, tegen de roest, en hij draait weer fijn.

Wat me opviel dat er geen spoor van stof was bij de achterventilator, en ook niet in de machine (buiten het luchtcircuit). De filters doen hun werk kennelijk zo slecht nog niet. Ik ga de warmtewisselaar vóór voortaan wel regelmatig schoonspuiten met iets wat ik op de douceslang kan aansluiten en wat meer kracht heeft (maar geen hogedrukspuit). Het water loopt dan over de badkamervloer, helaas maar geen drama in mijn geval.

Dat een compressor kapot gaat door stof zoals in deze rubriek staat, kan niet; alleen door oververhitting (kapotte voorventilator plus falende beveiliging) of intern (slijtage, lekkage, of andere fabrieksfout). De Tik die bij mij te horen is, is van de aardingsborstel of sensor, waar de trommel overheen glijdt. De Tik komt van de trommelnaad, dit kan verder geen kwaad. De aardingsborstel slijt wel snel en vervuilt ook zijn plekje.

Bij mij slaat de compressor na ongeveer een minuut aan. Het is een duidelijk te herkennen "koelkastgeluid". Als de ventilator werkt, compressor werkt en de trommel draait kan de was haast niet anders dan droog worden lijkt mij.

Naast de droger staat de AEG wasmachine. Die had ook weleens wat maar doet ondertussen alweer 20 jaar zijn werk. Dus ik ben benieuwd. Groetjes Joop
Product een jaar of meer in bezit
Wat een miskoop! Ding is 5 jaar oud en hij is voor de tweede keer stuk..

Droogbeurt duurde op een gegeven moment meer dan 4 uur..

In de machine hoopt zich zo veel stof op (die je dus niet kan verwijderen door het simpelweg schoonhouden van de filters) dat dát alleen al reden is tot zorg (brandgevaar)..

Onze machine wordt dus niet meer warm.. En gezien de ervaringen op google kijken we dus naar een reparatie die vermoedelijk rond de 300 euro zal kosten (ex. voorrijdkosten).. Nou.. dát denk ik toch niet.

Ding is qua gebruiksduur nog niet de helft van de tijd die we hem hebben (want gebruiken hem niet dagelijks en in de zomer helemaal niet.. ). dus in gebruiksjaren is hij nog geen 3 jaar oud..
  • Droogresultaat 7
Product een jaar of meer in bezit
We hebben deze warmtepompdroger nu 2,5 jaar. Deed het uitstekend in het begin. Nadeel is toch wel dat het apparaat veel lawaai heeft en altijd een "tik" alsof er een muntje in de trommel zit. Een ander nadeel is de sterke condens/vochtigheid die dit apparaat geeft in de bijkeuken ( vloerverwarming).

Momenteel is het een DRAMA met dit aparaat. van de ene op de andere dag wil hij zeer slecht drogen. Het duurt nu minimaal 4 uren per beurt. Aan alle andere reacties te zien zijn we niet de enige, In deze reviews kan ik geen duidelijke oorzaak vinden van het probleem want alles is schoon (filters/condensor). Teleurstellend dat een reactie van AEG uit blijft. Drogen wordt een dure hobby zo met AEG. Heeft ons naar schatting €1,50 per beurt aan afschrijving gekost....
4,2
  • Gebruiksgemak 4
Product een jaar of meer in bezit
Ook wij sluiten ons aan op de voorgaande reviews van deze droger, wat een slecht apparaat. Die van ons staat na 5 jaar en 2 maanden met een kapotte ventilator. Kunnen het wel laten repareren voor Euro 330,00!!! De afgelopen maanden zijn ook al de motor en v-snaar vervangen. Gelukkig hadden we de garantie uitgebreid tot 5 jaar, maar daar hebben we nu ook niets meer aan. Als je AEG droger aanschaft van Euro 800,00 mag je er toch wel van uit gaan dat je er lang zorgeloos gebruik van kan maken. Wat een vreselijke domper...Nu maar sparen voor een nieuwe, waarschijnlijk geen AEG meer.
4,6
Product een jaar of meer in bezit
Droger in 2010 gekocht en sinds het begin deed de droger al erg lang over een droogbeurt. Sinds afgelopen april staat onze droger in de hoek niets te doen. Heb inmiddels weer een oude vertrouwde Miele gekocht.

