AEG T55840 - reviews

4.7

6,4
  • Vormgeving 7
Product een jaar of meer in bezit
Het apparaat heeft 4,5 jaar prima gewerkt naar behoren. Maar opeens was de printplaat kapot, blijkt veel voorkomend euvel bij dit type. Laten maken door AEG kost meer dan € 300, wat dus technisch total loss betekent. Volgens monteur valt na 5 jaar de motor meestal uit bij 7 van de 10 apparaten. Ons vertrouwen in AEG is weg. Én we hebben geleerd vooral naar de oudere recenties te kijken. In het begin werken de apparaten wel. Maar met zo'n levensduur heb je wel een hoge afschrijving!
  • Duurzaamheid 10
Product een jaar of meer in bezit
apparaat augustus 2009 aangeschaft. Nu 30 juli 2014 (bijna 5 jaar) werkt het apparaat nog steeds zoals het moet. Hij droogt goed en snel, voor verschillende fijne stoffen. Heeft ook een kort programma van een kwartier en hij is stil. Hij krijgt geen 10 maar een 9 voor mogelijkheden, omdat je geen temperaturen weet van het drogen en dat je niet verschillende korte programma's hebt. Maar daarom was deze ook 500 en geen 900 euro. Ik kan me totaal niet vinden in de slechte reviews. Mijn droger staat samen met de wasmachine in een hok, waar verder niets bij kan. Ik maak na elke beurt de filter in de deur en in de vulopening leeg. Elke 4-6 weken maak ik ook de warmtewisselaar schoon onder de douche en ook het gat waar de wisselaar in gaat. De wateropvangbak leeg ik na 2-3 droogbeurten. Misschien dat 'ie door dit onderhoud daarom nog geen kuren vertoont. Ik ben er in ieder geval nog heel blij mee en hoop dat nog jaren te kunnen.
2,6
  • Droogresultaat 3
  • Mogelijkheden 3
  • Gebruiksgemak 3
  • Vormgeving 3
Product een jaar of meer in bezit
Koop deze droger absoluut niet ! Na 4 jaar in gebruik te hebben gehad is deze plotseling tijdens een droogbeurt uitgevallen en sindsdien doet hij helemaal niks meer ! En we zijn niet de enige ! Van wat ik heb gelezen zal het waarschijnlijk om een defecte printplaat gaan, kosten: zo rond de 300 euro. Met andere woorden: Wilt u in ieder geval langer dan een paar jaar doen met een droger, laat deze dan alstublieft staan..
6,2
  • Droogresultaat 7
Product een jaar of meer in bezit
Doet z'n werk stil en met redelijk droog resultaat. No nonsens en makkelijk te bedienen. Maar na 2 jaar en 9 maanden (nog geen jaar buiten de garantie) start hij niet meer, besturingspaneel moet vervangen voor 250-300 euro. Dit valt ons zwaar tegen van AEG.
5,6
  • Mogelijkheden 6
  • Gebruiksgemak 7
  • Vormgeving 6
Product een jaar of meer in bezit
Na vijf jaar weliswaar intensief gebruik en naar tevredenheid zijn werk gedaan te hebben, krijgt de motor de trommel niet meer rond. Na monteursbezoek blijkt het motorlager en de motor dusdanig verroest te zijn, dat we op zoek moeten naar een nieuwe. Ik vind dit tegenvallend en had de levensduur hoger ingeschat. Hoewel de droger het in vijf jaar goed gedaan heeft, is 100 euro per jaar aan afschrijving toch aan de hoge kant.
Product een paar dagen in bezit
De droger bevalt heel erg goed. Hij droogt snel (veel sneller dan onze oude), is heel stil en zeer handig in gebruik. Heeft geen al te fancy mogelijkheden, maar doet gewoon wat hij moet doen. Hiervoor hadden we ook een AEG-droger, die heeft het 12 jaar volgehouden. Laten we hopen dat de nieuwe minstens zo lang meegaat.
  • Duurzaamheid 4
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb de droger 2½ jaar en toen begaf hij het zomaar!!! Monteur heeft er een nieuw electronicaboard ingezet, zonder overleg qua kosten. Totaal € 240, - op een machine van €500,-!!! Voor mij geen AEG meer, jammer maar helaas vertrouwen is weg!
Product een paar dagen in bezit
Ik heb 'm aangeschaft om 'm 'savonds te kunnen laten draaien omdat het apparaat zo stil zou zijn, nou vergeet het maar, elke seconde hoor je een harde tik die je wakker houdt.Monteur vd AEG heeft het koolstaafje dat de sensor leest bijgeschuurd maar dat mocht niet baten. Jammer want verder is het een prima droger.
