Bosch Maxx 7 sensitive

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Maxx 7 sensitive op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rijmar 02-03-2023

Droger slaat steeds af

Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Het vervelende van deze droger is dat hij steeds uitslaat en dus steeds weer opnieuw moet worden aangezet. Dit gebeurd veelvuldig in een droogbeurt en hij doet dit al zolang wij hem hebben. Voor ons geen Bosch meer.

Pluspunten

• droogt goed

Minpunten

• slaat steeds af

eddy 01-05-2022

nooit problemen gehad

Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Na 15 jaar gaat de droger ons verlaten. Nooit problemen gehad, nooit een monteur nodig gehad.
Regelmatig schoonmaken van ook het onderste pluizenfilter is natuurlijk wel een must, maar daar hebben we een tuinslang voor.
De Bosch wordt vervangen voor een nieuwer (en dus zuiniger) exemplaar

Pluspunten

• betrouwbaar
  • eenvoudige bediening

p**********@g******** 01-10-2021

miskoop van het jaar

Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

We zijn erg ontevreden over het product. In het begin werkte de droger prima, na ongeveer een half jaar begonnen de problemen. Iedere keer valt de machine uit. de censor is dan verstopt zegt de monteur maar dan moet je de machine uit elkaar halen.Veel gedoe en de klacht blijft bestaan. een waardeloos apparaat.

Pluspunten

• begin goed

Minpunten

• valt iedere keer uit
  • veel lawaai

Christa 07-08-2019

Nog nooit zo'n *piep* apparaat gehad!!

Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Heb deze droger sinds okt 2011. Droogt slecht, pluizen zitten niet alleen in filter, maar ook er buiten. Condens druipt erlangs. Apparaat wordt gloeiend heet. Je kan er geen hand op houden. Stel steeds andere programma's in om het droog te krijgen. Had 5 jaar extra garantie. Volgens monteur niks aan de hand. Nadat hij weg was, rekening 300, gelukkig in garantie, werkte ie ineens normaal, voor een week. Nu gloeiendheet en slaat meteen uit. 8 jaar ellende, helaas geen geld voor een andere! Nooit meer Bosch! De deur is zo slecht te bedienen dat je de 'hendel' er bijna aftrekt! Vandaar dat je die apart kan bestellen.

Minpunten

• Bijna alleen minpunten

Maike 10-12-2017

'Lekt' veel pluis

Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Op zich droogt hij goed, maar.... Het pluizenfilter is zeer matig. Overal in het apparaat "lekt" hij pluis en dat geeft op den duur klachten. Ik maak het pluizenfilter na elk gebruik schoon, maar er zit ook veel pluis voorbij het pluisfilter. Er zit nog een apart beschermingsfilter in, dat je volgens de gebruiksaanwijzing 5 tot 6 keer per jaar moet reinigen, maar ik kan dat wel maandelijks doen, er zit iedere keer weer flink wat pluis in. (en wij gebruiken hem alleen voor handdoeken en lakens voor 3 personen, dus redelijk normaal gebruik). Uiteindelijk heb ik ook al eens plat op mijn buik gelegen om helemaal achterin het apparaat met mijn hand natte pluisdrab van de achterwand te schrapen. En hij gaf onlangs weer klachten, toen bleek (met dank aan een forum voor specialisten) dat er nog ergens een verborgen luikje in het apparaat zit, waar zich ook pluisdrab ophoopt. Daar staat niks van in de gebruiksaanwijzing, normaal gesproken zou je er een monteur voor laten komen. Verder is hij in 4 jaar 2 x stuk gegaan. Het was een keer de V-snaar en de monteur baalde enorm, want bij deze machine moet je er heel veel uit halen om daar bij te kunnen. Dus ik vind het geen fijn apparaat.