Ook hier hetzelfde probleem met de Aeg, ondanks het regelmatig schoonmaken van de lamellen e.d. De droger blijft maar draaien, uren lang. In de droogtrommel ontstaat condens en de was blijft vochtig. De slechtste koop ooit. Niet betrouwbaar en zeer korte levensduur.

Mijn advies: begin hier niet aan, zonde van je geld.
  • Duurzaamheid 5
Product een jaar of meer in bezit
Wat ben ik geschrokken van al onderstaande negatieve reacties! De mijn is kapot gegaan na 5 jaar en twee maanden in gebruik te hebben! ( garantie 5 jaar gekocht) hij begon meer geluid te maken en nu droogt hij niet meer blaast koude lucht en maakt veel herrie. Wat mij opvalt is dat wel heel veel mensen dezelfde klachten hebben. Dit kan toch geen toeval zijn.. En laat ik nu net twee dagen geleden weer een AEG gekocht hebben.. Heb daar echt heel veel spijt van nu!
  • Gebruiksgemak 10
  • Vormgeving 10
  • Duurzaamheid 6
Product een jaar of meer in bezit
Na vijf jaar en 8 maande heeft hij het begeven, natuurlijk 5 jaar garantie betaald. De ventilator blijkt stuk en dat zou 350 euro aan reparatie gaan kosten. Was de technicus verbaasd en bozig dat we dat NiET wilden.

Op het rapport heeft hij een verkeerd onderdeel gezet zodat we het niet zelf kunnen vervangen. Overigens 75 euro betaald voor de diagnose. Toevallig is ook mijn kookplaat net stuk gegaan, Siemens rekent maar 59 euro voor een diagnose!

Alleen al daarom voel ik me getild.
Product een jaar of meer in bezit
Vandaag besloten dat ik het genoeg vind met dit apparaat. Was regelmatig nog vochtig en sinds een paar weken stinkt de was als hij uit de droger komt. Ook al een paar keer werd de droger helemaal niet warm. In het begin was de was in een uur droog. Nu doet hij er bijna drie uur over. Gezien de overige reviews een complete misser van AEG.

789 euro bij aanschaf en maar net vijf jaar gebruikt. Ik ga weer terug naar een oude vertrouwde minder milieuvriendelijke condensdroger voor slechts 369 euro.
Product een jaar of meer in bezit
De zelfde dag van levering begon de eerste ergernis al.

* Hij blijft een half uur nadrogen als hij klaar is. Dat betekent dat hij om de zoveel minuten een rondje draait om het kreukvrij te houden. Dit geeft herrie en is een irritatie. Dit is ook niet uit te zetten.

* De droogtijden duren veel te lang. Als je start met 57 minuten heb je 3 uur later vaak nog geen was die klaar is. ook blijft hij veel langer op het aantal minuten staan dan dat hij zegt. (Hij kan rustig 30 minuten over '5 minuten' doen. Zelfde verhaal bij de laatste minuut.

* De was komt er vaak nog klam uit en ik stop hem echt niet propvol.

* De deur sluit niet goed af. Hij blaast er allemaal lucht langs en dit is dus niet bevorderlijk voor de was die toch al niet goed droog wordt. (we hebben nu letterlijk een stok achter de deur.. )

Voordelen:

* De filters laten zich allemaal makkelijk schoonhouden. Hij is ook heel simpel en makkelijk in gebruik. Het staat er precies.

Tegenwoordig geeft hij de foutmelding E70. Dit is dus niet na te vinden in de boekjes. met AEG gebeld.

Dan heb je al 75 euro aan voorrijkosten en daarbij zit 1 kwartier aan hulp. Daarna betaal je 18.77 (inclusief btw) per KWARTIER. En dan komen de kosten aan onderdelen er nog overheen.

We hebben onze eigen monteur gebeld. Waarschijnlijk net zo goed en veel goedkoper. http://www.mulderevm.nl/

Ik hoop dat ze mijn droger morgen weer aan de praat krijgen. Want ik heb een gezin en met dit wisselvallige weer kan ik eigenlijk niet zonder een droger!