6,8
  • Mogelijkheden 8
  • Duurzaamheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Wij hebben de droger 5,5 jaar in ons bezit gehad. Al meerdere malen gaf hij storing aan (het lampje van reservoir zou vol zitten) Sinds vorige week stopt hij er helemaal mee. Nog een monteur laten komen, maar de computer zou stuk zijn. Een erg dure reparatie, dus ons werd geadviseerd om een andere te kopen. Voor ons geen aeg meer ik had toch iets meer verwacht, zeker qua levensduur!
  • Duurzaamheid 10
Product een jaar of meer in bezit
---------- update review, 17-06-2011 ---------- heb deze machine reeds ong.3jaar en ben nog steeds voor +100% tevreden,draait vooral op nacht en we tarief vanwege de makkelijk programering,geluidloos en mooi klaar als je uit je bed komt.Toppi ook na + 3jaar dus,blijft een aanrader. ---------- 1e review, 09-01-2009 ---------- Heb deze condensdroger sedert 1 week in huis en ik zou hem al niet meer willen missen.de droogtijd is bijna de 1/2minder dan de vorige die we hadden,verbruik op geschreven en ook dat is een groot verschil natuurlijk.Ze heeft reeds overuren gedraaid met dit weder en het is topi !!!! Echt een aanrader is ook zeer stil.
  • Duurzaamheid
Product een kwartaal in bezit
Een geweldige machine, praktisch geruisloos in een afgesloten ruimte. Hij doet zijn werk voortreffelijk en droogt uitstekend en gelijkmatig. Wel zorg besteden aan stof op de filter bij de openingsrand met een doekje erlangs filter schoonmaken (nadeel). Over de duurzaamheid kan ik uiteraard na 3 maanden nog niets zeggen. Droger staat los op de waschmachine en trilt niet gevaarlijk. De bediening is eenvoudig en startuitstel is een handige optie om in goedkope uren te drogen. De droogtijd is langer als we gewend waren maar de was komt minder gekreukt eruit.
Product een jaar of meer in bezit
Sinds een jaar in gebruik nu. Tot nog toe zeer tevreden over dit apparaat. Droogt goed en gelijkmatig, maakt niet teveel geluid met daarnaast een mooie vormgeving. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen.
Product een jaar of meer in bezit
Nu bijna een jaar deze condensdroger in bezit dus tijd voor een review. Een geweldige machine, praktisch geruisloos in tegenstelling tot onze oude met een plastic afvoerpijp. Hij doet zijn werk voortreffelijk en in combinatie met de AEG 7kg wasmachine 74850 twee fantastische apparaten in huis die doen wat ze moeten doen: zonder allerlei poespas goed wassen en drogen. Ben reuze blij ermee, een verademing. Wel even klein beetje zorg aanbesteden met een doekje erlangs en filtertje schoonmaken.
  • Mogelijkheden 8
  • Duurzaamheid 8
Product een paar dagen in bezit
Ik heb deze droger nu een half jaar ingebruik en hij is super.De was is zeer snel droog wat een hoop energie bespaart.Zeer geluidsarm,je hoort hem bijna niet en wat ook prettig is is dat niet heel je ruimte onder de condens staat ruimte blijft mooi droog.ik kan iedereen deze machine aanraden
  • Droogresultaat 6
  • Vormgeving
Product een paar dagen in bezit
Sinds 2 maanden in gebruik. Hij maakt minder lawaai dan de Bosch die ik hiervoor had. Echter kastdroog is strijkdroog. Bij kastdroog is de was echt nog niet droog!!
Product een maand in bezit
werkt prima! makkelijk te bedienen,snel,stil,droogt goed
9,6
  • Duurzaamheid 9
Product een paar dagen in bezit
Sinds kort in bezit van deze voortreffelijke droger. Stil, eenvoudig, droogt alles werkelijk zeer goed en de was komt er zacht en zonder veel kreukels uit. Had eerst een Miele maar deze doet daar niet voor onder.
Product een maand in bezit
Hebben een tijdje terug een Electrolux (ook AEG)gekocht,Deze is het hetzelfde als deze AEG.Hij werkt echt perfect ,lekker stil, droogt snel, makelijk schoon te maken filter in de deur (en in de rand)en hij heeft een trommel die allebei de kanten op draait.Hij wordt gelukkig niet heet van buiten.En een makelijk en overzichtelijk bedien gedeelte. Een aanrader dus.........
  • Duurzaamheid
Product een paar weken in bezit
prima machine. Stil, snel en zuinig!