Pluspunten

• Droogt op zich wel goed

Minpunten

• Lekt veel pluis
  • V-snaar binnen 3 jaar stuk en lastig te vervangen
  • Niet erg zuinig
  • Pluisophoping op rare plekken

Laurraaaaa 02-01-2018

Waar zit dat verborgen luikje? Wij hebben daar ook erg last van

Frank-46 29-01-2011
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Van begin af aan problemen gehad met storing F09, bij de eerste keer is er een monteur geweest, probleem was oververhitting en de beveiliging achterop de machine, achter een kap, moest omgezet worden, 5 minuten werk. Oorzaak van de oververhitting zou gekomen zijn door de hoge temperatuur in ons washok, klonk toen als een goede reden, maar ons washok is goed geventileerd en het probleem word steeds erger, we hebben contact opgenomen met Bosch helaas doen die helemaal niets voor ons, we mogen alles zelf betalen, o ja we kunnen korting krijgen op de aankoop van een nieuwe droger. mijn vrouw staat nu op het punt om de droger het raam uit te gooien.

EdwinC 25-01-2011

---------- update review, 25-0-2011 ----------
In september 2010 kwamen er barsten in de plastic omlijsting aan de bovenkant van de plaat.

Na vervanging nu werderom weer in januari 2011! Valt wel onder de garanatie, maar voor mij geen Bosch meer. Ga weer over op AEG, gaat al ruim 11 jaar mee zonder problemen.

Het apparaat is top, maar het plastic is van extreem slechte kwaliteit. Morgen komt de monteur bij mij langs en dat gaat een goede discussie worden.

---------- 1e review, 18-09-2010 ----------
Sinds 34 maanden heb ik deze droger in mijn bezit. Tot mijn grote verbazing komen er nu barsten in de omlijsting van de allerbovenste plaat. Op drie hoeken zitten er scheuren in het plastic. Gelijk Bosch gebeld en gezegd dat dit een fabricagefout is of ondeugdelijk plastic wat niet lang mee gaat. Ze willen nu de kosten in rekening brengen. Heb nu dus mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Wat de meeste mensen niet weten is dat je na de garantietermijn helemaal niet alle kosten hoeft te dragen. Daar zit een staffel in. Een fabrikant doet vaak net of zijn neus bloed natuurlijk. Een droger hoort minimaal 8 jaar mee te gaan namelijk. Na 10 maanden kunnen ze dus maximaal 20% in rekening brengen van de kosten. Maar zelfs dat gaat niet altijd op bij een duidelijke aanwijzing van ondeugdelijk materiaal. In dit geval het plastic.

ingrid2010 04-02-2010
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Gebruik nu deze droger enkele maanden en bevalt mij zeer goed. Was komt er goed droog uit bij kastdroog en iets vochtiger bij strijkdroog. Ook als je hem instelt op niet kreuken komt de kleding en mooi uit. wel na elke droogbeurt de pluizenfilter leegmaken anders komen er pluizen in de droogtrommel. De pluizenfilter is wel makkelijk leeg te maken

jansen 30-01-2009
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

We hebben deze droger een jaar en zijn tevreden. Over een volle trommel doet hij vaak nog geen 1 1/2 uur. Enig nadeel is het pluizenfilter, dit sluit niet goed aan, waardoor er veel pluis rondom het filter achterblijft. Na een paar weken monteur laten komen, vanwege vreemd geluid. Bleek een steentje uit onze eigen kleding afkomstig. Gratis verholpen door Bosch monteur! Buitenkant wordt behoorlijk warm, maar is ongevaarlijk, aldus de monteur.

A. Obbink 08-05-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Helaas is ons de Bosch wasdroger niet goed bevallen. Grote kledingstukken en beddengoed draait snel in elkaar waardoor de was niet meer goed droogt. Onze vorige wasdroger was een AEG van 20 jaar oud en droogde beter dan de huidige Bosch. We hebben de droger na een week weer ingeruild voor een Miele. Deze steekt wat betreft het kreuken en drogen met kop en schouder boven de Bosch uit. Wel moet ik bekennen dat de Miele bijna dubbel zo duur is. Mijn advies is dan ook, koop een droger waarbij de trommel wisselt van draairichting en het probleem is opgelost. Helaas is Bosch i.v.m. bezuinigingen van deze werking afgestapt, volgens onze leverancier.

N.J.v.d.haar 07-04-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Droger doet goed wat hij moet doen volgens aangegeven programma's. Wij zijn zeer tevreden: lekker groot, droogt goed en snel (ideaal dat resttijd wordt aangepast), kleine ruimte wordt niet vochtig, zeer geluidsarm en gebruiksvriendelijk en de enkele opmerkingen zoals grote dekbedovertrekken die in elkaar draaien of het stof rond en onder het stoffilter zijn wat ons betreft acceptabel. Onze vorige droger (Miele) had dit ook.
Tip om het stof onder het filter te verwijderen: zo af en toe met een ragertje op lange steel kun je filterruimte helemaal schoon borstelen.
(Miele.....er is dus toch wel een betere! Zeker wat prijs en energieverbruik betreft!)

m.kolen 26-03-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Een paar weken in bezit. En ik kan niet anders zeggen, een prima ding doet wat hij moet doen. Snel en goed, wat wil je nog meer.

Miss Kooistra 17-03-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Heb deze droogautomaat nu drie maanden in het bezit en ben er erg over te spreken. Grote lakens van het bed droogt hij zonder probleem ook handdoeken en andere kleine dingen. Ik heb totaal geen spijt van deze aankoop. Wat ik jammer vind is dat hij geen zoemer heeft wanneer de droogautomaat klaar is!

Sander Koops 02-03-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

2 maanden in bezit. Erg tevreden wegens de bekende voordelen die hier al eerder beschreven staat; zeer stil, maakt de ruimte waarin hij staat absoluut niet vochtiger, hygrometer heeft ter controle 2 maanden in zelfde ruimte gehangen en deze daalt zelfs (! mede door lichte stijging temperatuur uiteraard).
Wel een vraag naar medegebruikers die ik hieronder stel.

chris-s 21-02-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

De wasdroger is wel snel, maar hij wordt, ondanks de knop voorzichtig, toch behoorlijk warm, daar applicaties op shirts gewoon krimpen!!
De TIMER vindt ik ook onhandig, want hij reageert op;hoe laat hij klaar is, wat je nooit van te voren kunt weten,i.v.m. centrifugeren en inhoud van de trommel.STARTuitstel vindt ik VééL handiger.En de trommel draait maar 1 kant op, nou ,grote overtrekken draaien dus wél in elkaar,of er komen handdoeken en/of kussenovertrekken in het overtrek te zitten, en zijn dan nog nat.Het kreukherstellende programma vindt ik ook niet zo, het standaard; kastdroog plus vindt ik wel ideaal.
Ja, ik heb dan ook nog een pluspunt; hij is erg snel,lekker groot én de ruimte waar hij in staat blijft mooi droog!!!

Romijn 16-02-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Enkele weken in bezit. Bijzonder tevreden over de droog capaciteiten. Maakt heel weinig en is veel sneller gereed met drogen dan mijn vorige (oude) AEG.
Kortom, n aanrader.

Stecor 15-02-2008

t.a.v. Wasberry 2

Voor het in elkaar draaien van beddegoed is geen oplossing.Volgens Bosch klantenservice moet men er 1 laken o,i,d, in leggen met een losse knoop???????????!!!!!!!!!!

Martin A1 06-02-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Slechts een week in bezit, maar de droger doet wat hij moet doen; zo efficient mogelijk drogen. Je stopt de was erin, het apparaat doet de rest.

M. van Tol 07-01-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Niks is gelogen dat het een supermachine is!! Resttijd die zich automatisch aan het gewicht en luchtvochtigheid aanpast. Je kunt hem instellen wanneer je de was droog(of strijkdroog) wilt hebben. Hij is stil, snel licht, kortom: alles wat je maar wenst.

Behalve 1 belangrijk ding!
Ik heb een Bosch wasmachine uit dezelfde serie, maar deze past er gewoon niet lekker bovenop. De poten van de wasdroger komen op de rand van de wasmachine te staan en glijden er zo vanaf. Heb het dunne laagje piepschuim van de verpakking er voorlopig tussen gelegd en staat nu vrij stevig, maar dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben:-(

Ik zal wel een tussenstuk kunnen kopen, maar blijf het vreemd vinden dat de wasdroger groter is dan de wasmachine.

Dat wilde ik nog even kwijt! Verder qua wasdroger een absolute topper en aanrader.

Daarom geen 5x 10, moet ergens duidelijk maken dat er toch iets aan mankeert, dan maar bij duurzaamheid, anders 10 gemiddeld....

Gert-Jan en Patrick 02-01-2008
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

We wilden eerst een andere bosch kopen totdat we deze machine zagen. De verkoper vertelde ons dat het de mercedes onder de wasdrogers was. Nou hij heeft niks verkeerd vertelt. Wat een fantastische machine.

Door de grote trommel droogt de was beter. Ook is de machine heel erg stil en heeft hij niet zo'n irritant piepje als de was klaar is. De timer past zich automatisch aan wanneer de luchtvochtigheid afneemt. Getest en het werk prima!
Tevens staat de droger in een kleine kamer welke niet overmatig verhit wordt. De condens bak is gemakkelijk te legen en alles is even degelijk. De deur sluit als een bus.

Echt een aanrader!

W.T.de Vries 31-12-2007
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Alweer een perfecte machine, nu alweer 2 maanden in mijn bezit en wat ben ik er toch blij mee wat een prachtstuk. De was komt er aardig kreukvrij uit, hij is stil en naar verhouding erg zuinig. En ja er zit ook een wol programma op, maar dan wel een simpel programma. Er zit ook binnen verlichting in, maar nu komt het de machine heeft een sensor die de tijdsduur van een programma aanpast aan de droogte van de was dus als men bijvoorbeeld een kilo was erin doet dan zal de tijdsduur van het drogen aanzienlijk korter zijn dan bij bijvoorbeeld 6 kilo, gewoonweg geweldig!!!

Fam. de Vos 26-12-2007
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Altijd een Bosch gehad en ook dit keer weer voor dit merk gekozen - niet op de laatste plaats door de positieve reviews. En terecht!! Een fantastische machine. Mijn oude was nog 'analoog' en deze is helemaal bij de tijd, korte droogtijden en zelfs een wol programma (dat overigens niet in de omschrijvingen staat). De vergelijkbare (uit zelfde fabriek) Siemens(eindigt ook met 302) koste vreemd genoeg 80 euro meer (en dan heb ik het niet bij de goedkoopste aanbieder gekocht omdat dat geen nederlands model was en ik geen duitse teksten wil).
Min oude machine ging 15 jaar mee - op naar de volgende 15 jaar met deze machine!!

Cobie Eigenraam 15-12-2007
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Na bezoek aan jullie site deze machine gekocht omdat iedereen enthousiast was. Hij is inderdaad geweldig. Mede door de grote vulopening en het lampje.
Wat ik ook heel fijn vind is het gebruik van het wolprogramma. Dit schudt de was mooi los, waarna je het wollen goed, maar ook ande fijngoed mooi op kunt hangen en weinig hoeft te strijken.
Het goed voelt na een droogbeurt ook losser aan dan bij mijn oude machine.
Wij hebben hem voor weinig meer in de buurt gekocht, waardoor we verzekerd zijn van een goede service.
Ook wat waard!

j.philipsen 29-11-2007
Geschreven voor: Bosch Maxx 7 sensitive

Na zorgvuldig raadplegen van deze site deze Bosch machine aangeschaft. Voorgenomen om na onze eerste ervaringen zelf ook review te plaatsen. We hebben de afvoer van de machine aangesloten op de riolering zodat het ledigen van het condensbakje niet nodig is. Het slangensetje hebben wij bij de internetwinkel bijbesteld. Dit werkt perfect, ook over het bestellen via internet waren we trouwens zeer tevreden. Deze droger is een geweldig apparaat. Geluidsniveau (voor ons niet zo van belang maar toch) heel laag, warmte geeft ie niet meer af dan wat je van een condensdroger mag verwachten, vocht geeft ie absoluut niet (wat een enorme pré) en de vreemde nieuwe geur is na enkele weken verdwenen (we hebben het apparaat nu circa 6 weken. De vulopening is prettig groot en de verlichting erg handig. Dan het belangrijkste het drogen natuurlijk. We gebruiken nu al vrijwel altijd één programma, dat is kastdroog-plus. Zorgt voor prima gedroogde was. Duurt circa 1 uur om ee volle trommel droog te krijgen. Wat ik wel mis is een geluidsignaal als de was klaar is maar het ontbreken went ook wel weer heel snel. Al bij al een heel goede machine voor een prima prijs!

Millers 30-10-2007

Perfecte droger!

Tot nu toe een goede keuze. Hadden eerst een Bauknecht droger, deze deed er ruim 2x zo lang over dan de Bosch terwijl de Bosch nog minder energie gebruikt ook.